Sk's stereo | Lavardin IT | RA Cantata | Living Voice | Velodyne DD15+ | DnM

Started by Sk, February 12, 2006, 19:44:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sjors

heerlijk zo'n grote kamer voor jezelf  8)


Enne is je meisje blijven slapen  ;)





Groet, Sjors

Sk

Quote from: TearS on April  5, 2007, 21:47:39
Sk!!!!!  ;) ;D Tijdje niet gesproken man. Ben je overigens nog van plan iets te doen aan de inrichting van de kamer? Misschien een mooi kleed op de vloer, lijkt me een tamelijk hard oppervlak.

Moet je eens kijken of je bij de Ikea of iets dergelijks goedkoop een slaapbank op de kop kan tikken. Zit wel wat lekkerder en die kan je een eindje naar voren schuiven, zet je de rearspeakers achter het bankje neer.  :)

Ik kan er goed mee leven zo hoor.  ;) Ik heb werkelijk geen idee wat ik moet voorstellen bij een harde kamer, wat dit voor een effect heeft op het geluid

Ach meestal kijk ik toch geen films maar luister voornamelijk muziek. En dan zit ik gewoon op het randje van mijn bed. Verder heb ik ook nog een lekkere luie stoel staan waar ik eventueel op kan zitten. 8)
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

Sk

Quote from: Sjors on April  5, 2007, 21:57:26
heerlijk zo'n grote kamer voor jezelf  8)


Enne is je meisje blijven slapen  ;)





Groet, Sjors

Is inderdaad een hele verbetering tegenover mijn oude kamer. En ja mijn meisje was blijven slapen. Normaal leggen we dan de 2 matrassen op de grond tegenelkaar aan  :D
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

Sk

Na 3 kwart jaar eindelijk weer een update, een Lavardin IS inclusief het filter van hun. Gisterenavond opgehaald bij forumgenoot Huubf.

Ik ben weer verhuist en heb nou een kleiner kamertje, Ongeveer 3,5 x 4 meter. De meeste muziek speel ik af via mijn pc waar een RME Digi 96/8 geluidskaart inzit. Ik maak gebruik van Foobar + ASIO en de Secret Rabbit plugin wat ervoor zorgt dat het geluid drastisch verbeterd. Dit is verbonden met een kwalitatief goede coax kabel naar mijn receiver toe. Vervolgens gaat er een analoge kabel van de Preouts naar de ingang van de Lavardin. Ik speel alleen nog maar stereo met de Magnat Vector 16, Maar het is nu wel goed te merken dat de speakers absoluut de zwakste schakel zijn. In maart ben ik jarig en hoop wat geld bij elkaar te kunnen sprokkelen voor nieuwe speakers. Mijn Marantz CD5001 is direct op de Lavardin aangesloten.

Wat ik merk aan de Lavardin is dat het een erg muzikale versterker is. Veel meer details, ruimtelijker en instrumenten hangen nu wat beter op zijn plaats. Dit kan nog veeeel beter met andere speakers natuurlijk. Maar ik zal het hier voorlopig even mee moeten doen. Al met al ben ik erg tevreden over deze upgrade. 
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

bmateijsen

Kies in ieder geval speakers met een hoger rendement, de Lavardin is geen extreme stroomleveraar, en vindt een gevoeligere luidspreker gewoon lekkerder. Een mooie combinatie kan gemaakt worden met Living voice.

Quote from: Sk on January 12, 2008, 13:18:58
Na 3 kwart jaar eindelijk weer een update, een Lavardin IS inclusief het filter van hun. Gisterenavond opgehaald bij forumgenoot Huubf.

Ik ben weer verhuist en heb nou een kleiner kamertje, Ongeveer 3,5 x 4 meter. De meeste muziek speel ik af via mijn pc waar een RME Digi 96/8 geluidskaart inzit. Ik maak gebruik van Foobar + ASIO en de Secret Rabbit plugin wat ervoor zorgt dat het geluid drastisch verbeterd. Dit is verbonden met een kwalitatief goede coax kabel naar mijn receiver toe. Vervolgens gaat er een analoge kabel van de Preouts naar de ingang van de Lavardin. Ik speel alleen nog maar stereo met de Magnat Vector 16, Maar het is nu wel goed te merken dat de speakers absoluut de zwakste schakel zijn. In maart ben ik jarig en hoop wat geld bij elkaar te kunnen sprokkelen voor nieuwe speakers. Mijn Marantz CD5001 is direct op de Lavardin aangesloten.

Wat ik merk aan de Lavardin is dat het een erg muzikale versterker is. Veel meer details, ruimtelijker en instrumenten hangen nu wat beter op zijn plaats. Dit kan nog veeeel beter met andere speakers natuurlijk. Maar ik zal het hier voorlopig even mee moeten doen. Al met al ben ik erg tevreden over deze upgrade. 

Sk

Quote from: bmateijsen on January 12, 2008, 13:31:02
Kies in ieder geval speakers met een hoger rendement, de Lavardin is geen extreme stroomleveraar, en vindt een gevoeligere luidspreker gewoon lekkerder. Een mooie combinatie kan gemaakt worden met Living voice.


Voorlopig zal ik geen Living Voice geld hebben helaas, ik zal ook een keer op mezelf moeten wonen. Maar van horen zeggen moet dit inderdaad een mooie combi zijn. Heeft Living Voice ook boekenplank modellen?
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

bmateijsen

Hoi,

Living Voice heeft alleen vloerstaande modellen.
Indien je een monitor wil met hoog rendement, kan je denken aan de WLM diva.

Groet,

Bjorn

Quote from: Sk on January 12, 2008, 13:35:38
Voorlopig zal ik geen Living Voice geld hebben helaas, ik zal ook een keer op mezelf moeten wonen. Maar van horen zeggen moet dit inderdaad een mooie combi zijn. Heeft Living Voice ook boekenplank modellen?

Sk

Quote from: bmateijsen on January 12, 2008, 13:40:30
Hoi,

Living Voice heeft alleen vloerstaande modellen.
Indien je een monitor wil met hoog rendement, kan je denken aan de WLM diva.

Groet,

Bjorn


Appart kleurtje die WLM diva's. Waar zijn deze te beluisteren/verkrijgbaar/kosten? Weet je welke merken nog meer goed combineren?
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

bmateijsen

Audio-Life is dealer van WLM. Neem contact op met hen zou ik zeggen.

Andere merken die goed combineren, zijn speakers die vanaf 90 db zijn.

Quote from: Sk on January 12, 2008, 13:46:30
Appart kleurtje die WLM diva's. Waar zijn deze te beluisteren/verkrijgbaar/kosten? Weet je welke merken nog meer goed combineren?

TheSpeedSkater

Feli met je nieuwe aanwinst! Wil ik ook nog wel eens beluisteren.... ;D
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

aMUSEd

Gefeliciteerd! Goed dat je gelijk de netkabel hebt gekocht.. geeft een behoorlijke winst tov de standaard kabel.

Sk

#61
Nieuwe LS kabels opgehaald gisteren  :) de W&M LS-02. Aan de ene kant banaan en andere kant Spades



Over een paar weken eens een afspraak maken om de WLM Diva's te beluisteren  8)

Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

mikeske

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Sk

Na een aantal keer de afspraak verzet te hebben was het gisteren dan zover. Tears van het forum en ik zijn gisteren bij Audio Life geweest om de WLM Diva's monitor te beluisteren.  Rond 11 uur stond Tears voor de deur om mij op te halen. Aangezien ik niet echt een playlist had gemaakt met de nummers die ik wilde beluisteren, heb ik mijn halve cd collectie maar meegenomen (circa 60 cd's) Met 2 dozen onder de arm zijn we naar de auto gelopen en zijn vervolgens richting het plaatsje Buren gereden waar Audio Life zich bevindt. Het was vrij eenvoudig te vinden met de TomTom. In de auto hebben we besproken bij wie we van het forum allemaal al geweest waren, en wat we zoal beluisterd hadden. Soms kon ik de TomTom wel uit het raam gooien want dat ding zat er continue door heen te lullen erg frustrerend.  Uit eindelijk na een half uurtje kwamen we aan. Met 2 dozen bij ons drukte Tears op de bel maar er werd niet open gedaan en ook hoorde we geen bel, zouden we dan toch niet welkom zijn? Hij drukte nog een keer op de bel en ja we hoorde de bel. We werden vriendelijk ontvangen door Casper en Joep.  Na een kort gesprek kon het luisteren beginnen.

Joep sloot mijn Lavardin IS versterker aan zodat hij alvast op kon warmen. De eerste opstelling was
als bron de AMR CD-77 aangesloten op de 47 Labs Model 4717 Shigaraki versterker (als ik het goed heb) en als weergevers de WLM Diva's.  Joep liet een aantal nummers horen en de eerste indruk was erg goed, met name het midden kwam erg natuurlijk over. De Diva monitor zet een mooi dynamisch geluidsbeeld neer. Vervolgens hebben we het nummer Trijntje Oosterhuis – What The Worlds Needs Now opgezet.  Dit is een erg mooi nummer waarbij je de stem van Trijntje gewoon kunt voelen en aanraken, en dit was zeker ook het geval bij de Diva's. De stem "hing" mooi in het midden en de instrumenten waren los van elkaar goed te volgen. Kortom dit was goed om aan te horen.

Na een tijdje zei mijn Lavardin "Ping" en dat was een teken dat hij warm genoeg was. Joep sloot mijn versterker aan en we begonnen geloof ik met hetzelfde nummer van Trijntje Oosterhuis. Het eerste waar ik aan dacht was waar is het laag? Ook misten we wat punch in de muziek. Dit werd ook bevestigd door Tears en Joep Na een aantal andere nummers beluisterd te hebben besloten we andere luidsprekers aan te sluiten en wel de JM Reynaud Duet. Eenmaal aangesloten zette we weer Trijntje op. Dit klonk stukken beter. Erg muzikaal en rijk van klank met veel definitie. Toen kwam Joep op het idee om deze cd eens te "Furetechen" De cd werd op de plaat gelegd en het apparaat werd ingeschakeld met een druk op de knop. Een paar tellen later was de onderkant mooi goudbruin en werd de cd nog een keer gedaan maar dan de cd op de kop. Hierna deed Joep hem weer in de cd speler en zette we weer hetzelfde nummer op. Ik had erg veel moeite om een verschil te kunnen horen. Maar als ik dan toch iets moet zeggen leek het alsof het geluid iets schoner/transparanter geworden was, ook Tears leek dit te horen. Vervolgens gebruikte Joep nog één of ander apparaatje om de cd te verbeteren. Maar nu hoorde ik helemaal geen verschil meer en Tears ook niet. We zullen het er maar op houden dat we beide nog jong zijn en nog weinig luisterervaring hebben. 

De conclusie met de Lavardin IS op de Diva's is dat de Lavardin het erg moeilijk had. De Lavardin liep maar letterlijk op zijn teentjes. Gebrek aan dynamiek en punch ook al hebben de Diva's een gevoeligheid van 97 DB. Zo zie je maar weer dat specificaties echt niks zeggen.

Na een aantal nummers beluisterd te hebben op de JM Reynaud Duet besloten we om luidspekers van Audio Note aan te sluiten. Het type was uit de AN-J reeks. We hebben een aantal nummers beluisterd en kwamen erachter dat dit ook een fijne combinatie is met de Lavardin. Het geluid kan ik omschrijven als erg gedetailleerd en een beetje rauwig. Het hoog was hier ook meer aanwezig. Een fijne combinatie maar mijn voorkeur ging toch naar de JM Reynaud Duet.

Als laatste besloten we om de Tannoys aan te sluiten (type DC4T of DC6T) Ik had al vaker naar Tannoy geluisterd maar heb dit nooit echt een boeiend merk gevonden. Ik begon dus al met een vooroordeel er naar te luisteren. Toch wist de luidspreker mij erg te boeien. Een mooi groot geluidsbeeld werd neergezet met een stevig fundament. Het laag werd mooi strak weergegeven (de Lavardin kan het wel  ;D Wat mij vooral opviel was het sprankelende hoog. Vooral met gitaarwerk viel dit erg op. Verder erg zuiver en gedetailleerd. De nummers van David Munyon (stockfisch opname) klonken erg mooi. Ook het nummer Tori Amos – Little Earthquakes was heerlijk om naar te luisteren tot het einde toe.

Als laatste zijn we weer terug gegaan naar de JM Reynaud Duet en hebben hier de rest van de tijd naar zitten luisteren. Deze luidspreker vond ik toch het lekkerste klinken icm de Lavardin. Een klein minpuntje aan de speakers vind ik de laagweergave, ze gaan niet echt bijzonder laag.

Verschillende cd's zijn de cd speler in gegaan en hebben we lekker zitten luisteren. Ook Joep gooide er af en toe een cd'tje in voor de afwisseling. Volgens mij vond hij mijn muzieksmaak een beetje van hetzelfde. Het viel mij eigenlijk toen pas op dat 90% van mijn cd's vrouwelijk zijn. Het nummer van Patricia Barbeel – Nardis vondt ik erg bijzonder. Dit is een vrij complex nummer met veel instrumenten. Toch waren alle instrumenten goed te volgen en werd er een mooi plaatje neergezet. Af en toe hoorde ik ook geluidjes en pingeltjes die ik nooit eerder hoorde. Ik werd er gewoon stil van.

Conclusie
De JM Reynaud zijn erg mooie luidsprekers en een erg muzikale combinatie met de Lavardin. Ik had verwacht dat ze erg duur zouden zijn, maar toen Joep uiteindelijk vertelde wat deze speakers kosten was ik gewoon verbaasd, zo goedkoop! Zo zie je maar weer, alles wat mooi kan klinken hoeft niet percee duur te zijn.
23 maart ben ik weer eens jarig, ben benieuwd hoeveel geld er binnen komt rollen  ;D

Joep en Casper erg bedankt voor de koekjes, dropjes, snoepjes, koffie en sinas. Ik ben volgens mij alleen mijn water vergeten op te drinken :D
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

ChrisV

Mooi verhaal, klinkt erg herkenbaar.

De Lavardin is erg moeilijk te matchen met luidsprekers. Er is denk ik maar een handjevol speakers waarbij de IS en de IS Reference uit de verf komen. Succes ermee!

aMUSEd

Leuk verhaal.
Met name het stuk over de WLM's vind ik verrassend. 1) het verbaast me dat de IS moeite heeft met een speaker met een gevoeligheid van 97bd en 2) dat een 47labs versterker (ik dacht dat deze vergelijkbaar is met de IS) de WLM's wel goed aanstuurt.

reMC

Leuk uitgebreid verslag Sk!

Quote from: Sk on March  9, 2008, 16:06:45De conclusie met de Lavardin IS op de Diva's is dat de Lavardin het erg moeilijk had. De Lavardin liep maar letterlijk op zijn teentjes. Gebrek aan dynamiek en punch ook al hebben de Diva's een gevoeligheid van 97 DB. Zo zie je maar weer dat specificaties echt niks zeggen.

Ik denk dat het we dit op twee manieren kunnen verklaren. De eerste is dat de de WLM luidsprekers een bepaalde voorkeur voor buizenversterkers hebben en daarnaast is de Lavardin een mooie versterker, maar gewoon niet met alle luidsprekers. Verklaart overigens niet waarom het met 47 Labs wel goed klinkt (behalve wellicht dat 47 Labs behoorlijk 'buizig' -zonder de nadelen van veel buizenversterkers- klinkt).

Ben ook wel een beetje verbaasd, want juist hoogrendement past bij Lavardin. Mismatch lijkt het dus ook op, maar ik heb het helaas niet gehoord..

Quote from: Sk on March  9, 2008, 16:06:45De JM Reynaud zijn erg mooie luidsprekers en een erg muzikale combinatie met de Lavardin. Ik had verwacht dat ze erg duur zouden zijn, maar toen Joep uiteindelijk vertelde wat deze speakers kosten was ik gewoon verbaasd, zo goedkoop! Zo zie je maar weer, alles wat mooi kan klinken hoeft niet percee duur te zijn.

Erg leuke bevinding :) Ik vind het ook hoor; de Duets worden erg onderschat vanwege hun prijs. Leuke reclame is dit dus voor JM Reynaud (veel mensen met een budget als de jouwe willen geen eens naar de Duets luisteren, fools ;D).

Quote from: aMUSEd on March  9, 2008, 17:32:37
Met name het stuk over de WLM's vind ik verrassend. 1) het verbaast me dat de IS moeite heeft met een speaker met een gevoeligheid van 97bd en 2) dat een 47labs versterker (ik dacht dat deze vergelijkbaar is met de IS) de WLM's wel goed aanstuurt.

Zie mijn eerdere opmerking over WLM+buizenversterkers. Persoonlijk (maar ik ben niet objectief) vind ik daarnaast dat je een 47 Labs Shigaraki versterker niet moet vergelijken met een IS; neem dan de IT als vergelijk.. (en heerst er volgens mij nog steeds onterecht het beeld dat de 47 Labs versterkers maar weinig luidsprekers kunnen aansturen ;))

Joep

He Sk! Leuk verslagje, man! We spreken elkaar natuurlijk deze week nog ;)

Ik kan er niet veel aan toevoegen behalve dan je verhaal ten volste te onderschrijven. Ik vond ook dat de JM Reynaud Duets en je Lavardin IS elkaar versterkten, heel gaaf om te horen dat een bepaalde combinatie echt 'plus-plus' kan klinken! :) Het leuke en leerzame vond ik vooral dat de praktijk volledig anders bleek dan de (door specificaties gevoedde) verwachtingen.

De Tannoys waren de DC6T en gaven inderdaad een goed stuk laag in het geluidsbeeld, logisch ook voor een vloerstaander. De 4717 Shigaraki versterker is -wat Remko ook zei- meer met de Lavardin IT te vergelijken. Die versterkers ontliepen elkaar bij een uitgebreide test bij Jiri (hele tijd terug) niet veel op zijn Tannoy TD-12. En wat betreft de 'drivability' is de gespecificeerde 20Watt van de Shigaraki uitermate misleidend.. ;D

Maar, terug naar het onderwerp: de Lavardin IS is gewoon een uitermate goede versterker voor de JM Reynaud Duet. Daar ga je nog veel muzikaal plezier aan beleven!

Edit: (This thread is worthless without pics! ;))



aMUSEd

Quote from: reMC on March  9, 2008, 22:03:53
Persoonlijk (maar ik ben niet objectief) vind ik daarnaast dat je een 47 Labs Shigaraki versterker niet moet vergelijken met een IS; neem dan de IT als vergelijk
:o Ik moet toch echt eens een keer die versterkertjes van 47labs beluisteren.
Daarbij ben ik ook zeer benieuwd naar de combi lavardin-JMR.

Sk

It's my birthday  :D

Van me vriendin heb ik kaartjes gekregen voor het concert van Trijntje Oosterhuis 31 mei  8) Ben benieuwd wat ik nog meer krijg  ;)
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

Wild_Willy

Denon AVR-4311
Dune HD Max
B&W N802 front's
B&W N803 rears
QED - Silver Anniversary speakerkabels, HDMI kabels, Sub kabel en Optical kabel
Pioneer KRP-500M

Joep

Quote from: Sk on March 23, 2008, 08:10:41
It's my birthday  :D

Van me vriendin heb ik kaartjes gekregen voor het concert van Trijntje Oosterhuis 31 mei  8) Ben benieuwd wat ik nog meer krijg  ;)

Hee, dat is leuk! Kan je je cd live horen! En voorzichtig met meezingen he! ;)

En, ook gefeliciteerd!

Sk

Update  ;D

Een Bryston BCD-1  O0



Gisteren 2 uur onderweg geweest met het openbaar vervoer om bij Joris1971 te komen. Eenmaal aangekomen zijn we direct naar zolder gegaan. De zolder is erg netjes ingericht en meteen valt je 1 ding op. Wat een speakers! wat een joekels! Na snel de zolder rond gekeken te hebben valt er nog iets op en wel de SVS. Wat een bruut monster om te zien erg mooi in pianolak.
Tot mijn spijt was ik vergeten om mijn klaargelegde cd's mee te nemen naar Joris, dus moesten we het doen met zijn cd's. Joris had een cd opstaan van Katie Melua toen we boven kwamen, mooi want die cd heb ik zelf ook. Wat me direct opviel waren de tingeltjes en tangeltjes, wat een details. Later nog een nummer van de Dire Straits geluisterd. Mooie plaatsing van de instrumenten en gitaren die om je oren heen vliegen  8) De cd van Ilse de Lange (ik dacht de nieuwste) klonk echt niet mooi op zijn set. Haar stem miste body en ja ik weet niet hoe ik het moet omschrijven maar het lag niet lekker in het gehoor. Na nog een paar nummers te hebben beluisterd hebben we de cd speler ingepakt en ben ik aan de terug reis begonnen.

Rond 22:45 was ik weer thuis en kon het niet laten om de cd speler meteen aan te sluiten en een paar nummers te beluisteren. Op je eigen set zijn de verschillen veel eerder te horen dan op een andere set. Dit was ook meteen duidelijk toen de nieuwe cd van Trijntje Oosterhuis erin ging. Het geluidsbeeld is een heel stuk groter geworden en haar stem nog tastbaarder. Verder hoorde ik tingeltjes en tangeltjes die mij nog nooit eerder opgevallen waren. Dit deed me wel verbazen want ik dacht dat ik haar cd inmiddels toch wel door en door kende, nou blijkbaar niet dus! Als laatste heb ik de cd van Eric Clapton - Unplugged erin gedaan. Dat geklap in de handen van het publiek was het eerste wat opviel. Veel duidelijker, de handen leken veel betere geplaatst  ;D Ook tijdens het gitaar spel was duidelijk te horen hoeveel een cd speler uit kan maken. Een veel betere plaatsing van de instrumenten en je hoort nou zoveel meer, geweldig! Wat ik gisteravond heb geleerd is het woordje rust. Ik las dit vaker op het forum en wist nooit wat ermee bedoeld werd. Nou ik hoefde er gister geen moeite voor te doen wat dit woordje nou betekende. Het was echt duidelijk te horen, de rust rondom de stemmen en instrumenten. Ook bij rustige stukjes hoor je pure rust//donker/zwart of hoe je het ook wil omschrijven. Ik denk dat voor de meeste mensen dit wel duidelijk is wat ik hiermee bedoel.

Kortom ik heb mijn set weer omhoog getild naar een nog hoger niveau. Wel heb ik nu echt mijn Magnat speakers tot het uiterste gedreven en deze zijn nou dus ook absoluut de allerzwakste schakel. Deze worden pas geupgrade als we ons eigen huisje hebben. Tot die tijd moet ik het doen met deze boekenplank speakers aangevuld met de Rel Strata III voor het laag. Ik kan er in iedergeval nog prima mee leven zo  8)
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

Joris1971

Goed te horen dat je er blij mee bent, vooral na zo een lange heen- en terugreis.  :)

TheSpeedSkater

Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog