Meet & Greet bij Riwi (Stereo en HT, Chord/Lex/803)

Started by myself, January 13, 2006, 00:49:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hifiman

Ik ben heel erg benieuwd aanstaande zondag als Searcher en ik je set mogen gaan bewonderen, heb er al zin in  :D

riwi

Ja ik ook. Wordt wel chinezen of pizza want in de keuken ben ik niet zo'n held. Bovendien wil (durf) ik de concurrentie met je vrouw niet aan ;)

Ben ongelovelijk met PC's aan het klooien op het moment  :-\ Hopelijk draait alles zondag weer, dan kan ik ook HD materiaal laten zien. (zal wel lukken hoor).

henkt1

Hoi Riwi,

Ik had al een verslagje getyped van mijn ervaringen bij jouw. Maar zag nu pas deze thread.

Heb je de cd speler al waterpas en ontkoppeld met 'buddies'?

Ben benieuwd naar het resultaat daarvan.

groet,

Henk
JBL-L100 - Accuphase C2000, DAC60, P5000 - Bluesound - Zidoo - Samsung - Qnap - Audioquest

hifiman

Quote from: riwi on January 27, 2006, 16:17:32
Ja ik ook. Wordt wel chinezen of pizza want in de keuken ben ik niet zo'n held. Bovendien wil (durf) ik de concurrentie met je vrouw niet aan ;)

Ben ongelovelijk met PC's aan het klooien op het moment  :-\ Hopelijk draait alles zondag weer, dan kan ik ook HD materiaal laten zien. (zal wel lukken hoor).
Haha prima hoor, ik lust wel een chineesje of pizza, had van Searcher al gehoord dat dat traditie was en  ik doe er graag aan mee  ;D

PC's en klooien is toch synoniem met elkaar?  >:D
Ik ben benieuwd, wel over DVI/HDMI dan he  :P

riwi

Ja de snazio hangt met DVI aan de BenQ nu. Component is afgekoppeld. DVD speler wel component naar de BenQ.

PC geklooi : Ik had een harddisk 320g in m'n linux bakje gehangen voor HD materiaal. Maar de DMA werkt niet OK (via drivers, linux , mini-itx). Dus ik heb een extra PC (Nvidia 6150, alles in een chipset) gehaald om als file server in te zetten onder windows zodat daar ook de Snazio streaming software op kan draaien. Maar ik wil wel cool&quiet draaien maar het Nvidia spul wil niet meewerken. Nu bios update, alle HW opnieuw herkennen ellende ellende  ;D.

Zo blijf je bezig   :)

riwi

Quote from: henkt1 on January 27, 2006, 16:21:46
Ik had al een verslagje getyped van mijn ervaringen bij jouw. Maar zag nu pas deze thread.

Die had ik nog niet gezien. Even zoeken ;)

Ik had nog niet met de CD speler gespeeld weer. Ik dacht eerst wat simpele maatregelen te nemen om hem waterpas te krijgen. Ben wel benieuwd  :)

hifiman

Quote from: riwi on January 27, 2006, 16:46:58
Ja de snazio hangt met DVI aan de BenQ nu. Component is afgekoppeld. DVD speler wel component naar de BenQ.

PC geklooi : Ik had een harddisk 320g in m'n linux bakje gehangen voor HD materiaal. Maar de DMA werkt niet OK (via drivers, linux , mini-itx). Dus ik heb een extra PC (Nvidia 6150, alles in een chipset) gehaald om als file server in te zetten onder windows zodat daar ook de Snazio streaming software op kan draaien. Maar ik wil wel cool&quiet draaien maar het Nvidia spul wil niet meewerken. Nu bios update, alle HW opnieuw herkennen ellende ellende  ;D.

Zo blijf je bezig   :)
Hahaha klinkt erg bekend allemaal  ;D Je moet ook eerst even in de linux compatibility howto kijken  :P
Ach daar is het hobby voor he, lekker klooien, als het uiteindelijk maar lukt  8)

searcher

Quote from: riwi on January 27, 2006, 16:46:58
Ja de snazio hangt met DVI aan de BenQ nu. Component is afgekoppeld. DVD speler wel component naar de BenQ.

PC geklooi : Ik had een harddisk 320g in m'n linux bakje gehangen voor HD materiaal. Maar de DMA werkt niet OK (via drivers, linux , mini-itx). Dus ik heb een extra PC (Nvidia 6150, alles in een chipset) gehaald om als file server in te zetten onder windows zodat daar ook de Snazio streaming software op kan draaien. Maar ik wil wel cool&quiet draaien maar het Nvidia spul wil niet meewerken. Nu bios update, alle HW opnieuw herkennen ellende ellende  ;D.

Zo blijf je bezig   :)

Hi,

Ik ben verbaasd en tevens nieuwsgierig naar mijn mening hadden we op DVI meer dhittering met de BenQ,..... ::)
PAL werkt toch niet lekker op de Ben / DVI of  ::)

                                                                                          Gr Searcher



hifiman

Quote from: searcher on January 27, 2006, 17:59:01
Hi,

Ik ben verbaasd en tevens nieuwsgierig naar mijn mening hadden we op DVI meer dhittering met de BenQ,..... ::)
PAL werkt toch niet lekker op de Ben / DVI of  ::)

                                                                                          Gr Searcher

Haha dat dacht ik ook en daarom begon ik expres over DVI  >:D

riwi

Quote from: searcher on January 27, 2006, 17:59:01
Ik ben verbaasd en tevens nieuwsgierig naar mijn mening hadden we op DVI meer dhittering met de BenQ,..... ::)

Gek dat je verbaasd bent. Ik had dit al eerder gepost en jij hebt daar toen ook op gereageerd  ;D

Dithering is een DLP eigenschap, heeft niks met DVI te maken. We zagen een beetje een digitale onrust in het beeld inderdaad. Dat lag o.a. aan het feit dat de PC niet 1 op 1 pixel mapping had met de BenQ, de Snazio heeft dat wel. Met de Snazio kan je kiezen tussen een minder goede analoge component uitgang en de prima DVI uitgang. De keuze is niet moeilijk.

Quote from: searcher on January 27, 2006, 17:59:01
PAL werkt toch niet lekker op de Ben / DVI of  ::)
Geupscalede PAL naar 720p werkt minder goed. Gewoon native HDTV 60Hz materiaal is perfect. Hoeveel PAL materiaal denk je dat ik afspeel met de Snazio?  0.000% ongeveer  :)

Zondag kan je zelf je oordeel vellen ;)

searcher

Quote from: riwi on January 27, 2006, 18:58:58

Gek dat je verbaasd bent. Ik had dit al eerder gepost en jij hebt daar toen ook op gereageerd  ;D



Met de pc weet ik nog echter ik dacht aan battle star Galactica die ik nog net had gezien,.....
Dat liep toch via de snazio en via DVI maar wel in PAL. ???

HDTV heb ik via jouw pc mogen ervaren op DVI ? ::)

pfff,.. black hole ,... :D

                                                                                    Gr Searcher



hifiman


riwi

Quote from: searcher on January 27, 2006, 20:14:00
Met de pc weet ik nog echter ik dacht aan battle star Galactica die ik nog net had gezien,.....
Dat liep toch via de snazio en via DVI maar wel in PAL. ???

HDTV heb ik via jouw pc mogen ervaren op DVI ? ::)

pfff,.. black hole ,... :D
;D. Klopt bijna. We hebben toen Galactica gekeken afgespeeld op de PC via DVI naar de BenQ. De Snazio had ik toen alleen via component aangesloten. Achteraf bleek dat snazio/component niet de optimale combi is. De Snazio doet het via DVI een stuk beter (scherpte).
Tegenwoordig gebruik ik de PC niet meer om af te spelen, alleen als file server voor de Snazio.

Wat je met PAL hebt weet ik niet ??? PAL is dat 'oude' TV systeem dat op regio 2 DVDs en reguliere TV uitzendingen wordt gebruikt. Met HDTV heeft het niets te maken  :D En de Snazio gebruik ik alleen voor HD.

Tot zondag  :)

henkt1

JBL-L100 - Accuphase C2000, DAC60, P5000 - Bluesound - Zidoo - Samsung - Qnap - Audioquest

myself

Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

riwi

Quote from: henkt1 on January 27, 2006, 23:33:34
snazio + hd + riwi system =  8)
Quote from: myself on January 28, 2006, 00:06:17
en vergeet zijn lex+chord+803 niet  8)

O0

Heb trouwens vanavond wat gespeeld met de CD speler. Beter waterpas te zetten met wat karton  :-X onder een pootje. Op het eerste gehoor lijkt het niet een wereld van verschil. De Philips 963SA blijft beter nu. Wel raar want in vroegere testen was vaak de Marantz CD67SE beter dan de Philips. Ik moet hem eens helemaal uit het rek halen en vlak opstellen, mogelijk maakt dat een verschil.

Ben wel benieuwd wat Searcher en TingTong er van vinden zondag.

searcher

Quote from: riwi on January 27, 2006, 21:02:15
;D. Klopt bijna. We hebben toen Galactica gekeken afgespeeld op de PC via DVI naar de BenQ. De Snazio had ik toen alleen via component aangesloten. Achteraf bleek dat snazio/component niet de optimale combi is. De Snazio doet het via DVI een stuk beter (scherpte).
Tegenwoordig gebruik ik de PC niet meer om af te spelen, alleen als file server voor de Snazio.

Wat je met PAL hebt weet ik niet ??? PAL is dat 'oude' TV systeem dat op regio 2 DVDs en reguliere TV uitzendingen wordt gebruikt. Met HDTV heeft het niets te maken  :D En de Snazio gebruik ik alleen voor HD.

Tot zondag  :)

Aha,.....
Ik dacht dat battle star PAL versie via een dvd speler werd afgespeeld via  DVI  :D

PAL staat hier op nummer 1 voor de ondertitels ,..... kinderfilms,..... ;D ;D

Is de Snazio scherper m.b.t het beeld als de Sony DVD Recorder ?

                                                                                            Gr searcher



riwi

Quote from: searcher on January 28, 2006, 10:00:03
Is de Snazio scherper m.b.t het beeld als de Sony DVD Recorder ?

Ik vind vrijwel al het HD materiaal een stuk beter dan DVD. Je ziet het niet in alle scene's in gelijke mate. Sommige HD scenes knallen echt van het doek af, daar kan DVD niet tegenop.

Ik gebruik de Snazio niet voor DVD, en de Sony recorder eigenlijk ook niet.

hifiman

Ik vond het erg leuk en ook weer leerzaam gisteren. Richard, wederom bedankt voor je gastvrijheid.
Ik wil later nog even een klein stukje schrijven over mijn indrukken van jouw set. (nu even geen tijd).

Ronald

riwi

Hoi Ronald,

't was leuk je eens in levende lijve te ontmoeten.

Ik kom zeker eens bij jou langs om te luisteren naar de Krell en de mooie paradigm speakers.

Groet, Richard

hifiman

Quote from: riwi on January 30, 2006, 10:53:07
Ik kom zeker eens bij jou langs om te luisteren naar de Krell en de mooie paradigm speakers.
Je bent natuurlijk welkom Richard. Of je de Paradigm's ook mooi vind klinken is nog maar de vraag natuurlijk, ze zitten ook wel in een veel lagere prijsklasse (850 per stuk). Jouw speakers klinken duidelijk anders, afijn daarover later meer  ;D

hifiman

Zondagmiddag zijn forumlid Searcher en ik bij Riwi op bezoek geweest.
Searcher was al vaker bij Riwi over de vloer geweest, maar voor mij was het
de eerste keer.

Na een uurtje rijden arriveerden we Riwi, het eerste wat mij opviel toen ik
binnenkwam was de enorme center speaker. Wow wat een ding, echt
indrukwekkend om te zien. Ik wist niet eens dat ze zo groot bestonden, maar
ach er bestaan vast nog grotere. In elk geval heeft deze center indruk op
mij gemaakt :)

Toen ik een beetje bijgekomen was van de center kreeg ik oog voor de andere
mooie spullen. Bijvoorbeeld de Nautilus 804 fronts, het zijn toch juweeltjes
om te zien! Ook de Chord vind ik erg mooi om te zien. En leuk om eindelijk
eens een Lexicon processor in levende lijve te zien staan. Maar het gaat
natuurlijk niet om hoe het eruit ziet, maar om hoe het klinkt! De andere
spullen zijn trouwens ook mooi, maar de fronts, de center, de Lexicon en de
Chord zijn wat mij betreft de juweeltjes in Riwi's set.

Stereo luisteren:
Eindelijk was het zover, ik had altijd al eens de Nautilus 804 willen horen
:) Toevallig heb ik onlangs nog de B&W 803's van Henkt1 mogen beluisteren op
mijn eigen versterker (die toen nog van Henk was). Bij het luisteren van een
aantal cd's die Searcher had meegenomen en die ik ook goed ken viel me
gelijk op dat ik op de B&W's van Riwi een geluid hoorde dat qua karakter
sterk overeenkwam met wat ik bij Henkt1 heb gehoord! Ik neem dus aan dat dat
zeg maar "het karakter" van de B&W 800 serie is. Ik zou dit karakter willen
omschrijven als ietwat "droog", "warm" of om met een term te komen die Riwi
zelf noemde "bruinig". Voor mijn smaak is het net even te warm, maar over
smaak valt natuurlijk niet te twisten. Wat mij verder opviel was de enorme
ruimtelijkheid in het geluid en ook de "manifestatie" van stemmen, alsof de
zanger/zangeres echt in de kamer staat, heel mooi! Uiteraard vergelijk je
altijd met je eigen set (vooral als je niet heel veel andere referenties
hebt) maar mijn mening over het "stereo-deel" van Riwi's set is dat dit heel
mooi klinkt maar de eerlijkheid gebied mij te zeggen dat het niet helemaal
mijn smaak is, ik vind het net iets te "droog" klinken. Riwi gaf aan dat met
een andere cd speler (Arcam) er nog een flinke verbetering te halen viel,
het kan natuurlijk best zijn dat het met die andere speler opeens wel mijn
smaak zou zijn. Feit blijft dat dit een set is om trots op te zijn!

HT luisteren: Searcher had mij al meerdere malen verteld hoe mooi hij
Lexicon/Logic 7 vind. Misschien was het daarom dat ik het in eerste
instantie allemaal wel "mee vond vallen". Ja ik vond het mooi en ik vond het
ook gelijk beter klinken dan native DD/DTS, echt een spectaculair verschil
vond ik het echter niet. Ik zou waarschijnlijk wat langer moeten luisteren
en A/B vergelijken (Logic 7 vs native DD) om er echt een goed oordeel over
te geven. Mijn interesse heeft een dergelijke processor zeker maar ik zie
nog even geen reden om gelijk naar de winkel te rennen om er duizenden
euro's voor neer te tellen. Als Riwi hem weg doet voor een vriendenprijsje
dan heb ik natuurlijk wel interesse. Tenslotte moet hij binnenkort toch een
nieuwe processor kopen die DD en DTS plus ondersteunen ;-)

HD (projecteren dus): Een groot deel van de tijd hebben we lekker HD content
zitten kijken op de BENQ van Riwi. Nu had ik al eens eerder HD gezien bij
Revo dus echt nieuw was het niet voor me, maar het blijft toch ontzettend
mooi! Hebbe hebbe hebbe ;-) De BENQ kende ik al , die heb ik al meerdere
malen uitgebreid bij Searcher aan de slag gezien, hele mooie projector met
weinig dithering, goed blacklevel en hoge resolutie (720p native). Wel vind
ik de kleuren van mijn H57 iets meer sprankelen maar op de andere punten
wint de BENQ het duidelijk.

Dan kan ik natuurlijk nog gaan uitweiden over de lekkere afhaalchinees die
we gegeten hebben en de sloot cola die ik Riwi afhandig heb gemaakt, maar
dat zal ik jullie allemaal besparen.

Ik vond het een gezellige middag en heb ervan genoten! Bedankt Richard!

searcher

Riwi,

Wederom bedankt voor de gastvrijheid. :D :D
Het leuke is dat ik de veranderingen in de set heb mogen meemaken.

De chord / Lexicon ken ik van mijn bezoeken bij Garmt.

Vooral het vocale gedeelte in de muziekstukken vind ik zeer mooi.
Het is zo aanwezig maar niet storend en het lijkt wel of de zangeres in ons geval
in de kamer staat.

Het geluidsbeeld is zeer ruimtelijk,met wat warmte waardoor het niet te analytisch wordt.

Ook ik genoot van het HD materiaal waarbij bijvoorbeeld bij de fifth element nog meer detailering aanwezig was in vergelijking met de regio 1 superbit dvd.
Zelfs de David Letterman show in HD vond ik zeer fraai alsmede Gladiator

Er was nog een scene in HD waarbij het detail toch fraai in het oog sprong ;D ;D

De tijd vloog,,..... en dan kom je erna weer bij je eigen set terecht. :-\
Dat is soms niet makkelijk hoewel ik zeer tevreden ben,..... :D

Je hoort en ziet altijd dat wat erbij jezelf ontbreekt.

Ik zie uit naar een eventueel vervolg immers deze heren willen nog weleens upgraden  ;D

                                                                                 mvg Searcher



riwi

Leuke beschrijvingen TingTong en Searcher! Het was een gezellige middag waarin iedereen lekker kon kletsen over hun ervaringen. Ik vind het altijd interessant om te horen hoe andere mensen bezig zijn met hun set en hun geluid.

Ik heb het B&W geluid wel eens omscheven horen worden als warm (en ietwat negatief : bruinig), maar niet als droog. Misschien hebben we beiden een ander gevoel bij de term droog. Het is wel zo dat je bv. de snelheid van de Chord en de Lexicon als droog kan ervaren. In mijn voorstelling is juist Krell of nog sterker een merk als Bryston erg droog. Ik zie droog ook een beetje als 'clean'. Maar misschien is het zo dat jij graag nog iets meer warmte in het geluid ziet. Ach ja zo zoeken we allemaal iets anders in ons geluid :) Ik vind het zelf erg moeilijk om aan anderen te omschrijven hoe een bepaalde set klinkt. Ik weet het wel in m'n hoofd maar de termen zijn vaak zo vaag en niet iedereen heeft bij al die term en dezelfde klank in z'n hoofd.
De Arcam CD speler gaf trouwens niet echt een klankverandering, maar wel een vergroting/verdieping van de stage.

Achteraf dacht ik nog dat ik nog wat DVD demo materiaal had moeten opzetten met mooie geluidstracks. We hebben film eigenlijk alleen gekeken van de Snazio en die klinkt toch net iets minder dan een goede DVD. Kwa beeld is DVD geen match voor het HD werk.

Ik hoop natuurlijk op een simpele (gratis) software update voor de Lexicon als er nieuwe normen als DD+ en DTS+ verschijnen met Blu-Ray, dus voor een zo goed als nieuwe bijna gratis Lexicon MC-4 vissen jullie en de rest van het forum voorlopig achter het net ;)

Als opmerking : De Nautilussen die ik heb staan zijn N803 (Henkt1 heeft bij mijn weten een paar N804 in gebruik).

Nogmaals bedankt voor de gezellige middag.

reza

Altijd gezellig bij richard thuis ;D Heeft hij jullie geen koffie aangeboden!! ;D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"