Squeezebox/ Apple Airport Express shootout vrijdag 27 jan

Started by kit-kat, December 18, 2005, 16:04:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

R

@kate, beide data schikken mij wel. Eerder dan die week komt mij slecht uit, omdat ik dan pas mijn rondje tentamens voor dit semester heb afgerond :(.

@audiofiel, diana met temptation kan mij ook wel aardig bekoren.

Audiofiel

#26
Naar aanleiding van de bijdrage van remko in dit topic wou ik voorstellen om eventueel ook een loopwerk mee te nemen, zodat we de originele CD op dezelfde DAC tegen de SB en AE kunnen beluisteren.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

kit-kat

Ik heb de discussie in de andere thread gevolgd en vind het een prima idee.....



"We lose our health to make money...
and then lose our money to restore our health."

"We get bored with childhood, we rush to grow up, and then long to be children again."

Audiofiel

#28
Quote from: kit-kat on December 19, 2005, 15:06:56
Ik heb de discussie in de andere thread gevolgd en vind het een prima idee.....

Dan neem ik het bijbehorende loopwerk ook mee. 8)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

R


reMC

Quote from: Audiofiel on December 19, 2005, 14:55:37
Naar aanleiding van de bijdrage van remko in dit topic wou ik voorstellen om eventueel ook een loopwerk mee te nemen, zodat we de originele CD op dezelfde DAC tegen de SB en AE kunnen beluisteren.

Ben ik als 'bijdrager' dan ook verzekerd van een plekje? ;D Lijkt me eigenlijk wel heel leuk. Kan natuurlijk altijd wat proberen mee te nemen...

R

Heb je de openingspost gelezen? Zoveel ruimte heeft kate niet tot haar beschikking in de woonkamer.

reMC

Quote from: Ruben on December 19, 2005, 15:42:23
Heb je de openingspost gelezen? Zoveel ruimte heeft kate niet tot haar beschikking in de woonkamer.

O.k.! Dan volg ik het topic wel gewoon ;D

visitor

Quote from: Audiofiel on December 19, 2005, 15:09:33
Dan neem ik het bijbehorende loopwerk ook mee. 8)


Hi Arjen,

Welk loopwerk ga je gebruiken ?

Vriendelijke groeten,
Erwin

Audiofiel

Quote from: Erwin on December 19, 2005, 19:26:32
Welk loopwerk ga je gebruiken ?

Mijn huis-tuin-keuken standaard Parasound CDB-2000 (beltdrive) loopwerk, 'gemod' door Louis Raatjes. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Pieter-Jan

Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V

PM

Ik ook, ben heel benieuwd wat de SB i.v.m. een high end speler doet.. Zit ook al een tijdje te twijfelen over de aanschaf van een SB3.
Groeten, Peter

Ettepet

Quote from: PM on December 20, 2005, 10:24:00
Ik ook, ben heel benieuwd wat de SB i.v.m. een high end speler doet.. Zit ook al een tijdje te twijfelen over de aanschaf van een SB3.
Gezien de lage prijs is het risico in elk geval niet zo groot.  Ik heb zelf de afgelopen jaren de mazzel gehad dat ik genoeg tijd en aandacht had om me zeer goed in te lezen over of iets goed is of niet.  In dit geval hoorde ik de SB eerst, en was de keuze snel gemaakt.  Voor iedere niet-audiofiel is het aanschaffen van een SB naar mijn idee een makkelijke manier om een heel behoorlijk cd-geluid in huis te halen. :)

Audiofiel

In de andere thread gaat de discussie immer voort, helaas zonder een en ander al eens daadwerkelijk naast elkaar te hebben gehoord zoals wij gaan doen. Maar deze voorspelling van Ettepet wilde ik jullie niet onthouden:

Quote from: Ettepet on December 20, 2005, 20:12:07
Audiofiel is ook precies degene die straks verbaast ("geschokt" ;D) zal zijn denk ik als ie hoort hoe goed dat kleine apparaatje al is. :o ;)

Hoeveel ga je daar op inzetten, Ettepet? ;D

Maarre... heb je je wel verdiept in de spulletjes waar ik zelf mee draai? Ook ik heb hier een systeem met Apple Lossless bestanden (voorheen alles AIFF) via een draadloos netwerk gestreamed naar dezelfde high-end DAC als mijn loopwerk op is aangesloten. En het verschil is voor eenieder die ik het heb laten horen evident geweest. 8)

Ik ga niet voorspellen dat het 'apparaatje' veel slechter zal zijn. Ik heb zelf al een soortgelijk 'apparaatje' en weet precies waar de voor- en nadelen liggen. Maar na de shootout zal een en ander duidelijk worden.

Hoewel ik nu al kan voorspellen dat enkelen zeer teleurgesteld zullen zijn dat high-end niet voor een schijntje te koop is. En ik zie het commentaar al voor me: de rips van de CD's zijn niet goed gemaakt, of de omstandigheden waren niet optimaal, het verkeerde kabeltje is gebruikt, etcetera. Voor wie twijfelt over de kwaliteit van rippen: je mag me tot een week voor de shootout een 'super-rip' aanleveren van Diana Krall's 'Temptation' en dan zullen we die ook gaan beluisteren op de twee 'apparaatjes'.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Ettepet

Quote from: Audiofiel on December 20, 2005, 20:44:18
In de andere thread gaat de discussie immer voort, helaas zonder een en ander al eens daadwerkelijk naast elkaar te hebben gehoord zoals wij gaan doen. Maar deze voorspelling van Ettepet wilde ik jullie niet onthouden: ...

Ach, je weet niet half hoe goed Mark zijn voedingsmod gaat zijn.. :P

markvl

Quote from: Ettepet on December 20, 2005, 20:52:47
Ach, je weet niet half hoe goed Mark zijn voedingsmod gaat zijn.. :P
En zelf weet ik nog niet half of ik hem wel ga doen  ;D
Disclaimer:
Any views or opinions presented in this post are solely those of the author. The author accepts no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided, unless that information is subsequently confirmed in writing.

Ettepet


garmtz

Leuke shoot-out!  8)  Kate is een pracht gastvrouw, het zal vast heel gezellig worden!

Audiofiel

Quote from: garmtz on December 20, 2005, 21:53:09
Leuke shoot-out!  8)  Kate is een pracht gastvrouw, het zal vast heel gezellig worden!

Ik heb er alle vertrouwen in dat het gezellig wordt. En ik hoop weer een hoop bij te leren. Dat maakt die shootouts altijd het meest interessant voor mij: er valt altijd weer wat extra ervaring te vergaren. En soms weer nieuwe interessante muziek te ontdekken... :D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

R

Gezellig gaat het zeker worden. Ben wel echt benieuwd naar de resultaten. Dit is wel echt een andere shootout tov van andere.

visitor

#45
Hi,

Ik weet niet of iemand dit al vermeld heeft, maar het zou misschien interessant zijn om een andere externe voeding bij de SB3 te gebruiken. Dit zou nog een stuk beter zijn. Deze externe voeding hoeft daarom niet duur te zijn. Zie : http://www.enjoythemusic.com/magazine/equipment/1205/slimdevices_squeezebox.htm

Vriendelijke groeten,
Erwin

B.J.

Quote from: Ruben on December 18, 2005, 17:48:21
............Ik wil mijn powerbook daar best beschikbaar voor stellen. Kan ik daar alle formaten mee doen arjen? flac volgens mij niet? ................

http://flac.sourceforge.net/download.html

Ik denk dat dat wel kan!

R


B.J.

Quote from: garmtz on December 20, 2005, 21:53:09
Leuke shoot-out!  8)  Kate is een pracht gastvrouw, het zal vast heel gezellig worden!

Ja deze keer sta je dus wel op de foto Kate!  ;D

B.J.