Stefan's HT |Nieuwe luidsprekers (25-9-2011)

Started by HTR, October 24, 2005, 13:43:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

geen vraag dit keer

optie 1
optie 2
het alternatief

HTR

Quote from: HTip on April 12, 2008, 22:09:55
Helemaal goed :D

wat begrijpen jullie mekaar toch allemaal goed :P

oh als laatste ( voor ik em dinsdag krijg) een plaatje van de binnenkant, k vind t wel netjes opgebouwd!




graafke

Tijdje je topic niet gevolgd maar je bent goed bezig zeg! Feli met de upgrades!  O0

tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

HTR

dankje! ben vanavond ook bezig geweest met wegwerken van kabels, dus dat gaat lekker, en heb nieuwe speakerkabel dan toch eindelijk besteld. voorde mensen die niet weten waar ik t over heb:
2x 3 meter bi wire, van 2x banaan naar 4x banaan


en de kabelgoot:


Sjors

mooie kabel !


Wat zijn dat voor vieze plekken/vlekken op de vloer ?





Groet, Sjors

HTR

Quote from: Sjors on April 17, 2008, 12:36:15
mooie kabel !


Wat zijn dat voor vieze plekken/vlekken op de vloer ?





Groet, Sjors

die vlekken zijn slijpzel en zaagsel dat haal ik straks weg als t helemaal is afgewerkt, die kabel staat nu ook nog strak, dat is straks ook opgelost, alleen de speakerkable ligt er dan nog, ook de voeding voor de logans loopt door die goot....

heb ik overiges beetje gejat van bbg, die hebben dat in hun sonus faber setup ook zo weggewerkt.
maar is erg goed idee! ;D

HTip

Quote from: HTR on April 17, 2008, 21:45:20
heb ik overiges beetje gejat van bbg, die hebben dat in hun sonus faber setup ook zo weggewerkt.
maar is erg goed idee! ;D

Beter goed gejat, dan slecht verzonnen ;D

Ziet er erg strak uit zo. Heel goed 8)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

JeKa

Ziet er inderdaan netjes uit zeg! Als je niet beter weet zou je denken dat het een plint was.

HTR

zo ik krijg morgen voor enkele weken 2 logees, heb dr zin an!

LittleNinja

Quote from: HTR on April 18, 2008, 18:45:49
zo ik krijg morgen voor enkele weken 2 logees, heb dr zin an!

Ik zal er overheen gelezen hebben maar wellicht kun je wat nadere informatie verschaffen...  ;)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

HTR

Quote from: LittleNinja on April 18, 2008, 20:46:11
Ik zal er overheen gelezen hebben maar wellicht kun je wat nadere informatie verschaffen...  ;)

marants sr 8002


onkyo tx nr-805

LittleNinja

Duidelijk.  ;D

Veel plezier de komende weken.

Heb je bij voorbaat al een lichte voorkeur voor 1 van de 2??
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

HTR

nee geen voorkeur, wil ze gewoon uitproberen, na de tijd zal je t horen, ik heb zown idee dat de onkyo met 2x 230 watt ipv 2x 140 watt meer controle heeft over de speakers, of dat echt goed hoorbaar is zal ik nog gaan horen....

HTip

Quote from: HTR on April 18, 2008, 18:45:49
zo ik krijg morgen voor enkele weken 2 logees, heb dr zin an!
Quote from: HTR on April 18, 2008, 21:09:19
marants sr 8002


onkyo tx nr-805


Leuk, maar wel goed op ze oppassen hoor. Ze maken nogal herrie ;D

Quote from: HTR on April 18, 2008, 21:18:18
nee geen voorkeur, wil ze gewoon uitproberen, na de tijd zal je t horen, ik heb zown idee dat de onkyo met 2x 230 watt ipv 2x 140 watt meer controle heeft over de speakers, of dat echt goed hoorbaar is zal ik nog gaan horen....

Ben benieuwd naar je resultaten. Er loopt al een vergelijking tussen een "oude" Marantz SR9600 en een Onkyo TX-NR905 (zie hier). En als je het topic leest kunnen we best een vergelijking gebruiken tussen een nieuwe Marantz SR8002 en een Onkyo TX-NR805 ;)

Veel plezier met testen... :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTR

ik heb ze net neergezet, ga straks weg, maar ga ze de komende wekene vergelijken en uitproberen, ik zal hier in mijn topic mijn bevindingen bijhouden.

vanaf maandag zal ik het makkelijker aan kunnen sluiten want dan krijg ik de viablue kabels binnen ( met banaan stekkers sluit het toch stukkie makkelijker aan!) alvast 2 plaatjes

LittleNinja

Ik ben vooral gecharmeerd door de Marantz. Erg mooi hoor!!

Succes met testen. ( Toch handig dat je bij de MM werkt.  ;) )

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

HTR

absoluut is erg handig! de marantz is inderdaad een mooie machine!

de marantz achterkant:

HTR


mambo

Quote from: HTR on April 19, 2008, 10:18:02
onkyo achterkant:
Lijkt mij toch dat je hier een 905 ipv 805 te pakken hebt  O0

edit: Je topic titel klopt i.i.g wel, alleen ik zag al een paar keer 805 in de topic voorbijkomen, vandaar.
IMAGE        : LG OLED83C1
SOUND       : Denon AVC-X4700H | Cambridge Audio CXA-80 | DacMagic 200M | Alva Duo
SPEAKERS  : 5.1.4 Tannoy D700 fronts | D750 center | D300 surrounds | m1 heights | BK XXLS 400 subwoofer
MEDIA        : Pro-Ject X2 TT | Marantz SA8400 vM | Dune HD Pro Vision 4K Solo | Volumio streamer | XBOX Series X

HTR

oh heb ik ook keer 805 gezegt? tis echt de 905 hoor :P
wil dan wel de meest luxe uitproberen ( al zit er nog eentje boven  ::) )
de marantz is bij mijn weten wel de meest luxe (hoogste model) van de avrecievers van marantz
m.a.u. de pre pro die op de markt gaat komen

mambo

Quote from: HTR on April 19, 2008, 10:44:48
oh heb ik ook keer 805 gezegt? tis echt de 905 hoor :P
wil dan wel de meest luxe uitproberen ( al zit er nog eentje boven  ::) )
de marantz is bij mijn weten wel de meest luxe (hoogste model) van de avrecievers van marantz
m.a.u. de pre pro die op de markt gaat komen
Ik zag eerder:
Quote from: HTR on April 18, 2008, 21:09:19
marants sr 8002


onkyo tx nr-805

en:
Quote from: HTip on April 19, 2008, 07:30:01
Leuk, maar wel goed op ze oppassen hoor. Ze maken nogal herrie ;D

Ben benieuwd naar je resultaten. Er loopt al een vergelijking tussen een "oude" Marantz SR9600 en een Onkyo TX-NR905 (zie hier). En als je het topic leest kunnen we best een vergelijking gebruiken tussen een nieuwe Marantz SR8002 en een Onkyo TX-NR805 ;)

Veel plezier met testen... :D
Toen zag ik het plaatje en zag 2 hdmi uitgangen, toen snapte ik het niet meer (laat vannacht en vroeg vanochtend.

In elk geval veel plezier en succes met testen, we zijn benieuwd!
IMAGE        : LG OLED83C1
SOUND       : Denon AVC-X4700H | Cambridge Audio CXA-80 | DacMagic 200M | Alva Duo
SPEAKERS  : 5.1.4 Tannoy D700 fronts | D750 center | D300 surrounds | m1 heights | BK XXLS 400 subwoofer
MEDIA        : Pro-Ject X2 TT | Marantz SA8400 vM | Dune HD Pro Vision 4K Solo | Volumio streamer | XBOX Series X

JeKa


HTR

klopt is van mijn werk inderdaad
daar leen ik het paar weekjes van, en dan neem ik weer paar andere versterkers mee, volgende op het lijstje zijn:
denon avr-3808
harman AVR-745
sony  STR-DA5200ES

JeKa

En daarna? Gaan ze terug als demo, of gaan ze buiten de MM de verkoop in ;) ;D >:D

HTR

hehe gaan ze terug als demo versterkers, buiten de mm om verkopen zal niet goed zijn voor me zelf :P
ze hebben al mijn gegevens heh! ;)
ik zit te twijffelen of weer 2 versterkers hierna over 1 versterker en een subwoofer, ik zit namelijk ook te kijken naar een sub om mijn geluidsbeeld wat aan te vullen in t laag....