Taking apart the Mac mini - met een plamuurmes !!!

Started by Audiofiel, October 31, 2005, 15:22:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Audiofiel

Voor wie al een Mac mini heeft of overweegt er eentje te kopen een klein foto-verslag van het openmaken van dit technisch wondertje en het plaatsen van geheugen.

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

En dan komt het plamuurmes tevoorschijn:

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

En dan gaat de mini Mac open:

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Het oude geheugen (Apple 512 Mb) eruit en het nieuwe (Kingston 1 Gb) erin:

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

En dan die mooie kast weer netjes dichtmaken:

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Erik

Ben je niet bang voor statisische elketristeit en minder functionerende chips?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

garmtz

Quote from: Erik on October 31, 2005, 17:16:43
Ben je niet bang voor statisische elketristeit en minder functionerende chips?


*grinnik*  >:D 

Bedoel je 'statische elektriciteit'?

garmtz


Audiofiel

Quote from: Erik on October 31, 2005, 17:16:43
Ben je niet bang voor statisische elketristeit en minder functionerende chips?

Nee, statistisch gezien ( ;D) geen probleem. Kijk maar eens naar mijn vingers op deze twee foto's. Ik 'aard' mijzelf aan de metalen delen van de behuizing:


Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

patrick_vdb

Hi Arjen,

Desondanks is het nog steeds geen ESD-veilige omgeving en kan er nog steeds behoorlijke schade veroorzaakt worden...alhoewel dat statistisch inderdaad vaak zal meevallen met deze manier van werken.

Ik vind die foto met de vuist gewoonweg prachtig...kastje dicht 8) ;D

mvrg

Patrick

Erik

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Audiofiel

Quote from: patrick_vdb on October 31, 2005, 17:35:20
Desondanks is het nog steeds geen ESD-veilige omgeving en kan er nog steeds behoorlijke schade veroorzaakt worden...alhoewel dat statistisch inderdaad vaak zal meevallen met deze manier van werken.
10 jaar geleden waren geheugenmodules zeer gevoelig. Toen zat ik met een wrist-warp op de randaarde van het stopcontact. Maar het gaat niet zozeer om schadelijke ESD. Het gaat om potentiaal-verschillen. Die neem je weg door de behuizing dezelfde potentiaal te geven. Ik kan je garanderen dat dat voldoende is.

QuoteIk vind die foto met de vuist gewoonweg prachtig...kastje dicht 8) ;D
Thanks. Uiteraard is dat een geintje voor de foto. ;D








In het echt zet ik er mijn volledige gewicht bovenop... ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

norman

Zodra de Mac mini x86 er is ben ik erbij :)
Hoewel ik dan denk eerder een powerbook koop ... hmm
Hup hup op naar 2006 ;)
Arendal 1723S LCR - 1961 Rears - PSB Imagine XA Atmos speaker
Tonewinner AT-300 pre +  AD-7300 7CH amp
DIY Dayton 15 inch sub + Speakerland SUB6 + Peerless 12inch+PR DIY subwoofer

B.J.


Wimpie007

Quote from: norman on October 31, 2005, 19:08:49
Zodra de Mac mini x86 er is ben ik erbij :)
Hoewel ik dan denk eerder een powerbook koop ... hmm
Hup hup op naar 2006 ;)

Een intel pentium IV cpu in een brooddoos-grote behuizing?
Zolang je em niet aan zet moet dat lukken jah ;)
CinéSas:ThemeScene H56A, Marantz SR4600, DIY - Profigold - Lapp kabels, Samsung DVD, HTPC, Wharfedale Diamond 9.1 surround,...DVD collectie
Stereo: Sony ES EV, Classé VV, Marantz CD5000, PC, Wharfedale Pacific Evolution 10,...

Erik

Quote from: wimpie007 on November  1, 2005, 15:06:26
Een intel pentium IV cpu in een brooddoos-grote behuizing?
Zolang je em niet aan zet moet dat lukken jah ;)
Gewoon een laptop cpu, niet het zwaarste model, dan moet het lukken. In de Mm zit tenslotte ook geen G5 cpu op 2ghz, ander sgaat die blower wel heel hard loeien vermoed ik..
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

norman

Arendal 1723S LCR - 1961 Rears - PSB Imagine XA Atmos speaker
Tonewinner AT-300 pre +  AD-7300 7CH amp
DIY Dayton 15 inch sub + Speakerland SUB6 + Peerless 12inch+PR DIY subwoofer

Wimpie007

Met Pentium M processors is het inderdaad mogelijk, de 'echte' pentium 4 zie ik nog niet gebeuren.  Goed punt ivm de G5 <--> Mac Mini :)
CinéSas:ThemeScene H56A, Marantz SR4600, DIY - Profigold - Lapp kabels, Samsung DVD, HTPC, Wharfedale Diamond 9.1 surround,...DVD collectie
Stereo: Sony ES EV, Classé VV, Marantz CD5000, PC, Wharfedale Pacific Evolution 10,...