ProjectorReviews: Epson TW520 (TW550)

Started by mvdzwaan, November 19, 2005, 10:59:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mvdzwaan

http://www.projectorreviews.com/epson/cinema550/index.asp

De 550 en 800 in de vs zijn de 520 en 600 in europa (totdat het tegendeel bewezen is ;)

Bjorn

Hmm, ziet er erg goed uit! Ik kijk erg uit naar de tw600. De lensshift en cinemafilter maken het een goede kandidaad als volgende projector.

mvdzwaan

Ik vind juist dat hij wel erg vaak zegt dat de Panasonic beter is :)


Bjorn

Misschien wel, maar vergeet niet dat dit om het 550 model gaat, en niet om de 600. Gezien de ae900 een fractie beter is dan de 550, heb ik best hoge verwachtingen van de 600, die met een hogere contrastratio en betere build wellicht beter zal zijn dan de ae900. (dat hoop ik althans, ik wil de tw600 gaan aanschaffen vanwege de betere garantie die epson biedt. Zou mooi zijn als ie ook nog eens beter was dan de panasonic ;))

mvdzwaan

Ik heb ook een voorkeur voor de Epson, komt waarschijnlijk doordat ik nu een TW10H heb...

M.b.t. garantie is er in Nederland denk ik weinig onderscheid. Alleen de Sanyo heeft 3 jaar garantie op de lamp, maar ook dat is tricky aangezien hij ook ~250 euro duurder is dan de panasonic. Hetzelfde geldt voor de tw600

Bjorn

#5
Klopt. In duitsland (grobi) krijg je 1000 uur lampgarantie (of 12 maanden) en een kiss dp-600 dvdspeler erbij, voor €1899. Deze kiss leek me erg interessant als instap wmv-hd speler.
Ik twijfel nog tussen deze of een ae900 bij frank, maar gevoelsmatig spreekt de epson me meer aan.

Ik weet alleen niet of die garantie van epson ook voor nederlandse klanten geldt.

J.A.F._Doorhof

Meestal is wat DLD geeft ook voor NL om de simpele reden dat Epson in DLD zit.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Bjorn

Ah, ok. Ga jij ook die actie met de kiss dp-600 voeren, of is die enkel voor duitsland?

In principe koop ik liever bij jou, echter is kaarst net een half uurtje rijden voor mij, en emmeloord helaas bijna 4 uur :(

J.A.F._Doorhof

Je zit dan wel met de calibraties natuurlijk maar daar kun je altijd een keer voor langskomen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Bjorn

Akkoord, dat was ik sowieso van plan.

Maar die aktie met die kiss dp-600, gaat die ook bij jou gelden, of is die alleen voor duitsland?

heb je al enig zicht erop wanneer je een reviewexemplaar ter beschikking krijgt?

J.A.F._Doorhof

De Kiss gaat er hier niet bij komen, ik denk dat dat iets van Grobi zelf.
De unit is in de post naar ons toe, hij had er vrijdag moeten zijn :(
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Durk

HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

J.A.F._Doorhof

600 was nog wat twijfel over maar waarschijnlijk wel.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Bjorn

Heeft iemand de 600 trouwens al zien spelen? Hij is volgens mij al een tijdje in duitsland te koop. Het verbaast me trouwens dat de reviews nu pas komen binnendruppelen (itt de ae900 of z4, waarmee je letterlijk dood wordt gegooid).

TubeKees

Ik vraag me af waar ik beter mee af ben:

Een Epson TW 600 óf eem Mitsubishi HC3000. Wij projecteren gewoon in de huiskamer met vaak een gewone verlichte omgeving. Heeft iemand daar een suggestie over?

Bjorn

Frank, heb jij de epson(s) al binnen gekregen?

J.A.F._Doorhof

Vrijdag of dinsdag ze zijn onderetussen ECHT onderweg is me beloofd.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Randal


Er zijn bij een dealer in Duitsland een zooi Epson's gestolen, die zullen wel eerst aangevuld worden.
Gezien het lakse gedrag van Epson en aangezien de Epson's in Duitsland gewoon verkrijgbaar zijn,
heb ik het vermoeden dat Epson de Nederlandse markt nogal inferieur vindt ...  ::)

spotmatic

Quote from: Draakje on November 21, 2005, 15:27:24
Ik vraag me af waar ik beter mee af ben:

Een Epson TW 600 óf eem Mitsubishi HC3000. Wij projecteren gewoon in de huiskamer met vaak een gewone verlichte omgeving. Heeft iemand daar een suggestie over?

Ja, ik zou in zo'n situatie eerder een plasma adviseren dan een projector. Pas als je helemaal kunt verduisteren zou ik aan een projector gaan denken...
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

Durk

HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

J.A.F._Doorhof

Het laatste woord is hier ook nog niet over gesproken met Epson.
We zijn behoorlijk witheet.
Juist omdat ze van ons verwachten dat we de NL markt volledig bedienen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Bjorn

Als het mee zit ga ik morgen bij grobi een tw600 ophalen. De huidige aanbieding met extra lamp voor €1899, 12 maanden/1000 uur lampgarantie en pixel garantie vind ik hem erg veel voordeel bieden tov de ae900 of z4 (uiteraard vergelijk ik ze daar nog).
Mocht ik hem morgen hebben post ik wel een kleine (p)review.

J.A.F._Doorhof

We hebben de TW600 net binnen ik ga er morgen vroeg naar kijken maar eerste indrukken zijn positief.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"


gvw