ervaring sacd

Started by eduard, March 31, 2002, 07:52:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

eduard

Ik zit er over na te denken om de stap naar de sacd temaken. Ben op zoek naar een redelijk betaalbare sacd speler welke ook uitstekend cd kan af spelen.
Is de sony sacd 555es iets

garmtz

#1
SACD is waanzinnig en de 555 is een mooie machine. Alleen vind ik Sony niet het meest boeiend klinkende merk. Alles klopt wel (hoog, laag, dynamiek, etc.), maar er zit weinig "ziel" in. Misschien is jouw oordeel anders: ga luisteren!

Binnenkort zal Marantz denk ik wel met wat goekopere spelers komen dan hun huidige SA-12 en die worden volgens mij erg mooi.

Ik denk dat het verstandig is om een aparte SACD/CD speler te kopen uit kwaliteitsoogpunt, maar bedenk dat DVD-Audio ook nog niet dood is, en dat je voor DVD-Video weer een andere speler nodig hebt... De enige en eerste combi-speler is de Pioneer DV-747. Is dat niets voor jou?

eduard

Ik pas sinds een klein half jaar de 737 en was nog niet van plan deze om teruilen. Op dit moment gebruik ik voor cd's een merdian 200 transport aangesloten op de sony TA-E9000es. Ik zou graag het stapje verder willen en hier een anloge set naast zetten, dus een beter cd (sacd) speler aangesloten op een analoge voorversterker (bv de sony TA-P9000es of de van medevoort ca560).Enige sugsties zijn welkom.
Ik heb als speaker de floating synthese II

Ik zoek dus eigenlijk een nieuwe voorversterker eeneen betere cd speler die ook voor in de toekomst sacd afkan spelen