Help! Uit mijn receiver komt een brandachtige-lucht

Started by Cognoscere, November 13, 2005, 18:53:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Cognoscere

Beste forummers,

Ik heb al een tijdje een Onkyo TX-8211 receiver...en vanaf het begin al komt er soort rare lucht uit die een beetje weg heeft van een branlucht. Er is voldoende ventilatie en je ruikt het ook wanneer de receiver gewoon koud is...

Wat kan dit zijn? Of is het gewoon het metaal dat zo ruikt [wel raar dan].

Greetz,
Solid
DENON
QUADRAL
ELAC

brtram

Als je nog garantie hebt zou ik maar eens terug gaan naar de winkel.

Achiel

Het kan de "nieuwigheid" zijn, maar daar ga ik niet vanuit. Eerder is het een vermogensweerstand die langzaamaan aan het opfikken is of een diode. Als je er enig verstand van hebt, de kap eraf en dan goed visueel checken en natuurlijk ook ruiken. Indien geen verstand ervan wegbrengen.
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

Sjors

Ik heb een Onkyo TX-NR900E en als deze de duur van een film aanstaat ruik ik hoogstens een typische "appartauur lucht" je kent het wel die geur als je een HI-FI zaak in loopt ;)

Maar een brand lucht ja dat mag niet, als je géén garantie meer hebt zou ik hem even voorzichtig openen en even kijken of er veel stof o.i.d. in ligt, of dat je ergens contact maakt, al zit er een safe in die je amp dan uitgooid  ::)

Mocht je nog wel garantie hebben dan zoals brtram al zegt terug naar je dealer :)


Groet, Sjors

Cognoscere

Ah...ik ruik het ook al tie uitstaat...zal wel aan door het Japanse staal komen he ::) ;)...nou dan is dit topic ook best overbodig geworden...

Slotje maar...

In ieder geval bedankt voor de reacties, ik maakte er alleen zon heisa van omdat ik gewoon bang was dat tie het begeven zou...


Greetz,
Solid
DENON
QUADRAL
ELAC