Meet & Greet bij Riwi (Stereo en HT, Chord/Lex/803)

Started by myself, January 13, 2006, 00:49:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

myself

Na de eerste mooie impressie van chord op 803's bij Eric_audio, werd ik nu uitgenodigd om bij Riwi een 2nd opinion op te doen en natuurlijk wat muziek uit te wisselen. Ik miste immers wat ruimtelijkheid, terwijl dat die er toch inzit.

Ik 'kende' de set van Riwi al  ;) omdat dat toch iets is wat je doet als je uitgenodigd wordt.... even de threads over die set doorlezen. Om het een beetje eerlijk te kunnen vergelijken heb ik bijna dezelfde muziek meegenomen aangevuld met wat bijzondere cd's om riwi die ook even te laten horen om zo wat ideeen op te doen.

De laatste aanwinsten van Riwi vormen het superhart van zijn set. De lexicon en chord 5ch eindtrap  8), verbonden door Blue heavens en voor deze avond vervulde mijn CD33 de rol van bron. Digitaal aangesloten, zodat we de DAC's van de lex gebruikte. Zijn LS kabel is kimber 8TC. De sub doet dmv de SMS-1 ook mee tijdens stereo.
Zijn opstelling is toch wel vrij kort tegen de achterwand aan en links staat de box behoorlijk vrij en rechts staat die toch wat meer in een hoek en straalt naar achter in een dode hoek uit (zijkant kast, loze hoek en gordijn). De boxen kunnen niet echt meer ver naar voren want dan zit hij met het projectiedoek en de doorloop naar de tuin. Kortom, ook een kleine onbalans in de opstelling, wel herkenbaar maar dat vertel ik zo wel.
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

myself

Als eerste ging stefanovski (krushevo) er weer in en al bij de eerste tonen waren de verschillen in de set hoorbaar.
-   de snelheid is er
-   het mid en hoog doet wat warm aan/is wat bruinig/donkerder
-   de echo's van instrumenten waren al mooi aanwezig. Riwi kende deze cd niet, maar vond het ook wel opvallend
-   de rechter gitaar doet niet even veel mee als de linkergitaar, terwijl dat wel moet. Een beetje vergelijkbaar aan mijn setup toen ik de boxen nog dichter tegen de muur had staan. (zeg maar de pre-ruben setup ;D)
-   de boxen staan wel erg ver ingedraaid, ze kruisen zo'n beetje 1,5-2m voor ons. Daardoor onstaat er een behoorlijke bel met muziek en lijkt het ruimtelijk en diep echter door het zover indraaien komt (overdreven) het geluid van de linkerbox op je rechteroor binnen en vice versa, Ik vond de balans zoek en hoorde niet het samenspel en duidelijk plaatsing die ik verwacht had. :-\

Omdat ik de rechterbox niet goed hoorde meedoen en het toch een probeeravondje was, besloten we de boxen wat meer terug te draaien. Zeg maar op de punt van je schoenen als je languit onderuit in je luisterstoel ligt. Na wat experimenteren kwamen we uiteindelijk ergens halverwege de salontafel geloof ik, dus nog iets verder van ons af.

Nu deed de rechterbox wel veel beter mee. De open kast die rechts in huis staat was geen spelbreker en het geluidsbeeld was gewoon af. Ipv de bel met muziek die eerst midden in de kamer stond, werd die bel een wolk van muziek die ongeveer door de hele kamer dreef. Veel groter, maar vooral was de plaatsing van instrumenten vele malen beter en de diepte was in mijn herinnering toch bijna even groot. 8) Wat nu ook een extra winst was, was dat de ruimte-informatie (zeg maar de echo die de ruimte waarin gezongen wordt duidelijk maakt) nu wel goed te volgen was. Ook details/lucht/ruimte om de instrumenten waren te horen. De plaatsing van instrumenten was een stuk beter. Er was nog niet een zeer scherpe afbakening van instrumenten, maar ik kon ze toch wel plaatsen in de ruimte. Voor wat scherpere afbakening moeten de boxen gewoon wat minder ingedraaid staan. Maar dit is geen negatief punt, alleen iets wat nog iets scherper kan.
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

myself

En toen.... :o tsja toen begon eigenlijk het heerlijke genieten  8)! vanaf dat moment ontdekte ik iedere keer weer nieuwe details, grapjes etc etc in mijn muziek. Ik zei dan ook regelmatig: "gho, nooit geweten dat dat erin zat", "ha, grappig", "mooi", "dat heb ik nog nooit gehoord".  O0 Ondertussen trouwens totaal geen aandacht meer bestedend aan de kleine bruining die de kimber kabels veroorzaken en snelheid.... jazeker, dat is er gewoon. Mijn Nordost LS kabels zijn nog iets sneller, maar het is niet zo'n superopvallend verschil. De nordost interlinks tussen pre en eind zullen daar ook wel aan bijdragen en ik denk dat de Lexicon ook een snelle pre is.

Tussendoor hebben we enkele keren de CD en DVD spelers van Riwi uitgeprobeert om te zien of het verwisselen van alleen het loopwerk nog wat verschil in geluid zou geven. We stelden er ons niet veel van voor. Immers, digitaal is digitaal en mijn Arcam CD33 zou hoogstens wat minder last van jitter hebben en dat maakt toch niet zoveel uit....... WRONG. :-X

Ik weet niet meer welk nummer we draaiden, maar het was met sommige nr's wat meer dan als met anderen, maar we keken elkaar aan en geloofden onze oren eigenlijk niet. Het geluid trok zich onmiddelijk terug, echt een meter naar achteren en het werd minder breed, ik miste erg veel details en ruimtelijkheid en het geluid werd wat vlakker. Een beetje het brievenbus effect. Bij andere nummers was het niet zo duidelijk maar het verbaasde mij in ieder geval behoorlijk. Weer terug de CD in de arcam gelegd en meteen was het heerlijke geluid weer terug. De geluidswolk/bel in de kamer was weer groter, dieper, breder en de ruimtelijkheid en details waren terug. >:D
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

myself

Vanaf dit punt laat mijn geheugen me eigenlijk een beetje in de steek. :D ::) Ik ben me nog nauwelijks bewust dat we andere cd's in de speler gedaan hebben en na een tijdje ging ik helemaal niet meer letten op de set en waar ik nu verschillen hoorde of mindere zaken kon ontdekken omdat die er gewoon niet waren. Dit is genieten.... 8)

Pas weer bij tiesto (speciaal meegenomen voor de strakke bas test) en sommige stukken van de corrs viel er wat op. We speelden wel op redelijk niveau, maar de bas was soms iets te aanwezig. Meer een 'dreunende' ondertoon vermengde zich met de muziek :'(. We hebben toen diverse keren de sub en SMS-1 aan/uit gezet en zonder sub klonk het iets beter. Dit zal een combinatie zijn geweest van het vollopen van de ruimte icm nog wat zaken die nog iets beter in de SMS-1 kunnen worden afgeregeld.

Wel opvallend trouwens bij Michael Jonasz dat de SMS-1 de kamerresonantie er geheel uithaalde want in dat nr zit toch echt heel veel bas in. Zonder sub ging idd het een en ander meetrillen in de kasten. De kamerfrequentie is er dus uitgetuned, maar ik denk iets te veel want het beinvloed ook de muziek wat. Maar ik ben geen velodyne expert, ik kan alleen schrijven wat ik gehoord en gemerkt heb. Ik weet nu wel dat de Chord + 803 dit helemaal aan kunnen. ;D ;D
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

myself

Weer even terug naar tiesto: de bas is gewoon heel erg strak en droog. Er is zelfs meer detail in het laag erbij gekomen en de Chord houd het allemaal erg strak in bedwang. :P De 'moeilijke'cd's met krekels en regen etc op de achtergrond werden ERG mooi gedaan. Ik hoorde wat ik wilde horen en meer 8). Het was zeker niet analytisch, maar gewoon mooi in balans en wat me toen eigenlijk pas opviel was dat de speakers totaal verdwenen !!!! Geluid plakte helemaal niet aan de boxen en de ruimtelijkheid was adembenemend. Riwi merkte op dat hij dit eigenlijk gekregen heeft toen hij de Lex erbij gekregen had :-*..... goed om te weten

Volgens mij hebben we vanaf dat moment afwisselend de sub aan en uit gehad maar met de muziek die we toen draaide maakte dat niet zoveel meer uit. En op zachter niveau was het beide mooi. De 803's kregen zelfs iets meer lucht als de sms/sub aan stonden.

Maar dat interesseerde me eigenlijk niet zoveel meer. Ik wil luisteren  ;D ;D echt iedere plaat was mooi. Zoveel ruimte informatie en echo's etc die er waren en ook de diepte was goed te horen bij bijv. hush masekela. Riwi zat ondertussen ook regelmatig te roepen dat het toch wel erg ruimtelijk was. :D
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

myself

Ondertussen was ik nog benieuwder geworden naar de lex maar dan in een surround performance...... Peter Gabriels secret world live ging in de dvd speler.  ;D ;D
Wat mooi zeg 8). Riwi heeft natuurlijk wel volwassen boxen achterstaan en dat merk je, maar ook de speciale soundsetting op de lex (logic-7?) is zoveel mooier dan alleen DTS. Je hoort totaal geen puntbronnen meer en het is gewoon 1 muzikaal gebeuren. Je hoort ook erg veel grapjes in de opname. Ook als de camera bijv de zangeres in beeld heeft, hoor je haar iets harder zingen. Maar met DTS hoor je iets meer het geluid vanuit een hoek komen en met de logic-7 is het gewoon...... euh.. muziek.
Als afsluiting deden we er nog een paar cd's in, maar ik was ondertussen al compleet onder de indruk van de set. 8)

Wat me bijblijft wat nog mooier is dan hetgeen ik bij eric gehoord heb is, ruimtelijkheid, echo's van de ruimte waarin gezongen wordt, nog meer details en echt het totaal verdwijnen van de boxen. Het geluid is helemaal los. Het zal een combinatie zijn van de lex, nordost interlinks en ook het minder ver uit elkaar staan van de boxen. Het indraaien is ongeveer gelijk. Deze set is gewoon.....  8) Ik heb er erg van genoten.
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

myself

Dagen later probeer ik te relativeren. Hoeveel % was dit nu beter dan mijn set? Dan blijkt dat mijn Arcam AVR300 het op stereo ook heel erg behoorlijk doet. Maar mijn lat ligt nu gewoon nog hoger en om het 30% mooier te krijgen moet je 300% meer investeren.

Riwi's CD's van Bill Miller en Rodger Waters ga ik zeker aanschaffen en ik ben met mezelf weer het interne gevecht aangegaan of ik ook HT nog beter wil hebben dan ik nu heb. Het antwoord is eigenlijk meteen nee, maar die DVD bij riwi was zooooo mooi op die lex en de HTM-1 was zo mooi geintegreerd in het geheel. Het moet dan wel een lex worden want die speciale soundmode is idd erg mooi. Maar ik vind stereo gewoon belangrijker dan HT maar vind HT toch wel erg fijn om erbij te hebben en met de Lex ben je dan ineens klaar. Maar goed deze overwegingen zijn voor later.

Wat zou riwi nog kunnen verbeteren:
- tv weg en flatscreen neerhangen. Hij heeft dezelfde tv staan als ik gehad heb en staat ook op dezelfde plek als ik hem gehad heb en toen ik de mijn weghaalde kon je dat toch horen. Wat de tv nu doet is het geluid wat in het midden tussen de boxen zit, iets naar voren duwen. Als de tv weg is, zullen stemmen nog iets natuurlijker zijn, betere positie hebben, iets scherper afgebakend zijn en er zal nog meer diepte zijn.
- SMS-1 nog iets beter inregelen.
- iets andere LS kabels. De kimbers zijn me trouwens erg meegevallen en de kleuring viel me na enkele nummers al niet meer op. Maar ik denk dat je met bijv nordost nog 15% snelheidswinst kunt halen en de kleuring eruit kunt krijgen en het hoog nog iets mooier van klank kunt krijgen. Maar nogmaals, dat is mijn smaak en ik vind ze heel goed presteren !

Riwi, bedankt voor de zeer indrukwekkende avond. Deze gaat ook nog even in mijn hoofd naspoken. ;)
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

riwi

Mooi verslag myself. Ik ben zelf nu (ik heb de chord pas kort) ook erg tevreden. Verdere upgrades in bekabeling etc. laat ik nog wachten want ik moet eerst gewoon genieten en het huidige niveau waarderen, en zelfs beter leren kennen. Ik ben daarin namelijk erg langzaam. Pas na weken luisteren weet ik wat ik ervan vind. Daarom is kabels luisteren voor mij ook erg moeilijk.
De mindere toe-in is zeker een blijver. Ik had al de indruk dat ik met de Chord speakers minder ver hoefde in te draaien dan voorheen. Het loopwerk van de Arcam is erg mooi. Ik vond het verschil veel groter dan ik verwacht had. Ik heb voor een loopwerk alleen de wens dat deze ook multichannel SACD doet. Als ik met een dergelijk apparaat mijn CD speler kan vervangen dan ben ik ook veel vrijer in de keuze voor een andere DVD speler en hoef ik dus geen SACD capable DVD speler te hebben. Ik las laatst in de thread van Jack van Dijk dat hij een Sony SCD-XA333ES heeft met klokmod. Iets dergelijk zou me wel wat lijken als mijn budget weer wat is aangegroeid.

Al met al vond ik het een heel geslaagde luisteravond waar ik zelf ook weer veel wijzer van geworden ben. Ook weer een aantal CD's met voor mij nieuwe muziek gehoord die ik aan wil gaan schaffen. De DTS DVD van Peter Gabriel is echt schitterend, die gaat er zeker komen. Deze hebben we in 'DTS Logic7 music mode' afgespeeld en vergeleken met de normale DTS mode.

Marcel bedankt voor het mooie verslag.

myself

Quote from: riwi on January 14, 2006, 17:26:10
Mooi verslag myself. Ik ben zelf nu (ik heb de chord pas kort) ook erg tevreden. Verdere upgrades in bekabeling etc. laat ik nog wachten want ik moet eerst gewoon genieten en het huidige niveau waarderen, en zelfs beter leren kennen.
ga idd lekker genieten ! en het duurt idd even voor je je eigen geluid eigen bent zodaning dat je daar verschillen in hoort.
Quote
Het loopwerk van de Arcam is erg mooi. Ik vond het verschil veel groter dan ik verwacht had.
ja, erg apart zeg.
Quote
Ik heb voor een loopwerk alleen de wens dat deze ook multichannel SACD doet. Als ik met een dergelijk apparaat mijn CD speler kan vervangen dan ben ik ook veel vrijer in de keuze voor een andere DVD speler en hoef ik dus geen SACD capable DVD speler te hebben.
ideaal zou natuurlijk een CD/SACD/DVD-A speler voor je zijn  :D
Quote
Al met al vond ik het een heel geslaagde luisteravond waar ik zelf ook weer veel wijzer van geworden ben. Ook weer een aantal CD's met voor mij nieuwe muziek gehoord die ik aan wil gaan schaffen. De DTS DVD van Peter Gabriel is echt schitterend, die gaat er zeker komen. Deze hebben we in 'DTS Logic7 music mode' afgespeeld en vergeleken met de normale DTS mode.

Marcel bedankt voor het mooie verslag.
het was een erg geslaagde avond en ik heb heel wat mooie dingen gehoord en dit zal me op mijn muzikale tocht zeker helpen.
Ha DTS Logic7 music, ja die mode is echt een aanwinst.
Graag gedaan en bedankt voor je welkome ontvangst.
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

romulus

Leuk verslag, leuk geschreven & succes met upgrades myself  8)

@ riwi : wat doe je om de htm1 perfect te integreren met de 2 fronts.  Ik krijg deze niet perfect geïntegreerd met de twee fronts en overweeg deze weg te laten voor het HT gebeuren.

Wat is er zo speciaal aan logic 7, is dit zo verschillend van bijvoorbeeld neo dts music ?  Werkt logic 7 met het dts signaal of met pcm 2-channel signaal ?  Bij mij is afhankelijk van de dvd, soms pcm stereo soms dolby digital of soms dts het mooist.  Het is niet altijd zo dat dts altijd beter is dan DD.
esoteric, nagra, pass labs, focal, siltech

myself

Quote from: romulus on January 14, 2006, 20:09:50
Leuk verslag, leuk geschreven & succes met upgrades myself  8)
tnx  :D ik zal veel wijsheid nodig hebben de komende tijd.
Quote
@ riwi : wat doe je om de htm1 perfect te integreren met de 2 fronts.  Ik krijg deze niet perfect geïntegreerd met de twee fronts en overweeg deze weg te laten voor het HT gebeuren.
ik wil niet voor riwi reageren, maar heb wel gezien dat hij voor exact dezelfde kabel gebruikt, dus alle 3 even lang. Dat helpt er zeker aan mee en op de lex kun je erg veel instellen, maar ik denk dat die de boxen zo mooi aanstuurt.

Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

riwi

Quote from: romulus on January 14, 2006, 20:09:50
@ riwi : wat doe je om de htm1 perfect te integreren met de 2 fronts.  Ik krijg deze niet perfect geïntegreerd met de twee fronts en overweeg deze weg te laten voor het HT gebeuren.

Eigenlijk niets bijzonders. Inderdaad zoals Myself zegt heb ik 3x dezelfde (5 meter) kimber 8TC kabel naar zowel links, rechts en center speaker. Interlinks ook gelijk. Je moet in de processor wel de speaker afstanden goed invoeren dat kan ook schelen.

Quote from: romulus on January 14, 2006, 20:09:50
Wat is er zo speciaal aan logic 7, is dit zo verschillend van bijvoorbeeld neo dts music ?  Werkt logic 7 met het dts signaal of met pcm 2-channel signaal ?  Bij mij is afhankelijk van de dvd, soms pcm stereo soms dolby digital of soms dts het mooist.  Het is niet altijd zo dat dts altijd beter is dan DD.

Als je Logic7 aan zet heb je de keuze uit L7-TV, L7-Film en L7-Music. Afhankelijk van de bron wordt dan 2 kanaals PCM, 5.1 kanaals DD of 5.1 kanaals DTS als invoer gebruikt. (of 7.1 bij dd-ex / dts-es modes als input.).
De L7 film mode trekt het geluids beeld wat meer rondom. De L7 music mode maakt de stage aan de voorkant breder. Dit is echter op een subtiele manier gedaan. Een ander verschil vwb de Lexicon is dat de 'standaard' processing door een dedicated dd/dts chip gedaan wordt en de Logic7 decoding door de 4 krachtige Sharc DSP processoren. Logic7 is zoals de naam doet vermoeden bedoeld voor 7 kanaals setups, maar bij 5 kanaals werkt het ook goed. Je kan het dus goed gebruiken om een 5 kanaals DVD naar je 7 kanaals setup te 'vertalen'.

Af en toe luister ik ook wel eens een stereo CD op L7-Music maar meestal vind ik stereo zoals het bedoeld is het mooiste.

Pieter-Jan

Quote from: riwi on January 13, 2006, 20:37:36
@myself : Spetterende mp3 die Nils Lofgren acoustic live. Moet toch maar eens serieus op zoek naar de CD  :)

Effe kijken op cdbaby.com  ;) Daar heb ik em gehaald. Snelle en goede service.

Is idd een fantastische CD.

Pieter-Jan
Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V

myself

Quote from: Pieter-Jan on January 14, 2006, 23:43:42
Effe kijken op cdbaby.com  ;) Daar heb ik em gehaald. Snelle en goede service.
die kende ik nog niet, bedankt voor de tip  :D
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

riwi

Inderdaad bedankt voor de tip
maarrr : Acoustic Live --> "Coming back in stock soon." Of was ik alweer te laat  ;D

myself

nu ik alles weer op mijn eigen set heb aangesloten, merk ik nogmaals hoe de chord/lex/803 klinken bij riwi  8)

Wat ik op mijn set heb, maar dan gewoon nog mooier. Meer detail, meer ruimte/ruimtelijkheid, meer gemak, meer controle, meer basfundament etc etc.

Opvallend trouwens dat ik bij Eric_audio meer basfundament dacht te hebben, of zou ik er ondertussen aan gewend zijn geraakt ?  :P Er zit tenslotte maar een week tussen de beide luistersessies.

Lexicon en Chord lijken voor elkaar gemaakt en met de B&W 803 is de combi helemaal hemels.

Het lijkt wel alsof ik alleen maar nog positiever kan zijn over ieder bezoekje dat ik afleg, maar het is ook gewoon steeds mooier.

Ook in absolute vergelijking is dit een van de beste sets die ik ooit gehoord heb.
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

riwi

Quote from: myself on January 15, 2006, 20:28:36
Ook in absolute vergelijking is dit een van de beste sets die ik ooit gehoord heb.

Bedankt voor het compliment, maar ik denk dat er toch wel betere sets zijn hoor  ;)

Ik heb op de VAD show al eens wilson watt puppy's gehoord met waanzinnige eindversterking dat hemels klonk. Ook eens een demo met Avalon Avatar's gehoord dat van een andere planeet was. Een collega van me heeft met Krell KAV300i en Krell CD speler op z'n Audiostatic electrostaten ook een prachtige stereo set.

'k zat trouwens vanmiddag te luisteren en miste de Arcam al  ;D

myself

#42
Quote from: riwi on January 15, 2006, 20:42:44
Bedankt voor het compliment, maar ik denk dat er toch wel betere sets zijn hoor  ;)
niet zo bescheiden hoor  :D
Quote
Ik heb op de VAD show al eens wilson watt puppy's gehoord met waanzinnige eindversterking dat hemels klonk. Ook eens een demo met Avalon Avatar's gehoord dat van een andere planeet was. Een collega van me heeft met Krell KAV300i en Krell CD speler op z'n Audiostatic electrostaten ook een prachtige stereo set.
Die avalons zijn ook erg mooi. Daarnaast heb ik Master perception op DK, WB met AR en B&W802 met classe gehoord en daar hoort jouw set toch zeker wel tussen. Die anderen zijn idd nog iets mooier, maar zijn ook 2 -4x zo duur.
Quote
'k zat trouwens vanmiddag te luisteren en miste de Arcam al  ;D
;D ;D
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

Pieter-Jan

Quote from: riwi on January 15, 2006, 18:31:12
Of was ik alweer te laat  ;D

Je neemt me de woorden uit mijn mond  ;D ;)
Vind Acoustic Live al hemels op mijn bescheiden set, wat moet dat geven op jouw set  :-[?

Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V

myself

Quote from: Pieter-Jan on January 16, 2006, 13:18:54

Vind Acoustic Live al hemels op mijn bescheiden set, wat moet dat geven op jouw set  :-[?

wat is de overtreffende trap van hemels ??? valhalla is al de hemel en volgens nordost gebruik gaat daar niets meer boven  :P ;D
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

Audiofiel

Quote from: myself on January 16, 2006, 21:30:41
wat is de overtreffende trap van hemels ??? valhalla is al de hemel en volgens nordost gebruik gaat daar niets meer boven  :P ;D

Waarschijnlijk hebben ze niets duurders meer. :P
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

myself

Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

Pieter-Jan

Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V

Kerstmanno

Ze lachen zich nu al dood om de prijzen die ze vragen voor die kabels. Zelfs de meest immorele marketeers vinden het te ver gaan om een NOG duurdere kabel te introduceren!

beunky

Quote from: Menno-(b)ert on January 17, 2006, 15:34:24
Ze lachen zich nu al dood om de prijzen die ze vragen voor die kabels. Zelfs de meest immorele marketeers vinden het te ver gaan om een NOG duurdere kabel te introduceren!

Nee hoor... kijk maar naar de prijzen van wat andere merken... ;)
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"