Shootout bij Tingtong5

Started by hifiman, January 11, 2006, 09:41:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Martin_M

"Beter beeld en geluid" doet toch ook in AH!
Zou Garmt misschien wat AH! kabels mee kunnen nemen. Ik heb iig deze kabels in combinatie met Krell goed horen presteren...
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Audiofiel

Quote from: Martin_M on January 11, 2006, 13:13:48
"Beter beeld en geluid" doet toch ook in AH!
Zou Garmt misschien wat AH! kabels mee kunnen nemen. Ik heb iig deze kabels in combinatie met Krell goed horen presteren...

In een shootout bij Wil waren wij met drie man unaniem niet erg aangenaam verrast door de AH interlink. Zou best kunnen dat het met de Krell beter matcht, maar ik had absoluut een gevoel dat de AH behoorlijk kleurde.
Quote from: wil on October  2, 2005, 21:19:28
Als eerste werd de AH! aangesloten en beluisterd op muziek van Katie Melua (Crawing up a hill). Mijn eerste indruk was een heel onrustig laag dat zelfs voor irriterende resonanties zorgde. Ik was bevreesd voor de rest van de shootout. Als de AH! interlink, die bij Bjorn prima klonk, in deze setup al zo wollig en ongecontroleerd klonk, wat moet dat dan met de "warmere" buizenklanken van de Tjoebs?

...

We hebben even de AH! interlink gebruikt voor de Reference ipv de HPC Madrigal. Door het rondere karakter was het gruis inderdaad weg, maar de strakke bas en vooral ook "tierelantijntjes" waren ook minder. Da's geen succes dus.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

fca

Heeft er iemand de Truth van HT?
Die heeft waarschijnlijk betere resultaten.
Volgens de ingenieurs van Eurogramm.


Martin_M

QuoteAls eerste werd de AH! aangesloten en beluisterd op muziek van Katie Melua (Crawing up a hill). Mijn eerste indruk was een heel onrustig laag dat zelfs voor irriterende resonanties zorgde. Ik was bevreesd voor de rest van de shootout. Als de AH! interlink, die bij Bjorn prima klonk, in deze setup al zo wollig en ongecontroleerd klonk, wat moet dat dan met de "warmere" buizenklanken van de Tjoebs?
...

We hebben even de AH! interlink gebruikt voor de Reference ipv de HPC Madrigal. Door het rondere karakter was het gruis inderdaad weg, maar de strakke bas en vooral ook "tierelantijntjes" waren ook minder. Da's geen succes dus.

Vreemd. Ik heb hier altijd de strakheid van de bas met de AH!'s een pluspunt gevonden. Dit in vergelijking met bijv. Eichmann en Oehlbach en voordat ik op Transparent overging. Lijkt dus een kwestie van kombinatie te zijn.
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

hifiman

Quote from: Audiofiel on January 11, 2006, 10:45:18
Die topictitel: Krell, blijft tie niet of blijft tie wel? ;D ;D



To Krell or not to Krell... :o
Haha ja ach een beetje humor moeten we er inhouden nietwaar en uiteindelijk zou de titel wel eens toepasselijk kunnen zijn..

hifiman

Quote from: eric_audio on January 11, 2006, 12:09:38
tingtong,

komt er nog een lijstje met gebruikte apparatuur in de startpost, voor ons geinteresseerde outsiders?
done!

hifiman

Mooi foto's en mooie spullen die er mee genomen gaan worden! Ik mag wel een tijdelijke extra verzekering afsluiten  ;D

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

BernHardN

ben benieuwd naar de uitkomst,
is die zelfbouw zilveren interlink eigen bouw of de beroemde/beruchte Cosmic, Beunky?
ben wel benieuwd hoe die het doen en wat de anderen er van vinden.







Bernhard

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

beunky

Quote from: BernHardN on January 11, 2006, 14:28:50
ben benieuwd naar de uitkomst,
is die zelfbouw zilveren interlink eigen bouw of de beroemde/beruchte Cosmic, Beunky?
ben wel benieuwd hoe die het doen en wat de anderen er van vinden.

Bernhard

Neenee, ik heb van Cosmic alleen de digitale interlink (en die bevalt me wel :)), mijn analoge interlinks zijn echt zelfbouwers (www.homegrownaudio.com, de SC-8 braid gebruik ik). Ik vind ze persoonlijk érg goed presteren maar goedkoop zijn ze (voor zelfbouwers) niet echt, echter ik vind ze zéker het geld waard :)
Ik heb korte lengtes nodig, met name daarom heb ik hier voor gekozen (ik heb ze van 30 centimeter lang, 2 stuks, en van 50 centimeter lang...). Ik vind ze klankmatig béter dan een NBS Dragon/Fly II en dat is een kabel die nieuw toch 260 euro heeft gekost...
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

beunky

Quote from: tingtong5 on January 11, 2006, 16:04:43
Enne ik heb jullie gewaarschuwd, er kunnen slechts 2 man tegelijk op de sweetspot zitten   ::)

Waarvan jij er, mijns inziens, steeds 1 moet zijn... anders heb jij er nog niets aan ;D
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

garmtz

Het ligt er trouwens nog wel aan hoe druk ik het heb hoor, die dag. Misschien moet ik alsnog afzeggen, dat valt nog te bezien...

hifiman

Quote from: beunky on January 11, 2006, 16:13:58
Waarvan jij er, mijns inziens, steeds 1 moet zijn... anders heb jij er nog niets aan ;D
Er kan natuurlijk getimesliced worden  ;D

hifiman

Quote from: garmtz on January 11, 2006, 16:18:31
Het ligt er trouwens nog wel aan hoe druk ik het heb hoor, die dag. Misschien moet ik alsnog afzeggen, dat valt nog te bezien...
Ik hoor het tzt Garmt, hoop wel dat je komt  maar als het niet kan dan kan het niet  ;D

hifiman

Ik heb in de beginpost een "programma" toegevoegd. Als hier commentaar op is dan hoor ik het wel en wordt het programma eventueel aangepast  8) Het lijkt mij op zich wel goed om vantevoren een beetje een idee te hebben wat we gaan doen en in welke volgorde.

hifiman

Gisteravond nog eens wat cd's geluisterd. Klonk toch helemaal niet verkeerd eigenlijk. Misschien is het toch ook nog even een kwestie van wennen (of oude geluid afwennen). Blijft het feit dat ik het hoog voor het mooie net iets te pittig vind maar zeker niet extreem.

Morgenavond komt forumlid searcher op bezoek (die afspraak was er al voor er sprake was van deze meet en greet). Ik ben benieuwd wat zijn mening is. Ik(of hij) zal dat nog even vertellen hier en dan mogen jullie volgende kijken wat jullie ervan vinden  ;D

hifiman

Dit is de conclusie uit een review van "audio video revolution":

The Krell KAV-300i is the kind of product the high- end audio industry can be proud of, in that if a non-audiophile stretched his or her budget to include this super performer in their first truly high-end system, they would always be satisfied. The Krell KAV-300i provides all of the sound, features and sex appeal (and then some) that are needed to provide topnotch musical enjoyment, as well as helping to develop tremendous pride of ownership. The Krell KAV-300i is a gateway product that is capable of inspiring a music lover to learn to love their music all over again.

Als je dat zo leest dan kan de Krell toch haast geen miskoop geweest zijn zou je zeggen.
Jaja ik weet het, it's all about the match between components, en dat is ook waar het hier om gaat  :P

fca

Komt Garmtz nu wel of niet.

Ik zou dat erg jammer vinden.
Eerlijk gezegd zou ik erg teleurgesteld zijn. ???

Misschien is het beter om niet op korte termijn iets af te spreken maar probeer IEDEREEN die hier commentaar heeft geleverd en een alternatief heeft geboden bij je thuis te krijgen.
Elke voor en tegenstander op de sweetspot zijn bevindingen beargumenteren.
Dat is de juiste manier.

Ik wil graag een review hebben van voor en tegenstanders die tegelijkertijd dezelfde muziek hebben gehoord.
Allemaal dezelfde dag zodat zij driftig met elkaar kunnen discussieren.
Dat is mi objectief ipv 1 iemand die een review schrijft.
dat is mijn mening.

"The proof of the pudding is in the eating."




Dat je de Krell meer gaat waarderen is positief.
Je kan tig versterkers aansluiten maar elke versterker heeft een eigen klankbeeld.
Daarom is het leuk als iemand wat meeneemt.
Niets is prettiger om een nieuwe configuratie thuis te horen.

Veel succes.. ;)





hifiman

Quote from: fca on January 12, 2006, 15:12:47
Komt Garmtz nu wel of niet.
Dat kan alleen Garmtz beantwoorden  ;D

Quote from: fca on January 12, 2006, 15:12:47
Ik zou dat erg jammer vinden.
Eerlijk gezegd zou ik erg teleurgesteld zijn. ???
Ik zou het ook jammer vinden maar ik ga de shootout er niet voor cancellen. Punt met dit soort dingen is dat er altijd wel iemand is die niet kan, en zelfs als iedereen kan dan is er op het laatste moment wel iemand die toch niet kan  :P

Quote from: fca on January 12, 2006, 15:12:47
Misschien is het beter om niet op korte termijn iets af te spreken maar probeer IEDEREEN die hier commentaar heeft geleverd en een alternatief heeft geboden bij je thuis te krijgen.
Elke voor en tegenstander op de sweetspot zijn bevindingen beargumenteren.
Dat is de juiste manier.
Alhoewel dat heel leuk klinkt vrees ik dat dat niet zo realistisch is, concensus bereiken over een datum en tijd wordt alleen maar nog moeilijker als er nog meer mensen bij betrokken zijn. Maarre is dat een hint dat je er ook bij had willen zijn toevallig?

Quote from: fca on January 12, 2006, 15:12:47
Ik wil graag een review hebben van voor en tegenstanders die tegelijkertijd dezelfde muziek hebben gehoord.
Allemaal dezelfde dag zodat zij driftig met elkaar kunnen discussieren.
Dat is mi objectief ipv 1 iemand die een review schrijft.
dat is mijn mening.
:D

Quote from: fca on January 12, 2006, 15:12:47
Dat je de Krell meer gaat waarderen is positief.
Je kan tig versterkers aansluiten maar elke versterker heeft een eigen klankbeeld.
Daarom is het leuk als iemand wat meeneemt.
Niets is prettiger om een nieuwe configuratie thuis te horen.
Precies  ;D



hifiman

Quote from: fca on January 11, 2006, 13:32:45
Heeft er iemand de Truth van HT?
Die heeft waarschijnlijk betere resultaten.
Volgens de ingenieurs van Eurogramm.


Ik heb gisteren eens opgezocht wat de deze kost, iets van 349 euro als ik het goed heb gezien, jeetje wel een hoop geld voor een interlink  :P Ben er dankzij jou wel erg nieuwsgierig naar geworden overigens.

Audiofiel

Quote from: fca on January 12, 2006, 15:12:47
Misschien is het beter om niet op korte termijn iets af te spreken maar probeer IEDEREEN die hier commentaar heeft geleverd en een alternatief heeft geboden bij je thuis te krijgen.
Elke voor en tegenstander op de sweetspot zijn bevindingen beargumenteren.
Dat is de juiste manier.
Die 'juiste manier' betekent in de praktijk dat je tegen de tijd dat je een afspraak hebt waarop iedereen kan, niemand meer dezelfde apparatuur heeft staan: 2008 is nog ver weg hoor! ;D

QuoteIk wil graag een review hebben van voor en tegenstanders die tegelijkertijd dezelfde muziek hebben gehoord. Allemaal dezelfde dag zodat zij driftig met elkaar kunnen discussieren.
Dat is mi objectief ipv 1 iemand die een review schrijft.
Ik wil graag dat we een nieuwe regering krijgen en niet naar Afghanistan gaan. :-X ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

Haha inderdaad, oftewel idee een 10 maar in de praktijk niet zo haalbaar  ;D

Guido

Quote from: Fineermannetje on January 11, 2006, 10:05:48
Ik neem mee, de Harmonic technology pro11+ speakerkabel.

Ik denk dat het weinig zin heeft om mijn Lua mee te nemen? (3500€)

En wat cd's natuurlijk.

Ik woon in raamsdonksveer vlak bij breda, kan ik iemand ophalen toevallig??

En PM je je adres?

Groetjes,

Dennis

Dat ik nog mag meemaken dat er een HT liefhebber in mijn buurt woont (Gberg)  ;D

gr guido

Paulie

@Tingtong5...

Is er nog een klein ietsjie plek over...... ;D

Ik hoor het wel.

groet

Paul

die nu voor maanden audioloos is.
Vincent SV 232, Onkyo TX-SR876 HT receiver, Squeezebox Touch Modified. Audio GD DAC, HDI Dune Prime 3. Front Genesis IM 8300 en Servo 12, Rear Infinity Renaissance 90. Intel SS4200 WHS server.

hifiman

Hoi Paulie,

Alhoewel ik het ontzettend lullig vind om nee te zeggen doe ik het toch  >:D Het wordt een beetje te vol, we hebben helaas maar een kleine huiskamer en er kunnen er maar 2 op de sweetspot zitten. Met 5 personen, ik zelf en mijn vrouw zit het echt even vol. Een volgende keer sta je bovenaan de lijst!

Groetjes,

Ronald