Panasonic AE700: Gele vlekken

Started by pietplezier, October 23, 2005, 14:15:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

pietplezier

Hoi,

Heb ik net na 1 maand wachten eindelijk mijn Panasonic AE700 beamertje binnen, heb ik zoiets:

Als er veel wit op het scherm is, of een bepaalde lichte tint, word deze omringd door gele vlekken.
Als je er goed op let, zie je het ook in kleine details, maar bijv. bij een snowboard spel van me (met veel wit!), is het echt extreem goed zichtbaar.
Of bijv. Jean Luc Picard die gele vlekken op zijn voorhoofd heeft, het lijkt net alsof 'ie een ei op z'n gezicht heeft kapot geslagen!

Ik dacht eerst dat het mijn te-lange VGA kabel was, maar de klacht doet zich ook voor bij de component en SCART ingang.

Iemand enig idee? Ik hoop echt dat het een software-glitch is.... :-\

pietplezier

YES! Op kunnen lossen, het ging hier dus om een software bug, ik probeerde nog een paar keer van beeld-mode te wisselen (THEATER1, THEATER2, THEATER3, NATURAL), en tadaa....het geel was ineens weg. :o

Nou maar hopen dat het niet terugkomt  ;)

Joep

Quote from: hasato on October 24, 2005, 14:49:59
YES! Op kunnen lossen, het ging hier dus om een software bug, ik probeerde nog een paar keer van beeld-mode te wisselen (THEATER1, THEATER2, THEATER3, NATURAL), en tadaa....het geel was ineens weg. :o

Nou maar hopen dat het niet terugkomt  ;)

Gelukkig maar! Ik begon me al zorgen te maken toen ik de titel las... ;D

Durk

dat is toch Riker o.i.d.
Wel vreemd. ik heb er nooit last van gehad.
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

pietplezier

Ja klopt, maar Picard zat er zo chagerijnig bij in z'n stoel dat ik Riker en de rest er maar als voorbeeld op had gezet. Hier was het geel ook meer present!  ;D

J.A.F._Doorhof

Heb je toevallig zelf zitten spelen in het service menu bij de color settings ?
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

pietplezier

Gelukkig hoefde ik er niet mee in het service menu te komen, gewoon tussen de verschillende beeld-modi schakelen was genoeg. Bij iedere stap verdween het iets meer (THEATER stand 1 t/m 3, NATURAL, etc., toen ik terug was bij de derde Theater stand was het ineens weg)!

Heb je dit wel eens vaker gezien Frank?

J.A.F._Doorhof

Niet op de panasonics maar wel op de Sanyo Z2/Z1 als je daar iets verkeerd veranderd aan de instellingen van de panelen krijg je ook dit soort gekke dingen.
Vandaar ook dat ik altijd adviseer uit dit soort menu's weg te blijven, vandaar mijn vraag of je toevallig iets veranderd had, bv voor het VB.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"