Marcel's Home Theater

Started by Marcel87, April 4, 2010, 00:36:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Robbert54

mooie verbetering! je zou er spikes onder kunnen doen. of dempertjes
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Xander32

Quote from: Marcel87 on May  7, 2010, 17:12:50
Ik heb trouwens een afspraak gemaakt om de centerspeaker te laten spuiten, in de week van 17 mei wordt ook deze mooi hoogglans zwart gemaakt O0

Daarna ook gelijk even kijken om er iets van voetjes eronder te doen.

Iemand een goed idee? Ik zat zelf te denken aan vibrapods ofzo, het moet ook niet te hoog worden.
Strak werk zo.

Onder de center heb ik een paar dempers van een foumsponsor(was tussen de €30,- / €40,- incl. verzenden). Aan de voorzijde van de center zijn deze hoger dan die aan de achterzijde, resultaat:





Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

skank1

HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Marcel87

Voorlopig nog geen wii nee :P
Vind het vooral leuk om met zijn tweeën te doen, wie weet als ik weer een vriendin heb  8)

@Xander: Dat is precies zoals ik het wil! Zou je me een pm kunnen sturen met daarin welke dit zijn?


Bedankt voor de tip!

LG 65C9 / Sony X800
Marantz SR8015
O.L.S. Emotion 4
SVS PB12+

MLCinema

Mooie set zo! Imposante sub ook. Die center komt nu ook veel mooier uit. Begin twintigers hebben het ook zo zwaar heh :sigh:
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Marcel87

Ja het front is erg mooi geworden zo, ben er heel erg blij mee.

Het enige wat er aan die kant nog moet gebeuren is iets boven de eettafel hangen.
In het begin zullen die posters worden in een mooie lijst maar uiteindelijk wil ik er een stukje kunst neerhangen maar dat budget is er even niet.

Helaas zijn mijn achterspeakers nog mijn oude jamo's, zeker niet slecht maar ze halen bij lange na niet de kwaliteit van het front.
Ergens eind dit jaar of anders volgend jaar gaan ook daar nieuwe speakers komen met hetzelfde merk units als de fronts (Seas/Morel)
Maar daar moet ik dus even voor sparen.

Ondertussen weet ik nog altijd niet wat te doen met mijn sub, het is een beest maar hij komt niet tot zijn recht in deze kamer.
Ik weet niet of dat met de akoestiek te maken heeft of met de plaatsing.

Zodra ik hem links achter mij zet is hij een heel stuk beter, met veel meer laag wat op je af komt. Wat meer punch (als ik het zo kan noemen)
Maar ik denk dan...Hij staat wel erg dichtbij, is dat wel goed? Hij staat dan ongeveer een meter van de luisterpositie af.

LG 65C9 / Sony X800
Marantz SR8015
O.L.S. Emotion 4
SVS PB12+

daxie

Afstand tot de luisterpositie maakt niet zo veel uit.

Als je vindt dat hij daar beter klinkt, dan moet je hem daar zetten.

Idealiter maak je een meting, dan kan je dat meteen staven, en is er misschien nog een betere oplossing.

Xander32

Quote from: daxie on May 28, 2010, 11:50:35
Afstand tot de luisterpositie maakt niet zo veel uit.

Als je vindt dat hij daar beter klinkt, dan moet je hem daar zetten.

Idealiter maak je een meting, dan kan je dat meteen staven, en is er misschien nog een betere oplossing.
Idd. de SVS plaatsen waar deze op de luisterplek het beste klinkt.
Indien dat dan naast je op de bank is moet je partner maar een ander plekje opzoeken :P.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Marcel87

Voordeel voor mij is dat ik het huis geheel voor mezelf alleen heb.

Goh toch nog een voordeel aan dat single gedoe.

Heb de sub nu achter staan in een hoek, veel meer laag vermogen nu.
En druk opbouwen komt ook wel lekker door, nu nog even ermee spelen (alhoewel nu nog?)

Vanavond stukje Max Payne gekeken en klinkt echt wel lekker maar ken deze film voor de rest niet dus morgen even verder testen met wat meer bekende films.
Als dit de definitieve plek word voor de sub moet ik wel een flinke kabel gaan kopen, richting de 10 meter. Betaalbare oplossing?

Kabel ligt nu gewoon door de huiskamer heen, jeej nog een voordeel van geen partner hebben :P
LG 65C9 / Sony X800
Marantz SR8015
O.L.S. Emotion 4
SVS PB12+

skank1

Quote from: Marcel87 on May 30, 2010, 03:34:14
Voordeel voor mij is dat ik het huis geheel voor mezelf alleen heb.

Goh toch nog een voordeel aan dat single gedoe.

Heb de sub nu achter staan in een hoek, veel meer laag vermogen nu.
En druk opbouwen komt ook wel lekker door, nu nog even ermee spelen (alhoewel nu nog?)

Vanavond stukje Max Payne gekeken en klinkt echt wel lekker maar ken deze film voor de rest niet dus morgen even verder testen met wat meer bekende films.
Als dit de definitieve plek word voor de sub moet ik wel een flinke kabel gaan kopen, richting de 10 meter. Betaalbare oplossing?

Kabel ligt nu gewoon door de huiskamer heen, jeej nog een voordeel van geen partner hebben :P

dat zijn dan ook echt de enige voordelen van single zijn :)
ik ken een hoop voordelen ook :) maar die moet ik je wel niet zeggen ;)
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

HTip

Indrukwekkende set heb je. Mooie zelfbouwspeakers, vind ik erg knap. En die SVS :o :o :o

Ik heb ook een tonnetje, maar die is slechts 31". Een veel gegeven advies (mede ook van mij ;)) voor de sub is een Auralex Gramma/SubDude. Deze ontkoppelt de sub van de vloer en daarmee de rest van het huis. Trillingen worden veel minder, alleen nog die van de luchtverplaatsing en die kan best aardig wat zijn met jouw SVS 8)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Xander32

#36
Quote from: skank1 on May 30, 2010, 06:46:37
dat zijn dan ook echt de enige voordelen van single zijn :)
ik ken een hoop voordelen ook :) maar die moet ik je wel niet zeggen ;)
O.a. het afstoffen van m`n speakers & high gloss sub :D.

@Marcel: ik lees de laatste tijd erg veel positieve gebruikers ervaringen over Supra kabels (prijs-kwaliteit). Zelf heb ik een W&M en een Canare subwooferkabel: beiden doen `t prima. Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik subkabels nooit 1 op 1 heb vergeleken, en met de kabels die ik heb gebuikt heb ik nooit verschillen kunnen waarnemen. Indien de kabel goed is afgeschermd en een stel degelijke pluggen bezit ben ik tevreden betreft een subkabel.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Marcel87

Wat een goede tips allemaal weer!

Ik heb zelf al vaker gekeken voor een subdude maar deze is niet iets te klein, is 38x38 en mijn sub is ongeveer 41x41 dat lijkt mij persoonlijk lelijk.
Maar aan de andere kant als het werkt maakt het ook weinig uit, nog even over nadenken dus.

Natuurlijk Canare! Dat ik daar zelf niet aan heb gedacht. Ik heb er al positieve ervaringen mee met mijn speaker kabels dus waarom niet voor de sub.
Ik zal eens kijken wat het zal gaan kosten, het is wel een stukje goedkoper dan IXOS volgens mij.

En ik ondervind zelf redelijk weinig voordelen van het single zijn :confused:
LG 65C9 / Sony X800
Marantz SR8015
O.L.S. Emotion 4
SVS PB12+

mikeske

Quote from: Marcel87 on May 30, 2010, 16:29:25
Wat een goede tips allemaal weer!

Ik heb zelf al vaker gekeken voor een subdude maar deze is niet iets te klein, is 38x38 en mijn sub is ongeveer 41x41 dat lijkt mij persoonlijk lelijk.
Maar aan de andere kant als het werkt maakt het ook weinig uit, nog even over nadenken dus.

Natuurlijk Canare! Dat ik daar zelf niet aan heb gedacht. Ik heb er al positieve ervaringen mee met mijn speaker kabels dus waarom niet voor de sub.
Ik zal eens kijken wat het zal gaan kosten, het is wel een stukje goedkoper dan IXOS volgens mij.

En ik ondervind zelf redelijk weinig voordelen van het single zijn :confused:

Ik heb dezelfde svs als jou en die van mij staat op een subdude.
Een stuk strakkere bassen en de subdude is precies evengroot als de svs dus hij staat er mooi op  ;)
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Burdy

Van waar komt de witte tv kast?

Marcel87

Komt bij de Profijt meubel vandaan.

Naam weet ik niet zo uit mijn hoofd.

@Mikeske: Ik zal eens kijken hoe groot de onderplaat dan is van mijn svs, ik geloof je gelijk dat het past maar toch even nameten.

Heb jij hem ook nog op spikes staan of niet? Ik zelf heb dat op een gegeven moment wel gedaan en dit scheelde al aanzienlijk in de resonaties..
LG 65C9 / Sony X800
Marantz SR8015
O.L.S. Emotion 4
SVS PB12+

mikeske

Quote from: Marcel87 on May 30, 2010, 20:46:30
Komt bij de Profijt meubel vandaan.

Naam weet ik niet zo uit mijn hoofd.

@Mikeske: Ik zal eens kijken hoe groot de onderplaat dan is van mijn svs, ik geloof je gelijk dat het past maar toch even nameten.

Heb jij hem ook nog op spikes staan of niet? Ik zelf heb dat op een gegeven moment wel gedaan en dit scheelde al aanzienlijk in de resonaties..

De subs staat zonder spikes op de subdude.
Net eens gekeken en hij komt er telkens in de midden een cm of zo over.
Maar is totaal nie storend
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Marcel87

Hm misschien dan toch maar eens kopen, kijken wat het verschil gaat zijn.
Denk dat ook men buren er iets vrolijker van kunnen worden.

Moet wel zeggen, nu hij links achter staat.... O0

Is echt een hele verbetering!

Marcel blij 8)

(sowieso met die prachtige weer, lekker buiten aan het zitten wachten tot de regen komt :P)
LG 65C9 / Sony X800
Marantz SR8015
O.L.S. Emotion 4
SVS PB12+

Marcel87

Al tijdje geen nieuws gebracht hier.

Nou heel simpel er is ook weinig nieuws haha.
Tijdje een vriendin gehad (half jaar) dus dan gaan de centjes ergens anders heen natuurlijk.

Vanaf volgend jaar begin ik een eigen rijschool dus ook dan zal ik in het begin geen budget hebben om dingen te doen.

Dingen die wel op de planning staan:
Nieuwe achterspeakers, hopelijk op basis van frontspeakers
50" plasma, van Panasonic of Pioneer hoeft dus niet persé nieuw te zijn
En ik wil uiteindelijk mijn svs cylinder vervangen en wil dan weer terug naar een box sub maar dat is ergens in de toekomst


Maar nu ik teveel vrije tijd heb ga je nadenken wat je zou willen veranderen aan je inrichting.
Nu heb ik iets bedacht maar wil natuurlijk meningen weten (misschien wil ik wel dat iemand het uit men hoofd praat)

Ik zat te denken om de muur waar de plasma aanhangt een andere kleur te geven, zoals zwart of heel donker grijs.
Alleen het is natuurlijk wel een enorme muur dus ben ook bang dat het te donker wordt maar toch lijkt het me ook wel weer gaaf.
Ik heb natuurlijk al erg veel wit in de huiskamer (meubels) en vind het soms iets te wit worden...


Wat vinden jullie? :pompom:
LG 65C9 / Sony X800
Marantz SR8015
O.L.S. Emotion 4
SVS PB12+

cif1983

De hoek waar ik mijn plasma heb hangen is grijs (kleur heet Grind van ehh histor of flexa of...). Is niet te donker, maar ook niet heel licht.

Ik heb toen voor die kleur gekozen omdat het mijn idee was om het toch donkerder te maken maar toch nog voldoende licht te houden in de woonkamer.
Werkt best goed.

Alleen stond mijn witte (lelijke en cheapass) Ikea bank er totaal niet bij, dus dan wordt het wel een stuk duurder als je ineens ok een hoekbank in betere kleur moet kopen

HTip

Optimaal is een donkere muur, maar dat hoeft niet perse helemaal zwart te zijn. En het kan ook zijn dat je een kader op de muur rondom de TV die donkere kleur geeft.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Marcel87

Ik zat zelf ook eerder te denken aan donker grijs (klinkt goedkoop weet geen beter naam , antraciet bv)

Ik heb zelf ook weleens zitten denken om een kader om mijn installatie donker te maken maar ik denk dat dit in mijn situatie niet heel mooi is.
Ik denk dat dit vooral mooi is als je installatie gecentreerd staat, dit is bij mij niet het geval.

Maar waarom is een donkere muur optimaal volgens jou? Wat zal dit voor effect geven?
LG 65C9 / Sony X800
Marantz SR8015
O.L.S. Emotion 4
SVS PB12+

HTip

Een donkere muur zorgt voor meer contrast en minder lichtreflectie. Ik weet niet of je de DVE test DVD/BD hebt, maar daar staat een animatie met verandering van omgevingskleur van de TV. Beeld met donkere achtergrond is kleurrijker en beter gedefinieerd.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Marcel87

Je bent me nog enthousiaster aan het maken haha.

Maar heb zelf niet zo'n bluray, waar zijn deze te koop dan?

Ik zal volgend jaar (aldus over een week) eens naar een doe het zelf zaak gaan om te kijken of er een mooie kleur is.
Het moet ook niet al te veel gaan kosten, het is gewoon om uit te proberen.

Heb men vader al een beetje voorbereid (hij is mijn persoonlijke klusjesman) en die werd er wel enthousiast over en kon het zichzelf wel voorstellen dat het mooi zo worden.
LG 65C9 / Sony X800
Marantz SR8015
O.L.S. Emotion 4
SVS PB12+

HTip

Vader heeft smaak zo te lezen ;)

De DVE BD kan je o.a. bij amazon.co.uk kopen. Die is sowieso beter dan de DVD.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive