Meet & Greet bij Riwi (Stereo en HT, Chord/Lex/803)

Started by myself, January 13, 2006, 00:49:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Magura

Hoi Richard,

Mooie set heb je hoor!
Ik zag op de foto's dat je geen spikes onder je N803 zitten.
Heb je er iets anders onder of staan ze gewoon direct op de vloer?
Ik heb namelijk last van een trillende vloer als ik het volume wat hoger zet. Heb jij daar geen last van?
Ga wel kijken voor spikes onder mijn N804, zodat de bas wat strakker kan worden.
Heb er nu wat filtjes onder liggen, maar dat werkt lang niet zo best als spikes lijkt mij.

Groeten Matthijs

Arcam AVR450 - Audiophonics LPA-S400ET - Arcam CD23T - Auralic Aries Mini - B&W N804 - B&W CMC/M1- Dali sub E9F - Vero 4K+ - Atlas Hyper 3.5 - Audioquest

riwi

Ikheb ze direct op de vloer staan Matthijs, eigenlijk geen last van resonanties via de vloer. De Vloer is dan ook een tegelvloer die gemetseld is (kan niet zo veel aan trillen lijkt me).
Ik heb spikes gehad toen ik de 9NT nog als fronts had. Daar werd de bass wel iets strakker van, maar ik heb een dame die wekelijks komt schoonmaken en de speakers op spikes was geen succes.

Magura

Een tegelvloer resoneert lang niet zoveel als laminaat.
Ik ga het proberen, aangezien mijn vriendin toch niet veel schoonmaakt in mijn huis... :-X  :)
Heb de spikes er niet bijgekregen toen ik mijn speakers kocht.Het waren demo's.
Weet jij toevallig wat een setje spikes kost voor de nautilus 804 serie?

In ieder geval bedankt.





Arcam AVR450 - Audiophonics LPA-S400ET - Arcam CD23T - Auralic Aries Mini - B&W N804 - B&W CMC/M1- Dali sub E9F - Vero 4K+ - Atlas Hyper 3.5 - Audioquest

riwi

Ik heb m'n spikes net even nageteld. Ik heb jammer genoeg geen setje over  :'( Heb er wel 20 liggen (4 speakers + 1 sub) maar die houd ik graag compleet bij de speakers.

Wat die moeten kosten weet ik niet. aar in principe zou een B&W dealer je daar toch aan moeten kunnen helpen voor een minimaal bedragje.

riwi

Quote from: searcher on January 30, 2006, 17:56:58
Het geluidsbeeld is zeer ruimtelijk,met wat warmte waardoor het niet te analytisch wordt.
Dat vind ik een mooie zin die ook goed omschrijft hoe ik het ook voel  8)

Quote from: searcher on January 30, 2006, 17:56:58
Er was nog een scene in HD waarbij het detail toch fraai in het oog sprong ;D ;D

Ja geheel toevallig ;) echt waar  :D kwam de Snazio (waar je willekeurig een percentage invult om naar een punt van de film te springen) te spelen in de film eurotrip op de zwembad scene  ;D


patrick_vdb

Hi Riwi,

Quote from: riwi on January 30, 2006, 19:09:58
Ik hoop natuurlijk op een simpele (gratis) software update voor de Lexicon als er nieuwe normen als DD+ en DTS+ verschijnen met Blu-Ray, dus voor een zo goed als nieuwe bijna gratis Lexicon MC-4 vissen jullie en de rest van het forum voorlopig achter het net ;)

Als je hoopt op een simpele software upgrade om formaten als DD+ te decoderen met de MC-4 dan vis je helaas ook achter het net :-\

Ik heb het elders op het forum ook al eens gezegd maar in eerste instantie zal de decodering van DD plus en DTS HD in de speler zelf gebeuren, Dolby Digital en DTS zal nog gewoon via S/PDIF uitgevoerd worden en ter decodering aan de AV-receiver of pre/pro worden aangeboden. Decodering van DD plus en DTS HD in de speler betekend een tot 8 kanalen analoog (als ik mij niet vergis heeft Lexicon een analoge 5.1 ingang?) signaal of tot 8 kanalen PCM via HDMI (heeft de Lexicon niet volgens mij?). Rauwe data zoals we nu hebben met DD en DTS via S/PDIF dat aan de AV-reciever of pre/pro wordt aangeboden ter decodering zal op zich laten wachten totdat HDMI 1.3 tot 'standaard' is verheven.

Het wordt waarschijnlijk dus meer dan enkel een simpele software upgrade.

mvrg

Patrick

riwi

OK duidelijk. Ik had nog niet veel gelezen over DD+ en DTS+. Maar hoe dan ook zal ik niet bereid zijn om meer speaker (kanalen ) in m'n huiskamer te plaatsen. 5.1 is het nu, 7.1 kan het nog worden, maar kan ik al haast niet kwijt. Een analoge 8 kanaals ingang kunnen ze in software zo maken voor de Lex. Ik kan namelijk mijn 8 analoge stereo ingangen zelf configureren in 1x 6kanaals + 5x stereo of 2x 6kanaals + 2x stereo of zelfs gewoon 8 stereo ingangen zonder 6 kanaals. In software lijkt het me dan niet moeilijk om  daar een enkele 8 kanaals ingang van te maken ten koste van een van de stereo ingangen.
Kwa outputs heeft ie wel 8 kanalen namelijk (inc. de sub).
Extra insteekkaarten zoals benodigd voor het room acoustic management passen ook niet in de MC4. daar heb je minimaal een MC8 voor nodig, iets wat ik ook niet direct zie als groot verlies ;)

Future proof bestaat niet denk ik  ;) En als je het belooft (en levert) ga je er snel aan failliet want daar is geen markt voor in deze wegwerp maatschappij.

patrick_vdb

Hi Riwi,

Met toe te wijzen analoge inputs zul je wel redelijk safe zitten (mits Lexicon het uitbreidt tot 7.1 of jij gewoon 5.1 blijft spelen). Het enige waar je dan op zult moeten letten is dat de nieuwe speler een meerkanaals analoge output heeft (niet alle spelers zullen dezelfde features gaan bezitten op dit gebied). Je maakt dan echter geen gebruik meer van de Lexicon DAC's en decoders.

Merken zoals Meridian en Theta hebben met hun toplijn tot nu toe nog steeds bewezen dat future-proof kan. Lexicon helaas niet door het uitbrengen van een geheel nieuw platform.

mvrg

Patrick

myself

Quote from: tingtong5 on January 30, 2006, 17:12:00
Wat mij verder opviel was de enorme ruimtelijkheid in het geluid en ook de "manifestatie" van stemmen, alsof de
zanger/zangeres echt in de kamer staat, heel mooi!
ja, dat is echt heel erg mooi bij riwi  8)
Quote
ik vind het net iets te "droog" klinken.
dat 'droge' zou ik omschrijven als strak, snel en dat is voor een groot deel te danken aan de lex/chord combi. Het geluid versmeert zich niet, maar klinkt gewoon zoals het opgenomen is, met een strak begin en een strak einde. Daardoor doet het in eerste instantie droog aan, maar het is wel erg strak en je hoort juist meer details omdat die beter gedefineerd worden. Idd kwestie van wennen en smaak.
Quote
Riwi gaf aan dat meteen andere cd speler (Arcam) er nog een flinke verbetering te halen viel,
ja, nog erg veel meer ruimte (in de breedte stond de kamer echt vol) en ook in de diepte kwam er een meter of zo bij. Ook vond ik er met de arcam nog meer snelheid erin kwam/meer details/meer duidelijkheid.
Quote
Feit blijft dat dit een set is om trots op te zijn!
SURE THING !!!!  8)
Quote
HT luisteren: Searcher had mij al meerdere malen verteld hoe mooi hij Lexicon/Logic 7 vind. Misschien was het daarom dat ik het in eerste instantie allemaal wel "mee vond vallen". Ik zou waarschijnlijk wat langer moeten luisteren en A/B vergelijken (Logic 7 vs native DD) om er echt een goed oordeel over te geven.
ja, is echt mooier maar het is maar wat je opvalt in het geluid. ik vond dat logic 7 gewoon een compleet rond-om-je-heen geluidsbeeld gaf, zonder gaten erin en nog meer ruimtelijkheid gaf dan DD/DTS
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

riwi

Quote from: patrick_vdb on January 30, 2006, 21:46:47
Merken zoals Meridian en Theta hebben met hun toplijn tot nu toe nog steeds bewezen dat future-proof kan. Lexicon helaas niet door het uitbrengen van een geheel nieuw platform.

Klopt. TAG deed het ook. De MC12 is ook upgradeable. In principe bestaat bij deze processoren soms ook de 'update' uit het vervangen van het complete moederbord waarbij alleen de kast blijft bestaan. In die zin is mijn Lex ook upgradable want ik kan zo een nieuwe kopen  ;D Ik betaal dan alleen achteraf ipv vooraf.

hifiman

#85
Quote from: riwi on January 30, 2006, 19:09:58
Ik heb het B&W geluid wel eens omscheven horen worden als warm (en ietwat negatief : bruinig), maar niet als droog. Misschien hebben we beiden een ander gevoel bij de term droog.
Dat zou heel goed kunnen Riwi. Ik versta wellicht iets anders onder droog als jou. Ook kan het te maken hebben met mijn referentiekader, maw dat ik met droog bedoel "droger dan bij mijn eigen set", terwijl dat absoluut gezien dus niet persee droog hoeft te zijn. De term bruinig hoorde ik jou zelf even noemen, anders had ik die nooit gebruikt  :P

Als ik nu opnieuw een term moest verzinnen dan is "donker" het eerst wat in me opkomt. Kan ook te maken hebben met het feit dat er veel zwart tussen de zanger/instrumenten zit, een eigenschap die ik dan weer erg kan waarderen en in mijn set weer mis.

Quote from: riwi on January 30, 2006, 19:09:58
Het is wel zo dat je bv. de snelheid van de Chord en de Lexicon als droog kan ervaren. In mijn voorstelling is juist Krell of nog sterker een merk als Bryston erg droog.
Klopt ik vind de Krell ook ietwat aan de "droge" kant.

Quote from: riwi on January 30, 2006, 19:09:58
Ik zie droog ook een beetje als 'clean'. Maar misschien is het zo dat jij graag nog iets meer warmte in het geluid ziet.
Nee, juist niet, naar mijn smaak prefereer ik juist iets minder warm. Maar ja ook dan is het weer de vraag, wat versta ik precies onder warm en wat versta jij onder warm. Lastig allemaal om helder te krijgen wat iedereen nou precies bedoeld met dat soort termen, het is allemaal nogal subjectief natuurlijk en niet in getallen uit te drukken.

Quote from: riwi on January 30, 2006, 19:09:58
De Arcam CD speler gaf trouwens niet echt een klankverandering, maar wel een vergroting/verdieping van de stage.
A, ok. Ik vond anders de ruimtelijkheid al niet verkeerd!

Quote from: riwi on January 30, 2006, 19:09:58
Achteraf dacht ik nog dat ik nog wat DVD demo materiaal had moeten opzetten met mooie geluidstracks. We hebben film eigenlijk alleen gekeken van de Snazio en die klinkt toch net iets minder dan een goede DVD. Kwa beeld is DVD geen match voor het HD werk.
Haha sterker nog, dat zou mijn volgende vraag zijn geweest, ware het niet dat we er een eind aan moesten breien gezien de tijd.
Ik denk dat met wat demo's ik een beter "beeld" had kunnen krijgen van de kracht van Logic7.

Quote from: riwi on January 30, 2006, 19:09:58
Ik hoop natuurlijk op een simpele (gratis) software update voor de Lexicon als er nieuwe normen als DD+ en DTS+ verschijnen met Blu-Ray, dus voor een zo goed als nieuwe bijna gratis Lexicon MC-4 vissen jullie en de rest van het forum voorlopig achter het net ;)
Ik vrees dat het geen kwestie van software updaten is, maar goed daar waren al meerdere reakties op zag ik.

Quote from: riwi on January 30, 2006, 19:09:58
Als opmerking : De Nautilussen die ik heb staan zijn N803 (Henkt1 heeft bij mijn weten een paar N804 in gebruik).
Execuses, ik heb de typenummers door elkaar gehaald  :-[

Quote from: riwi on January 30, 2006, 19:09:58
Nogmaals bedankt voor de gezellige middag.
Jij ook!

hifiman

Quote from: reza on January 30, 2006, 19:15:56
Altijd gezellig bij richard thuis ;D Heeft hij jullie geen koffie aangeboden!! ;D
Jawel, maar ik drink geen koffie  :o

reza

Ja hij probeerde het bij mij ook ;D Maar ik drink ook geen koffie!! ;)
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Kjelt

#88
Zonder koffie klinkt zo'n set toch heel anders hoor  >:D

(Ik zie dit topic nu pas en wil het blijven volgen en dan moet je wat intikken)