Probleem Pioneer 436

Started by stefklep, March 16, 2006, 14:49:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

stefklep

Beste Leden,

Ik heb 3 maanden terug een Pioneer PDP-436XDE gekocht, bij de wel bekende winkel (Smits)
Hij werkt perfect echt waar geen problemen gehad de eerste maanden. Maar nu zie ik tot mijn verbazing dat het RTL 5 logo is ingebrand je ziet het niet altijd maar bv wel met een witte achtergrond.

En omdat je nu weet waar het zit, irriteer ik me eigen er best soms wel eens aan. Ik heb ook gelijk toen ik het apparaat kocht de raat van de mensen op dit forum opgevolgd de helderheid zelf op 10 gezet en op energie besparing op 2 gezet.

Nu ben ik toch wel hopeloos, en ik weet niet wat ik er het beste aan kan doen en of dit nog weggaat vanzelf.

Hebben jullie misschien advies voor mijn, wat ik het beste bij dit toch wel mooien en vooral duren scherm het beste kan doen.

Alvast bedankt.

TheSpeedSkater

Misschien kun je het beste even Vincent op het forum benaderen of even naar Smits bellen
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

Vincent

Hi

Kan je mij even een PM sturen met de instellingen zoals je ze had staan en zoals je ze nu
hebt staan.. Dan gaan we kijken of we een oplossing kunnen vinden.

Grtz

Vincent

dmeerpa

Ik heb na meer dan 530 uren ook plots het VTM logo links boven mijn scherm staan, en contrast heeft nooit hogr dan 20 gestaan.
Pioneer PDP-6080D // Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB991, X-Box series X + Kodi
Zone 1 : Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustics A25
klik hier voor mijn setup

J.A.F._Doorhof

In principe moet dit na een paar honderd uur stukken minder worden en zal het logo ook weer wegtrekken.
Vooral in de eerste 500 uur is inbranden een veel voorkomend artifact.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

stefklep

Quote from: J.A.F._Doorhof on March 16, 2006, 19:39:22
In principe moet dit na een paar honderd uur stukken minder worden en zal het logo ook weer wegtrekken.
Vooral in de eerste 500 uur is inbranden een veel voorkomend artifact.

Ik hoop het  ;). Eigenlijk mag het niet kunnen vind ik zelf. Voor zo veel geld verwacht je dat echt niet.

dmeerpa

Quote from: J.A.F._Doorhof on March 16, 2006, 19:39:22
In principe moet dit na een paar honderd uur stukken minder worden en zal het logo ook weer wegtrekken.
Vooral in de eerste 500 uur is inbranden een veel voorkomend artifact.

Bij mij is dit maar zichtbaar geworden na meer dan 500uur  ???
Kan altijd dat ik er noot eerder op lette, maar na sommige verhalen, had ik het al een paar keer gechect, ook na 300 uur en toen niks.
TV staat nu op sneeuw, zal zien wat dat geeft
Pioneer PDP-6080D // Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB991, X-Box series X + Kodi
Zone 1 : Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustics A25
klik hier voor mijn setup

GTDesign

Ik heb hier ook last van op de 506 maar na een dag of 2 is dit weer weg.

dmeerpa

Quote from: GTDesign on March 16, 2006, 21:24:28
Ik heb hier ook last van op de 506 maar na een dag of 2 is dit weer weg.
Na meer dan een uur sneeuw, nog steeds logo, wel  minder opvallend....
Pioneer PDP-6080D // Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB991, X-Box series X + Kodi
Zone 1 : Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustics A25
klik hier voor mijn setup

koffieleut

IK heb zelf nog geen plasma maar zouden jullie ook niet eens allemaal afzonderlijk de omroepen mailen die die afschuwelijke veels te felle logos in dat beeld plaatsen?
Doe er een foto bij van je ingebrande plasma.
Misschien dat ze dan eindelijk eens op andere gedachten komen.

De RTL logos zijn erg wit en SBS6 ook.

Begrijp uberhaupt niet waarom ze het niet zo zacht en transparant maken zoals de Duitsers of de Engelsen doen.

JCL

Onvoorstelbaar dat dit nog kan gebeuren bij dergelijke TV's... Toch nog niet het lek boven blijkbaar.

TornadoGo

Ik denk dat als je je contrast een stuk lager zet (op 20 bijvoorbeeld), dat je schem dan een stuk langer nodig heeft tot het niet meer inbrand. Dat is de fout die ik heb gemaakt denk ik..

Gisteren een paar afleveringen Battlestar Gallactica op HDTV gezien (6 achter elkaar  ;D) op 'geen besparing' en 'ISF nacht'. De logo's zijn nu volledig verdwenen.
Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

stefklep

Quote from: TornadoGo on March 19, 2006, 12:46:50
Ik denk dat als je je contrast een stuk lager zet (op 20 bijvoorbeeld), dat je schem dan een stuk langer nodig heeft tot het niet meer inbrand. Dat is de fout die ik heb gemaakt denk ik..

Gisteren een paar afleveringen Battlestar Gallactica op HDTV gezien (6 achter elkaar  ;D) op 'geen besparing' en 'ISF nacht'. De logo's zijn nu volledig verdwenen.

Ik heb ook alles al zitten proberen. Maar niks helpt lijkt het wel. Op sneeuw gezet enzo.

stefklep

#13
Het moet niet gekker worden nu heb ik al RTL5 en RTL7 logo onder elkaar staan. Ik wordt er een beetje gek van :'(
Ze komen hem gellukig volgende week op halen.

new kid in town

#14
Quote from: stefklep on March 23, 2006, 17:50:30
Het moet niet gekker worden nu heb ik al RTL5 en RTL7 logo onder elkaar staan. Ik wordt er een beetje gek van :'(
Ze komen hem gellukig volgende week op halen.

Stefklep,

Hoe heb je het voor elkaar gekregen dat ze bij jou het scherm komen ophalen?
Wie doet dit? De dealer of Pioneer zelf?
Ze proberen je toch eerst af te schepen met: gaat wel over.......eerst zoveel uur inspelen....voorzichtig met contrast etc etc.
Kijk maar eens bij het topic: de nieuwe Pioneer 436 xde komt eraan. Daar staan ook diverse reacties van Pioneer.
Daarom verbaast mij het, dat ze vrij snel bij jou langskomen.

New kid in town

Vincent

Quote from: new kid in town on March 26, 2006, 19:32:14
Stefklep,

Hoe heb je het voor elkaar gekregen dat ze bij jou het scherm komen ophalen?
Wie doet dit? De dealer of Pioneer zelf?
Ze proberen je toch eerst af te schepen met: gaat wel over.......eerst zoveel uur inspelen....voorzichtig met contrast etc etc.
Kijk maar eens bij het topic: de nieuwe Pioneer 436 xde komt eraan. Daar staan ook diverse reacties van Pioneer.
Daarom verbaast mij het, dat ze vrij snel bij jou langskomen.

New kid in town

Hi

Dat wordt gedaan via KeBe heb de klachten doorgespeeld aan onze serviceafdeling en die hebben KeBe contact
laten opnemen met de klant. Deze service geldt dus alleen als je het scherm aanschaft bij een Pioneer dealer. De
reparatietijd bedraagt vaak 2 weken met uitzondering naar een week of 4 (maar dat is wel erg extreem) helaas niet onmogelijk
als er bijvoorbeeld geen onderdelen op voorraad zijn. Dan kan het flink langer duren .. :(

Maar hou me aub op de hoogte hoe het verder gaat met de afwikkeling

Mvg

Vincent

JCL

Hoe repareren ze dan het scherm? Al zouden ze het hele paneel vervangen dan krijg je toch nog steeds een inbrandend paneel terug?

gogo

Quote from: JCL on March 26, 2006, 19:37:38
Hoe repareren ze dan het scherm? Al zouden ze het hele paneel vervangen dan krijg je toch nog steeds een inbrandend paneel terug?

Ik denk dat er gewoon een wit screen op gezet word 2 weken lang.


gogo
Pioneer PDP LX-6090H  Epson 3200 Kingpin scherm  dvd recorder Humax 5200D Subwoofer jbl pb10 Harmon Kardon avr 5000 Harmon Kardon dvd 25 Front speakers jbl xti 60 Center speakers jbl xti 10

JCL

Dan wordt het probleem dus niet opgelost, meer uitgesteld... Blijf het toch vreemd vinden dat Pio dit probleem heeft en b.v. Pana niet...

Vincent

Quote from: JCL on March 26, 2006, 19:37:38
Hoe repareren ze dan het scherm? Al zouden ze het hele paneel vervangen dan krijg je toch nog steeds een inbrandend paneel terug?

Hi

vaak wordt er een duurtest uitgevoerd of het complete panel wordt vervangen.

Rgtz

Vincent

gogo

Als het scherm word meegenomen krijg je dan een leen tv anders zit je 4 weken zonder?


gogo
Pioneer PDP LX-6090H  Epson 3200 Kingpin scherm  dvd recorder Humax 5200D Subwoofer jbl pb10 Harmon Kardon avr 5000 Harmon Kardon dvd 25 Front speakers jbl xti 60 Center speakers jbl xti 10

stefklep

Quote from: gogo on March 26, 2006, 20:50:19
Als het scherm word meegenomen krijg je dan een leen tv anders zit je 4 weken zonder?


gogo
Ik zou het helaas niet weten ben eigenlijk ook wel beniewd er naar, hoor het vrijdag allemaal wel. Ik zal jullie op de hoogte houden, ben er zelf namelijk ook wel benieuwd wat ze er aan gaan doen.

nvermeul

s6 ermee zeg, ik zit alle post over pio 436 na te lezen,
daar deze in mijn top3 staat waarvan ik er 1 voor de wk van thuis wil hebben.

hoe bevalt het scherm op een zonnige dag?
en heb je al wat voetbal gekeken? en wat is jouw ervaring daarmee op dit scherm?
blijven de scores in de rust ook in je beeld staan  :-[

stefklep

Het scherm is vandaag opgehaald het zou een weekje duren volgens die mevrouw. Ze hadden er een programma voor dat dit kon laten verdwijnen. Wordt echt allemaal heel netjes verpakt en meegenomen. Als hij klaar is kreeg ik een telefoontje. Helaas wel zonder tv nu maargoed dat komt school weer tegoeden nu  ;). Ben benieuwd of het echt een week duurt en niet langer het is namelijk alleen het RTL logo wat ingebrand was.

stefklep

Quote from: nvermeul on March 28, 2006, 15:00:26
s6 ermee zeg, ik zit alle post over pio 436 na te lezen,
daar deze in mijn top3 staat waarvan ik er 1 voor de wk van thuis wil hebben.

hoe bevalt het scherm op een zonnige dag?
en heb je al wat voetbal gekeken? en wat is jouw ervaring daarmee op dit scherm?
blijven de scores in de rust ook in je beeld staan  :-[

Ik heb wel eens voetbal gekeken een uurtje of 2 maar daar had ik heel vreemd helemaal geen last van dat de uitslagen er op blijven staan (ben geen voetbal fan ;)). Het is meer als je uren naar die hardnekkige logo's van RTL opstaan bij een film.