Pjotr`s Aurel Bryan audiosetje...

Started by Pjotr27, September 27, 2005, 09:41:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Pjotr27

Komende maand komen we naar Nederland voor een korte periode. Elders op Htforum had ik een oproep gedaan voor oude mobieltjes.
Hier een reminder: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=177482.0
Alvast bedankt voor jullie medewerking!
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Pjotr27

Na anderhalf jaar stilte wel weer leuk nieuws. Vanaf eind April woon ik weer in Nederland. Nu druk aan het oriënteren hoe de Indonesische hifi + wat andere spullen naar Nederland kan. Prijzen voor verscheping zijn echt belachelijk... Wellicht hebben mensen hier tips?
Donderdag ga ik een Vermouth USB kabel ophalen. Die schijnt echt heel goed te zijn en zeker hier redelijk betaalbaar. Verder komen mijn Aurel Bryan fieldcoil units mee, mijn 47 labs cd loopwerk/dac. Versterker ga ik in Nederland andere voor kopen. Mijn Tektron is verkocht aan iemand die hier woont. Spannend allemaal...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

MarKath

Quote from: Pjotr27 on January 25, 2022, 09:19:04
Na anderhalf jaar stilte wel weer leuk nieuws. Vanaf eind April woon ik weer in Nederland. Nu druk aan het oriënteren hoe de Indonesische hifi + wat andere spullen naar Nederland kan. Prijzen voor verscheping zijn echt belachelijk...

Wellicht hebben mensen hier tips?


Gewoon heeeeel veel forummers uitnodigen in Indonesië en die dan allemaal iets in de handbagage mee terug geven ;D
Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

Xander32

Welkom terug. Trek maar een dikke jas aan.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Peerless Monster

Quote from: Pjotr27 on January 25, 2022, 09:19:04
Na anderhalf jaar stilte wel weer leuk nieuws. Vanaf eind April woon ik weer in Nederland. Nu druk aan het oriënteren hoe de Indonesische hifi + wat andere spullen naar Nederland kan. Prijzen voor verscheping zijn echt belachelijk... Wellicht hebben mensen hier tips?
Donderdag ga ik een Vermouth USB kabel ophalen. Die schijnt echt heel goed te zijn en zeker hier redelijk betaalbaar. Verder komen mijn Aurel Bryan fieldcoil units mee, mijn 47 labs cd loopwerk/dac. Versterker ga ik in Nederland andere voor kopen. Mijn Tektron is verkocht aan iemand die hier woont. Spannend allemaal...

Joh! Kom je terug? Ik heb je vorig jaar nog gezien natuurlijk, maar welkom terug!
In de oude professie of ga je wat anders doen?
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Pjotr27

Quote from: Peerless Monster on January 25, 2022, 12:12:14
Joh! Kom je terug? Ik heb je vorig jaar nog gezien natuurlijk, maar welkom terug!
In de oude professie of ga je wat anders doen?

Yep, was leuk om je te ontmoeten. Nee, niet terug in oude professie. Wel 2 of 3 keer per jaar heen en weer naar Indonesië en daarnaast ben ik met iets anders bezig.
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Pjotr27

Quote from: MarcelHLX on January 25, 2022, 09:41:50
Gewoon heeeeel veel forummers uitnodigen in Indonesië en die dan allemaal iets in de handbagage mee terug geven ;D

Helaas kom je Indonesië niet in als toerist. Zit nog helemaal op slot en gaat ook niet open voorlopig. Het heeft een flinke slag geslagen in Bali, er staan echt honderden winkels/restaurants en hotels leeg en te huur. Jalan Kuta, waar je 2 jaar geleden niet kon lopen in de avond door de drukte, is helemaal dicht. Paar kleine winkels nog open. Aan de andere kant, de toeristen hebben voor de locals veel kapot gemaakt.
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Pjotr27

Quote from: Xander32 on January 25, 2022, 10:53:14
Welkom terug. Trek maar een dikke jas aan.

Ja dat is het minst leuke van terugkomen. Ik houd erg van extreme hitte... en die is er genoeg in Indonesië.
Aan de andere kant, de pandemie heeft o.a. reizen extreem moeilijk gemaakt. Met kinderen en kleinkinderen in Nederland is het beter terug te komen en vanuit hier alles te gaan regelen. Het is ook beter voor Indonesië omdat ze het "zelf" moeten gaan doen voor een groot gedeelte. Komende maanden nog flink "hifi" neuzen hier. Er wordt veel moois gemaakt...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Pjotr27

Afgelopen week twee flinke Sansui versterkers gekocht. Die ga ik in Nederland restaureren en de best klinkende houd ik. Het is een AU-719 en een AU-8500... De laatste is bijna 50 jaar oud. Ik ben heel benieuwd hoe dit nog kan klinken
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Peerless Monster

Quote from: Pjotr27 on February  4, 2022, 05:50:11
Afgelopen week twee flinke Sansui versterkers gekocht. Die ga ik in Nederland restaureren en de best klinkende houd ik. Het is een AU-719 en een AU-8500... De laatste is bijna 50 jaar oud. Ik ben heel benieuwd hoe dit nog kan klinken

Oh zo mooie dingen! Ze verdienen die restauratie!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Pjotr27

En de 1e versterker is aangekomen. Leuke projecten straks...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

twani

Quote from: Pjotr27 on February  4, 2022, 05:50:11
Afgelopen week twee flinke Sansui versterkers gekocht. Die ga ik in Nederland restaureren en de best klinkende houd ik. Het is een AU-719 en een AU-8500... De laatste is bijna 50 jaar oud. Ik ben heel benieuwd hoe dit nog kan klinken

Oew, daar ben ik reuze enthousiast over👍  Ik heb recent een Rotel bakbeest laten reviseren en man man, wat klinkt dat lekker die oudere, vooral jaren 70, apparatuur  :inlove:

Hij is gewoon echt een klap beter dan alle moderne bakken die ik de afgelopen 20 jaar in huis heb gehad..

Ik volg dit avontuur graag Pjotr😉

twani

Daar wordt een mens nou blij van..

minplus

Gefeliciteerd! Erg mooie versterkers.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

Pjotr27

Dit is de andere versterker die nog onderweg is: Sansui AU-8500... geproduceerd in 1974
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

minplus

If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

Pjotr27

Het transport vanuit Indonesië schiet nog niet erg op, vanmorgen maar mijn Sansui AU-505 aangesloten, die had ik nog bij mijn zoon staan. Op een setje Chario Millenium One met heel laag rendement. Dan denk je, die heeft niet genoeg power voor de Chario, maar ik kan niet anders zeggen dat het echt super klinkt. Open, sprankelend en het maakt gewoon muziek. Wat is er dan allemaal mis gegaan op versterker gebied de afgelopen tientallen jaren. De Sansui is uit 1972.....
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Pjotr27

Intussen is mijn transport vanuit Indonesië aangekomen in Nederland en uitgepakt. Ook mijn nieuwe luisterkamer schiet aardig op. Hier een foto..
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Peerless Monster

Quote from: Pjotr27 on November 15, 2022, 15:45:46
Intussen is mijn transport vanuit Indonesië aangekomen in Nederland en uitgepakt. Ook mijn nieuwe luisterkamer schiet aardig op. Hier een foto..

Gaaf Peter! Eindelijk weer je eigen spullen.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Pjotr27

Mijn nieuwe geïntegreerde 2A3 versterker is zo goed als af. Wel tot half 2023 wachten voor hij in Nederland is.
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Mediator

Quote from: Pjotr27 on January  4, 2023, 20:09:33
Mijn nieuwe geïntegreerde 2A3 versterker is zo goed als af. Wel tot half 2023 wachten voor hij in Nederland is.

Mooi spul, mooie buis! Maar komen ze hem te voet brengen?

Pjotr27

Quote from: Mediator on January  4, 2023, 21:05:37
Mooi spul, mooie buis! Maar komen ze hem te voet brengen?

Helaas duurt verzenden uit het Verre Oosten tegenwoordig lang..
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Rob_Dingen

Quote from: Pjotr27 on January  4, 2023, 20:09:33
Mijn nieuwe geïntegreerde 2A3 versterker is zo goed als af. Wel tot half 2023 wachten voor hij in Nederland is.
Is in ieder geval prachtig gebouwd.
Welke speaker ga je er aan hangen?

Rob

Pjotr27

Aurel Bryan 8 inch fieldcoil. Komen nieuwe kasten voor en buizen voeding voor de units...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Pinda13

Quote from: Pjotr27 on January  4, 2023, 20:09:33
Mijn nieuwe geïntegreerde 2A3 versterker is zo goed als af. Wel tot half 2023 wachten voor hij in Nederland is.

Haha leuk om te zien dat je de foto's hebt gedeeld en inderdaad het is een juweeltje.. Dat is makkelijk zeggen van mezelf  :tongue2:. Bedankt voor het vertrouwen Peter! Over goed 4 maandjes mee in de container en op naar NL. Hier en daar zal ik hem nog wat verder tweaken, maar ik ben nu al erg tevreden. Eenvoud als in ''less is more'' is de sleutel zoals altijd. Zo mooi  :inlove:. Tegen die tijd heb ik ook wat meer DACS (Ad1865,tda1540) klaar.  :hehe:
" no loss of fine detail "