Sim2 C3X 3-chipper

Started by Starred, March 12, 2006, 18:46:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Starred


Erik

Ziet er mooi uit, maar is 20.000 niet een beetje duur voor maar een 3chipper, als de Ruby maar 10.000 doet?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Starred

De sim2 is geschikt voor grote (>230cm breed) schermen, de ruby is daar minder geschikt voor

SuperDre

Quote from: Starred on March 13, 2006, 13:53:33
De sim2 is geschikt voor grote (>230cm breed) schermen, de ruby is daar minder geschikt voor

ach de Optoma H79 haalt ook makkelijk 250 breed... hehe... ;)

Starred

Quote from: SuperDre on March 14, 2006, 20:53:39
ach de Optoma H79 haalt ook makkelijk 250 breed... hehe... ;)

Maar die is toch echt een stuk minder fraai dan de C3X  ;)

SuperDre

Ja, dat geloof ik meteen.. achja volgend jaar misschien ;)

Starred

zelf zou ik niet meer investeren in 720p technologie, tenzij je er tegen een heel voordelige prijs 2e-hands aan kunt komen

SuperDre

Wat is dat nou voor onzin.. 'niet meer investeren in 720p technologie'.. ten eerste zal het toch nog even duren voordat 1080p materiaal fatsoenlijk beschikbaar is hier in nederland (via de kabelboeren hoef je die resolutie de komende jaren nog niet te verwachten die zullen alleen 720p en 1080i uitkramen), en voordat er een projector op de markt komt die betaalbaar is (onder de 2000 euro) zijn we ook wel weer een jaar of 2 verder, maarja waarom zou je dan nog voor een 1080p projector gaan als er tegen die tijd ook al weer 2k projectoren in aantocht zijn.. zo kun je dus zoals frank vaak zegt wel bezig blijven..

Kjelt

#8
Ik ben het wel met SuperDre eens, bovendien moet je dan wachten op de 3 chipper 1080p want een 1 chipper heeft welliswaar een hogere resolutie maar relatief een slechtere beeldkwaliteit.
De vraag is alleen wie van ons heeft een scherm (en bijbehorende ruimte) dat groot genoeg is om zo'n projector tot zijn recht te laten komen  ???

riwi

Ik ben het met Starred eens. 1080i source ziet er op een 1920x1080 projector beter uit dan op een 1280x720. De C3X is echter erg mooi en ontbreekt het natuurlijk compleet aan regen bogen en ook dithering is enorm veel minder aanwezig. De lichtopbrengst ervan zie ik niet als een plus (voor mijn gebruik). Als een C3X even veel zou kosten als een Ruby of evt. HD81 dan zou er nog wat te twijfelen zijn, maar bij 17K€ voor een 3chip DLP C3X en <10K€ voor een Ruby zou ik direct de goedkopere 1920x1080 projector kiezen.

Starred

Quote from: SuperDre on March 15, 2006, 17:17:30
Wat is dat nou voor onzin.. 'niet meer investeren in 720p technologie'.. ten eerste zal het toch nog even duren voordat 1080p materiaal fatsoenlijk beschikbaar is hier in nederland (via de kabelboeren hoef je die resolutie de komende jaren nog niet te verwachten die zullen alleen 720p en 1080i uitkramen), en voordat er een projector op de markt komt die betaalbaar is (onder de 2000 euro) zijn we ook wel weer een jaar of 2 verder, maarja waarom zou je dan nog voor een 1080p projector gaan als er tegen die tijd ook al weer 2k projectoren in aantocht zijn.. zo kun je dus zoals frank vaak zegt wel bezig blijven..

Momenteel is er al volop 1080i materiaal beschikbaar, dat er met een goede deinterlacer super uit ziet op een 1080p projector. Daarnaast komt blueray/hddvd dit jaar op de markt. Genoeg kijkgenot in ieder geval.

Over betaalbaarheid:
De Sim2 kost momenteel 20.000E, een Sony Ruby 10.000E en een single chip 1080p gaat waarschijnlijk ook onder de 10.000E kosten. Ik verwacht niet dat de 3-chipper 720p volgend jaar goedkoper is dan de Ruby of singlechip 1080p, jij wel? En komend jaar hoef je onder de 2000E ook echt geen andere 3-chipper 720p te verwachten.

Bovendien heb ik nu al een aantal jaren een 720p machine, en wil nu ook qua resolutie een stapje verder. Hence voor mij 1080p en geen investering in 720p meer, ook niet in 3-chip 720p.

Starred

Quote from: Kjelt on March 15, 2006, 17:30:22
Ik ben het wel met SuperDre eens, bovendien moet je dan wachten op de 3 chipper 1080p want een 1 chipper heeft welliswaar een hogere resolutie maar relatief een slechtere beeldkwaliteit.

Een 'relatief slechtere beeldkwaliteit'? Dan wat? De 3-chip 720p?
Kwaliteit zal waarschijnlijk nog niet helemaal gelijk zijn, maar de algemene verwachting is toch wel dat TI de grootste nadelen van single chippers stevig zal hebben aangepakt bij de 1080p DLP's. En de eerste geluiden over de single 1080p DLPs wijzen daar ook op.


Kjelt

Quote from: Starred on March 15, 2006, 18:47:08
Een 'relatief slechtere beeldkwaliteit'? Dan wat? De 3-chip 720p?
Kwaliteit zal waarschijnlijk nog niet helemaal gelijk zijn, maar de algemene verwachting is toch wel dat TI de grootste nadelen van single chippers stevig zal hebben aangepakt bij de 1080p DLP's. En de eerste geluiden over de single 1080p DLPs wijzen daar ook op.

Ja ok dan is het een ander verhaal. Ik doelde meer op dat ik liever een projector heb met een heel goed optisch pad en een wat minder hoge resolutie chip dan een gelijk kostende projector met een hoge resolutie chip en bezuinigd op het optische pad. Vergelijk met digitale fotocamera's ik heb liever een 3MPixel camera met een goede lens dan een 6Mpixel Camera met zo'n plastick foplensje. Dit is natuurlijk allemaal relatief.

Wat de prijs betreft ik denk dat je gelijk hebt maar het zou best wel eens zo kunnen zijn dat met het verschijnen van de 1080p projectoren de top 720p-érs gedumpt worden.

De grote vraag is wat heb je liever een Benq7700 kwaliteit's 1080p-er of een Marantz S4 720p-er als ze gelijk in prijs zijn  ??? Ik zou daar toch even wat langer over moeten nadenken hoor, zeker omdat bijna al mijn films nog steeds laserdisc/dvd is.

Starred

Dat klopt Kjelt, er zijn veel meer aspecten die een rol spelen bij de uiteindelijke beeldkwaliteit.  Dus liever een top 720p machine dan een lowbudget 1080p.

Maar ik denk dat 720p 'uitgeevolueerd' is en de grote fabrikanten al het innoverend vermogen richten op 1080p.

manco401

Hij is te zien op Hi Fidelity Antwerpen. Wel indrukwekkend moet ik zeggen. :) Aan de andere kant was ik al verstomd hoe mooi de nieuwe H72i al kan zijn.

Rob_Dingen

Hoi

Liever dan welke low budget 1080p projector op dit moment ???

Rob

Starred

Quote from: Rob_Dingen on April  1, 2006, 20:44:24
Hoi

Liever dan welke low budget 1080p projector op dit moment ???

Rob

De hypothetische

pietnoeck

Gisteren ook gezien op de Hifi-beurs.

Was goed maar nu ook weer niet indrukwekkend voor die prijs.
En ik kon de pixels zien vanop enkele meters wat natuurlijk vervelend was.

pietnoeck

Gisteren ook gezien op de Hifi-beurs.

Was goed maar nu ook weer niet indrukwekkend voor die prijs.
En ik kon de pixels zien vanop enkele meters wat natuurlijk vervelend was.

Rob, naar wat gaat jou voorkeur uit voor een HDTV pj voor het ogenblik hoe blijft de verhouding tot de 1209 pj die momenteel aangeboden worden op dit forum ?

etienne

Overigens kost een goeie 1080p projector rete veel geld, heb eens hier en daar geinformeerd, en dan weet ik zeker dat er maar weinigen op dit forum zullen zijn, die 30.000 of 40.000 E kunnen betalen voor een goeie 1080p projector, want Ladies & Gentlemen, dat zijn wel de prijzen die moeten worden neergeteld voor zo'n machine. Op de RAF beurs staan wat aardige voorbeelden. 8) 
Sony XR 65 A90J - Denon AVC X 8500HA 
Monitor Audio Gold 200 4G,  RX Center, RXFX Surround Back
REL T7 - DUNE HD - NEXTBOX - NAS QNAP TS 419 PII

Starred

Quote from: etienne on April  6, 2006, 14:07:54
Overigens kost een goeie 1080p projector rete veel geld, heb eens hier en daar geinformeerd, en dan weet ik zeker dat er maar weinigen op dit forum zullen zijn, die 30.000 of 40.000 E kunnen betalen voor een goeie 1080p projector, want Ladies & Gentlemen, dat zijn wel de prijzen die moeten worden neergeteld voor zo'n machine. Op de RAF beurs staan wat aardige voorbeelden. 8) 

Wat dacht je van 8000-9000E voor een Ruby?  ;)