Ruben's meubel, tijd voor een update!

Started by R, October 9, 2005, 20:23:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

luistervinkje

#250
Zoals beloofd Ruben even een paar foto s van een paar schetsen zoals ik in mijn gedachten heb om een kast te maken .

Deze uitvoering heb ik gemaakt met de apparaatuur van BigDipper, maar kan eenvoudig aangepast worden op mijn eigen spullen.
Wil voor mij zelf de Rotel 1095 er niet bij in hebben,gewoon de Onkyo receiver en de dvd 939 ieders naast de center op gelijke hoogte.
In de onderste 3 vakken komen dan de Tuner voor de plasma en wat je verder dan maar hebt, het is de bedoeling dat de plasma zwevend op het boven blad komt met ongeveer 5 cm ruimte er tussen .
Op de andere tekening kun je zien dat we dat gaan doen met behulp van een balkje wat we op de achterkant van de kast gaan monteren.

Het bovenblad is dan ook maar ongeveer 21 cm breed terwijl de rest 47 diep is hierdoor kan de warmte beter weg en de center komt ook mooi tot zijn recht en wordt niet ingesloten in de kast zoals nu bij mij wel het geval is.
Rotel RSP 1098 en Rotel RDV 1093 Rotel RMB 1095 voor de fronts, RMB 991 voor de center RMB 1050 voor de r. B&W  803N  B&W Center HTM 1S 3 x REL Q200E  speakerkabel  KIMBER  4 tc en 8 tc BI-AMPING  interlink KIMBER HERO en digi siltech HF-9 G3 SE

R

We zijn vanmiddag weer even verder gegaan met het meubeltje. Ik heb de binnenzijde onder verstek bekleed met 3 mm mdf om het helemaal strak te krijgen. Daarna is de zichtzijde aan de beurt. Die zal ook met mdf beplakt worden waarna alles weer geschuurd en gelakt zal worden. Het was een extreem nauwkeurig zaagwerkje, maar heb gelukkig erg goede apparatuur tot mijn beschikking. Misschien gaan we vanavond verder met de zichtzijde.

Raphie

JBL PRX Power!

R


R

Vanavond weer verder gegaan met reken, denk en zaagwerk. Veel moeilijke schuine hoeken, dus veel zagen. Ik werk met een oversteek methode waar op het einde de restant strak wordt afgeschuurd. Dit wordt ook vewel toegepast voor een laagje 3mm mdf op speakers. Voor de zichkant heb ik 8 mm mdf gepakt, net even wat meer body. Als eerste de zaagapparatuur waarmee met de tweede onder 2 assen onder verstek kon worden gezaagd. Dat was heel handig.

R

Het mdf van dichtbij en overzicht. Nu maar drogen, en dan veel schuurwerk :D

molle

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

mikeske

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

R

Ha ha, ik ga er inderdaad voor. Zoals het er nu naar uit ziet, snel een nieuwe tv.. Dus moet het meubel ook af ;)

mikeske

Quote from: Ruben on August 28, 2006, 21:51:58
Ha ha, ik ga er inderdaad voor. Zoals het er nu naar uit ziet, snel een nieuwe tv.. Dus moet het meubel ook af ;)

heb je al beslist welke het wordt ?
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

R

Ongeveer wel ja ;) Zoals het er nu naar uit ziet de 32v2000 van sony.

Quote from: mikeske on August 28, 2006, 22:14:50
heb je al beslist welke het wordt ?

mikeske

Quote from: Ruben on August 28, 2006, 22:18:13
Ongeveer wel ja ;) Zoals het er nu naar uit ziet de 32v2000 van sony.




Best een mooie tv  ;)

Zelf zou ik graag een samsung hebben  :)
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

luistervinkje

#262
Quote from: Ruben on August 28, 2006, 21:19:19
Vanavond weer verder gegaan met reken, denk en zaagwerk. Veel moeilijke schuine hoeken, dus veel zagen. Ik werk met een oversteek methode waar op het einde de restant strak wordt afgeschuurd. Dit wordt ook vewel toegepast voor een laagje 3mm mdf op speakers. Voor de zichkant heb ik 8 mm mdf gepakt, net even wat meer body. Als eerste de zaagapparatuur waarmee met de tweede onder 2 assen onder verstek kon worden gezaagd. Dat was heel handig.

De handen jeuken mij bij het zien van die machienes , na 30 jaar in dat vak te hebben gezeten en nu al weer 2 jaar zonder
Rotel RSP 1098 en Rotel RDV 1093 Rotel RMB 1095 voor de fronts, RMB 991 voor de center RMB 1050 voor de r. B&W  803N  B&W Center HTM 1S 3 x REL Q200E  speakerkabel  KIMBER  4 tc en 8 tc BI-AMPING  interlink KIMBER HERO en digi siltech HF-9 G3 SE

R

Qua beeld voor mij echt stukken mooier dan een samsung in die prijsklasse. Heb echt uitvoerig vergelijkingen gedaan. Het design vind ik ook echt mooier, maar dat is bijzaak.

Quote from: mikeske on August 28, 2006, 22:34:20


Best een mooie tv  ;)

Zelf zou ik graag een samsung hebben  :)

R

Snap ik, blijft ook heerlijk om mee te werken.

Quote from: luistervinkje on August 28, 2006, 22:36:23
De handen jeuken mij bij het zien van die machienes , na 30 jaar in dat vak te hebben gezeten en nu al weer 2 jaar zonder

molle

#265
Mooi scherm hoor 8)

Blijven toch mooie plaatjes van Hed Kandi he :-*
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

R

Ja, gave plaatjes. De foto's zijn ook mooi ;)

Quote from: molle on August 28, 2006, 22:59:11
Blijven toch mooie plaatjes van Hed Kandi he :-*

R

Vandaag een uur of 5 bezig geweest met afwerken van het uitstekende platen. Dit was een zeer nauwkeurig werkje en heb er dan ook de tijd voor genomen. Qua planning was ik vandaag niet zo slim, de elektrische schaaf en de bandschuurmachines waren de deur uit vandaag, dus alles moest met de hand :D. Morgen verder schuren en de grondlak er weer op.

Het resultaat wordt trouwens wel weer heerlijk strak O0

molle

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

Wimpie007

Als ik het goed begrijp komt er dus omwille van de nieuwe layout een extra laag MDF bovenop de huidige bovenlaag?
Beetje jammer van al dat eerdere lakwerk natuurlijk, maar ik snap de bedoeling :)

Keep up the good work, ziet er veelbelovend uit!
CinéSas:ThemeScene H56A, Marantz SR4600, DIY - Profigold - Lapp kabels, Samsung DVD, HTPC, Wharfedale Diamond 9.1 surround,...DVD collectie
Stereo: Sony ES EV, Classé VV, Marantz CD5000, PC, Wharfedale Pacific Evolution 10,...

R

Ja, komt er wel op neer ja. Alleen het binnenwerk krijgt een nieuwe laag. De buitenlaag heeft er al 1. Dadelijk als alles weer in de lak staat, is het weer top.

Quote from: Wimpie007 on August 29, 2006, 17:21:48
Als ik het goed begrijp komt er dus omwille van de nieuwe layout een extra laag MDF bovenop de huidige bovenlaag?
Beetje jammer van al dat eerdere lakwerk natuurlijk, maar ik snap de bedoeling :)

Keep up the good work, ziet er veelbelovend uit!

R

Net weer lekker even mezelf uitgeleefd met een schuurpapiertje ( en machine). Daarna weer een laag grondverf aangedracht. Dit zullen er 2 worden, afgewerkt met 2 laklagen.. Het begint weer ergens op te lijken :D

Voor de oplettende kijkers, er steekt een randje uit, aan de voorkant. Dit is omdat de onderkant niet is bekleed met 8 mm mdf. Dit heb ik laten zitten omdat anders de hoeklijnen verstoord worden in het vooraanzicht.

tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

R

Black is back...

Hij staat weer in de lak. Kans is groot dat het bij 1 laag blijft. Hij ging er zo strak in de eerste keer. De verf heeft nu ook een tijdje niets gedaan, wat hem ten goede kwam. Als ie mooi opdroogt, doe ik er niets meer aan.

mikeske

Ziet er goed uit  ;)
Als het mooi droogt zou ik het ook zo laten.
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost