B&W Matrix 802, 803 of 804??

Started by JeroenGRT, December 14, 2005, 10:57:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

molle

#50
Wel ik ga even mijn mening geven als B&W en stereo leek ;D

Gisteren ben ik ook naar een ''instap" model gaan kijken van B&W.
Namelijk de 604 S3. Voor die prijs vind ik het wel geen slechte speaker en denk dat ik er dan ook mee in zee ga gaan, omdat ik momenteel de prijs serieus wil drukken. Te veel kosten aan men kelder :P ;D
Ik met men Vincent SV-233 onder de arm naar de luistersessie ;D
De Vincent met zen 2x200 watt heeft echter geen moeite om deze speakers aan te sturen.
Het hoog vond ik vrij neutraal, het laag was bijzonder strak en het midden kwam mooi tot zen recht. Volgens mij met een mindere versterker komen deze speakers nooit tot zen recht.
Dus zit ik momenteel met een 650 euro voor de versterker en een 1100 euro aan speakers aan een vrij mooie neutrale set om te beginnen voor een mooie prijs :D
Wel nog een goede powercord en goed luidsprekerkabel tussen hangen en dan ben ik er zeker van dat ik er nog meer moois kan uithalen.
Ik ben zeker dat ik men living het laag zoals momenteel men Klipschen kan verkrijgen maar dan toch minder scherp als momenteel. En dat zocht ik toch een beetje.
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

JCL

DE 604 zou ik geen instapper willen noemen ;) Daar zitten nog zoveel (ook zuil) modellen onder. Het is iig de grote broer van de 602 en dat is al een erg krachtige boekplankspeaker. Ik moet zeggen dat hij kwa looks wel de mooiste is (zolang hij maar niet sorrento is).

molle

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

el-jorge

Quote from: JCL on January  5, 2006, 16:47:56
DE 604 zou ik geen instapper willen noemen ;) Daar zitten nog zoveel (ook zuil) modellen onder. Het is iig de grote broer van de 602 en dat is al een erg krachtige boekplankspeaker. Ik moet zeggen dat hij kwa looks wel de mooiste is (zolang hij maar niet sorrento is).

Ik vind de sorrento wel mooi  ;D, alhoewel ik achteraf misschien liever de donkere houtkleur gekocht had, maar ik kwam daar pas later achter dat die er ook was....
|LG OLED| |Denon| |PS4| |Monitor Audio Radius| |SVS| |Wyrewizard|

Marc R

Quote from: el-jorge on January  6, 2006, 09:03:05
Ik vind de sorrento wel mooi  ;D, alhoewel ik achteraf misschien liever de donkere houtkleur gekocht had, maar ik kwam daar pas later achter dat die er ook was....

Calvados bedoel je denk ik, is inderdaad ook een erg mooie kleur :).

wil

Quote from: Marc R on January  6, 2006, 10:20:37
Calvados bedoel je denk ik, is inderdaad ook een erg mooie kleur :).
Volgens mij werd ie ook pas later geleverd en zijn ze begonnen met Black Ash en Sorrento.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

JCL

Quote from: Marc R on January  6, 2006, 10:20:37
Calvados bedoel je denk ik, is inderdaad ook een erg mooie kleur :).

Dat is gewoon DE kleur om B&W 600 in te hebben :P

JeroenGRT

Ik kan een B&W Matrix 804 kopen voor een hele mooie prijs. Nu ben ik ook een 803 Matrix series 2 tegengekomen, en begin te twijfelen. Deze is namelijk zo'n 400 euro duurder. Is de 803 dat prijsverschil waard?

Ik heb op internet gelezen dat de meeste mensen gingen voor de 804 of 805, en als ze meer geld te besteden hadden dan kozen ze voor de 801 of 802. De 803 was altijd een beetje een buitenbeentje....wat vinden jullie ervan?

Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

beunky

Ligt aan verschillende zaken, zoals je ruimte (kun je de 803's écht goed kwijt qua plaatsing en zo?) maar ook de staat van beide luidsprekers... en je portemonnee maar dat is natuurlijk erg persoonlijk ;)
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

JeroenGRT

Zit ik net een beetje aan het zoeken op internet, kom ik ook nog een matrix 802 serie 1 tegen. En zit in dezelfde prijsklasse als ik de 804 Matrix kan krijgen ! Hmmm....

Wat voor een speaker is de 802 dan, heb er wel wat dingen over gelezen...heeft een zware versterker nodig, en de bass is niet echt overtuigend....iemand ervaring met deze speaker? Ik heb een marantz pm-17.....deze is waarschijnlijk te licht voor de 802 of niet?
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

beunky

Voor die 802 heb je een stevige ruimte nodig om hem tot volle bloei te kunnen laten komen, evenals een bijzonder stevige versterker, ik zou als ik jou was lekker voor de 804 gaan :)
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Hopper

802 voor het zelfde geld als de 804? Zou ik geen seconde over twijfelen, kun je later je versterker nog wel upgraden. Is een gangbaar merk op de tweedehands markt.Wat geld erbij en voilá, high-end (veel voor weinig ;))

beunky

Zo'n 802 heeft een grote ruimte nodig om goed te klinken...
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

JeroenGRT

maar de 803 matrix is die nou veel beter als de 804 matrix? Ander ga ik zo een bod uitbrengen, misschien dat er over de prijs van de 803 te handelen valt...
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

Hopper

Als het de latere serie 803 is, dus met 2 polymeerconussen en 1 kevlarconus (+ uiteraard nog de tweeter ;)) wel, anders kun je beter voor de 804 gaan, ik zou, als die 802 hetzelfde kost, uiteraard voor de 802 gaan. Waarom? Omdat het middengebied fantastisch realistisch wordt weergegeven, omdat deze kevlarspeaker in een eigen behuizing zit die optimaal is gevormd, van dood materiaal en een goede afstraling biedt.Bij de tweede versie van de 803 zit de kevlarspeaker ook in een eigen ruimte (door middel van een intern schot) en klinkt daardoor beter dan de serie hiervoor, ook wordt het laag en middenlaag verzorgd door 2 speakers i.p.v. één speaker wat voor een sneller en beter laag zorgt. Ik wens je succes met je keuze.

JeroenGRT

Bedankt voor je reactie, heeft de 802 trouwens niet een heel zware versterker nodig? Ik heb nu een pm-17 van marantz, ik vraag me af of die dan wel geschikt is voor de 802. Ik wilde eigenlijk mijn versterker nog niet meteen gaan upgraden.
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

JCL

een eindtrap is dan ook altijd nog een optie, die zijn zeker 2e hands wel betaalbaar te krijgen.

vibuthi

#67
Houd er rekening mee dat een B&W 802 s1, wel een oudje is (1978 t/m 1982 ofzo), en dat deze niet voorzien is van een matrix constructie.
( een b&w matrix 802 s1 bestaat dan ook eigenlijk niet).
Verder zit er een vervelende overspanningsbeveiliging op.
De klank vind ik zonder meer mooi, maar wel wat gedateerd, beetje "donkerbruin"
Heb zelf een Series 3 gehad, en dat is toch een HEEL stuk beter!

Groetjes, Vibuthi

Hopper

Ik lees MATRIX 802, dit is, neem ik aan, basreflex.Uiteraard veel beter dan de gesloten oudere uitvoering.De eerste matrixen hadden overigens de apoc beveiliging. Indien topicstarter voorlopig de marantz blijft houden, zal hij veel plezier beleven aan de 804. Het blijven afwegingen.

vibuthi

#69
Hoi,

De topicstarter had het over een matrix 802 series 1, voor zover ik weet bestaat die niet.
Na de oude 802 met gesloten kast , kwam de 802 s2.
Je komt regelmatig advertenties tegen met matrix 802 series 1, wat dan gewoon de "oude"'802's zijn.
Dat de nieuwere een stuk "beter"zouden zijn, zoals ik in mijn vorige post zei, moet je overigens ook met een flinke korrel zou nemen, ik heb de oude 802 1 keer mogen horen en het is zonder meer een fantastische luidspreker, het is echter wel "anders"dan wat veel mensen tegenwoordig als high-end beschouwen.

Groejes, Vibuthi

Hopper


superleo7

De oude 802 is inderdaad niet de matrix serie maar heet nog de 802 FS.
Hierna kwam de 802 matrix S2 met als laatste de 802 S3.

Hopper

Ik heb 2 kennissen die nog steeds luisteren met die eerste serie 802, allebei met Bryston 3B als eindversterker, afzondelijk van elkaar gekocht en gaat al meer als 20 jaar mee.....Klinkt als een klok, hoor! Zelf heb ik nog niet zo erg lang de Matrix 802-S3 en hoop er ook nog erg lang naar te luisteren(hoewel Magnepan oók lonkt,maar er zijn vele wegen die naar het audio-walhalla leiden) ;)

JeroenGRT

De kogel is door de kerk!  De Matrix 804 duurde me te lang voordat ik die kon krijgen, ik zat er inmiddels al een maand op te wachten. Dus ik heb gisteren de Matrix 803 Series 2 opgehaald! Een erg mooie speaker!

Heb ze gisteren gehoord op een accuphase versterker, en vond ze beter klinken dan de nieuwe N804 die ik laatst bij Hobo Hifi heb gehoord. Ben er erg blij mee!


Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

kohns

Quote from: JeroenGorter on January 30, 2006, 09:30:51
De kogel is door de kerk!  De Matrix 804 duurde me te lang voordat ik die kon krijgen, ik zat er inmiddels al een maand op te wachten. Dus ik heb gisteren de Matrix 803 Series 2 opgehaald! Een erg mooie speaker!

Heb ze gisteren gehoord op een accuphase versterker, en vond ze beter klinken dan de nieuwe N804 die ik laatst bij Hobo Hifi heb gehoord. Ben er erg blij mee!

Proficiat....  ;D
B&W 802 Diamond, ghost center, CWM DS8 | Primare CD31, SP31, A30.3, A32 | Dune player | Kimber, VDH, Oehlbach | Isotek | Logitech Harmony | Panasonic TH-50PY700F, PTA-900E | Projecta Electrol High contrast M