Televisie ondersteunt geen s-vhs via scartblok?

Started by -Freek-, November 12, 2005, 22:51:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

-Freek-

Kan het zijn dat mijn oude televisie geen s-vhs signaal ondersteunt? Ik heb nl pas net een scartblok gekocht met een s-vhs ingang erop (en ook tulp). Als ik het signaal vanaf de dvd-speler via s-vhs aansluit op de tv krijg ik zwart-wit beeld... Via de tulp-aansluiting doet hij het wel gewoon goed. Waar kan dit aan liggen? Is het scartblok gewoon niet goed of ondersteunt de tv geen s-vhs via het scartblok? Als ik het op een andere tv wil testen moet ik met de dvd-speler gaan sjouwen, dus ik dacht: misschien weet hier iemand het antwoord, want ik ben zuinig op m'n spullen ;).

Moony

Helaas, heel veel televisies en video's ondersteunen geen s-video via de scart maar enkel composiet.
stereo: Dynaudio Xeo 4 | BK P10-150-GEM | Marantz NR1510 | Marantz CD5004 | Technics SL1411 + AT-VM95e
surround/tv: Good Old Pioneer Plasma | Denon AVR-X1400H | Philips BDP2900 | Dune HD Solo Lite | Chromecast | Teufel Consono 35 Mk3 | Klipsch R-10SW

Roeland

Quote from: JKI on November 12, 2005, 22:51:05
Kan het zijn dat mijn oude televisie geen s-vhs signaal ondersteunt? Ik heb nl pas net een scartblok gekocht met een s-vhs ingang erop (en ook tulp).

Het signaal dat zo'n scartblokje ondersteund is altijd composiet

riwi

Ik zou ook even een van de andere scart aansluitingen proberen (als die er zijn). Vaak kan een TV via de ene scart composiet en RGB en via een andere scart aansluiting s-video en composiet. Bij mijn TV is het zelfs zo dat de scart aansluiting 3 en 4 alleen maar composiet kennen en verder niks. Een aansluiting die RGB kan kan meestal niet s-video.
Als je je scart doorlust via bv een videorecorder loop je hier ook snel tegen aan.

Aan het blokje ligt het waarschijnlijk niet want daar zit immers de 5 polige s-video aansluiting op, dus die is er voor gemaakt. Je hebt wel blokjes met een in/out switch erop, die moet wel goed staan natuurlijk.

Roeland

Quote from: Losha on November 13, 2005, 14:47:20
Roeland, hoe kom je daar nou bij ???

Beetje credit he?
Kijk eens naar de tijd wanneer ik het schreef  ;D
Voor de rest Losha helemaal mee eens

Martin_M

En soms moet je vaker op de 'AV' knop duwen om het gewenste signaal door te geven als de TV bijv. composite, s-video, RGB ondersteunt.
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)