Ruben's meubel, tijd voor een update!

Started by R, October 9, 2005, 20:23:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

R

#25
Daarnaast heb ik het scharnier getest in een opstelling vanavond. Dit even testen is makkelijk dan in het hoofd. Nu weet ik dus om het draaipunt mogelijk te maken, er een stuk van de onderkant af moet. Dit is kopse kant van de onderplaat. Geen ramp, want hier zit de klep in dichte positie voor.

Daarnaast vast het eerste schuurwerk gedaan omdat ik even geen zin had in zagen. de lange zijde is vast gedaan en het ziet er weer gruwelijk strak uit.

Mark C00len

Leuk project heb je daar Ruben, blijf het zeker volgen.
Nu maar hopen dat alles goed gaat, maar zo te zien gaat dat wel lukken. :)

Succes!

MrG

Is multiplex echt zoveel beter dan bijv. MDF?

Ben zelf nl ook bezig om een TV anex audio meubel te maken. Het moet echter wel zwevend worden en mijn cd's moeten er ook een plekje in gaan vinden.
Het wordt trouwens ook in hoogglans gespoten. Wellicht dat ik er ook een topic aan kan wijden.
Pioneer 436XDE/Marantz DV7600/Marantz SR7500/Mordount Short Genie/Mission M30i/ Spirit of High Silver SK/ Audio Quest interlinks, HDMI, component etc / Oehlbach SW kabel

R

Quote from: MrG on November 15, 2005, 00:26:25
Is multiplex echt zoveel beter dan bijv. MDF?

Ik heb speciaal gekozen voor berken multiplex vanwege de klankeigenschappen. Dit is echter gedaan om basis van ervaringen van anderen. Er is ook ergens een link met test van diverse houtsoorten, maar die kan ik zo even niet terug vinden.

Je eigen meubeltopic.Zeker doen  O0

R

Kleine update maar weer dan. Het tekenwerk voor het scharnierpricipe is gedaan. Ik ga werken met een schuifmechanisme zodat de klep eerst naar voren komt, waarnaar deze plat geklapt kan worden. Niet heel eenvoudig, maar noodzakelijk om de hoek te overbruggen.

Vandaag wat lijm en schuurwerk gedaan. Wel valt al op dat dit een erg nauwkeurig klusje is. Dit wordt een moeilijk meubel om goed sluitend te maken. Omdat de zagen verschillen waarmee de lengte en breedte facetten zijn gezaagd, lukt dit nooit 100% accuraat. Hier zullen nog wel wat lijmtangen gebruikt moeten gan worden :P..

Hier de verlijmen van de buitenste ring zonder klep. Die ligt er los bovenop. Het meubel ligt in deze positie op zijn rug.

molle

Ziet er al goed uit en lekker zwaar Ruben ;) Zal wel tegen een stootje kunnen ;D
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

wil

Quote from: molle on November 24, 2005, 11:28:29
Zal wel tegen een stootje kunnen ;D
Waarom wil je er tegen stoten? ???

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

molle

Quote from: wil on November 24, 2005, 11:58:57
Waarom wil je er tegen stoten? ???

wil

Ik niet ::) als Ruben er eens moest tegen stoten ::)
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

R

Quote from: molle on November 24, 2005, 11:28:29
Ziet er al goed uit en lekker zwaar Ruben ;) Zal wel tegen een stootje kunnen ;D

Het zal inderdaad geen licht meubel gaan worden. Alleen maar goed.

vwb het stootje.. het hout is vrij zacht. je kan het indrukken met een nagel, dus dat we maar niet doen.

kit-kat

oh my goodness,....klinkt niet erg eenvoudig zo'n kastje   :o....
je hebt mijn waardering dat je er uberhaupt aan begint...ik zal je vorderingen aandachtig volgen, en ontzettend meejuichen als het af is. :D
Veel plezier met je nieuwe "knutselhobby"
"We lose our health to make money...
and then lose our money to restore our health."

"We get bored with childhood, we rush to grow up, and then long to be children again."

R

haha, zo erg is het ook weer niet kate. Ik heb wel wat jaartjes ervaring. Zoveel werk is het ook niet, moet alleen even uurtjes sprokelen van mijn eigen tijd.

R

Weer een update met foto's. Ik ben er nu wel achter dat dit geen eenvoudige klus is. Ontzettend veel en gruwelijk nauwkeurig zaagwerk. We zullen het er maar voor over hebben, denk ik dan maar.

Hier 2 foto's. De ene vertoont nog dikke naden, omdat de bovenplaat nog los ligt.

B.J.


R

Quote from: Bas Janssen on November 27, 2005, 16:59:41
Ziet er stevig uit!

Ja dat is het zeker. Hij zit ook nu al rond de 50+ kilo..

myself

zo te zien, zien de hoekjes er ook mooi afgewerkt uit  8)
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

R

Ik ben nog niet 1000% tevreden. Het zou zomaar kunnen dat er nog een laagje 4 mm mdf overheen komt. Dan is het echt megastrak.

MrG

Quote from: Ruben on November 27, 2005, 17:01:43
Ja dat is het zeker. Hij zit ook nu al rond de 50+ kilo..
Heb net even zitten rekenen. Ik ben bang dat mijn meubeltje de 100 kilo ook gaat passeren. Met apparatuur zelfs de 130 ::)

Ik hoop wel dat het allemaal blijft hangen. hehehe >:D

de foto's volgen
Pioneer 436XDE/Marantz DV7600/Marantz SR7500/Mordount Short Genie/Mission M30i/ Spirit of High Silver SK/ Audio Quest interlinks, HDMI, component etc / Oehlbach SW kabel

R

Vanavond weer een heel stuk verder gekomen. Al het zaagwerk is in ieder geval klaar pfft. Zoals het er nu naar uit ziet, gaan we volgende week beginnen met afwerken. Geen foto's deze keer.

MrG

Ben ook begonnen aan de bouw. Zal een eigen topicje starten voor de liefhebbers. ;)
Pioneer 436XDE/Marantz DV7600/Marantz SR7500/Mordount Short Genie/Mission M30i/ Spirit of High Silver SK/ Audio Quest interlinks, HDMI, component etc / Oehlbach SW kabel

myself

Quote from: Ruben on November 30, 2005, 22:49:59
Zoals het er nu naar uit ziet, gaan we volgende week beginnen met afwerken. Geen foto's deze keer.
'volgende week' is ondertussen al een maand geleden  ;) hoe staat het ermee Ruben. Heb je al eindfoto's in je Mac zitten of komen die er nog aan ?
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

R

Quote from: myself on December 30, 2005, 00:19:27
'volgende week' is ondertussen al een maand geleden  ;) hoe staat het ermee Ruben. Heb je al eindfoto's in je Mac zitten of komen die er nog aan ?

Tja, soms loopt het niet helemaal zoals je wilt. Hij staat klaar om afgewerkt te worden. Heb stiekem al wat geschuurd :). Nu alleen nog even tijd vinden om te spuiten.

kohns

Quote from: Ruben on December 30, 2005, 00:40:51
...Nu alleen nog even tijd vinden om te spuiten.

En ook eens wat tijd vinden om een paar nieuwe fotokes te shooten... want we zijn allemaal heeeeeeel curieus  ;D
B&W 802 Diamond, ghost center, CWM DS8 | Primare CD31, SP31, A30.3, A32 | Dune player | Kimber, VDH, Oehlbach | Isotek | Logitech Harmony | Panasonic TH-50PY700F, PTA-900E | Projecta Electrol High contrast M

R

#47
Ok ok, was toch even op de zaak, meteen even wat foto's geschoten.

OscarTango

Dat ziet er idd erg zwaar uit... zal wel mooi zijn als het eenmaal gespoten is. Welke kleur wordt het ?
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500
Wharfedale Diamond 8.4, centre en 8.1 als surround

molle

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4