'Warm klinkende' geintegreerde stereoversterker (Musical Fidelity A3.5)

Gestart door demandt, februari 9, 2006, 13:05:52

Vorige topic - Volgende topic

demandt

Ik zoek een geintegreerde stereoversterker die mijn Piega P5MKII speakers naar behoren kan aansturen. Ik weet uit ervaring dat Marantz perfect combineert bij deze speakers dus de Marantz PM15-S1 zal zeker beluisterd gaan worden. De Piega´s hebben nl. een 'warm klinkende' versterker nodig.

Ik zou echter graag willen weten welke versterkers nog dit warme karakter hebben.

Ik ben opzich wel gecharmeerd van de spec´s van Musical Fidelity (a5 of A3.5). Deze hebben als voordeel dat ze een theatre troughput hebben zodat integratie in 5.1 omgeving perfect geregeld wordt. Ik weet alleen niet of ze goed matchen bij mijn Piega´s.

Wie heeft ervaringen met een 'warm klinkende' versterker.

Mijn budget is ongeveer 1700 euro.

R

wil

Prima Luna! Lijkt me mooi matchen met Piega's.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

sandervg

Musical Fidelity is zeker een warm klinkende versterker. Zou ik absoluut overwegen. Arcam wordt vaak als 'warm' beschreven. Ik zelf heb de Primaluna niet als warm ervaren tijdens een luistersessie in de winkel (wel met eigen luidsprekers). De 3/5 combiantie vond ik wel oke klinken, maar ook niet overdreven warm. T.A.C. vond ik redelijk warm klinken (ik weet niet meer welk model), maar miste wel snelheid en dynamiek. Het swingde voor mij onvoldoende. Als ik blind zou moeten gokken zou ik Musical Fidelity de beste kansen geven...

(zoek ook even rond op het forum: de vraag voor warm klinkende versterkers is vaak voorbij gekomen)
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

fikszo

MAC Mini I Classe CP-800 MKII I Classe CAM-400 mono's I Transparent MusicWave Ultra 5th Gen I Transparent MusicLink Ultra MM2 I B&W 803 D3

kohns

Primare I21 of I30...
Nu kan ik wel niet zeggen hoe die matchen met Piega.
B&W 802 Diamond, ghost center, CWM DS8 | Primare CD31, SP31, A30.3, A32 | Dune player | Kimber, VDH, Oehlbach | Isotek | Logitech Harmony | Panasonic TH-50PY700F, PTA-900E | Projecta Electrol High contrast M

wil

Citaat van: sandervg op februari  9, 2006, 13:25:44
Ik zelf heb de Primaluna niet als warm ervaren tijdens een luistersessie in de winkel (wel met eigen luidsprekers). De 3/5 combiantie vond ik wel oke klinken, maar ook niet overdreven warm.
Ik zou toch een buizenversterker niet uitsluiten. Het feit dat Prima Luna niet extreem warm (extreem warm klinkt in mijn oren al snel "vollopend") is geeft aan dat het qua controle over t laag wel goed zit, het hoog niet wordt opgerekt zoals bij sommige transistorversterkers en het midden juist vloeiend klinkt.
Ik vind het wel de moeite van het uittesten waard.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
Panasonic TH42PV60

sandervg

Citaat van: wil op februari  9, 2006, 13:59:42
Ik zou toch een buizenversterker niet uitsluiten. Het feit dat Prima Luna niet extreem warm (extreem warm klinkt in mijn oren al snel "vollopend") is geeft aan dat het qua controle over t laag wel goed zit, het hoog niet wordt opgerekt zoals bij sommige transistorversterkers en het midden juist vloeiend klinkt.
Ik vind het wel de moeite van het uittesten waard.
Helemaal mee eens hoor! Het was ook maar mijn ervaring op mijn luidsprekers. Er zijn héél veel mensen laaiend enthousiast over de Primaluna's. En er zijn zeker heel veel mooie warm klinkende buizenversterkers. It's all about the right match!  ;)
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

Maximus_Aurelius

Ik zelf zal primare (i21) niet betitelen onder warm klinkende versterker.Zelf vind ik hem ook niet erg fijntjes met Piega.Heb zelf deze combinatie 1 jaar terug geprobeerd , was toen op zoek naar luidsprekers.

Maar een buizenversterker word meestal gezegd dat ze warm klinken.

AVM A2 match wel goed met Piega , vind ik tenminste.

MF versterker heb ik ook toen beluisterd en deze zijn zeker warm klinkende versterker te noemen , maarik vond het soms net wat té worden met namen laag gebied.
Ik vond het niet erg subtiel klinken op Piega luidsprekers.
De MF versterker die ik hoorde was de voorlopr van de huidige A5 ik meen de A3.2 :-*

* MF = Musical Fidelity

Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel > Sternklang Ephemera LS kabel >  Siltech 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Whippet

Ik heb op dit forum nog niet zo heel veel buizenversterkerluisteraars gezien. Je mag als je wil zeker eens komen luisteren bij mij thuis in De Bilt. Ik heb een Lua 6060C.
Als je toch door rood loopt, druk dan niet op het knopje.

Corne H

Een gebruikte Classé Cap 101 of Cap 151 zijn ook zeer muzikale warme versterkers die in je budget zouden passen.

Groeten,
Corné

garmtz

Je zou ook Lavardin kunnen overwegen. De Piega's zijn met hun 90 dB aardig gevoelig en de tweeters leggen echt alles bloot, dus je hebt een versterker nodig die erg schoon klinkt in het hoog, maar absoluut nooit scherp. Lavardin voldoet daar wel aan.

Ik heb een Piega ook prachtig horen klinken op een Aitos (OTL) buizenversterker.

Maar wat is je budget?

Martin_M

Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
Panasonic TH42PV60

myself

hou er rekening mee dat de nieuwe A5 serie van MF duidelijk anders klinkt dan de oudere A3 etc. De oude serie klonk wat warm, maar de A5 is dat zeker NIET meer
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

demandt

Ik ben vandaag gaan luisteren naar de Musical Fidelity A5 en A3.5. Wat een prachtige versterker. Wat een prachtig geluid. Ik ben overtuigd dat deze versterker een optie voor mij kan zijn.

Ik heb echter alleen niet geluisterd op Piega.

Volgende week krijg ik de Musical Fidelity A3.5 op proef. Ik ga hem dan een paar dagen aan de tand voelen. Mijn gevoel zegt dat dit in orde gaat komen.

De theatre throughput is natuurlijk een zeeeeer mooie feature. Op deze manier kan ik de Marantz sr8500 makkelijk en goed (hoop ik) integreren in de 5.1 situatie.

Terugkijkend op de luistersessie viel me op dat ik niet echt veel verschil hoorde tussen de MF A5 en de MF A3.5. Dit terwijl de MF A5 toch veel meer power heeft. Ik vraag me dan ook af of de 800 euro prijsverschil gerechtvaardigd is.

De Piega's vragen wel wat stroom. Ik ga er vanuit dat 150W (8ohm, 50 Ampere en 35V) meer dan voldoende moet zijn om deze speakers in bedwang te houden.

Ik hou jullie op de hoogte van mijn bevindingen.

demandt

Mijn dealer heeft de Marantz PM15-S1 niet voorradig. Aangezien ik op zich wel tevreden ben met Marantz (zeker ik combinatie met Piega) vraag ik me af of iemand ervaring heeft met de Marantz PM15-S1 geintegreerde versterker.

Hoe verhoudt deze zich met de Musical Fidelity A3.5??

Ik hoop dat iemand hier ervaring met heeft.

Rody

Ik heb wel ervaring met de Marantz PM 17 Mk II. Erg mooie versterker, wel het warme geluid waar jij naar op zoek bent.. denk niet dat de PM15-S1 veel van klank zal verschillen.
Heb de MF niet gehoord.

myself

Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

myself

demandt

Hartstikke bedankt voor je interessante links. Hier heb ik wat aan. Ben blij dat je de moeite neemt om me te helpen. :D

myself

no problem, ik doe graag aan kennis deling :D
en was ook voor mezelf op zoek naar meer info van MF en kwam toen deze tegen  :)

myself

Citaat van: demandt op februari 10, 2006, 20:21:15
Volgende week krijg ik de Musical Fidelity A3.5 op proef. Ik ga hem dan een paar dagen aan de tand voelen. Mijn gevoel zegt dat dit in orde gaat komen.
wanneer krijg je hem ?  8)

demandt

Morgenavond wordt hij gebracht. Ik zal hem dan intensief gaan beluisteren. Ik heb toch wel hoge verwachtingen van deze versterker. Hoop dat ze uitkomen ???

Ik zal uiteraard mijn bevindingen delen.

Mariusz

De PM-15 lijkt qua klank erg op de PM-17, de 15 heeft iets meer power en bascontrole, het geluid is minimaal pittiger maar nog steeds behoorlijk warm. Een schitterende kast en afwerking, en voor 1200 eurootjes wel te krijgen.
Stereo 'HT': Marantz PM8003 - Marantz UD5005 - Sonus Faber Cremona Auditor Graphite
Stereo: Yamaha A-S2100 - Topping E30II DAC - B&W 804D