Het 30.000-ste topic

Started by Audiofiel, October 22, 2005, 22:08:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Audiofiel

Het is zover. Het 30.000-ste topic is van een feit op htforum. Ruim 12.500 leden, meer dan 450.000 postings. Waar gaat dat heen? Zo op de valreep tussen de eerste en de tweede VAD-2005 dag, voor het tiende jaar alweer, een mooi moment om te reflecteren waarheen we met zijn allen gaan.

Het afgelopen jaar is een verschuiving geweest naar meer aandacht voor stereo en zelfbouw. Wat zijn de komende verschuivingen? Wordt meerkanaals weer interessanter of gaan we nog verder terug naar stereo? Gaan we allemaal binnen 1 jaar aan de High Definition?

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Spacebass

Quote from: Audiofiel on October 22, 2005, 22:08:53
Het is zover. Het 30.000-ste topic is van een feit op htforum. Ruim 12.500 leden, meer dan 450.000 postings. Waar gaat dat heen? Zo op de valreep tussen de eerste en de tweede VAD-2005 dag, voor het tiende jaar alweer, een mooi moment om te reflecteren waarheen we met zijn allen gaan.

Het afgelopen jaar is een verschuiving geweest naar meer aandacht voor stereo en zelfbouw. Wat zijn de komende verschuivingen? Wordt meerkanaals weer interessanter of gaan we nog verder terug naar stereo? Gaan we allemaal binnen 1 jaar aan de High Definition?


Sommige zijn al "zwaar" aan de HD ;D Zowel in Hard Disk als in High Def  ;)  ;D

Wat de verschuivingen zullen zijn?
Er zijn weinig nieuwe leden bijgekomen die iets nieuws gebracht hebben of een bepaalde expertise in huis hebben. Eerder mensen die ons terug in de tijd willen zetten of met een voet tussen de deur proberen te overtuigen dat we eigenlijk ons geld aan het verspillen zijn, of te wel mensen die geen meerwaarde op het forum hebben.

Ik merk wel dat zich achter het forum een heel relaxed clubje aan het vormen is die zich helemaal gestort hebben op het High Def  gebeuren. Die zijn helemaal niet bezig met kabeldiscussies, maar die leren van elkaar vanwege het nieuwe terrein waar nog veel te ontdekken valt. Een soort onderlinge behulpzaamheid/verbondenheid die ik al tijden niet meer op het HT forum gezien heb O0

VlisChris

Dat zal zowieso nog wel meer en meer worden, dat samen-uit samen-thuis gevoel onder de zeg maar oldschool groep van het forum.
Er zijn de laatste tijd zoveel mensen bijgekomen die weinig tot niets toevoegen dat je vanzelf meer de oude of bekende garde gaat opzoeken.
Zit er zelf geloof ik een beetje tussen omdat ik de oude garde nog nooit echt in levende lijve heb ontmoet :) (ok, heel even op de Rotterdamse beurs één of twee jaar geleden ;))
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

jaco

17174 persoonlijke berichten ?

Geen wonder dat de server langzaam is, dat is jouw inbox die de boel op staat te houden man.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Spacebass

Quote from: jaco on October 22, 2005, 23:31:16
17174 persoonlijke berichten ?

Geen wonder dat de server langzaam is, dat is jouw inbox die de boel op staat te houden man.
LOL  ;D

wh-vanderpost

Quote from: Audiofiel on October 22, 2005, 22:08:53
[...]Waar gaat dat heen? [...]
Dat kan ik beter aan jou vragen ;D
3636 dagen, 13 uur en 20 minuten online .. :P Dat is meer dan 10 jaar .. non stop .. hoe krijg je dat voor elkaar ???
Denon AVC-X3800H | NVidia Shield Pro | PS3
Tannoy Revolution R2 | RC (front+back) | R1 | SVS PB12-ISD
LG G3 83"
WBT | Oehlbach | Ixos | Kopp | Canare | Belden | DIY UTP | AudioQuest

Arno P

Quote from: wh-vanderpost on October 23, 2005, 00:13:24
Dat kan ik beter aan jou vragen ;D
3636 dagen, 13 uur en 20 minuten online .. :P Dat is meer dan 10 jaar .. non stop .. hoe krijg je dat voor elkaar ???

Ik zie:

Total Time Spent Online: 36 days, 13 hours and 37 minutes.
Total Posts: 4748 posts
Total Topics Started: 36 topics

::)

wh-vanderpost

Quote from: Arno P on October 23, 2005, 09:17:19
Ik zie:

Total Time Spent Online: 36 days, 13 hours and 37 minutes.
Total Posts: 4748 posts
Total Topics Started: 36 topics

::)
O ja .. ik zie het .. er is duidelijk nog even ge-photoshopped alvorens het plaatje hier te posten ;D
Denon AVC-X3800H | NVidia Shield Pro | PS3
Tannoy Revolution R2 | RC (front+back) | R1 | SVS PB12-ISD
LG G3 83"
WBT | Oehlbach | Ixos | Kopp | Canare | Belden | DIY UTP | AudioQuest

Arno P

Quote from: wh-vanderpost on October 23, 2005, 10:16:05
O ja .. ik zie het .. er is duidelijk nog even ge-photoshopped alvorens het plaatje hier te posten ;D

Wat een boef toch die audiofiel  >:D ;D

Audiofiel

Quote from: jaco on October 22, 2005, 23:31:16
17174 persoonlijke berichten ?

Quote from: wh-vanderpost on October 23, 2005, 00:13:24
3636 dagen, 13 uur en 20 minuten online .. :P Dat is meer dan 10 jaar .. non stop .. hoe krijg je dat voor elkaar ???

Quote from: wh-vanderpost on October 23, 2005, 10:16:05
O ja .. ik zie het .. er is duidelijk nog even ge-photoshopped alvorens het plaatje hier te posten ;D

:o :o ROTF LOL  ;D ;D

Ik dacht al: wie ziet het als eerste en wie ziet dat het nooit kan kloppen... :P
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Arno P

Freud zou hier toch duidelijk de wens uit halen ... ;D

Oracle

Als ik trouwens de adresbalk zie in je screenshot, dan is het niet topic no. 30.000, maar eerder topic no. 35.768, dus dan loop je eigenlijk vet achter!  >:D

Groet,
Mark

Audiofiel

Quote from: Oracle on October 23, 2005, 22:23:32
Als ik trouwens de adresbalk zie in je screenshot, dan is het niet topic no. 30.000, maar eerder topic no. 35.768, dus dan loop je eigenlijk vet achter!  >:D

Alleen een echt orakel zou dat kunnen weten. ;)

Ik vermoed dat het aantal topics in de adresbalk slaat op het aantal topics inclusief alle weggegooide topics. Hoewel dat ook veel zegt...
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

VlisChris

Dit is de officiele 30.000ste topic ;)
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=30000.new;boardseen#new
Een verkooptopic van Sjors van zijn bose speakers :-\ ;D
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Wimpie007

Je zou kunnen stellen dat de beide 30.000ste topics wel kenmerkend zijn voor dit forum ;)
Wat zou de toekomst brengen... :o
CinéSas:ThemeScene H56A, Marantz SR4600, DIY - Profigold - Lapp kabels, Samsung DVD, HTPC, Wharfedale Diamond 9.1 surround,...DVD collectie
Stereo: Sony ES EV, Classé VV, Marantz CD5000, PC, Wharfedale Pacific Evolution 10,...

Jimmy Conway

Quote from: Christiaan Sauer on October 24, 2005, 00:45:00
Dit is de officiele 30.000ste topic ;)
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=30000.new;boardseen#new
Een verkooptopic van Sjors van zijn bose speakers :-\ ;D


Tjonge, dat heeft 450.000 posts moeten duren.....
Hij houd echt van Bose  ;D

Durk

er zijn dan al 5700 topics verwijderd...
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

oud_account_1

Quote from: Durk! on October 24, 2005, 19:39:19
er zijn dan al 5700 topics verwijderd...
Alhoewel ik geen MySQL expert ben en de SMF database niet ken, denk ik niet dat er zoveel topics verwijderd zijn.
Waarschijnlijk is het nl zo dat het als je een topic wil starten en je later bedenkt dat dan het ID al toegekend is.
Bij het cancellen v/h topic wordt dan dat ID niet opnieuw beschikbaar gesteld.
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

Audiofiel

Quote from: squadra on October 24, 2005, 20:03:04
Alhoewel ik geen MySQL expert ben en de SMF database niet ken, denk ik niet dat er zoveel topics verwijderd zijn.
Waarschijnlijk is het nl zo dat het als je een topic wil starten en je later bedenkt dat dan het ID al toegekend is.
Bij het cancellen v/h topic wordt dan dat ID niet opnieuw beschikbaar gesteld.

Ik denk dat er best veel topics verwijderd worden, bijvoorbeeld van verkopen die dicht gaan en opschonen van de topics door de moderators. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

oud_account_1

Quote from: Audiofiel on October 24, 2005, 20:16:38
Ik denk dat er best veel topics verwijderd worden, bijvoorbeeld van verkopen die dicht gaan en opschonen van de topics door de moderators. ;)
Daar heb je een punt :)

Om eens een keer wat on-topic te posten...
Quote from: Audiofiel on October 22, 2005, 22:08:53
Het afgelopen jaar is een verschuiving geweest naar meer aandacht voor stereo en zelfbouw. Wat zijn de komende verschuivingen? Wordt meerkanaals weer interessanter of gaan we nog verder terug naar stereo? Gaan we allemaal binnen 1 jaar aan de High Definition?
Ik denk dat alle fysieke media (behalve platen :)) gaan verdwijnen en dat over een aantal jaar alles via downloads gaat, zowel films als muziek.
Ik hoop dat het dan mogelijk is om de spullen zoals b.v. bij alloffmp3.com toch ook in goede kwaliteit aan te schaffen.
Het trekt me nl weinig om met mijn set naar mp3 moet gaan zitten luisteren, alleen maar omdat dat voor de grote massa voldoende is.
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

Durk

wat dacht je van alle test topics
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Audiofiel

Quote from: squadra on October 24, 2005, 20:30:49
Om eens een keer wat on-topic te posten...Ik denk dat alle fysieke media (behalve platen :)) gaan verdwijnen en dat over een aantal jaar alles via downloads gaat, zowel films als muziek.

Je ziet dat al bij de iTunes Music Store (ITMS) en de nieuwe iTunes Video Store (ITVS). Je kunt daar korte films downloaden tegen betaling, die je op je computer kunt kijken of eventueel op je nieuwe video iPod. Pure video-on-demand. Dit is de voorbode van een compleet aanbod aan films. Ik weet zeker dat dat de volgende stap van Steve Jobs is.

Op het gebied van geluid is er natuurlijk al veel aan de gang. Ik draai zelf alweer een hele tijd met alle CD's op een harddisk in iTunes om tijdens het werken lekker van muziek te genieten over de set die op de computer aangesloten staat. En alweer een half jaar 'stream' ik draadloos muziek vanaf de centrale muziekbibliotheek op de eerste verdieping via een AirPort Express optisch digitaal naar de DAC van mijn stereoset. Lekker met de iBook op schoot even een muziekje uitzoeken en draaien maar: "Kijk mama, zonder handen!".

En ik moet zeggen dat vooral de nummers die ik in Apple Lossless formaat heb staan (helft van de ruimte van de originele AIFF van de CD) toch wel heel erg goed klinken. Niet zo goed als de CD zelf natuurlijk. Eerder als een veel goedkopere CD-speler dan waar ik normaal mee draai. En de reactie van bezoek is vaak erg leuk als ze zich niet realiseren waar die muziek nu vandaan komt... ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

oud_account_1

Quote from: Audiofiel on October 24, 2005, 21:53:16
En ik moet zeggen dat vooral de nummers die ik in Apple Lossless formaat heb staan (helft van de ruimte van de originele AIFF van de CD) toch wel heel erg goed klinken. Niet zo goed als de CD zelf natuurlijk. Eerder als een veel goedkopere CD-speler dan waar ik normaal mee draai. En de reactie van bezoek is vaak erg leuk als ze zich niet realiseren waar die muziek nu vandaan komt... ;D
Ik ben dus sinds afgelopen weekend aan het testen met de Roku (met wav's) en tot nu toe heb ik het idee dat het beter klinkt als mijn vertrouwde tascam cd-speler die ik als loopwerk 'misbruik'.
Niet het spreekwoordelijke gordijn, maar ik heb het idee dat er nog wat meer detail bijgekomen is.
Om het netwerk en mijn TAG niet elektrisch te koppelen gebruik ik nu nog toslink, maar ik denk dat ik uiteindelijk wel naar een oplossing met coax en spdif-scheidingstrafo ga.
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values