Lost

Started by Sibran, November 28, 2005, 14:11:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Xstream

#50
Inderdaad. Het mysterie is de kracht van Lost. Uiteraard moet je daar wel van houden. Kant en klare brokken krijg je niet snel bij Lost. Alleen waar het bij The X Files bijv. ook een mysterie blijft tot aan het einde toe, daar geeft Lost wel de antwoorden naarmate je meer kijkt ... Dus op dat vlak zit het inderdaad erg sterk in elkaar. Het verhaal is ook al van tevoren geschreven, en ik was even bang dat het bijschrijven vanwege het succes het einde van een goede serie zou betekenen, maar dat viel gelukkig mee. Al waren seizoen 3 en in mindere mate S4 dan ook wel een stuk minder dan de overige seizoen. In S5 zit het tempo er weer lekker in ...

Maar ik moet ook zeggen dat ik S1 meteen al bijzonder interessant vond. Ok, er gebeuren vreemde dingen die niet te verklaren zijn ... maar ik accepteer dat voorlopig in de hoop de antwoorden te vinden. Dat drijft dan ook met name om verder te kijken voor mij ... Wat zou het zijn? Waarom is het er? Waar komt het vandaan? Wie zijn die mensen toch? Waarom zijn ze op het eiland? etc ... Als je dat niet hebt is het wellicht niet de serie voor jou. Maar volgens mij is Lost toch wel een breed gedragen hit ... ik ken maar weinig mensen die er niks aan vinden.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

peterrr

Ach,

Het is ook zo dat je van de personen steeds meer achtergrond weet, en daarom blijf je hangen.
Ik vond seizoen 5 behoorlijk "hak op de tak"  ( tijd dimensies).

Ik zal gerust seizoen 6 weer van Usenet trekken,maar van mij mogen ze het afronden met plausibel plot als dat überhaupt nog kan.
groet peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

Xstream

Mja, ik heb altijd een zwak voor tijds dimensies ... ik vond het niet storen en juist wel wat toevoegen.
Dat gevoel had ik juist heel sterk in S3 ... zo van ja, en? Gaan we nog wat doen of alleen maar een beetje opvullen? Brij er dan maar een eind aan.

Maar idd, ik ben wel erg benieuwd naar het eind inderdaad - vraag me af wat ze daarvan gaan bakken. Ik vond de finale van S5 dan weer behoorlijk matig eigenlijk, waar ik de rest van het seizoen bijzonder interessant vond.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

reMC

Quote from: reMC on June 14, 2009, 22:43:46
Vandaag zijn we begonnen met het kijken van Lost, echt bij seizoen 1, aflevering 1. We zijn nu bij aflevering 7. Pffff, ik mag hopen dat dit nog een beetje op gang komen is, want ik vind het nu al langdradig worden. Echte goede cliffhangers hebben we ook nog niet gezien, dus het gevoel niet te kunnen stoppen is mwa (was bij bijvoorbeeld 24 wel anders).

Morgen gaan we door, hoop dat het spannender wordt.

Inmiddels met seizoen 4 begonnen, I stand corrected... :)

)p(

Quote from: reMC on July 12, 2009, 22:25:14
Inmiddels met seizoen 4 begonnen, I stand corrected... :)

Ah dan wacht je nog veel goeds...4 vond ik het beste seizoen tot nu toe...en 5 was ook heel ok... (en tja...Kate  :inlove:)

peter

jantje112

Ik ben tegenwoordig definitief afgehaakt, misschien komend winter nog eens een nieuwe poging wagen. Te veel, te vergezocht, te langdradig.

reMC

Quote from: )p( on July 12, 2009, 22:50:44
Ah dan wacht je nog veel goeds...4 vond ik het beste seizoen tot nu toe...en 5 was ook heel ok... (en tja...Kate  :inlove:)

peter

Kan niet wachten (hoeft gelukkig ook niet) :D

Ik kijk een beetje op het net rond... :o wat een fans/freaks zitten er weer bij zeg. De meest wilde theorieën doen de ronde. Met name het mysterie rondom  het Dharma Initiative vind ik erg interessant. Maar het probleem is: ik ben nu dus een beetje aan het rondneuzen en hoe veel ik er ook op let, overal zitten spoilers tussen :-\

)p(

Quote from: reMC on July 12, 2009, 23:21:59
Kan niet wachten (hoeft gelukkig ook niet) :D

Ik kijk een beetje op het net rond... :o wat een fans/freaks zitten er weer bij zeg. De meest wilde theorieën doen de ronde. Met name het mysterie rondom  het Dharma Initiative vind ik erg interessant. Maar het probleem is: ik ben nu dus een beetje aan het rondneuzen en hoe veel ik er ook op let, overal zitten spoilers tussen :-\

Niet lezen...gewoon kijken...  :)

peter


reMC

Inmiddels ook seizoen 4 achter de rug :D

Icarus314

Lost is voor mij net zoiets geworden als Heroes. Heroes was seizoen één meesterlijk, de rest was simpel niks. Lost begon goed en was langdradig in de terugblikken. Daarna werd het een echte dames serie die nog net te volgen was en uiteindelijk was het simpel niks meer en de laatste afleveringen met alle stereotype personages was gewoon irritant.

reMC

Ik zie het anders: Lost was in seizoen 1 mwa, nu ik erin zit kom ik er niet meer uit ;)

Tinus_

Ik ben net aan seizoen 2 begonnen. Tot nu lukt het nog steeds om te blijven kijken maar zachtjes aan heb ik wel genoeg terugblikken gezien.
Ik hoop wel dat de terugblikken wat minder worden, want verder is het nog steeds boeiend.
Rebuilding my HT

Xstream

Quote from: Icarus314 on July 20, 2009, 12:43:34
Lost is voor mij net zoiets geworden als Heroes. Heroes was seizoen één meesterlijk, de rest was simpel niks. Lost begon goed en was langdradig in de terugblikken. Daarna werd het een echte dames serie die nog net te volgen was en uiteindelijk was het simpel niks meer en de laatste afleveringen met alle stereotype personages was gewoon irritant.

Mja, ik snap wat je bedoelt. Met name in S3 had ik dat erg sterk. S2 vond ik nog wel interessant. S4 werd gewoon weer sterker en S5 nog weer sterker imo, al vond ik het einde wel weer wat tegenvallen. S3 is dan ook een opvul seizoen geweest om het al uitgeschreven script wat van de voren al klaar was wat op te rekken gezien het succes.

Heroes daarentegen. S1 was sterk, al was het einde dan weer zo'n anti climax dat m'n broek bijna afzakte. S2 weer nieuwe moed, maar tevergeefs. Ik vind het bij Heroes toch wel een behoorlijk slagje erger. Daar gebeurt gewoon ruim 2 seizoenen helemaal niks boeiends in. Geen lijn in te vinden. Terwijl de potentie er wel is.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Xstream

Quote from: Tinus_ on July 20, 2009, 13:24:04
Ik ben net aan seizoen 2 begonnen. Tot nu lukt het nog steeds om te blijven kijken maar zachtjes aan heb ik wel genoeg terugblikken gezien.
Ik hoop wel dat de terugblikken wat minder worden, want verder is het nog steeds boeiend.

De terugblikken zijn suf inderdaad, al geeft het wel wat meer inzicht in de karakters voor het eiland. Dat blijft nog wel even dacht ik en worden veel interessanter in S4 en S5 waarbij er meer bij komt kijken dan alleen introductie :)
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Icarus314

Quote from: Xstream on July 20, 2009, 13:25:17
Mja, ik snap wat je bedoelt. Met name in S3 had ik dat erg sterk. S2 vond ik nog wel interessant. S4 werd gewoon weer sterker en S5 nog weer sterker imo, al vond ik het einde wel weer wat tegenvallen. S3 is dan ook een opvul seizoen geweest om het al uitgeschreven script wat van de voren al klaar was wat op te rekken gezien het succes.

Je ziet bij lost volgens mij ook dat de schrijvers grip op de karakters proberen te krijgen en als je in je hoofd eenmaal hebt Jack doet dit en Benjamin doet dat dan hoef je alleen de personage te zien en de setting te bekijken om precies te weten wat er gaat gebeuren (gaaaap). Ze hadden niet zo moeten proberen er grip op te krijgen dan maar wat losse en niet kloppende lijntjes. Sawyer vond ik echt een karakter dat aleen in een vrouwe hoofd kan bestaan btw  ;D

reMC

De terugblikken suf ??? Stop dan maar met kijken ;)

Icarus314

Al die inzichten kreeg ik ook pas bij het laatste seizoen hoor. Tot dan was het leuk. Ik las tijdens seizoen 2 ook dat de schrijvers zelf niet precies wisten waar ze heen gingen. Volgens mij hebben ze heel erg diep nagedacht om het geheel kloppend te krijgen maar ik kan me vergissen.

riwi

Ik vind Lost ook geweldig. Ik heb t/m seizoen 5 wel gezien en kan niet wachten op seizoen 6. Maar nu ik afgelopen week S1 en S2 op bluray binnen heb gekregen kijk ik weer vrolijk van voor weer opnieuw :) Leuke karakters, ik hou er wel van dat alles en iedereen op elkaar ingrijpt kwa geschiedenis alhoewel het niet TE soap-achtig moet worden.

Xstream

Quote from: Icarus314 on July 20, 2009, 16:39:08
Al die inzichten kreeg ik ook pas bij het laatste seizoen hoor. Tot dan was het leuk. Ik las tijdens seizoen 2 ook dat de schrijvers zelf niet precies wisten waar ze heen gingen. Volgens mij hebben ze heel erg diep nagedacht om het geheel kloppend te krijgen maar ik kan me vergissen.

Het verhaal was van te voren al geschreven. Enige waar ze over nagedacht hebben is, gezien het grote succes, om er e.e.a. tussen te breien / op te rekken om zo meer seizoenen te kunnen maken. Dat kon je ook duidelijk zien in S3 vond ik zelf.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Tinus_

Quote from: reMC on July 20, 2009, 14:29:49
De terugblikken suf ??? Stop dan maar met kijken ;)

:nowink: We blijven het volhouden.
Rebuilding my HT

reMC

Quote from: Tinus_ on July 22, 2009, 09:08:10
:nowink: We blijven het volhouden.

Geloof mij; in serie 4/5 is meer dan de helft per aflevering een terugblik, of iets in die geest ;)

Xstream

Quote from: reMC on July 22, 2009, 10:08:36
Geloof mij; in serie 4/5 is meer dan de helft per aflevering een terugblik, of iets in die geest ;)

Alleen vanaf dat moment vind ik het ook echt wat toevoegen aan het verhaal. En eh ... zonder te spoileren zit het hoe meer je kijkt niet meer zo zwart/wit in elkaar.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

reMC

Quote from: Xstream on July 22, 2009, 13:19:11
Alleen vanaf dat moment vind ik het ook echt wat toevoegen aan het verhaal. En eh ... zonder te spoileren zit het hoe meer je kijkt niet meer zo zwart/wit in elkaar.

Vandaar het laatste gedeelte in mijn zin... ;)

Xstream

Quote from: reMC on July 22, 2009, 14:16:29
Vandaar het laatste gedeelte in mijn zin... ;)

Ik snapte 'm ;) Alleen je kon die zin ook verkeerd interpreteren als je nog niet zover bent met Lost :) Zo van ... als je het nu al zat bent met de terugblikken (ahum) en ze worden nog langer ook, dan zou iemand af kunnen haken, en dat zou zonde zijn :D
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

svmnb

Eigenlijk zitten er al teveel personages in de serie. Als er dan ook allerlei jumps worden gemaakt naar het verleden en de verhaallijnen zo ingewikkeld worden, vergt het wat inspanning om erbij te blijven. Het blijft niettemin vermakelijk en onvoorspelbaar. De gemiddelde Amerikaanse kijkersbreintjes zullen intussen wel massaal zijn kortgesloten. ;D
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::