mediacenter?

Started by Abel_Dekkers, December 16, 2005, 21:59:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Abel_Dekkers

Hoi Mensen,

mijn pa en ma overwegen om een MS mediacenter aan te schaffen. Wat is het voordeel ten opzichte van een gewone dvd recorder met harde schijf?

Kan de mediacenter ook reclames ertussen uit wissen of kan je alleen doorspoelen?
kan je ook video`s bewerken op het mediacenter programma? of is het echt alleen opnemen?

Thnx

Greetzzz

Abel
Thommy doek - Epson TW10 - Toshiba SD 510E -

Harman Kardon 7000 - Infinity Delta 70 (front) Infinity Delta 60 - Infinty Delta center - Magnat Omega 380

denoontje

ik zit ook op die toer, met name ook om als tuner te dienen voor de beamer en te hangen in een netwerk
ik zal dit draadje maar eens gaan volgen

Denoontje

jowi

Quote from: Abel_Dekkers on December 16, 2005, 21:59:19
Wat is het voordeel ten opzichte van een gewone dvd recorder met harde schijf?
Een MCE machine is meer dan een dvd recorder. Je kan er ook TV mee kijken, allerlei filmformaten mee afspelen inclusief HD materiaal, divx, avi, wmv etc, foto's opslaan en bekijken, mp3's en cd's mee afspelen, internetten... Verder bezit MCE alle functionaliteiten qua harddiskrecording en online tv gidsen die een 'gewone' dvd recorder ook heeft. Je kunt dus ook uitzendingen en hele series programmeren die dan vervolgens automatisch voor je op worden genomen etc.

Quote from: Abel_Dekkers on December 16, 2005, 21:59:19
Kan de mediacenter ook reclames ertussen uit wissen of kan je alleen doorspoelen?
Nee dat kan hij niet. Ik vraag me af of dat met een reguliere recorder wel kan? Verder kun je wel timeshiften, dat wil zeggen je kunt een tv uitzending gewoon pauzeren, koffie zetten en verderkijken. Dan kun je ook doorspoelen. Met twee tuners kun je ook de ene uitzending bekijken en de andere opnemen.

Quote from: Abel_Dekkers on December 16, 2005, 21:59:19
kan je ook video`s bewerken op het mediacenter programma? of is het echt alleen opnemen?
In feite is het XP, dus ergens kan editing wel, je installeert dvd authoring software o.i.d en je gaat je gang. Dan werkt het gewoon als een normale Windows machine, je sluit de MCE toepassing dan af en gaat aan de gang met je muis en keyboard ipv de afstandsbediening. De editing software zul je wel apart moeten aanschaffen.