Lost

Started by Sibran, November 28, 2005, 14:11:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Harry HT

Hi,
Quote from: THX-ultraII on October 24, 2008, 11:59:48
seisoen 5 gaat slechts een paar weken eerder van start in the US. Klote he, wat doet Lock in die kist, WHAAAAAAAAAAAA, ik wil het weten!!!!!!!!!!!! :)
Ik wil het ook weten ;D En Claire hoe zit het daarmee? Waar is het eiland gebleven?
Gaan ze nog terug? Walt ook?

Okee, geduld is een schone zaak...   

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

THX-UltraII

jup, er gaan vast weer vreemde dingen gebeuren in 5.

Wat mij betreft is dit de beste serie ooit gemaakt! Wat een verhaal man!

ShellBeach

#27
voor de mensen die al in seizoen 5 zitten ....

hier een schitterende time travel theory ....

http://www.timelooptheory.com/
de youtube filmpjes zijn erg verhelderend

spoliers: als je niet mee bent tot season 5, niet kijken, je zal er niks van begrijpen ...

doordenkertje voor mensen die ook Donnie Darko snappen:

QuoteIs everyone forgetting, when locke destroyed the computer and the timer ended, every metal object in the station was pullled towards that wall, and it is what cased the crash of flight 815, as confirmed by the writers, so it couldnt have been the bomb behind the concrete wall in the Swan!!!!! think about it.

klassiek voorbeeld van een causality loop: flight 815 crashed, waardoor the losties op het eiland geraken, en één van hent (Locke) is net de oorzaak van de crash van flight 815. dit is paradox
S h e l l   B e a c h,  i t' s  j u s t  f o r  f u n

jantje112

Is het nog de moeite waard? Ik vond het na seizoen 4 wel erg ongeloofwaardig worden :)

Alhoewel ik dat natuurlijk al bij aflevering 1 - 1 had moeten hebben!

DVDGuy

Quote from: klinktbeter on March 16, 2009, 21:30:56
klassiek voorbeeld van een causality loop: flight 815 crashed, waardoor the losties op het eiland geraken, en één van hent (Locke) is net de oorzaak van de crash van flight 815. dit is paradox

:withstupid: ;D
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

ShellBeach

Quote from: jantje112 on March 16, 2009, 23:12:47
Is het nog de moeite waard? Ik vond het na seizoen 4 wel erg ongeloofwaardig worden :)

Alhoewel ik dat natuurlijk al bij aflevering 1 - 1 had moeten hebben!

In S04 was het duidelijk dat er van time travel sprake was, in S05 wordt dit sterk gebruikt als plot device.
Redelijk verwarrende episodes in S05 omdat de tijdlijn van de hak op de tak springt.
S h e l l   B e a c h,  i t' s  j u s t  f o r  f u n

erik s.

klinkt als of de schrijvers zelf ook de weg kwijt zijn..  hhmmm ons verhaal begint te rammelen..weet je wat? we gooien er tijdreizen in, dan komen we overal mee weg... :happy:
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

ShellBeach

Quote from: erik s. on March 17, 2009, 12:20:53
klinkt als of de schrijvers zelf ook de weg kwijt zijn..  hhmmm ons verhaal begint te rammelen..weet je wat? we gooien er tijdreizen in, dan komen we overal mee weg... :happy:

de eerste twee seizoenen zijn basically in de "finale" tijdslijn
daarna hebben ze zaken errond gebreid (een paar parallelel pre-quel tijdslijnen)

eigenlijk zou ik eens de hele serie opnieuw moeten kijken om zelf de bewijzen te vinden van zijn theorie ...
dat zijn een honderdtal afleveringen, elke dag eentje zijn we weer een kwartaal verder
S h e l l   B e a c h,  i t' s  j u s t  f o r  f u n

THX-UltraII

Quote from: erik s. on March 17, 2009, 12:20:53
klinkt als of de schrijvers zelf ook de weg kwijt zijn..  hhmmm ons verhaal begint te rammelen..weet je wat? we gooien er tijdreizen in, dan komen we overal mee weg... :happy:

kijk je de serie zelf? Het is een meesterwerk waar alles zo n beetje in klopt.

ShellBeach

#34
Quote from: THX-ultraII on March 17, 2009, 13:46:05
kijk je de serie zelf? Het is een meesterwerk waar alles zo n beetje in klopt.

ik vind het kwa storyline zowat de beste serie ooit
de effort om het te laten kloppen over 5 a 6 seizoenen is gewoon veeeeeeeeeeeeeeeel groter dan bvb een twee-delige time-travel episode van Star Trek ...

de complexiteit bij lost is het feit dat het verhaal niet lineair wordt verteld, en dat er van de kijker een enorme oplettendheid wordt verwacht
S h e l l   B e a c h,  i t' s  j u s t  f o r  f u n

Nosoforos

Nou ik vond de eerste seizoenen best leuk, maar toen dat hele tijdreizen er in kwam begon ik toch steeds meer af te haken. Mist voor mij toch een stuk mysterie, die er in het begin wel was. Toch kijk ik ook seizoen 5 nog wel even af  ::)

Xstream

Ik vind die time travel juist weer kicke. Bij S3 neigde ik af te haken, toch weer opgepikt, einde + S4 was weer wat beter en S5 vind ik persoonlijk weer smullen.

Ik vind juist dat er veel meer mysterie bij komt en vraag me dan ook meer en meer af wat de uitleg / het plot zal zijn, als die er ooit komt. Je merkt wel dat ze heel veel bijgeschreven inmiddels. Het verhaal was vooraf toch al geschreven en duidelijk, maar vanwege succes breien ze er nu van alles bij. Zoals ze nu bezig zijn heb ik de smaak iig weer te pakken :D

En of het klopt? Nou, zitten wel wat kleine foutjes in, maar de eerste paar seizoenen waren zo wazig en mysterieus dat je in weze nog alle kanten op kan ... en eerlijk gezegd vind ik deze kant een goede keuze. Ik bedoel, hoeveel kun je doen op een eiland zonder dat het gaat vervelen en ze slagen er toch behoorlijk goed in.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

peterrr

Nou,...

Ik vond lost tot dit seizoen erg goed.
Maar dat van de hak op de tak met de flitsen en al die nieuwe personages (dharma) of van "kennissen" van Benjamin. :nowink:

Zelf denk ik dat de schrijvers nu een beetje ook "lost" zijn.

Trouwens waar was afl 9 gebleven?
Deze week ook.. 'lost"  op het Usenet ?

groet peterr


( blijft kijken tot het bittere eind........of totdat kate eruit is :inlove:)
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

H B

Quote from: peterrr on March 18, 2009, 20:02:18


Trouwens waar was afl 9 gebleven?
Deze week ook.. 'lost"  op het Usenet ?

groet peterr

Vanavond word in Amerika de negende aflevering uitgezonden.

denoontje

ik was 9 ook al kwijt.....
een week zonder lost aaahhhh


peterrr

mooi... :D

groet peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

THX-UltraII

het einde van S5 was echt te gek!

denoontje

nog 1 seizoen te gaan..kan niet wachten

Joris1971

Weet iemand wanneer seizoen 5 hier te koop komt (gewoon in de plaatselijke winkel dus en geen import)?

peterrr

Ik denk weer rond de late Herfst oktober, november

groet peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

reMC

Vandaag zijn we begonnen met het kijken van Lost, echt bij seizoen 1, aflevering 1. We zijn nu bij aflevering 7. Pffff, ik mag hopen dat dit nog een beetje op gang komen is, want ik vind het nu al langdradig worden. Echte goede cliffhangers hebben we ook nog niet gezien, dus het gevoel niet te kunnen stoppen is mwa (was bij bijvoorbeeld 24 wel anders).

Morgen gaan we door, hoop dat het spannender wordt.

THX-UltraII

Quote from: reMC on June 14, 2009, 22:43:46
Vandaag zijn we begonnen met het kijken van Lost, echt bij seizoen 1, aflevering 1. We zijn nu bij aflevering 7. Pffff, ik mag hopen dat dit nog een beetje op gang komen is, want ik vind het nu al langdradig worden. Echte goede cliffhangers hebben we ook nog niet gezien, dus het gevoel niet te kunnen stoppen is mwa (was bij bijvoorbeeld 24 wel anders).

Morgen gaan we door, hoop dat het spannender wordt.
geloof me, zet maar even door.

WouterVos

Ik zag van de week volgens mij dat Lost 26 juni weer verder gaat, en dan ook seizoen 5.
Musical Fidelity

WouterVos

Vanaf vrijdag 26 juni is het vijfde seizoen van de spannende serie Lost wekelijks in speelfilmlengte te zien bij NET 5. Voorafgaand aan de eerste nieuwe aflevering wordt door middel van een special teruggeblikt op de eerste vier seizoenen. Hierin is te zien hoe het de overlevenden van de vliegtuigramp van Oceanic vlucht 815 is vergaan tót het moment dat zes van hen van het mysterieuze, tropische eiland weten af te komen. De dubbele afleveringen van Lost worden wekelijks vanaf 22.30 uur uitgezonden.

In de populaire Amerikaanse serie Lost draait het om overlevenden van een vliegtuigramp die stranden op een ogenschijnlijk onbewoond eiland en noodgedwongen met elkaar, onder bizarre omstandigheden, moeten zien te overleven. Sommigen van hen raken in paniek, anderen vestigen hun hoop op een redding van buitenaf en enkelen vinden een innerlijke kracht, waarvan ze niet wisten dat ze die in zich hadden. De nieuwe eilandbewoners kennen elkaar en elkaars verleden niet, wat voor spanningen en bizarre onthullingen zorgt. Daarnaast krijgen ze ook nog eens te kampen met de vreemde bewoners van het tropische eiland: 'The Others' en andere mysterieuze zaken.

In het vijfde seizoen draait het voornamelijk om Jack Shephard (Matthew Fox, Party of Five) en Ben Linus (Michael Emerson, The Practice). Zij proberen de Oceanic Six, de zes personen die van het eiland wisten af te komen, weer bij elkaar te brengen. Jack en Ben willen namelijk met de Oceanic Six terugkeren naar het eiland. Dit blijkt echter geen gemakkelijke opdracht te zijn en bovendien niet ongevaarlijk. Ondertussen komen degenen die nog vastzitten op het eiland ook voor de één na de andere gevaarlijke uitdaging te staan. Zullen Jack en Ben op tijd terug zijn om hun vrienden bij te staan?

NET 5 heeft besloten om de hitserie Lost in speelfilmlengte uit te zenden. Op de vrijdagavond kan de NET 5-kijker daarom maar liefst twee uur genieten van de sterrencast van Lost met onder meer Terry O'Quinn als John Locke (Alias en Primal Fear), Evangeline Lilly als Kate Austen, Jorge Garcia als Hugo 'Hurley' Reyes en Josh Holloway als James 'Sawyer' Ford. De serie wist maar liefst 47 prijzen in de wacht te slepen, waaronder 8 Emmy's en een Golden Globe voor beste dramaserie.

(Bron: www.net5.nl)
Musical Fidelity

blueray

Quote from: WouterVos on June 15, 2009, 10:06:01
Zullen Jack en Ben op tijd terug zijn om hun vrienden bij te staan?
Tijd is volgens mij een nogal relatief begrip in seizoen 5  ;)

@Remc: smaken kunnen natuurlijk verschillen maar persoonlijk vind ik Lost toch wel behoorlijk geniaal gemaakt. Alleen, in seizoen 1 blijft nog veel aan de oppervlakte en denk je bij onwaarschijnlijke/bizarre gebeurtenissen: het zal wel, terwijl alles een reden heeft en later nog eens terugkomt. Ook het uitdiepen van de persoonlijke achtergronden van de slachtoffers (en hun onderlinge relaties voor de crash) vind ik sterk. Hoe verder je komt, hoe lastiger het wordt om niet te blijven kijken (althans: zo was dat bij mij). Niet te snel opgeven dus.
Revel m105/adi rme 2 dac/ncore iom amp/Nuc i3 Roon server