Probleem Pioneer 436

Started by stefklep, March 16, 2006, 14:49:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

gogo

stefklep had jij wel jou instellingen aangepast of had je die nog standard staan?

Kun je jou instellingen even posten contrast etc.



gr gogo
Pioneer PDP LX-6090H  Epson 3200 Kingpin scherm  dvd recorder Humax 5200D Subwoofer jbl pb10 Harmon Kardon avr 5000 Harmon Kardon dvd 25 Front speakers jbl xti 60 Center speakers jbl xti 10

stefklep

Quote from: gogo on March 31, 2006, 21:26:18
stefklep had jij wel jou instellingen aangepast of had je die nog standard staan?

Kun je jou instellingen even posten contrast etc.



gr gogo
Ik had de contrast op 20 gezet de eerste periode en daarna zelf nog lager en heb hem op Standart gezet en bij stroombesparing op 2.
Maargoed heeft helaas niet veel geholpen  :'( bij mijn dan atans.

new kid in town

#27
Quote from: stefklep on March 31, 2006, 21:16:16
Het scherm is vandaag opgehaald het zou een weekje duren volgens die mevrouw. Ze hadden er een programma voor dat dit kon laten verdwijnen. Wordt echt allemaal heel netjes verpakt en meegenomen. Als hij klaar is kreeg ik een telefoontje. Helaas wel zonder tv nu maargoed dat komt school weer tegoeden nu  ;). Ben benieuwd of het echt een week duurt en niet langer het is namelijk alleen het RTL logo wat ingebrand was.

Stefklep,
Is je scherm opgehaald door de firma KeBe waar Vincent kontakt mee heeft? Hoe erg was jouw 'inbranding' op het scherm. Ik heb mijn scherm al diverse nachtjes op sneeuw gezet en zelfs vanaf gisteravond 23.00 uur tot vanmiddag 15.00 uur, maar de logo's zijn nog niet 100 % verdwenen. Je moet het wel weten, anders zie je het niet, maar toch....het hoort niet.
Ben benieuwd wat voor programma die firma dan heeft..

New kid in town

stefklep

Quote from: new kid in town on March 31, 2006, 23:39:27
Stefklep,
Is je scherm opgehaald door de firma KeBe waar Vincent kontakt mee heeft? Hoe erg was jouw 'inbranding' op het scherm. Ik heb mijn scherm al diverse nachtjes op sneeuw gezet en zelfs vanaf gisteravond 23.00 uur tot vanmiddag 15.00 uur, maar de logo's zijn nog niet 100 % verdwenen. Je moet het wel weten, anders zie je het niet, maar toch....het hoort niet.
Ben benieuwd wat voor programma die firma dan heeft..

New kid in town
Yip hij is opgehaald door KeBe, waar ik inderdaad mee in contact ben gekomen door Vincent ( nog bedankt er voor). Nou ja als ik bijvoorbeeld witte pagina's had dan zag ik boven aan staan een rode RTL logo, je ziet het niet altijd bij andere pagina's met donkere kleuren maar echte witte pagina's zag je het gewoon behoorlijk goed. Ik zelf denk dat ze zo'n programma gebruiken waar je ook tft's mee kan laten switchen heel snel in alle kleuren en dat 24 uur zal draaien. Maar goed kan het straks zien aan de uren dat hij daar heeft aangestaan.

new kid in town

Quote from: stefklep on April  1, 2006, 10:24:09
Yip hij is opgehaald door KeBe, waar ik inderdaad mee in contact ben gekomen door Vincent ( nog bedankt er voor). Nou ja als ik bijvoorbeeld witte pagina's had dan zag ik boven aan staan een rode RTL logo, je ziet het niet altijd bij andere pagina's met donkere kleuren maar echte witte pagina's zag je het gewoon behoorlijk goed.

Oeps.......Komt mij bekend voor :'( Ik neem aan dat jij ook eerst nachten sneeuw hebt laten ruizen op je TV voordat je het hogerop speelde?
Hoop voor jou dat het straks over is en dat het niet al te lang duurt

stefklep

Ben zelf benieuwd hoe lang het gaat duren. Kan het ook nergens op de site vinden van kebe.

gogo

Deze topic heeft een lift nodig want er zijn veel mensen benieuwd hoe dit afloopt.

gogo
Pioneer PDP LX-6090H  Epson 3200 Kingpin scherm  dvd recorder Humax 5200D Subwoofer jbl pb10 Harmon Kardon avr 5000 Harmon Kardon dvd 25 Front speakers jbl xti 60 Center speakers jbl xti 10

stefklep

Quote from: gogo on April  9, 2006, 22:00:01
Deze topic heeft een lift nodig want er zijn veel mensen benieuwd hoe dit afloopt.

gogo
Ja anders ik zelf wel  ;D

stefklep

Oke er zit schot in de zaak. Donderdag komen ze hem weer terug zetten en ophangen. En alles is gelukt zijden ze aan de telefoon. Ik kon netjes kiezen waneer ze hem terug wilden brengen kon ook gelijk morgen al. Heeft dus 1 week geduurd.

Mar

heb zelf ook ervaring met een ingebrande 50'' pioneer 436 xde gehad, na langdurig dezelfde dvd. maar die werd zeer makkelijk verholpen en snel minder door het scherm aan/uit te zetten en helemaal zwart te laten worden na 6x was het al vele malen minder. na 2 dagen spelen was het probleem bijna helemaal verholpen. nu is het weg.
Rotel RB-06/RC06/RCD06
KEF XQ20

new kid in town

Quote from: Mar on April 10, 2006, 19:50:59
heb zelf ook ervaring met een ingebrande 50'' pioneer 436 xde gehad, na langdurig dezelfde dvd. maar die werd zeer makkelijk verholpen en snel minder door het scherm aan/uit te zetten en helemaal zwart te laten worden na 6x was het al vele malen minder. na 2 dagen spelen was het probleem bijna helemaal verholpen. nu is het weg.

Ik heb van mijn leverancier een DVD gekregen met twee uur wit beeld. Zo kan ik hem zelf "schoon poetsen". Dat schijnt ook zo bij KeBe te gebeuren, alleen een paar dagen lang. Heb hem ook al een paar nachten laten sneeuwen op de stand Dynamic en het schijnt toch wel te helpen.
Volgens mij verdwijnen de logo's meer en meer........

stefklep

Quote from: new kid in town on April 11, 2006, 23:17:40
Ik heb van mijn leverancier een DVD gekregen met twee uur wit beeld. Zo kan ik hem zelf "schoon poetsen". Dat schijnt ook zo bij KeBe te gebeuren, alleen een paar dagen lang. Heb hem ook al een paar nachten laten sneeuwen op de stand Dynamic en het schijnt toch wel te helpen.
Volgens mij verdwijnen de logo's meer en meer........
Hier heb ik ook wel intressen in. Is wel handig. Kan je me mischien meer informatie geven waar ik eventuweel ook kan aanschaffen.

gogo

Quote from: new kid in town on April 11, 2006, 23:17:40
Ik heb van mijn leverancier een DVD gekregen met twee uur wit beeld. Zo kan ik hem zelf "schoon poetsen". Dat schijnt ook zo bij KeBe te gebeuren, alleen een paar dagen lang. Heb hem ook al een paar nachten laten sneeuwen op de stand Dynamic en het schijnt toch wel te helpen.
Volgens mij verdwijnen de logo's meer en meer........

Kun je die niet in een newsgroep posten lijkt me best handig voor de toekomst?

gogo
Pioneer PDP LX-6090H  Epson 3200 Kingpin scherm  dvd recorder Humax 5200D Subwoofer jbl pb10 Harmon Kardon avr 5000 Harmon Kardon dvd 25 Front speakers jbl xti 60 Center speakers jbl xti 10

stefklep

#38
Het probleem is opgelost.

Ik had de tijd opgeschreven hoe lang hij bij mijn had aangestaan. En hij heeft precies 2 dagen daar aangestaan en toen was het probleem weg.
Ik zal helaas nog beter moeten oppasen met deze dingen.

Ik zit net zelf te denken. Maar dit probleem kan je zelf denk ik ook oplossen. Ik heb namelijk net een test tft progamma gevonden waar je zelf kan kiezen welke kleur je wilt opzetten en eventuweel waneer hij moet schakelen van kleur. Als je dit via je pc/laptop aansluit en afspeelt hoef je hem niet meer weg te brengen.

gogo

Quote from: stefklep on April 13, 2006, 13:31:23
Het probleem is opgelost.

Ik had de tijd opgeschreven hoe lang hij bij mijn had aangestaan. En hij heeft precies 2 dagen daar aangestaan en toen was het probleem weg.
Ik zal helaas nog beter moeten oppasen met deze dingen.

Ik zit net zelf te denken. Maar dit probleem kan je zelf denk ik ook oplossen. Ik heb namelijk net een test tft progamma gevonden waar je zelf kan kiezen welke kleur je wilt opzetten en eventuweel waneer hij moet schakelen van kleur. Als je dit via je pc/laptop aansluit en afspeelt hoef je hem niet meer weg te brengen.

Hebben ze de tuner ook meegenomen want die houd toch de tijd bij?
Ik dacht eens gelezen te hebben als iemand een nieuw scherm krijgt dat dan de tijd niet op 0 stond omdat de tijd in de tuner staat.

In ieder geval ben ik blij voor je dit vind ik toch goed nieuws en neem ik zeker mee in mijn overwegingen voor dit scherm aan te schaffen.
Heb je er een wit scherm opgezet en zie je niks meer?

Als ze de tuner hebben meegenomen hebben ze dan ook iets in de afstellingen veranderd of heb je een brief er bij gekregen met instellingen die je moet volgen?

gr gogo
Pioneer PDP LX-6090H  Epson 3200 Kingpin scherm  dvd recorder Humax 5200D Subwoofer jbl pb10 Harmon Kardon avr 5000 Harmon Kardon dvd 25 Front speakers jbl xti 60 Center speakers jbl xti 10

stefklep

#40
Quote from: gogo on April 13, 2006, 14:08:13
Hebben ze de tuner ook meegenomen want die houd toch de tijd bij?
Ik dacht eens gelezen te hebben als iemand een nieuw scherm krijgt dat dan de tijd niet op 0 stond omdat de tijd in de tuner staat.

In ieder geval ben ik blij voor je dit vind ik toch goed nieuws en neem ik zeker mee in mijn overwegingen voor dit scherm aan te schaffen.
Heb je er een wit scherm opgezet en zie je niks meer?

Als ze de tuner hebben meegenomen hebben ze dan ook iets in de afstellingen veranderd of heb je een brief er bij gekregen met instellingen die je moet volgen?

gr gogo

Ze hebben de tuner mee genomen. Die hadden ze nodig om aftestellen. Ik heb met het tft progamma een wit scherm opgezet en ik kan zelf niks meer zien, heb het nog aan andere mensen gevraagd en die zagen helemaal niks. Ik dacht eerst dat ik het zag maar was volgens mijn gewoon een verbeelding toen ik echt goed ging kijken zag ik inderdaad niks meer zitten.

ik heb een briefje mee gekregen waar op stond welke bladzijden ik nog eens goed moest lezen in de pioneer handleiding.
Ja ik blijf het zeggen het blijft een prachtig scherm echt waar die kleuren zo mooi ;D. Nee als ik later een nieuwe zou koppen dan wordt het zeker weer een pioneer, ze zijn duur maar je hebt dan wel het mooiste binnen hangen wat er is. :)

En mensen praten allemaal over inbranden maar dat is het echt niet. Ze noemen dit namelijk "na-ijleffect" wat inbranden is het dus zeker niet, mensen worden allemaal bang gemaakt maar inbranden waren de eerste plasma tv's die dat haden, je moet gewoon voorzichtig zijn.

gogo

Quote from: stefklep on April 13, 2006, 14:32:10
Ze hebben de tuner mee genomen. Die hadden ze nodig om aftestellen.

mensen worden allemaal bang gemaakt maar inbranden waren de eerste plasma tv's die dat haden, je moet gewoon voorzichtig zijn.

Maar heb je kunnen zien of ze de instellingen ook veranderd hebben of staat alles nog zoals bij jou voorheen?

Voorzichtiger zijn is het advies, maar wat houd dat nu voor jou in wat ga jij nu anders doen dan voorheen, of heb je het gevoel dat je eigenlijk alles al deed wat hun nu adviezeren?

gogo
Pioneer PDP LX-6090H  Epson 3200 Kingpin scherm  dvd recorder Humax 5200D Subwoofer jbl pb10 Harmon Kardon avr 5000 Harmon Kardon dvd 25 Front speakers jbl xti 60 Center speakers jbl xti 10

stefklep

Quote from: gogo on April 13, 2006, 15:13:36
Maar heb je kunnen zien of ze de instellingen ook veranderd hebben of staat alles nog zoals bij jou voorheen?

Voorzichtiger zijn is het advies, maar wat houd dat nu voor jou in wat ga jij nu anders doen dan voorheen, of heb je het gevoel dat je eigenlijk alles al deed wat hun nu adviezeren?

gogo
Ik had zelf instellingen anders staan. Maargoed die hebben ze nu anders gezet. Mijn werdt aangeraden om het Contrast op 15 te zetten.
Ik zal nu ook proberen die vellen RTL logo's te vermijden voor bijvoorbeeld op breedbeeld of verder uitgezoemt te zetten zo dat die logo's bijna weg vallen, of soms even zappen.

Ik zelf ben altijd heel voorzichtig geweest maar goed blijkbaar moet je deze tv als koning behandelen en echt alles er aan doen om te zorgen dat die logo niet blijfen na vloeien. Maar ik zal eens gaan kijken naar een maandje of het nog steeds zo is zonder logo's waar ik zeker wel van uit ga.

JCL

#43
Quote from: stefklep on April 13, 2006, 13:31:23
Het probleem is opgelost.

Ik had de tijd opgeschreven hoe lang hij bij mijn had aangestaan. En hij heeft precies 2 dagen daar aangestaan en toen was het probleem weg.
Ik zal helaas nog beter moeten oppasen met deze dingen.

Ik zit net zelf te denken. Maar dit probleem kan je zelf denk ik ook oplossen. Ik heb namelijk net een test tft progamma gevonden waar je zelf kan kiezen welke kleur je wilt opzetten en eventuweel waneer hij moet schakelen van kleur. Als je dit via je pc/laptop aansluit en afspeelt hoef je hem niet meer weg te brengen.

Dat programma heb ik ook. Het is eigelijk bedoeld om monitoren te testen op dode pixels en ghosting maarja, hiervoor zal het zijn werk ook prima doen.

P.S. voor intresse ff mailen of PM sturen, het is een heel simpel bestandje wat zo naar deze en gene gestuurd kan worden.

stefklep

Zit ik vandaag tv te kijken op een andere zender. Wat tot mijn verbazing zit het logo er nog in, niet zo zichtbaar maar toch nog bij bepaalde kleuren herkenbaar  >:(. Ik zal dit nog even een weekje aankijken anders wordt het weer eens kebe bellen of er niet iets anders valt te regelen. Mischien trekt het nog wel hoop het iedergeval.

gogo

Quote from: stefklep on April 16, 2006, 20:34:03
Zit ik vandaag tv te kijken op een andere zender. Wat tot mijn verbazing zit het logo er nog in, niet zo zichtbaar maar toch nog bij bepaalde kleuren herkenbaar  >:(. Ik zal dit nog even een weekje aankijken anders wordt het weer eens kebe bellen of er niet iets anders valt te regelen. Mischien trekt het nog wel hoop het iedergeval.

Wat raar met een wit scherm was er niets meer te zien, zal het dan toch een zwakke plek blijven dat als je weer ff naar dat zelfde kanaal kijkt hij gelijk weer tevoorschijn komt. :(

gogo
Pioneer PDP LX-6090H  Epson 3200 Kingpin scherm  dvd recorder Humax 5200D Subwoofer jbl pb10 Harmon Kardon avr 5000 Harmon Kardon dvd 25 Front speakers jbl xti 60 Center speakers jbl xti 10

new kid in town

Quote from: stefklep on April 16, 2006, 20:34:03
Zit ik vandaag tv te kijken op een andere zender. Wat tot mijn verbazing zit het logo er nog in, niet zo zichtbaar maar toch nog bij bepaalde kleuren herkenbaar  >:(. Ik zal dit nog even een weekje aankijken anders wordt het weer eens kebe bellen of er niet iets anders valt te regelen. Mischien trekt het nog wel hoop het iedergeval.

Is dit niet het bekende "naijlen" ?

stefklep

Quote from: new kid in town on April 17, 2006, 21:16:29
Is dit niet het bekende "naijlen" ?
Nouja lijkt het van niet want ik heb helemaal geen rtl zitten kijken, het lijkt minder te worden maar echt helemaal er uit gaat het niet lijkt het nu, heb immer alles al geprobeerd.

new kid in town

Quote from: stefklep on April 18, 2006, 10:13:27
Nouja lijkt het van niet want ik heb helemaal geen rtl zitten kijken, het lijkt minder te worden maar echt helemaal er uit gaat het niet lijkt het nu, heb immer alles al geprobeerd.

Wat nu? Wat ga je doen?
Hopen dat het toch weggaat na een x- aantal uren?

mozzer

Hier is een SVCD te vinden waarmee je je plasma extra goed door de eerste paar uurtjes heen kunt helpen http://www.eaprogramming.com/. Het bestand is maar 2Mb groot maar uitgepakt 700Mb (komt door de herhalende kleurpatronen). Zou ook goed moeten werken voor het wegpoetsen van image retention (logo's).