x box kabel, s-videovraag

Gestart door denoontje, februari 1, 2006, 23:22:43

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

denoontje

IK heb de volgende kabel gekocht
een advanced x-box kabel met component, composiet, s-video stereo en digitaal uit.

alles aangesloten op een denon avr3802.

Ik krijg wel componentbeeld via de beamer, en dd geluid

maar de s video t.b.v. de tv doet het niet.

Sluit ik echter de kabel direct aan op de tv (composiet en s-video) doet ie het wel

Het lijkt wel of de x-box bij s-video ook composiet gebruikt ??? ???.

KLopt dit en zo ja hoe kan ik dit oplossen om wel de AVR3802 als centraal aansluitpunt te gebruiken?

ps volgens de website waar ik de kabel had gekocht moest ik nog een kleine aanpassing doen op het moederboard (zie plaatje en tekst)


De ultieme digitale AV kabel voor serieuze Xbox gamers.
Ondersteunt S-Video, Component Video, stereo RCA audio, Optisch Dolby Digital 5.1 en DTS surround geluid.
Voor een geactiveerde High Definition Video Modes is de Component aansluiting een vereiste.
Bij ons is tevens een optische kabel verkrijgbaar om deze hiermee aan te sluiten op je muziekinstallatie. Uiteraard moet die voorzien zijn van de juiste optische ingang.

In het MS dashboard is normaal gesproken alleen Dolby Surround te selecteren. Dit signaal gaat dan via de optische kabel naar je geluidsinstallatie. Als je Dolby Digital 5.1 wilt moet pin 18 verbonden worden met de Ground door er een draadje tussen te solderen. Het schema staat hieronder weergegeven.



Het betreft een gemodde x-box, de kable is geloof ik van konig

Aan de kable zit ook een schakelaar om te switchen tussen component en s-video

thx

denoontje


jamaica man

Hoi,

Op je vraag over het aansluiten m.b.t het beeld kan ik je helaas geen antwoord geven.

Wat er stond over het geluid en dingen verbinden om DD. te krijgen vind ik vreemd, ik heb bij m'n oude xbox  een advanced scart cable gehad, met een aansluiting voor een optische kabel en altijd zonder iets te moeten veranderen met veel plezier in DD gegamed.

Het klopt wel dat als je een gewone kabel gebruikt je de optie DD niet kunt kiezen in het dashboard maar zodra en een kabel aan hangt die dit wel kan, de optie tevoorschijn komt( of zelfs, weet ik niet zeker, automatisch op DD springt)

Succes


denoontje

wellicht is dit vanwege de niet ms versie...

wellicht is in de ms kabel iets doorgelust, dat in deze kabel niet is ???

In iedergeval kan ik nu wel dd en dts kiezen.

Ik ben er wel achter dat het s-video signaal iets vreems doet.

composiet en component doen het....wellicht kapotte schakelaar????

Denoontje

ajbeefde

Heb je monitor out van je versterker ook via VHS S? 

Alles wat je met VHS S in aansluit op je Denon moet je ook met VHS S uitsturen via de monitor out, sla je gebruiksaanwijzing er maar eens op na!!
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

denoontje

ik heb inderdaad een s-video naar de tv (dvd loopt tbv tv ook via s-video, naar de beamer vioa component).

De tv Philips springt nadat ik het logo heel even heb gezien op blauw beeld en zie ik dus niets meer.

Sluit ik de xbox via s-video aan op de beamer zegt deze: geen signaal (via component werkt hij wel)

composiet werkt wel op beiden.

Ik weet dat de denon beeldsoort in = beeldsoort uit geeft, vandaar dat de dvd al via s-video was verbonden aan de denon en dan aan de tv


Zoals ik nu alle heb aangesloten:
in:
xbox: via de kabel: composiet op tv ingang, s-video op tv ingang en component op tv ingang
dvd: s-video op dvd ingang en component op dvd ingang
upc box via s-video op vcr ingang en composiet direct op de beamer

uit:
tv via s-video op monitor uit en composiet monitor uit

haal ik composietstekker uit de tv geeft x-box dat blauwe beeld. Haal ik de s-videostekker uit de tv en of/zit composietstekker erin, dan wel beeld

????

Kan het zijn dat het s-videosignaal niet wordt herkent of dat deze stuk is?

bveamer via component uit