Samsung introduceert de eerste digitale HD-settopbox voor de Nederlandse kabel.

Started by pch, March 7, 2006, 14:26:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

pch


Shorty

Géén component-uitgang, volgens (het klakkeloos overgeschreven persbericht op) Hifi.nl. Terwijl je als je de foto's op dvd.nl ziet toch zou denken dat die er wel op zitten.... ::)
Blijft nog de vraag over of je dit ding ook voor UPC kunt gebruiken, of dat je daarvoor alleen die Philips kunt gebruiken die je dan van UPC schijnt te moeten huren.... :-\  >:D
Hoe dan ook... ik wacht lekker op een machine met PVR.... en een programma-aanbod dat me bevalt.... dan maar géén WK in HD..... ;D

VrGr,

Bart J.

angel66


pch

Quote from: angel66 on March  7, 2006, 17:45:27
component zit er wel op toch?

Dat zit er wel op maar daar heb je waarschijnlijk helemaal niets aan.
Component ondersteunt geen HDCP en waarschijnlijk wordt alles toch met HDCP aangeboden en kun je alleen maar met HDMI uit de voeten...
De eerste HD-sattuners hebben dit iig op deze manier dus deze kastjes waarschijnlijk ook...

Gr. Paul.

Bengbeng

Quote from: Shorty on March  7, 2006, 17:10:06
Hoe dan ook... ik wacht lekker op een machine met PVR.... en een programma-aanbod dat me bevalt.... dan maar géén WK in HD..... ;D

VrGr,

Bart J.

Hopelijk wachten we niet allemaal, anders komt HD nooit van de grond.  ;)
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

pch

Ik vrees dat HDTV, HD-DVD en Bluray net als de opvolger en verbeterde versie van CD (SACD en DVD-Audio) het misschien wel helemaal niet gaan redden!
Bij CD zie je zelfs dat de opvolger van de CD eerder naar beneden gaat in kwaliteit (MP3/iPod) dan omhoog in kwaliteit (SACD/DVD-Audio). Ik denk dat DVD zo'n enorme toevlucht heeft genomen omdat de verbetering t.o.v. tv en video (VHS) dramatisch groot was en veel groter dan het verschil nu van DVD naar HD voor de meeste mensen...Natuurlijk niet voor het kleine groepje liefhebbers hier op dit forum, maar voor de gemiddelde NL wel.

Gr. Paul.

Roksan

Ik denk (hoop) dat het wel degelijk een ontwikkeling is die zich doorzet. We zitten tenslotte al eeuwen vast aan het antieke PAL systeem en HD zal daar een goede opvolger voor zijn. Als je nu al ziet hoe de afgelopen tijd massaal overgestapt wordt naar een "plat" scherm waarbij de meeste naar een toch wel erg bescheten PAL beeld zitten te kijken en zich daar toch ook wel aan ergeren, verwacht ik dat toch best wel een grote groep zal overstappen.

Paul
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Criterionlover



Bron : DVD.NL:

Specificaties Samsung DCB-360R:

Werking volgens DVB-C
Geschikt voor MPEG2 en MPEG4, beide zowel SD als HD in 720p en 1080i
Embedded Irdedo2 smartcardreader
Optisch digitale audio uitgang
HDMI digitale audio / video uitgang, met HDCP
2X Scart aansluiting (TV en VCR), alleen voor een down-sampled PAL signaal.
Composiet Video uitgang, alleen voor een down-sampled PAL signaal.
Stereo analoge audio uitgang
Component Video uitgang (geschikt voor signalen tot 1080i) onduidelijk is nog wat de werking van de component video uitgang zal zijn bij signalen die HDCP vereisen.
T+A ; Sonos

sjakieswitch

Quote from: Criterionlover on March  7, 2006, 19:25:33

Bron : DVD.NL:

Specificaties Samsung DCB-360R:

Werking volgens DVB-C
Geschikt voor MPEG2 en MPEG4, beide zowel SD als HD in 720p en 1080i
Embedded Irdedo2 smartcardreader
Optisch digitale audio uitgang
HDMI digitale audio / video uitgang, met HDCP
2X Scart aansluiting (TV en VCR), alleen voor een down-sampled PAL signaal.
Composiet Video uitgang, alleen voor een down-sampled PAL signaal.
Stereo analoge audio uitgang
Component Video uitgang (geschikt voor signalen tot 1080i) onduidelijk is nog wat de werking van de component video uitgang zal zijn bij signalen die HDCP vereisen.

Thanks voor de info!

Er zijn waarschijnlijk heel veel mensen die een "HD-ready" scherm hebben gekocht zonder HDMI. Ik ben best geinteresseerd in dit kastje, maar dan moet ik wel het WK kunnen kijken via component op m'n beamer.

BernHardN

wat plaatjes van het ding





QuoteSpecificaties Samsung DCB-360R:

Werking volgens DVB-C
Geschikt voor MPEG2 en MPEG4, beide zowel SD als HD in 720p en 1080i
Embedded Irdedo2 smartcardreader
Optisch digitale audio uitgang
HDMI digitale audio / video uitgang, met HDCP
2X Scart aansluiting (TV en VCR), alleen voor een down-sampled PAL signaal.
Composiet Video uitgang, alleen voor een down-sampled PAL signaal.
Stereo analoge audio uitgang
Component Video uitgang (geschikt voor signalen tot 1080i) onduidelijk is nog wat de werking van de component video uitgang zal zijn bij signalen die HDCP vereisen.
Het apparaat kan naast HDTV uitzendingen in MPEG2 en MPEG4 formaat ook het huidige digitale televisieaanbod doorgeven via zowel SCART als ook HDMI en DVI. Bovendien kan standaard SD-Video door de decoder worden geupscaled naar 720p en 1080i. Demonstraties die wij hiervan hebben gezien geven het beeld dat de ingebouwde deinterlacer en scaler hierbij een zeer goed resultaat leveren. Meer informatie en uitgebreidere bevindingen zullen wij binnenkort bekendmaken, houdt DVD.nl dus in de gaten!

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

MichielO

Hoewel ik aanvankelijk ook wat angstig was voor de kansen voor HDTV bij het gewone publiek (zeker in Europa), heb ik er nu toch wel een goed gevoel over. Inderdaad kopen veel mensen een plasma of LCD (dit jaar verwacht men meen ik dat meer dan 50% van de verkochte TV's een plasma of LCD zal zijn), vaak doordat ze prachtige demo's zien in de winkel, terwijl dat thuis niet mogelijk is via TV.
Daarbij merk ik dat zodra ik thuis een mooie HDTV-demo (via WMVHD) laat zien op mijn plasma, iedereen het er geweldig uit vindt zien en duidelijk verschil ziet met standaard TV. Dus i.t.t. SACD/DVD-Audio t.o.v. CD, ziet en merkt men hier dus wel degelijk verschil.

Maar de tijd zal het leren....  ;)

kohns

Ik vermoed dat de huidige INDI(Belgische Digitale TV aanbieder) kaartjes hierop ook gaan werken?

Dat hij er maar snel aankomt dan ...

Wel grappig trouwens dat hij op de fotos hierboven via component is aangesloten en niet via HDMI ;D
B&W 802 Diamond, ghost center, CWM DS8 | Primare CD31, SP31, A30.3, A32 | Dune player | Kimber, VDH, Oehlbach | Isotek | Logitech Harmony | Panasonic TH-50PY700F, PTA-900E | Projecta Electrol High contrast M

pch

Quote from: MichielO on March  8, 2006, 00:05:30
Dus i.t.t. SACD/DVD-Audio t.o.v. CD, ziet en merkt men hier dus wel degelijk verschil.

Ik bedoelde eigenlijk meer dat iedereen nu tevreden is met DVD en de alle vele Digitenne en DVB-C dozen, dat is natuurlijk wel al veel beter dan gewoon TV en die mensen zullen echt niet (na net te zijn overgestapt op DVD en digitale televisie) nu weer gaan overstappen op HDTV e.d....

Gr. Paul.

FrankB

Quote from: pch on March  7, 2006, 18:32:11
Ik vrees dat HDTV, HD-DVD en Bluray net als de opvolger en verbeterde versie van CD (SACD en DVD-Audio) het misschien wel helemaal niet gaan redden!
Bij CD zie je zelfs dat de opvolger van de CD eerder naar beneden gaat in kwaliteit (MP3/iPod) dan omhoog in kwaliteit (SACD/DVD-Audio). Ik denk dat DVD zo'n enorme toevlucht heeft genomen omdat de verbetering t.o.v. tv en video (VHS) dramatisch groot was en veel groter dan het verschil nu van DVD naar HD voor de meeste mensen...Natuurlijk niet voor het kleine groepje liefhebbers hier op dit forum, maar voor de gemiddelde NL wel.

Gr. Paul.

Ik zie die gevaren ook. De enige manier waarop de HD content toch een succes kunnen worden is wanneer er duidelijkheid over bestaat (een standaard) en ALLE nieuwe films uitgebracht gaan worden op deze standaard en de prijzen van HD spelers snel dalen naar het niveau van de huidige dvd-spelers.

Bij sacd en dvd-a zie je dat er meerdere standaarden zijn, fabrikanten van spelers de kat uit de boom kijken en beide standaarden niet adopteren, de consument gaat afwachten en een beperkte beschikbaarheid van de media. Dit alles aan de negatieve kant, waar ook al belangrijke punten als illegaal downloaden, mp3-spelers, etc. staan als bedreigingen. Het enige positieve punt dat overeind blijft is een betere kwaliteit. Maar gezien de gemiddelde belangstelling van de consument voor de weergave kwaliteit zal zo'n punt nooit doorslaggevend zijn. Alle ingredienten dus voor een mislukking. Hopelijk leert het HD kamp hiervan.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

kohns

Quote from: FrenkB on March  8, 2006, 08:05:40
Ik zie die gevaren ook. De enige manier waarop de HD content toch een succes kunnen worden is wanneer er duidelijkheid over bestaat (een standaard) en ALLE nieuwe films uitgebracht gaan worden op deze standaard en de prijzen van HD spelers snel dalen naar het niveau van de huidige dvd-spelers.

Bij sacd en dvd-a zie je dat er meerdere standaarden zijn, fabrikanten van spelers de kat uit de boom kijken en beide standaarden niet adopteren, de consument gaat afwachten en een beperkte beschikbaarheid van de media. Dit alles aan de negatieve kant, waar ook al belangrijke punten als illegaal downloaden, mp3-spelers, etc. staan als bedreigingen. Het enige positieve punt dat overeind blijft is een betere kwaliteit. Maar gezien de gemiddelde belangstelling van de consument voor de weergave kwaliteit zal zo'n punt nooit doorslaggevend zijn. Alle ingredienten dus voor een mislukking. Hopelijk leert het HD kamp hiervan.
Wat ik nog wel interessanter zou vinden dan echte HDTV over kabel is een decoder met dubbele tuner en eventueel ingebouwde HD-recorder.
En nog interessanter zou zijn dat die decoders standaard in de TVs zou zitten dan zitten we niet meer met die verdomde extra AB en toestel  >:(
B&W 802 Diamond, ghost center, CWM DS8 | Primare CD31, SP31, A30.3, A32 | Dune player | Kimber, VDH, Oehlbach | Isotek | Logitech Harmony | Panasonic TH-50PY700F, PTA-900E | Projecta Electrol High contrast M

misteranderson

Ben ik nou kippig, of zie ik op dat eerste plaatje
een dubbele coax aansluiting ??? .. Het ding
kan toch niet opnemen ?... Of heeft die poort een andere
functie ??...

Als blijkt, dat hij ook HD ondersteund over de component poort...
is ie mijn...  ;D  ;D...
Imagination is more important than knowledge...
- Albert Einstein

jOzh

Quote from: misteranderson on March  8, 2006, 12:28:30
Ben ik nou kippig, of zie ik op dat eerste plaatje
een dubbele coax aansluiting ??? .. Het ding
kan toch niet opnemen ?... Of heeft die poort een andere
functie ??...

Misschien om door te linken naar een VCR? (dus 1 ingang en 1 uitgang?)
TV Panasonic TX-P50VT60
Receiver Arcam AVR360 | Streaming Nvidia Shield | CD Marantz CD-17mkII M
Speakers B&W 603s3 | B&W LCR 600s3 | B&W M1

pch

Quote from: misteranderson on March  8, 2006, 12:28:30
Ben ik nou kippig, of zie ik op dat eerste plaatje
een dubbele coax aansluiting ??? .. Het ding
kan toch niet opnemen ?... Of heeft die poort een andere
functie ??...

Als blijkt, dat hij ook HD ondersteund over de component poort...
is ie mijn...  ;D  ;D...

Nee, dat is waarschijnlijk een doorlusmogelijkheid voor analoog signaal naar de overige televisies in huis.
Component ondersteunt geen HDCP, en dus zullen waarschijnlijk veel programma's NIET in HDTV te zien zijn via component verwacht ik...

Gr. Paul.

Robbo

Quote from: pch on March  8, 2006, 12:49:40
Nee, dat is waarschijnlijk een doorlusmogelijkheid voor analoog signaal naar de overige televisies in huis.
Component ondersteunt geen HDCP, en dus zullen waarschijnlijk veel programma's NIET in HDTV te zien zijn via component verwacht ik...

Gr. Paul.

En leg dat maar eens uit aan 'Jan Janssen'.... 

Want feitelijk heb je HDMI of een DVI ingang nodig om HD altijd te kunnen bekijken.

Ik zie de telefoontjes naar de helpdesk al voor me van mensen die hun TV via component hebben aangesloten en de helft van de tijd geen beeld hebben....

Om over de HDCP handshake problemen maar te zwijgen.

Nee ik heb er een hard hoofd in dat dit een succes gaat worden, met al die moeilijkheden. 

Of je moet via Scart aan gaan sluiten, maar ja wat heb je nu aan een HDTV ontvangen als je vervolgens die via Scart enkel SD uitspuugt.

misteranderson

Quote from: pch on March  8, 2006, 12:49:40
Nee, dat is waarschijnlijk een doorlusmogelijkheid voor analoog signaal naar de overige televisies in huis.
Component ondersteunt geen HDCP, en dus zullen waarschijnlijk veel programma's NIET in HDTV te zien zijn via component verwacht ik...

:'(  :'(

<zucht>  Eigenlijk wist ik het natuurlijk al...

@Robbo... Juist ja, en wie krijgt al die Jan Janssen's... Weer over de vloer... Ikke.. ( MM )... En aangezien er bij ons op de TV afdeling van alle verkopers (7 stuks) er slechts 1 (!) wist wat HDCP is... Gok ik, dat dit weer HEEEEl veel boze klanten en niet-begrijpende collega's gaat opleveren... Want een vlotte babbel hebben ze natuurlijk wel allemaal...
Imagination is more important than knowledge...
- Albert Einstein