[Xbox360] Welke HDTV?

Started by Atmoz, November 8, 2005, 20:21:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Atmoz


Beste mensen,

Een topic waar mensen terecht kunnen met vragen over de aanschaf van een nieuwe HDTV was er nog niet. Maar met het oog op de launch van de Xbox360 (op 2 december aanstaande) is dit misschien wel handig.

Iedereen weet dat de Xbox360 HD signalen gaat uitsturen. Daarom zou je bijna zeggen dat het noodzaak is om een HDTV aan te schaffen  ;) In dit topic zou ik (en wellicht ook anderen) graag tips krijgen over de aanschaf van zo'n HDTV.

Ikzelf ben op zoek naar een model van minimaal 37 inch. Natuurlijk heb ik al flink gezocht op internet. Ook ben ik meerdere malen in wat winkels gaan kijken. Er zijn me al 2 modellen opgevallen. Deze zijn:

Sony S40A10
Samsung LE40R51

Beide zijn 40 inch LCD schermen met 1366x768 resolutie. Verder natuurlijk alle ingangen en specs wat je van zo'n ding verwacht. Ze kosten op internet zo'n 2100/2200 euro. Bij de MediaMarkt en bij IT's kosten ze rond de 2600/2700 euro. Verder krijg je bij de Sony 200 euro retour of een gratis DVD/HD-recorder. Erg nette actie van Sony dus.

Ik ga speciaal een HDTV aanschaffen voor de Xbox360, en om HD materiaal te bekijken vanaf mijn HTPC. Tv kijken is dus zeker niet het belangrijkste!! Maar graag zou ik nog wat tips hebben met betrekking tot de aanschaf.

Welke tv van rond de 2000/2500 euro zouden jullie kopen? Waar zouden jullie die kopen? (via internet of echt in de winkel?) Waar moet ik nog meer rekening mee houden. Etc, etc...

Jullie zijn de kenners, dus jullie moet ik hebben als ik zo'n duur ding ga aanschaffen ;D Ik ben (zoals ik laatst in mijn "Private Home Theater" topic al aangaf) ook maar een student. Van iedere euro die ik uitgeef wil ik dus geen spijt hebben. Later zal dat allemaal wat makkelijker gaan denk ik.

Alvast bedankt voor de eventuele tips, hulp en antwoorden

Met vriendelijke groet,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

MichielO

Sowieso wil ik je de tip geven diverse topics op dit forum te bekijken, want er zijn wel degelijk al vele topics over plasma, LCD etc. met betrekking tot HDTV. Ikzelf ben voorstander van plasma boven LCD, maar aangezien jij TV (en DVD?) niet zo belangrijk vindt en vooral computer & XBOX gaat gebruiken, lijkt mij LCD een goede keuze. Ik ben echter niet zo met LCD bezig en kan je dus niet aangeven welke het beste is. Dat laat ik aan anderen over, hoewel de goude regel natuurlijk altijd luidt: ga zelf kijken en vergelijken (neem eventueel eigen games/DVD's etc. mee die je goed kent); jij moet het tenslotte het mooist vinden, toch?

Gr,
Michiel

Hoeksel

Zelf zat ik ook met deze vraag. Ik ben gegaan voor een projectie-TV die een resolutie heeft van 1280*720 en dus HDTV ondersteund. Ik heb hem gekocht via internet, wat ik wel ff een gok vond. Prijs was slechts 1450,- voor een 50" model met 1 DVI (DVD) en 1 component (XBOX) aansluiting. Kwaliteit van DVD valt me toch iets tegen, XBOX via component is echter geweldig.

Reden voor deze TV vs. plasma en LCD is simpel. LCD vind ik niet mooi, en een goede plasma is me nog te duur.

mradem

En ik zit in dezelfde situatie ;D . Het wordt iedergeval een LCD gezien een plasma te prijzig is. Ik zoek nml ook iets van rond de 2250 euro. Maatje 37 inch is opzich prima voor mij. Enige die ik op dit moment in het echt heb gezien is de Samsung en die vond ik best aardig. De tv wordt zowiezo ook nog gecalibreert. Volgens mij is naast Samsung de Sony Bravia's ook nog een leuke optie. Zoals ik mag geloven zijn dit op het moment de betere lcd's. De resolutie moet ook minimaal 1366*768 zijn.

R

Quote from: Hoeksel on November  9, 2005, 07:53:05
Zelf zat ik ook met deze vraag. Ik ben gegaan voor een projectie-TV die een resolutie heeft van 1280*720 en dus HDTV ondersteund. Ik heb hem gekocht via internet, wat ik wel ff een gok vond. Prijs was slechts 1450,- voor een 50" model met 1 DVI (DVD) en 1 component (XBOX) aansluiting. Kwaliteit van DVD valt me toch iets tegen, XBOX via component is echter geweldig.

Reden voor deze TV vs. plasma en LCD is simpel. LCD vind ik niet mooi, en een goede plasma is me nog te duur.

Als je hem hebt, zin om nog een keer langs te komen? Lijkt me gezellig.

Atmoz


Oke bedankt mensen.
Ik heb nog maar eens wat verder gelezen. De Samsung heeft 16 ms reactietijd. Dat is misschien wat aan de hoge kant waardoor de keuze nog meer op de Sony valt. Kan iemand mij de verschillen uitleggen tussen:

Sony S40A10 en Sony V40A10? Ik heb ergens gelezen dat de V beter is een NIET HD signalen (kabel tv en DVD?) Maar zijn er nog meer verschillen eigenlijk?
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

PietB


Erik

plasma kan misschien last krijgen van ingebrande scorebalken. Lcd heeft dat probleem zeker niet.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Atmoz

Quote from: Erik on November  9, 2005, 18:10:13
plasma kan misschien last krijgen van ingebrande scorebalken. Lcd heeft dat probleem zeker niet.

Tja, ze zeggen dat het bij de nieuwe generatie plasma's opgelost is. Tenminste, dat lees in net weer op dat forum waar de link net van gegeven is. Verder wil ik nog even melden dat ik laatst in een winkel was waar een verkoper de hele tijd vertelde dat ook LCD's kunnen inbranden. Ik geloofde dat natuurlijk niet, maar hij bleef maar volhouden. Soms snap ik het zelf niet meer. De een zegt dat de andere dat  ???
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Hoeksel

#9
Quote from: Ruben on November  9, 2005, 09:35:16
Als je hem hebt, zin om nog een keer langs te komen? Lijkt me gezellig.

Ik heb hem al een tijdje (de TV).....langskomen kan altijd, maar bedoel je nu jij bij mij of ik bij jou? Vind beide prima trouwens  ;D

Edit:

Ben ff blond: je bedoel natuurlijk de XBOX360 !! Is goed, laat ik je weten t.z.t., maar hij moet wel netjes streamen anders hoef ik hem niet.

R


mradem

Quote from: atmoz on November  9, 2005, 19:29:47
Tja, ze zeggen dat het bij de nieuwe generatie plasma's opgelost is. Tenminste, dat lees in net weer op dat forum waar de link net van gegeven is. Verder wil ik nog even melden dat ik laatst in een winkel was waar een verkoper de hele tijd vertelde dat ook LCD's kunnen inbranden. Ik geloofde dat natuurlijk niet, maar hij bleef maar volhouden. Soms snap ik het zelf niet meer. De een zegt dat de andere dat  ???

Lees ook weer dat bij.v de laatste pio plasma's weer gevoeliger zijn voor inbranders dan de versie daarvoor. Maarja ik denk dat het allemaal wel meevalt.


Erik

Quote from: atmoz on November  9, 2005, 19:29:47
Tja, ze zeggen dat het bij de nieuwe generatie plasma's opgelost is. Tenminste, dat lees in net weer op dat forum waar de link net van gegeven is. Verder wil ik nog even melden dat ik laatst in een winkel was waar een verkoper de hele tijd vertelde dat ook LCD's kunnen inbranden. Ik geloofde dat natuurlijk niet, maar hij bleef maar volhouden. Soms snap ik het zelf niet meer. De een zegt dat de andere dat  ???
LCD kan niet inbranden dat is gewoon onmogelijk (geen fosfor)
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

riwi

#13
Ik hoorde een verkoper roepen dat bij een plasma de kleuren na verloop van tijd (+2 jaar) minder worden.. dat het beeld dus fletser zou worden. Ik weet niet of dat waar is.

Zijn er ook kleinere plasma's (rond 26 inch) met wel de hoge resolutie 1366x768 o.i.d.? Ik zie ze niet en om die reden had ik me maar gericht op een LCD TV.
Overigens kijk ik DVD en HD altijd op de projector, dus mogelijk heb ik afwijkende eisen tav de TV dan anderen.

Samsung LE26M51B
JVC LT26S60B
Sony V serie
staan op mijn shortlist

The Stig

Ik ben eventueel van plan een beamer te kopen, maar omdat zo een beamer een lampenlevensduur heeft die toch een fractie is van wat een LCD scherm bied, was ik van plan voor mijn xbox 360 een kleine HDTV te kopen. Het mag overigens ook een monitor zijn, liefst wel 16:9, maar wat komt er dan i aanmerking? een monitor met component heb je die?

kippekop

Quote from: riwi on November 12, 2005, 11:42:54
Ik hoorde een verkoper roepen dat bij een plasma de kleuren na verloop van tijd (+2 jaar) minder worden.. dat het beeld dus fletser zou worden. Ik weet niet of dat waar is.

Zijn er ook kleinere plasma's (rond 26 inch) met wel de hoge resolutie 1366x768 o.i.d.? Ik zie ze niet en om die reden had ik me maar gericht op een LCD TV.
Overigens kijk ik DVD en HD altijd op de projector, dus mogelijk heb ik afwijkende eisen tav de TV dan anderen.

Samsung LE26M51B
JVC LT26S60B
Sony V serie
staan op mijn shortlist

Dat plasma's fletser worden was vooral vroeger een probleem, nu met die levensduur van 60.000 uur is dat echt geen probleem meer lijkt me, en anders zullen ze behoorlijk wat claims aan de broek krijgen :)
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

Atmoz


Zo, ik ben helemaal omgeslagen. Ik dacht dat LCD het beste was. Je leest veel over LCD. LCD dit LCD dat. En dat plasma maar slecht is en bla bla. Ik heb dus weken liggen zoeken/lezen/informeren/bellen naar LCD. Ik heb topics gemaakt op verschillende forum's (zie deze topicstart  ;)). Ik dacht gewoon omdat LCD's HD resolutie's hebben dat ze gewoon "je van het" waren in combinatie met computer + Xbox360. Kortom: ik wist 100% zeker dat ik een LCD (37" of 40") ging kopen...

Totdat ik dus in een winkel een plasma tegenkwam van Loewe (Modus L42). Deze heb ik ter plekke aan mijn laptop gehangen. Na 1 seconde was ik verkocht. Dit is gewoon echt niet normaal mooi mensen!! LCD kan hoog of laag springen, de resolutie's kunnen me een beer vangen. Deze 1024x1024 plasma kickt alle LCD's de pan uit. (mijn mening). Maar zeker ook de mening van alle mensen die bij me waren. Deze tv zijn ze vanmiddag (2 uur geleden) dan ook bij me komen afleveren. Ik ben nog nooit zo blij geweest met een aankoop.

Ik zou ook echt iedereen plasma aanraden. Echt fe-no-mi-naal  8)

Als mensen verder nog wat info willen dan laat maar horen...
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Djang

Dat vindt jij! ik ben dus een voorstander van LCD.
Veel betere support voor de nieuwe consoles en mijn Samsung ziet er helemaal niet slecht uit.
Ik vindt toevallig de Plasma's weer niet mooie.

Ik weet niet hoe het me de generatie Plasma's van nu zit maar het kan zijn dat ze: veel stroom vreten, even goed inbranden en nog een lagere reolutie hebben.
receiver: denon avr-x2000 , speakers: wharfedale diamond 8 serie, plasma: LG 50pz250, kabels: qed, console: wii u,

MichielO

Ja Atmoz, dat is het probleem een beetje. De fabrikanten en (simpele dozenschuif-)winkels sturen de arme consument allemaal naar LCD. De "echte" deskundigen en geinteresseerden kiezen echter duidelijk voor plasma (zie ook dit forum). Bij groot formaat en bewegende beelden is het een stuk beter dan LCD. Wel moet ik toegeven dat het gat kleiner wordt en bij stilstaand beeld (foto's) of computerbeeld het iets beter kan zijn. En inderdaad is inbranden nog een beetje een probleem bij plasma, maar het energiegebruik wordt iets overtrokken. Ten eerste vergelijkt men vaak een 28 inch CRT TV of LCD met een 50 inch plasma. Dat is natuurlijk niet eerlijk. Daarbij zijn de genoemde vermogens altijd bij maximale belasting (oftewel volledig wit scherm), nou, hoe vaak heb je dat? Het gemiddeld verbruik ligt niet veel hoger dan bij LCD of CRT, zeker niet als je het per inch (of cm) bekijkt.

The Stig

en hoe zit het dan met reactiesnelheden van plasma's?

Atmoz

#20
Quote from: Djang on November 13, 2005, 00:03:19
Dat vindt jij! ik ben dus een voorstander van LCD.
Veel betere support voor de nieuwe consoles en mijn Samsung ziet er helemaal niet slecht uit.
Ik vindt toevallig de Plasma's weer niet mooie.

Ik weet niet hoe het me de generatie Plasma's van nu zit maar het kan zijn dat ze: veel stroom vreten, even goed inbranden en nog een lagere reolutie hebben.


Natuurlijk, iedereen zijn eigen voorkeur  ;) Maar zoals ik al zij was ik ook helemaal gek van LCD. Lekker hoge resolutie enzo. Maar van de ene op de andere seconde ben ik dus meteen overgestapt. Je moet het gewoon zien om te geloven. Ik zal straks wat foto's maken dan is het misschien wat duidelijker. Al denk ik toch dat je het gewoon zelf moet zien. Ik wist ook niet wat ik zag toen ik m'n laptop aansloot op de SONY S40A10 LCD. Dat was gewoon prachtig!!! Echt super beeld. Screenshots van spellen en HD demo's (1280 x 720) zagen er SUPER uit. Maar toen ik dus hetzelfde ging doen op die plasma vielen me de klompen dus uit. Dat was gewoon nog veel en veel beter. Ik kan het nu nog steeds niet geloven hoe strak het beeld is. En de resolutie komt trouwens akelig in de buurt van LCD:


1 366 x 768 = 1 049 088 (LCD resolutie)

1 024 x 1 024 = 1 048 576 (Plasma resolutie)

Het verschilt in totaal maar 512 pixels  8)


Quote from: MichielO on November 13, 2005, 01:46:55
Ja Atmoz, dat is het probleem een beetje. De fabrikanten en (simpele dozenschuif-)winkels sturen de arme consument allemaal naar LCD. De "echte" deskundigen en geinteresseerden kiezen echter duidelijk voor plasma (zie ook dit forum). Bij groot formaat en bewegende beelden is het een stuk beter dan LCD. Wel moet ik toegeven dat het gat kleiner wordt en bij stilstaand beeld (foto's) of computerbeeld het iets beter kan zijn. En inderdaad is inbranden nog een beetje een probleem bij plasma, maar het energiegebruik wordt iets overtrokken. Ten eerste vergelijkt men vaak een 28 inch CRT TV of LCD met een 50 inch plasma. Dat is natuurlijk niet eerlijk. Daarbij zijn de genoemde vermogens altijd bij maximale belasting (oftewel volledig wit scherm), nou, hoe vaak heb je dat? Het gemiddeld verbruik ligt niet veel hoger dan bij LCD of CRT, zeker niet als je het per inch (of cm) bekijkt.


Precies  :D



Quote from: The Stig on November 13, 2005, 03:00:25
en hoe zit het dan met reactiesnelheden van plasma's?

Die zijn er niet  ;D Gewoon klats boem zonder vertraging!!
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Djang

Ik snap het meningsverschil al.
32'' is bij mij het maximale wat in de kamer past.
Ik zie dat de Loewe echter een stuk groter is.

Ik weet dat plasma in grote vorm het beter doet dan zijn LCD tegenhanger.
Maar in kleinere vorm vindt ik LCD niet al teveel onderdoen voor plasma.
receiver: denon avr-x2000 , speakers: wharfedale diamond 8 serie, plasma: LG 50pz250, kabels: qed, console: wii u,

Flyduck

Je hebt mij overtuigt, ik ga zelf nu ook voor een plasma voor de XBOX 360. Echter vind ik de Loewe wel verschrikkelijk duur. Ik heb mijn oog laten vallen op een plasmascherm van LG, deze is ook 42" en ondersteunt 1024x768.
Er staat bij dat hij HD-ready is, dus ik ga er vanuit dat is ook goed beeld heb straks.

Atmoz

Quote from: Flyduck on November 13, 2005, 14:20:29
Je hebt mij overtuigt, ik ga zelf nu ook voor een plasma voor de XBOX 360. Echter vind ik de Loewe wel verschrikkelijk duur. Ik heb mijn oog laten vallen op een plasmascherm van LG, deze is ook 42" en ondersteunt 1024x768.
Er staat bij dat hij HD-ready is, dus ik ga er vanuit dat is ook goed beeld heb straks.

Je zult zeker weten goed beeld hebben. En je kunt nog altijd gaan testen voordat je hem koopt he. Als je bijvoorbeeld je laptop meeneemt (of iemand anders zijn laptop) en je sluit hem aan ---> 2 sec. later koop je dat ding!! Zelfs TV kijken op een plasma is heel goed te doen, iets wat bij LCD heel anders is  >:(

Hehe, ik lijk wel een plasma verkoper. Maarja mensen die er een hebben weten wat ik bedoel  8)
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Atmoz

Quote from: Djang on November 13, 2005, 11:31:24
Ik snap het meningsverschil al.
32'' is bij mij het maximale wat in de kamer past.
Ik zie dat de Loewe echter een stuk groter is.

Ik weet dat plasma in grote vorm het beter doet dan zijn LCD tegenhanger.
Maar in kleinere vorm vindt ik LCD niet al teveel onderdoen voor plasma.


;D

Quote from: atmoz on November 13, 2005, 14:26:52
Je zult zeker weten goed beeld hebben. En je kunt nog altijd gaan testen voordat je hem koopt he. Als je bijvoorbeeld je laptop meeneemt (of iemand anders zijn laptop) en je sluit hem aan ---> 2 sec. later koop je dat ding!! Zelfs TV kijken op een plasma is heel goed te doen, iets wat bij LCD heel anders is  >:(

Hehe, ik lijk wel een plasma verkoper. Maarja mensen die er een hebben weten wat ik bedoel  8)
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5