Details Samsung HDTV decoder DCB H360R

Gestart door Marcel_T., maart 12, 2006, 14:58:44

Vorige topic - Volgende topic

Mart1001

Citaat van: angel66 op december 19, 2006, 10:49:25
nou ik heb een enorm probleem.

via hdmi kreeg ik opeens witte spikkels en knetterend geluid.
ik op casema advies component aangesloten.
nou geen problemen maar wel slechter beeld.
dus ik wou de component kabel er af halen,maar toen zag ik tot mijn schrik de connectoren nog aan de kabel zitten.

nou das lekker.....na 6 maanden kaduuk :-\

Je bent niet de enige. Toen de swapper van Samsung er was en hij mijn decoder meegenomen had voor een nieuwe ( die hij aansloot op hdmi) kwam ik er later achter dat er op 2 van de component stekkers ook 2 connectoren zaten. Ben blij dat ik die componentstekkers ooit 1 keer in de decoder heb gedaan en er niet meer uit.
Dus opletten geblazen met verwijderen van kabels.

Succes met je decoder!

Vriendelijke groeten.
Only exceptionally rational men can afford to be absurd.

angel66

echt cheapass dat ding.
maar goed ik wacht maar af wanneer die monteur belt voor een afspraak.

Uitje

Ook bij mij is gisteren de decoder omgeruild en tot nu toe werkt alles zoals het hoort incl. geluid via HDMI en de upscale functionaliteit via de component uitgang :)
Hopen maar dat dit zo blijft dan ben ik tevreden.

MC

Citaat van: Uitje op december 20, 2006, 13:34:45
Ook bij mij is gisteren de decoder omgeruild en tot nu toe werkt alles zoals het hoort incl. geluid via HDMI en de upscale functionaliteit via de component uitgang :)
Hopen maar dat dit zo blijft dan ben ik tevreden.

Upscale via component was toch geen probleem  :-\ dit heeft toch altijd gefunctioneerd. Weet iemand eigenlijk wat er gewijzigd is bij een omgeruild exemplaar, ik ben benieuwd naar de wijzigingen / aanpassingen.

Uitje

Citaat van: MC op december 20, 2006, 19:59:55
Upscale via component was toch geen probleem  :-\ dit heeft toch altijd gefunctioneerd. Weet iemand eigenlijk wat er gewijzigd is bij een omgeruild exemplaar, ik ben benieuwd naar de wijzigingen / aanpassingen.

Denk dat dit afhankelijk is van het type tv toestel is. Vriend van me heeft dezelfde tv als mij en ook bij hem werkte de upscale functionaliteit via component niet. Ook hier was het probleem opgelost na de swap.
Ik heb gevraagd wat er veranderd was, maar dat wist de 'swapper' mij niet te vertellen. Valt me trouwens ook op dat zappen een stuk sneller gaat als voorheen. Heb even gekeken welke hardware revisie ik nu heb en volgens mij is dat nu 11  :D

Roksan

Vandaag deze decoder in de aanbieding voor 199 euro gekocht. Speelt meteen via HDMI perfect. Pracht beeld, ook van gewone SD uitzendingen. 720, 1080 werkt prima, tot nu toe geen problemen met het geluid.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

chulin

Citaat van: prison op december 21, 2006, 13:47:52
Vandaag deze decoder in de aanbieding voor 199 euro gekocht. Speelt meteen via HDMI perfect. Pracht beeld, ook van gewone SD uitzendingen. 720, 1080 werkt prima, tot nu toe geen problemen met het geluid.
Heb jij ervaring met andere decoders of is het deze je eerste?
PS: Welke toetstel heb je?
Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

Roksan

CiteerHeb jij ervaring met andere decoders of is het deze je eerste?
PS: Welke toetstel heb je?

Dit is mijn eerte. Ik heb eerst gewacht totdat Samsung een oplossing voor de problemen heeft gevonden. Mijn toestel is een LG PC1R
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

chulin

Citaat van: prison op december 21, 2006, 16:47:47
Dit is mijn eerte. Ik heb eerst gewacht totdat Samsung een oplossing voor de problemen heeft gevonden. Mijn toestel is een LG PC1R
Bedankt  :) :)
Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

MC

Citaat van: prison op december 21, 2006, 16:47:47

Dan heb je of geluk dat je een gemodificeerd model hebt gehad, want er zijn waarschijnlijk nog een behoorlijk aantal "oude" modellen op voorraad. Of je hebt geen last van de problemen welke gemeld zijn op dit forum  ;)

Waarschijnlijk kun je niet aan de doos of het apparaat zien of het een "oud" of nieuw (gemodificeerd) model is.

chulin

Citaat van: MC op december 21, 2006, 18:56:59
Dan heb je of geluk dat je een gemodificeerd model hebt gehad, want er zijn waarschijnlijk nog een behoorlijk aantal "oude" modellen op voorraad. Of je hebt geen last van de problemen welke gemeld zijn op dit forum  ;)

Waarschijnlijk kun je niet aan de doos of het apparaat zien of het een "oud" of nieuw (gemodificeerd) model is.
Als je een gemodificeerd model hebt, zijn dan alle problemen opgelost?

MC

Citaat van: chulin op december 22, 2006, 16:01:07
Als je een gemodificeerd model hebt, zijn dan alle problemen opgelost?

De HDMI problemen zijn bij mij opgelost, ook het zappen gaat sneller  :)

joe-black

Bij mij is de monteur vanmorgen geweest om het kastje om te ruilen en ik heb nu helemaal geen digitaal geluid meer.
Het werkte al niet via HDMI en nu werkt ook de digitale geluidsuitgang niet.
Dus maar weer bellen.  >:D

Ron1

Ook ik heb problemen met mijn 4 weken oude decoder. Apparaat is aangesloten op pioneer 435HDE plasma. HDMI werkt niet (component wel) en de afstandbediening ook niet (kan geen kanalen kiezen) Er is mij 2 weken geleden verteld dat een monteur contact zou opnemen maar heb nog niets gehoord en na een keertje bellen kreeg ik te horen dat ik nog ff moest wachten. Waarschijnlijk hebben ze het druk en feestdagen enz. Blij dat ik via dit forum merk dat ik niet de enige ben. Zou het ooit goed gaan werken i.c.m. genoemde plasma?? Heb op dit moment een beetje spijt van deze aankoop. :(

angel66

chulin

Zo te zien, niet alle problemen zijn opgelost zo voorlopig blijf ik met de 9401r die eerlijk gezegd prachtig werk oplevert.

JAB

Misschien kunnen mensen waarbij de decoder is omgeruild hun systeeminformatie hier posten. Vooral de Ver. H/W is interessant, die nu bij mij 501 is.

JAB

Ik probeer de codes van de afstandsbediening van de H360R te kopieren in mijn universele Philips. Vreemd genoeg geeft dit voortdurend fouten (failed). Ik weet niet precies waarom. Heeft deze Samsung afstandsbediening afwijkende codes of afwijkende IR-frequentie?
Iemand ervaring met het leren van de Pronto van deze Samsung remote?

Ik hou me aanbevolen als iemand mij kan helpen met een Pronto bestand met de (geleerde) codes van deze Samsung. Wie dit heeft met televisie logos (meen dat ergens gelezen te hebben) zou me daar heel erg blij mee maken.

hemdd

Hallo,

Gisteren is mijn decoder ook omgeruild. Ik heb een Sony KDL-46X2000 en alleen component werkte op 576P. Nu werken HDMI en component probleemloos op alle resoluties.
Ik heb alleen nu het volgende probleem. Als ik bv beeld van de tv instel op zoom, zoomt ook de on screen info van de decoder mee. Ik verlies dan info links, rechts en onder het beeld. Ik had dit eerst niet toen ik alleen de component aansluiting gebruikte. Instellingen op decoder zijn 16:9 en standaard.

Weet iemand hier een oplossing voor?
Bedankt,
Hans

GTDesign

Zet je decoder terug op 576p bij normale SD uitzendingen en het probleem is opgelost.

GTDesign

Citaat van: JAB op december 27, 2006, 23:17:07
Ik probeer de codes van de afstandsbediening van de H360R te kopieren in mijn universele Philips. Vreemd genoeg geeft dit voortdurend fouten (failed). Ik weet niet precies waarom. Heeft deze Samsung afstandsbediening afwijkende codes of afwijkende IR-frequentie?
Iemand ervaring met het leren van de Pronto van deze Samsung remote?

Ik hou me aanbevolen als iemand mij kan helpen met een Pronto bestand met de (geleerde) codes van deze Samsung. Wie dit heeft met televisie logos (meen dat ergens gelezen te hebben) zou me daar heel erg blij mee maken.

Ik kan je wel helpen met de file voor de Samsung HD decoder.
Welke Pronto heb je ?

JAB

Citaat van: GTDesign op december 30, 2006, 01:40:02
Ik kan je wel helpen met de file voor de Samsung HD decoder.
Welke Pronto heb je ?
Dank je, maar ik denk dat ik via een andere site je bestand al gevonden heb. 't Is toch 990_6 met Spiderman achtergrond? Ziet er mooi verzorgd uit (y)
Ondertussen (bijna) alle Samsung codes in mijn remote zitten. En alles werkt perfect. De ontvanger reageert nu zelfs veel beter. Denk dat het probleem in de remote van de Samsung zit.

GTDesign

Juist, dan heb je de goede.
Mocht je nog interesse hebben kan ik je nog altijd een bestand toesturen met wat nieuwe updates erin.

JAB

Citaat van: GTDesign op december 30, 2006, 08:28:38
Juist, dan heb je de goede.
Mocht je nog interesse hebben kan ik je nog altijd een bestand toesturen met wat nieuwe updates erin.
Interesse zeker, heb je een PM gestuurd.

Domino

Citaat van: JAB op december 30, 2006, 07:53:23
Dank je, maar ik denk dat ik via een andere site je bestand al gevonden heb. 't Is toch 990_6 met Spiderman achtergrond? Ziet er mooi verzorgd uit (y)
Ondertussen (bijna) alle Samsung codes in mijn remote zitten. En alles werkt perfect. De ontvanger reageert nu zelfs veel beter. Denk dat het probleem in de remote van de Samsung zit.

Het is ook de remote van samsung, want ook met mijn harmony reageert de decoder veel beter.
Denon AVR 2807 - Denon DVD 2930 - Mission M73/M72i - Qed Silver Aniversary XT. Pioneer 5080XA - Humax 5000c - Popcornhour A110 - Harmony One.