V for Vendetta

Started by Starred, December 17, 2005, 17:51:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Starred

Van de broertjes Andy en Larry Wachowski (3 delen Matrix). Vooral qua special effects hebben de heren een naam hoog te houden. In maart komt er een nieuwe film van de bro's uit met als titel V for Vendetta. De trailers is hier te zien http://vforvendetta.warnerbros.com/cmp/trailer2_lrg.html.
V for Vendetta bestaat net als Matrix uit 3 verhalen. Het ziet er dus naar uit dat de Wachowski broeders weer met een drieluik gaan komen.

Harry HT

Hoi,

Nog een paar nachtjes slapen en dan is deze film bij pathe te zien.

Na het zien van de trailer ben ik enthousiast geworden.

Wie heeft de film al gezien? zo ja, wat vind je ervan?

Gegroet,

Harry

p.s. o ja, Natalie Portman heeft ook een rol in deze film  :-*
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

FrankB

Lijkt me wel aardig, maar ik zie 'm noch aangekondigd bij Pathe noch bij Kinepolis  :-\
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Harry HT

Hoi,
Quote from: FrenkB on March 23, 2006, 10:19:22
Lijkt me wel aardig, maar ik zie 'm noch aangekondigd bij Pathe noch bij Kinepolis  :-\
Inderdaad, het is volgens mij aangepast, alleen in de Arena(imax) te zien.

linkje

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

FrankB

Hoi,

Quote from: Harry HT on March 23, 2006, 10:56:35
Inderdaad, het is volgens mij aangepast, alleen in de Arena(imax) te zien.

linkje

Dat is wel raar dan, zijn er bioscopen met alleenrecht? En dan ook nog eens in Belgie?

Mvg,
Frank
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

FrankB

Ook in Helmond, of all places --> linkje
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

misteranderson

En gezien !!!!  ;D  ;D
In IMAX a'dam... Wat mij betreft een aanradertje !!
Heerlijke film, waarbij ik me eigenlijk niet verveeld heb,
mijn mede-bioscoopgangers vonden hem ietwat langdradig,
hier had ik echter absoluut geen last van. Goed doordacht verhaal,
voldoende actie en een lekker geluidje...

Dus wat mij betreft : gaat dat zijn....  O0  8)  ;D
Imagination is more important than knowledge...
- Albert Einstein

Dru

Quote from: misteranderson on March 30, 2006, 00:29:07
En gezien !!!!  ;D  ;D
In IMAX a'dam... Wat mij betreft een aanradertje !!
Heerlijke film, waarbij ik me eigenlijk niet verveeld heb,
mijn mede-bioscoopgangers vonden hem ietwat langdradig,
hier had ik echter absoluut geen last van. Goed doordacht verhaal,
voldoende actie en een lekker geluidje...

Dus wat mij betreft : gaat dat zijn....  O0  8)  ;D

WOW!

hoe vet is dat dan!! in IMAX

goed voor de nekoefeningen

jeroen_B

Mijn eerste reaktie toen ik hoorde over deze film was eigenlijk: Oh god, niet weer een film met een vent in een raar maskertje heh.
;D

Erik

Toch een aparte maar vermakelijke film. Engelse SF films zijn sowieso wel apart. Zitten wat bizarre twisten in, degenen die hem gezien hebben snappen wel wat ik bedoel (de martelscene).
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Draiz

#10
Voor iedereen die zich afvraagt of V Vendetta wel aardig is en de wellicht de moeite waard om te gaan zien. Think again. Deze film is echt heel erg goed. Actie op de juiste momenten, ontroering omdat het verhaal je pakt en dan ook nog eens stylistisch en cameratechnisch erg in orde. Plus de soundtrack roeleert. Natuurlijk zitten er wat haarscheurtjes in het verhaal, maar de bottom line is dat het zonder twijfel een must see is. Als je deze film langdradig vond geef je er waarschijnlijk de voorkeur aan dat elke vorm van verhaallijn uit een film gesloopt wordt en vervangen wordt door actiescenes.
Sonus Faber                                           Nord Ost                               Lexicon           Chord           Tag Mclaren       Velodyne   
Cremona Auditors + Center       Red Dawn + Super Flatlines  + Tyr            MC12          SPM 1900           CDT20R             DD12

)p(

Alleen al heerlijk hoe het britse parlement de lucht in werd geblazen  >:D ;D

Ik vond het lekker goedgemaakt entertainment. Alleen had ik de pech een zeer slechte kopie te hebben gezien in een zaal waar de projector echt te weinig licht opbrengst had.

peter

Erik

Quote from: Draiz on May 27, 2006, 22:01:55Als je deze film langdradig vond geef je er waarschijnlijk de voorkeur aan dat elke vorm van verhaallijn uit een film gesloopt wordt en vervangen wordt door actiescenes.
Mhah, dat vind ik op z'n tijd ook niet erg hoor. ;D Die hard 1 is ook hersenloos vermaak, maar wel erg lekker ;D

Maar nietemin ben ik het helemaal met je eens, V is een film die je zeker gezien moet hebben.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Draiz

No pun intented ook natuurlijk :)
Vond VfV alleen abosluut niet langdradig.
Sonus Faber                                           Nord Ost                               Lexicon           Chord           Tag Mclaren       Velodyne   
Cremona Auditors + Center       Red Dawn + Super Flatlines  + Tyr            MC12          SPM 1900           CDT20R             DD12

HJ

ik val hier een beetje uit de toon geloof ik maar ik vind het een vreselijke k*t film.
geluid was wel ok.

Durk

alleen al het taalgebruik van V. is vermakelijk genoeg om deze film te bekijken.
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

ThomasBelgium

Dit soort films is normaal niet mijn stijl, maar V is me prima bevallen!

Loric

De interpretatie van 'V for Vendetta' klopte volgens mij niet. Het zag er slick en glossy uit, alsof het een superhelden verfilming betrof. Wel, niet elke strip bevat superhelden. Het argument dat film X niet zo goed was als de oorspronkelijke strip of boek is niet perse heel belangrijk. Werkt de film (zonder die context), of niet. Maar hier is de strip, en diens look, duidelijk superieur, omdat de film niet werkt.

Terwijl ik de film aan het kijken was bekroop me de vraag hoe de film was geweest als die er zo 'realistisch' / 'groezelig' had uitgezien als een film van Mike Leigh of Ken Loach. Ergo, gefilmd door iemand met een intiem begrip van Engeland's licht, geluiden, (klassen-)strijd en geografie.

Tussen de bijrollen liepen heel wat overtuigende acteurs rond, en ik heb bij vlagen genoten van de speeches van 'V'. Dieptepunt was toch wel *spoiler*:

In de flashback, de schreeuwende 'V' als hij zichzelf bevrijdt heeft.


Loric

Alex Cremers

Ook ik had ernstige problemen met V For Vendetta. Ik had eerlijk gezegd echt iets "nieuws" verwacht maar werd spijtig genoeg opgezadeld met een mengeling van Phantom Of The Opera en 1984. Ik verveelde me al na 4 minuten. Uitgenomen van hier en daar een donker steegje, nieuwsflashes en een vervelende John Hurt op groot een scherm, merkte ik eigenlijk niets van de zogenaamde totalitaire staat waarin de personages van het verhaal zich tegen verzetten. Buiten de grenzen van het decor hield de wereld van Vendetta op met bestaan.


Alex

Martin_M

Indrukwekkende film.
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Arno P


Martin_M

Quote from: robbie_ on August  6, 2006, 10:53:03
vind je  ??? ??? ???

Tja, ik kan niet teveel zeggen ivm spoilers maar de manier hoe 'V' in alle rust zijn plannen beraamt en in uitvoer brengt, geweldig.
Ook het samenspel tussen Hugo en Natalie vind ik steengoed.

En dan heb ik het nog niet eens over het politieke verhaal erachter.

Topper!!
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Loric

Quote from: Alex Cremers on August  6, 2006, 10:33:23
Uitgenomen van hier en daar een donker steegje, nieuwsflashes en een vervelende John Hurt op groot een scherm, merkte ik eigenlijk niets van de zogenaamde totalitaire staat waarin de personages van het verhaal zich tegen verzetten. Buiten de grenzen van het decor hield de wereld van Vendetta op met bestaan.


Alex

Goed gezien!

Loric

graafke

Verhaal vond ik orgineel en mooi uitgewerkt. Een aanrader.

FrankB

Alweer een tijdje terug gezien. Een hele aardige film, maar niet meer dan dat. Aankleding is prachtig, evenals de effecten maar het verhaal is toch een beetje dun. Al met al me niet verveeld, maar echt briljant is de film ook niet.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12