Descent

Started by redfox001, November 7, 2005, 19:00:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

spotmatic

Quote from: Marsh on July 20, 2006, 09:51:35
Dat chineze meisje was echter de drijfsfeer om de film die avond af te kijken.  :-X ::)

U valt op exotische types?  ;)
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

Marsh

Quote from: spotmatic on July 20, 2006, 10:23:53
U valt op exotische types?  ;)


Ja...  :o ...dat zijn de mooiste meisjes die er zijn man.
Zo "mysterieus", die blondjes zijn altidj zo standaard.
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


Pouwiel

Gister gezien.

Meteen de laatste keer ! Er zijn toch een aantal keren geweest waarbij ik tóch maar eventjes de andere kant op keek van de spanning. Uiteraard zijn er een aantal elementen waarvan je (meegaand met de film) zou zeggen: "Goh, dat had ik toch wel anders gedaan/ervaren." Hier doel ik dan niet op de kritieke momenten, maar meer op de tekenen die de dames onderweg tegenkomen, wat meer aan het begin van de film dus.

Maar puur als kijkervaring: Toppertje...
Als vergelijking heb ik (if memory serves me correctly) alleen de 5de seconde scream (1), enkel dit dan 45 min. lang.

Mijn buurmeisje, aan wie ik de film had geleend, sliep vannacht maar met het licht aan.

Maar weet je...?
Ik denk,
dat het verhaal van kapitein Ortega, best eens waar kan zijn !

Erik

Quote from: Pouwiel on July 27, 2006, 14:07:05
Mijn buurmeisje, aan wie ik de film had geleend, sliep vannacht maar met het licht aan.
;D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

grid8400

Al een hele tijd geleden gezien (een paar keer zelfs) het is verwonderlijk vind ik eigenlijk dat hij op sites als imdb en moviemeter, behoorlijk wordt afgekraakt. (maarja..daar worden van die alto films waarbij je geen touw eraan vast kan knopen de hemel in geprezen.)

Anyways.. heerlijke spannende film. Lekker sfeertje, en ontpopt zich als een slasher hehehe. Wat is jullie conclusie van de laatste scene van de film?? of mag dat hier niet besproken worden omdat het een spoiler is?
Samsung LED UE55D8000 - Denon 2807 - KEF front iQ9 / center iQ6c / surround iQ1 - BD6500 - macmini PLEX

Douma

Deze film ook al een tijd geleden gezien en heb er zeker van genoten. Nog niet vaak een film gezien met zo'n beklemmende sfeer.

QuoteAl een hele tijd geleden gezien (een paar keer zelfs) het is verwonderlijk vind ik eigenlijk dat hij op sites als imdb en moviemeter, behoorlijk wordt afgekraakt. (maarja..daar worden van die alto films waarbij je geen touw eraan vast kan knopen de hemel in geprezen.)

Afgekraakt op imdb? Als cijfer krijgt deze een 7,4 en als je de user comments gaat lezen, lees je bijna niks anders dan goed. Op moviemeter zijn ze er inderdaad niet zo van te spreken, maar ook daar krijgt deze film uiteindelijk een 3,44(van de 5).
"Nothing lasts, but nothing is lost."

HTR

hmmm missschien moet ik hem dan nog maar een keer kijken, dit keer niet met een leuke dame naast me  ;D
miss was ik wel afgeleid en lette ik daarom niet echt op de film ;D

grid8400

Quote from: Douma on July 30, 2006, 11:10:47
Deze film ook al een tijd geleden gezien en heb er zeker van genoten. Nog niet vaak een film gezien met zo'n beklemmende sfeer.

Afgekraakt op imdb? Als cijfer krijgt deze een 7,4 en als je de user comments gaat lezen, lees je bijna niks anders dan goed. Op moviemeter zijn ze er inderdaad niet zo van te spreken, maar ook daar krijgt deze film uiteindelijk een 3,44(van de 5).

Muah.. meer moviemeter dan idd.. Veel van die bezoekers die daar in hun comment dus de film afkraken, dat vond ik nogal verwonderlijk.
Samsung LED UE55D8000 - Denon 2807 - KEF front iQ9 / center iQ6c / surround iQ1 - BD6500 - macmini PLEX

Raphie

ik vond het ook een goede film, verrassend einde ook wel 8)
JBL PRX Power!

Alex Cremers

Spannende en bij momenten een zeer claustrofobische film. De wezens waren wel niet erg logisch waardoor sommige scènes ongeloofwaardig overkomen. Toch goed voor een avondje griezelen.


Alex

denoontje

gister gezien....met shakers  ;D

eerste film waarbij mijn vriendin echt een gil sloeg..

al met al goed vermaakt en originele setting

wel had het voorstuk korter kunnen zijn....voegt niet heel veel toe

grid8400

Quote from: Alex Cremers on August  9, 2006, 13:22:32
Spannende en bij momenten een zeer claustrofobische film. De wezens waren wel niet erg logisch waardoor sommige scènes ongeloofwaardig overkomen. Toch goed voor een avondje griezelen.

Alex

Je moet voor de grap eens Planet Earth - Caves gaan kijken :) dan zie je een wezentje dat dus exact qua hoofd lijkt op die wezens uit The Decent (de blinde salamander). Zo onlogisch zijn die wezens dus niet :)
Samsung LED UE55D8000 - Denon 2807 - KEF front iQ9 / center iQ6c / surround iQ1 - BD6500 - macmini PLEX

Grindtegel

Ik begrijp nooit dat mensen gaan zitten zeuren dat er in een horrorfilm iets onlogisch gebeurd of dat er iets ongeloofwaardig is.

DUHHUH, het is goddorie een horrorfilm!!!!!!!!!!!!!  :P :P :P

Alsjeblieft zeg...
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Alex Cremers

Normaal gezien doe ik daar nooit aan mee maar in deze film viel het me op dat deze "creatures" wel heel dom zijn. Je begint je op den duur af te vragen hoe zij in al die duizenden jaren hun soort in stand hebben kunnen houden.

Alex

paul groot

paar maanden geleden op dvd gezien.
helemaal top ,.........voor mij dan.
Maar meteen een BD besteld.

gr
paul
Sony 4k, Ziggo Next 4K, Div Audio, PS4, Sony player4k, Eigenbouw speakers open baffle.

spotmatic

Quote from: paul groot on February 18, 2007, 22:45:45
paar maanden geleden op dvd gezien.
helemaal top ,.........voor mij dan.
Maar meteen een BD besteld.

Met zo'n film weet je meteen weer waarom je een Barco hebt  ;)
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

paul groot

Quote from: spotmatic on February 19, 2007, 09:04:29
Met zo'n film weet je meteen weer waarom je een Barco hebt  ;)
ja en ik had even moeten checken of die wel speeld op een niet regio vrije BD speler...........dom dom dom. :'( :'( :'(
Affijn, extra gemotiveerd om daar nog eens achteraan te gaan.
Ik heb nu Brothers Grimm en Descent die die niet wil.
Brothers opzettelijk gekocht om met eventuele hacks-test aan de gang te kunnen.
paul
Sony 4k, Ziggo Next 4K, Div Audio, PS4, Sony player4k, Eigenbouw speakers open baffle.

Erik

Descent in HD dat lijkt me wel wat, lekker.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

paul groot

Quote from: Erik on March 11, 2007, 21:19:43
Descent in HD dat lijkt me wel wat, lekker.

Ja mij ook,
http://bluray.highdefdigest.com/descent.html
beeld en geluid krijgen bijna alle sterretjes (beide 4,5 van de 5) dus moet een boeiende HD ervaring worden.
Sony 4k, Ziggo Next 4K, Div Audio, PS4, Sony player4k, Eigenbouw speakers open baffle.

paul groot

Vandaag de speler update 2.0 geplaats, geladen of hoe je dat ook noemt in de PANA.
En wat genot. Descent slikt ie nu wel en speelt ie.
Dit weekend dus kijken.
Lang leve updates..... ;D
Sony 4k, Ziggo Next 4K, Div Audio, PS4, Sony player4k, Eigenbouw speakers open baffle.

Del member

Net een 720p versie aan 't kijken ...

Ik vind de surrounds maar zeer stilletjes in deze film.
Natalie Jackson Mendoza mag er wel zijn en al paar keer erg geschrokken maar de holbewoners of whatever creatures moeten nog de revue passeren (dikke 50m aan 't kijken).

mimic

Even een oud topic ophalen...

Deze film heb ik nu minimaal 5 keer gezien met een maat en nog steeds schrikken we ons helemaal de ple..is!!! Het gaat inmiddels zover dat we ons biertje keurig op tijd weg zetten, lekker gaan zitten, en kadoem kadoem KA KA doem, het hartje springt weer even over.

Na 5 keer word afgezien van de heerlijke schrik effecten de rest van de film toch wel saai :) , jullie hebben vast een aantal tips voor me. Genre maakt me niet zoveel uit zolang het maar beklemmend is en we ons helemaal maf schrikken!

Tips?
KEF LS50W - Velodyne DD12

nielvm

Paar films waar ik aan denk (vond the descent ook enorm verschieten heel de film door)

- The ruins
- Re-cycle
- Dead end
- Silent hill
- The orphanage
- Rec

- ...
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

mimic

Geweldig he :)

The Ruins vond ik erg tegen vallen, R.e.c. was wel oke. De rest... gaat ik kijken :)
KEF LS50W - Velodyne DD12

Big-L

Voor mij niet te genieten, vanaf het eerste moment heb ik me geergerd aan de matige acteurs en de voorspelbare schrikeffecten, sorry "not my cup of tea"! :hmmm: