Openstelling Hometheater, maar,......!!

Started by addy, November 15, 2005, 20:37:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

addy

Ik heb gelezen dat mensen soms hun HT voor anderen openstellen, dit om hun install/appar. te laten zien/horen. Om nu aan anderen voor de show mijn Httje te laten zien vind ik niet nodig, maar wel het volgende.
Onze HT ruimte is nu ongeveer 2 jaar in gebruik. Ik vind echter dat vooral op het gebied van geluidsafstelling nog lang niet de juiste toon is gevonden, oftewel bij het film kijken vind ik mijn gehele geluidsbeeld niet voldoende, o.a. het laag komt er niet echt uit. Daarbij komt dat ik nu ook niet echt een wereldset aan apparatuur heb staan. Punt is dat ik dus graag mensen zou willen vragen om eens te komen luisteren (en kijken) naar deze set, en... ! mij ook kunnen helpen/adviseren om dit geluid te verbeteren.
Zijn er dus mensen die eens een avondje langs willen komen, overdag is ook mogelijk, ik kan de ruimte verduisteren.
Ik woon in Tiel.
Mischien van belang waaruit de set bestaat  / Centerspeaker B&W / Front dali serie 604 ? / Sub rel strata3 / achter sony speakers / Onkyo a/v rec. en Onkyo dvd speler. Beamer Toshiba MT 7 WXGA. Ruimte circa 4,5 x 10 meter. 2,80 hoog.
Beamer is gecalibreerd door Frank.
Benieuwd naar reactie's.

Vriendelijke groet,  Ad van Wijk.

Fransvis

Who you gonna call.........? Arno P........ ;) ;D

Durk

dat is een redelijk grote kamer. misschien dat de bas daarom niet goed uit de verf komt?
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Durk

Quote from: Fransvis on November 15, 2005, 20:48:10
Who you gonna call.........? Arno P........ ;) ;D

Beter Beeld en Geluid. Kunnen ze gelijk een mooie velodyne meenemen..
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

jantje112

Gelukkig zijn er ook een boel mensen die hun HT showen omdat ze hun hobby graag delen met andere liefhebbers, ookal zijn die niet afgestudeerd in de beeld en geluidswetenschappen ;)

Maar idd, BBG komt bij u thuis toch?

hifiman

Al die verschillende speakers is natuurlijk zowiezo al verre van ideaal. Persoonlijk zou ik dat eerst oppakken.

bmateijsen

Wij kunnen daar inderdaad in adviseren, maar de snelste quick-win is al te halen in het aanschaffen van zoveel mogelijk gelijke luidsprekers.. ...

wil

Quote from: bmateijsen on November 16, 2005, 08:29:07
Wij kunnen daar inderdaad in adviseren, maar de snelste quick-win is al te halen in het aanschaffen van zoveel mogelijk gelijke luidsprekers.. ...
Inderdaad, deze mengelmoes aan speakers is inderdaad een garantie voor problemen:
QuoteCenterspeaker B&W / Front dali serie 604 ? / Sub rel strata3 / achter sony speakers
Hoewel je kamer groot is mag je verwachten dat je sub een kamer vullend laag kan creëeren. Bedenk wel dat deze sub een downfiring sub is en misschien niet dat OOMPFF laag geeft voor film. Verder vind ik deze subs wel mooi, maar da's héél persoonlijk. Hierin gaan veranderen naar een Velodyne lijkt me niet de eerste stap. Probeer eerst eens je 5 speakers zoveel mogelijk van dezelfde serie/merk te krijgen. Je geluidsbeeld wordt dan véél homogener zodat je sub alleen nog maar het onderste laag hoeft toe te voegen. Mocht het mogelijk zijn, dan kan je overwegen in zo'n grote kamer om voor de rears dezelfde speakers te kiezen als de fronts.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

reza

Gelijke speakers is indd een pre,
Maar ik heb ook verschillende speakers, en kan toch een eind meekomen met de Grote jongens Dacht ik zo :P
(Heb ik ook gehoort van mensen die bij mij zijn komen luisteren)
Dus hoeft het daar niet perse aan te liggen. Het heeft indd verschillende factoren, ruimte, omgeving, Plaatsing van de speakers, gecalibreert of niet! Enz enz ;)
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Durk

Quotekan toch een eind meekomen met de Grote jongens Dacht ik zo

::)
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

FrankB

2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

hifiman

Quote from: reza on November 21, 2005, 12:50:10
Maar ik heb ook verschillende speakers, en kan toch een eind meekomen met de Grote jongens Dacht ik zo :P
Lekker blijven denken  >:D  ;D

reza

Je bent van harte welkom om eens te komen luisteren hoor ;) ;D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

blackball147

#13
Quote from: addy on November 15, 2005, 20:37:11
Ik heb gelezen dat mensen soms hun HT voor anderen openstellen, dit om hun install/appar. te laten zien/horen. Om nu aan anderen voor de show mijn Httje te laten zien vind ik niet nodig.


dus als ik het goed begrijp wil je je ht niet openstellen voor mensen die eens nieuwsgierig naar verchillende opstellingen of om hun ervaring te verrijken, maar als het voor jou beter uitkomt om er zelf uit te leren, dan ineens wel.......

een beetje een rare opvatting als je het mij vraagt.

ik stel zelf mijn ht open voor iedereen die zin heeft om te komen kijken en luisteren, zeker mensen die nog maar hun eerste stappen op HT zetten, en ook de 'ouwe rotten' om zo ook eens hun mening te horen over mijn HT gestoeld op hun jarenlange ervaring ( het gaat hem niet om de 'show' maar puur delen van een hobby )

ik weet uit ervaring dat ik zelf hier enorm veel aan heb gehad om bij anderen te kijken en luisteren en hun ervaringen te aanhoren en zo bij te leren hoe alles in elkaar zit en hoe je alles moet bekijken.

nu goed, wat betreft je vraag, denk ik ook dat je iets betere homogeniteit moet nastreven wat je speakers betreft. daar ga je een enorme stap mee op vooruit.

om bovendien zo een grote ruimte met voldoende laag te vullen zal je toch met redelijke kwaliteit van sub naar voren moeten komen zoals bv velodyne.


jaco

Quote from: blackball147 on November 21, 2005, 19:11:21
dus als ik het goed begrijp wil je je ht niet openstellen voor mensen die eens nieuwsgierig naar verchillende opstellingen of om hun ervaring te verrijken, maar als het voor jou beter uitkomt om er zelf uit te leren, dan ineens wel.......

een beetje een rare opvatting als je het mij vraagt.
Ik lees dat anders. Hij nodigd toch mensen uit om te komen kijken ?
Niet iedereen wil zijn set tentoonstellen op een forum.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

blackball147

#15
Quote from: jaco on November 21, 2005, 20:43:15
Ik lees dat anders. Hij nodigd toch mensen uit om te komen kijken ?

ja, maar enkel in functie van het geven van hun mening, zo interpreteer ik het toch.
ook 

Quote from: addy on November 15, 2005, 20:37:11
Om nu aan anderen voor de show mijn Httje te laten zien vind ik niet nodig



dit laat mij naar die conclusie komen.

nu ja ieder zijn mening natuurlijk. mss een verkeerde interpretatie van mijnentwege. ik vind het alleszins nogal contradictorisch gesteld ( HT laten zien ' voor de show 'niet nodig, maar toch uitnodigen voor hun mening )

no hard feelings

addy

Wat ik met voor de show bedoel is om je hometheater te laten zien om te pochen, om op te scheppen, je kunt me niet wijsmaken dat er geen mensen zijn die het alleen daarvoor doen. Als je bij een bedrijf een beamer in actie hebt gezien weet je of je hem wilt hebben, daarvoor hoef ik bij niemand thuis te gaan kijken.
Voor mij hoeft dat niet, maar voordat van een mug weer een mus wordt gemaakt, het is puur mijn  idee en aan niemand gericht.

Alleen het geluid kom ik niet uit, kun je ook niet ergens anders beluisteren, alleen thuis, en dan ook nog eens analfabeet te zijn op het gebied van geluid, ziedaar mijn gehannes.

Vr Groet Ad.

garmtz

Snap goed wat je bedoelt met dat 'pochen' Ad... Maargoed, die mensen kunnen ook gewoon trots zijn en het leuk vinden om anderen er ook van te laten genieten natuurlijk, de hobby te delen etc... ;)

Ik denk dat het meeste te halen is met plaatsing van de speakers en luisteraar. Dat kan met je huidige apparatuur... Beste tip is zowieso om al je speakers hetzelfde te maken, maar dat zal nog niet vreselijk veel doen voor basproblemen. Heb je je speakers op small staan? Je subwoofer afgesteld met een geluidsdrukmeter? Crossover van de subwoofer maximaal of op LFE ingang? Fase van de sub goed ingesteld? etc. etc.....

patrick_vdb

Hi Addy,

Het gross van de forumbezoekers die een meet&greet of shoot-out organiseren doen dit veelal niet om te pochen maar om er juist ook zelf beter van te worden. Om te weten of je lekker kunt koken zul je toch ook echt eens buitenshuis moeten gaan eten en mensen uitnodigen, anders blijft het slechts een ilusie van een 'aspirant chefkok' ;D ;)

Zonder gekheid, dergelijke luisterbezoekjes zijn juist uiterst leerzaam en laten je proeven wat er zoals aan verschillende weergavemogelijkheden bestaan.

mvrg

Patrick

addy

Patrick,
Je zei het goed, luisterbezoekjes, geen kijkbezoek hoe mijn beeld er wel niet uitziet. Tis al goed hoor. (: (: