Shootout Classé, TAG McLaren & Lexicon processoren

Started by Incognito, January 25, 2006, 13:36:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

riwi

Quote from: garmtz on January 25, 2006, 15:28:12
Klopt. Helaas blijft mijn MC-12 onverkocht, mensen beseffen gewoon niet dat de MC-12 nieuw gewoon behoorlijk duur is...  :'(

Weet je al wat er voor in de plaats komt in het demo HT? Wordt het een Chord DSP8000R ?  :) Of zijn er nog andere kandidaten?

<edit>
Je kan ook stellen dat de MC4 gewoon erg veel waar voor het geld biedt en daardoor de MC12 (te) duur laat lijken. Als je de 3 subwoofer uitgangen en de balanced opbouw en de Room EQ mogelijkheid echter waardeert dan is de MC 12 toch weer een stap mooier dan zijn kleine broertje.

garmtz

Uiteraard weer een MC-12!  8)  Misschien ga ik mijn huidige MC-12 wel updaten naar V5 als hij in de tussentijd niet wordt verkocht.

garmtz

Quote from: Danakin on January 25, 2006, 15:50:15
Sta ik van te kijken, jammer :-[ :-[

Ja, sorry...  :-\  Het is vooral een gevoel van 'niet meer naar een processor' luisteren. Dus hoe meer je aan een processor uitgeeft, hoe MINDER je hem hoort... ;)

AcornAtom

Quote from: Danakin on January 25, 2006, 15:44:01
Ik ben trouwens heel benieuwd hoe het preprogedeelte van de nieuwe Denon AVC-A1XV zich houdt tegenover de genoemde Classé´s, Tags, Lex´s etc.

Danny.
Ik had zelf een Denon A11sr en dat is dan wel geen A1XV maar toch zeker geen slechte versterker. Nu in vergelijking met mijn AV30 (instap Tag ;D) kan ik niet anders concluderen dan dat de verschillen enorm zijn. Ik vrees dat wanneer je er een AV32 of een lexicon naast zet , je al snel een bordje met " te koop" gaat plaatsen ;) Ik had zelf in ieder geval niet verwacht dat het zoveel verschil zou uitmaken. (De denon was wel een stuk beter uitgerust maar dat is dus niet bepaald zaligmakend.)
Tag  Audiolab  Chord  Totem  REL  BenQ  NordOst  Siltech

henkt1

Quote from: garmtz on January 25, 2006, 15:28:12
Klopt. Helaas blijft mijn MC-12 onverkocht, mensen beseffen gewoon niet dat de MC-12 nieuw gewoon behoorlijk duur is...  :'(

het is niet een kwestie van niet willen hoor :D
ook niet een kwestie dat je vraagprijs te hoog is.

Henk
JBL-L100 - Accuphase C2000, DAC60, P5000 - Bluesound - Zidoo - Samsung - Qnap - Audioquest

MarcoV

Ik heb net als Wil ook geen processor in te brengen (gebruik een Marantz SR5200 als pre/pro), maar ben op zich ook wel geinteresseerd in een luistersessie. Dus als de datum bekend raakt en er is ruimte.....

Marco

Smitsmans

Zeer interessant.

Ik heb een eerste versie TAG. Misschien leuk om te horen, omdat die onder de 1000 euro te vinden zijn. Ik wil ook nog wel mijn luidsprekers meenemen.

Zelf ben ik op zoek naar een passende eindversterker en zou graag de Classe eens op een TAG horen.

Dus, als je nog plaats hebt op de bank kom ik graag luisteren.

Ik ben ook wel in voor een luistersessie bij mij thuis met de Classe eindversterker. Ik woon in Den Helder. Vanuit Hilversum nu eens niet meteen het andere eind van de wereld...

Groeten, Guido

beunky

Met de 96-dacs? Dat zou zéker interessant zijn, ook voor een aantal mensen die het verslag dan zullen lezen op het forum... :)
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Incognito

#33
Zo he! Weer een heleboel reacties, leuk!!!!!!! Echt gaaf dat zoveel mensen enthousiast zijn over dit initiatief.

Ik heb de startpost even aangepast met de mensen die hebben aangeboden om hun processor mee te nemen. Ik wil eerst even wat meer reacties afwachten om te kiezen welke processoren we uiteindelijk willen gaan vergelijken; de voorkeur ligt alleen uiteraard als eerst bij Classé, TAG McLaren en Lexicon.

Ik hoop dat mensen met een Classé en een Lexicon zich nog aanbieden!

En Riwi, mocht je je bedenken om toch je processor los te willen schroeven, laat het me dan alsnog weten, iig bedankt voor je aanbod om te komen luisteren, denk dat ik daar sowieso opin ga, naar wat ik van je set gezien heb, alleen nog even kijken wanneer.

Groeten,

Lucas.

Jean Sibelius

Quote from: Incognito on January 25, 2006, 13:36:06
Op basis van het aantal mensen dat mee wil doen aan de shoot-out zal een selectie worden gemaakt welke processoren we willen vergelijken. Classé, TAG (met name SP & DP) en Lexicon verdienen uiteraard de voorkeur.

Luisteraars zullen later gekozen worden (ook weer op basis van het aantal deelnemers met processor).

Hoi Lucas,

Is er een reden (en zo ja, welke?) waarom je de Arcam FMJ AV8 niet bij jouw voorkeurslijstje staat (ik denk namelijk dat deze prima matched qua prijs en performance met de overige processoren)? No hard feelings, maar ik ben gewoon benieuwd ;)

Groetjes, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Incognito

#35
Hoi Jan,

Eigenlijk wel een goede vraag. Uit een eerder topic zijn de "voorkeursmerken" naar boven gekomen (processors die volgens medeforumgebruikers goed bij mijn setup zouden passen), hier was al lichtelijk een vergelijk op gang gekomen. Hierbij is de Arcam niet genoemd; waarmee dit te maken heeft, geen idee; ik weet niet wat de nieuwprijs van de Arcam is en of deze 2ehands wel verkrijgbaar is?

Dat de Arcam nog niet bij de voorkeursmerken staat had eigenlijk alleen te maken met vanuit welke merken het topic is gestart (en naar welke merken in het vorige topic veel interesse was). Het is alleen wél mijn bedoeling om die merken in ieder geval bij elkaar te krijgen, omdat die mijn interesse tot nu toe erg hebben getrokken en ik erg enthousiast ben om deze te proberen.

Je moet dit zeker niet verkeerd opvatten dat ik denk dat de kwaliteit van jouw processor niet opweegt tegen de rest of iets dergelijks, ik ken de processor namelijk helemaal niet... Ik waardeer het ook zeer dat je hebt aangeboden om mee te doen met de shoot-out en ik wijs je aanbod ook nog zeker totaal niet af!!!

Helaas is het ook niet mogelijk om 10 verschillende processoren te vergelijken... Ik denk dat een stuk of 5-6 (max) een mooi getal is.

Misschien kan jij mij de 2ehandsprijzen (en nieuwprijs) van deze processor vertellen?

Groeten,

Lucas.

R


garmtz

De Arcam wordt inderdaad niet echt vaak 2e hands aangeboden (misschien zegt dat wel wat...   ;)), maar hij doet zeker mee qua performance!

Link: http://www.audio-markt3.de/_markt/item.php?id=3095553705&;

Hmmm... Al gepost... :)

Incognito

Dan denk ik dat het inderdaad ook erg leuk is om de Arcam in de shoot-out te betrekken. Jan, ik hoop dat ik je niet op een of andere manier heb beledigd en hoop dat je nog steeds interesse hebt om mee te doen!

Groeten,

Lucas.

Jean Sibelius

Quote from: Incognito on January 25, 2006, 21:15:57
Helaas is het ook niet mogelijk om 10 verschillende processoren te vergelijken... Ik denk dat een stuk of 5-6 (max) een mooi getal is.

Misschien kan jij mij de 2ehandsprijzen (en nieuwprijs) van deze processor vertellen?
Ok begrijpelijk, 10 processoren vergelijken is inderdaad wel erg véél van het goede. Ik heb destijds voor de Arcam gekozen omdat deze óók zeer goed als hifi-voorversterker presteerd. De adviesprijs hier in Nederland bedraagt €5250, dus als dat ding uit Duitsland 100 [%] in orde is, dan is €2200 een weggeefprijs ;D.

Groetjes, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

R

Quote from: garmtz on January 25, 2006, 21:20:55
De Arcam wordt inderdaad niet echt vaak 2e hands aangeboden (misschien zegt dat wel wat...   ;)), maar hij doet zeker mee qua performance!

Link: http://www.audio-markt3.de/_markt/item.php?id=3095553705&;

Hmmm... Al gepost... :)

ha ha... great minds..

FrankB

#41
Quote from: Ruben on January 25, 2006, 21:25:33
ha ha... great minds..

do not post the same link twice? :P
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Jean Sibelius

Quote from: Incognito on January 25, 2006, 21:22:47
Dan denk ik dat het inderdaad ook erg leuk is om de Arcam in de shoot-out te betrekken. Jan, ik hoop dat ik je niet op een of andere manier heb beledigd en hoop dat je nog steeds interesse hebt om mee te doen!

Groeten,

Lucas.

Haha, natuurlijk niet... Ik kreeg alleen het gevoel dat Arcam in deze werd ondergewaardeerd ;). Als het tijdstip schikt (en er nog plaats is), dan kom ik zeker langs!

Groetjes, Jan

edit: pas je in dat geval even de naam van je topic aan? ;D
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Incognito

Quote from: HSN on January 25, 2006, 21:27:43
Ik kreeg alleen het gevoel dat Arcam in deze werd ondergewaardeerd ;).

Slechts onwetendheid, gelukkig nooit te laat om te leren  O0

garmtz



Achiel

Ik zie hier zo weinig Linn voorbijkomen, of doe ik nu echt vloeken in de kerk?
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

markvl

Quote from: Incognito on January 25, 2006, 21:15:57
Helaas is het ook niet mogelijk om 10 verschillende processoren te vergelijken... Ik denk dat een stuk of 5-6 (max) een mooi getal is.
Even een opmerking: vergis je niet in de tijd die je kwijt bent om een processor aan te sluiten en in te regelen.
Als je dan nog kritisch wilt luisteren (mijn suggestie: begin met stereo, daarna surround) ben je al heel snel anderhalf uur met 1 apparaat bezig.
Verder moet je opletten dat je niet luistermoe gaat worden. Je bent namelijk erg intensief bezig, en dan heb je ook regelmatig een pauze nodig.
Dus ik zou je aanraden om het bij maximaal vier apparaten te houden en er een hele dag voor uit te trekken.

Een erg grondige vergelijking tussen een Arcam AV-8 en mijn Meridian G68 heeft ons indertijd 10 uur lang bezig gehouden (exclusief eten...).
Disclaimer:
Any views or opinions presented in this post are solely those of the author. The author accepts no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided, unless that information is subsequently confirmed in writing.

Smitsmans

Mijn TAG is inderdaad de eerste versie met 96 kHz DAC´s.

Incognito

Quote from: markvl on January 25, 2006, 23:56:51
Even een opmerking: vergis je niet in de tijd die je kwijt bent om een processor aan te sluiten en in te regelen.
Als je dan nog kritisch wilt luisteren (mijn suggestie: begin met stereo, daarna surround) ben je al heel snel anderhalf uur met 1 apparaat bezig.
Verder moet je opletten dat je niet luistermoe gaat worden. Je bent namelijk erg intensief bezig, en dan heb je ook regelmatig een pauze nodig.
Dus ik zou je aanraden om het bij maximaal vier apparaten te houden en er een hele dag voor uit te trekken.

Een erg grondige vergelijking tussen een Arcam AV-8 en mijn Meridian G68 heeft ons indertijd 10 uur lang bezig gehouden (exclusief eten...).

Bedankt voor je opmerking. Dat is inderdaad ook mijn doel, echter denk ik dat het best te doen moet zijn om in een soort van "quick scan" de eerste afvallers te bepalen. Ik denk namelijk dat 2-3 van de 6 apparaten al de verschillende TAG's zijn; deze hoeven alleen onderling vergeleken te worden om de verschillen te kunnen beschrijven naar de overige forumleden en een keus te maken. Verder wil ik vooraf even bedenken hoe het verstandig is om het vergelijk te maken (zoals je zegt; eerst stereo, daarna surround - bedankt voor je input! :)), misschien met een soort van checklist en voor ieder een notitieblokje :P.

Maar eerst zijn we/ ben ik nog op zoek naar eigenaars van een Lexicon MC-1/DC-1/DC-2 of een Classé SSP-30........ Wie o wie? :)

Groeten,

Lucas.