Links naar grote bioscopen en de bouw daarvan.

Started by Volumius, September 30, 2005, 10:20:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Volumius

Ik ben ook wel benieuwd hoe bioscopen als Utopolis almere en Cinemec ede e.d. nou in elkaar steken. Kunnen mensen misschien in dit topic links posten naar grote bioscopen en de bouw daarvan en de techniek die daarin gebruikt word qua geluid en beeld? Lijkt mij namelijk wel interessant.

Summer

Nou ben ik ook wel heel benieuwd ja...
Kan ik mischien nog ideeen opdoen voor thuis.  8)

BernHardN

hoi,
nou rij ik wel eens door Emmen en daar wort een bios geboud met dacht ik 6 zalen!
verder heb ik geen link maar je kan er even lang rijden :D








Bernhard

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

Volumius

Ja ik vraag me dus ook af wat er zich nou bijvoorbeeld allemaal achter dat scherm in utopolis almere bevind. En wat voor versterkers etc er gebruikt worden in dat soort bioscopen. Is er niemand die wat links weet of fotos heeft?

Sjors

Quote from: Volumius on October  5, 2005, 12:17:31
Ja ik vraag me dus ook af wat er zich nou bijvoorbeeld allemaal achter dat scherm in utopolis almere bevind. En wat voor versterkers etc er gebruikt worden in dat soort bioscopen. Is er niemand die wat links weet of fotos heeft?

Versterkers dat is waanzinnig! dat zijn 2 meter hoge 19" racken helemaal vol  8)

Volumius

Ja precies, dat soort dingen bedoel ik dus,     wij willen foto's :P

Sjors


Jag

Het is allemaal denk ik minder heftig dan je denkt. De meeste bios zalen draaien analoog op de optische sound track (zeer subtoptimaal). En er worden echt niet heel bijzondere spullen gebruikt. De subs hebben meestal extension tot zo'n 35Hz, meer niet (dieper in combinatie met veel outpt is groot en duur). Enkel of dubbel 18" per kant, zoiets. En de installatiemarkt voor bios zalen (uberhaupt de installatiemarkt) zit vol met suffe grijze technici die meer naar hun RTA kijken dan dat ze luisteren (een set inregelen zittend achter een laag glas), gebruikmakend van verouderde meet protocollen.

Volumius

Tja maar ik ben wel benieuwd wat er zich nou achter het scherm in Grand 1 van Grand theatre amersfoort bevind. Of nog beter: Zaal 1 utopolis almere. Ik vind het geluid in die twee bioscopen erg mooi.

Sjors

Quote from: Volumius on October 14, 2005, 13:13:49
Tja maar ik ben wel benieuwd wat er zich nou achter het scherm in Grand 1 van Grand theatre amersfoort bevind. Of nog beter: Zaal 1 utopolis almere. Ik vind het geluid in die twee bioscopen erg mooi.


Ik woon op loopafstand van het  Grand theatre  ;)

Het is van JT (Jochems theater) en de buur van mijn oom zit daar bij, ik mag eens achter de schermen kijken in Amersfoort, maar hij heeft het erg druk, maar als het er van komt, maak ik foto's  8)


Groet, Sjors

christian19

Quote from: Volumius on October 14, 2005, 13:13:49
Tja maar ik ben wel benieuwd wat er zich nou achter het scherm in Grand 1 van Grand theatre amersfoort bevind. Of nog beter: Zaal 1 utopolis almere. Ik vind het geluid in die twee bioscopen erg mooi.

Vraag daar gewoon eens of je een kijkje mag nemen achter de schermen, wie weet.

Mark C00len

Op deze site zie je met behulp van foto's de bouw van een redelijk grote private bioscoop.
Kijk maar onder history.

http://www.subcentral.ch/

Volumius

Wauw wat een prachtig HT, en ook veel foto's hoe zoiets in elkaar steekt. Best leerzaam ook hoe je bepaalde ruimtes optimaal benut. Dat soort links hou ik van! Keep posting :D

Jimmy Conway

Quote from: Mark C00len on October 15, 2005, 02:37:18
Op deze site zie je met behulp van foto's de bouw van een redelijk grote private bioscoop.
Kijk maar onder history.

http://www.subcentral.ch/

Geen 4G toegepast, dus het kan nooit veel zijn  ;D

VlisChris

IK zie dat ze een Pio DV444 gebruiken voor de aansturing van het geheel?
Whahahaha. Sorry, maar dat is dus echt een wereldgrap. Erg nette speler voor zijn geld (heb hem zelf als tweede speler nog steeds) maar voor zo'n zaaltje lijkt me dat dus echt erg ver onder de maat.
Maargoed. Je moet je geld toch ergens aan uitgeven ;) (en dat is dus blijkbaar niet aan apparatuur die gelijk staat aan de ruimte)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Jimmy Conway


VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.