zolderkamer nr 80545673234... (Nieuwe plaatjes)

Started by Major_Ton, September 12, 2005, 10:44:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Major_Ton

Hallo allemaal,


Met de komst van mijn eerste projector-beamer-plaatjesschieter-geval-ding-apparaat, vond ik het nodig mijn kamer daar van te voren op aan te passen.
De zolder kamer zoals hij was, met witte muren en blauwe dakbalken, moest een andere kleuren krijgen.
Na een korte twijfel is er gekozen voor; ZWART, BORDEAUX ROOD en ANTRACIET  8)
Natuurlijk wordt er ook wat aan de verlichting gedaan en gelukkig is de nieuwe vloerbedekking ook al besteld...

Hier wat foto's om het allemaal duidelijk(er) te maken...




2 foto's van de troep...


Voorbereiding voor...


...de lampjes die opgehangen worden


Hier is de eerste plaat voor de lampjes gehangen, een deel ontbreekt dus nog.


Apparatuur aan de muur




deels overzicht


Updates zullen volgen!!!


Gr. Sven
Set 1: BlueSound Node N130 - Topping E30-II - Lyngdorf TDAI 1120 - PrimaLuna EVO-200i - JBL 4309 - Supra PLY 3.4S - LG 77G2 - Sony PS5

Set 2: Werk PC - Topping D10s - Wadia PowerDAC Mini - Tannoy S6LCR - VdH CS122 - Sony KD 75XF9005

triple_A

#1
Ziet er al érg goed uit :D
Mooie app ook!
mvg, Triple_A

-Freek-

Dat wordt een hele mooie ruimte als je zo doorgaat.  Heb je trouwens de AVR3803 staan ofzo?

JWO

Quote from: JKI on September 12, 2005, 18:21:32
Dat wordt een hele mooie ruimte als je zo doorgaat.  Heb je trouwens de AVR3803 staan ofzo?
zie zijn sig: Receiver: Denon AVR 2801 ;)
Denon - Vincent - Marantz - Klipsch - Barco data 500

reza

Ziet er goed uit ;D ik heb het zelfde gedaan met het plafon, alleen heb ik er een lichtslang opliggen :P
Wat ga je voor stoelen gebruiken ???
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Major_Ton

Quote from: reza on September 12, 2005, 18:42:56
Wat ga je voor stoelen gebruiken ???

Stoelen?  ??? Een twee persoons bed!!!  O0


Ik heb nog wel aan stoelen gedacht, maar ik heb onlangs een bed gemaakt, wat nog geschilderd moet worden en ik denk dat ik deze dienst laat doen als lichamelijke ondersteuning tijdens het bekijken van een film.


Gr. Sven
Set 1: BlueSound Node N130 - Topping E30-II - Lyngdorf TDAI 1120 - PrimaLuna EVO-200i - JBL 4309 - Supra PLY 3.4S - LG 77G2 - Sony PS5

Set 2: Werk PC - Topping D10s - Wadia PowerDAC Mini - Tannoy S6LCR - VdH CS122 - Sony KD 75XF9005

supermuis

#6
en alleen maar naar natuurfilms kijken zeker ;D
Quote






reza

heb je geen (normale) slaapkamer dan om in te slapen ??? ;D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

JWO

Quote from: reza on September 12, 2005, 20:19:41
heb je geen (normale) slaapkamer dan om in te slapen ??? ;D
Een bed is niet alleen om te slapen  ;D
Denon - Vincent - Marantz - Klipsch - Barco data 500

reza

Nee dat klopt! ik leesnet dat je het ook kan gebruiken als bankstel,om lekker film te kunnen kijken ;D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

molle

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

Sjors

#11
Major_Tomn

Het ziet er hartstikke mooi uit!doet erg warm aan  8)

Ik heb aleen een ding om op aan te merken.. die lampjes, het uiteindelijke effect is mooi! maar hoe het aangesloten is  :-\  :'(

Groet, Sjors






Major_Ton

#12
Quote from: Sjors on September 12, 2005, 21:47:28
Major_Tom

Het ziet er hartstikke mooi uit!doet erg warm aan  8)

Ik heb aleen een ding om op aan te merken.. die lampjes, het uiteindelijke effect is mooi! maar hoe het aangesloten is  :-\  :'(

Groet, Sjors







Het is Major_Ton!!! met een --> N <-- !!! haha, verder heet ik gewoon Sven ;) Lekker belangrijk verders...


Maar op die dradenboel was ik nou juist zo trots!!!  8)
Het valt erg mee hoor, er is nergens kaal koperdraad te zien oid. En om het nou weer in allemaal PVC buizen te proppen...
Ik ben ieder geval niet bang dat het gaat knetteren  >:D

Verder nog 3 foto's...


De tweede plaat zit er nu ook op. Moet em morgen alleen nog even schilderen




Twee foto's van de schuifbare afdekplaat die voor mijn dakraam komt om alles 100% dicht te maken.
Het is nog even een proef opstelling en ook dit krijgt uiteraard nog een kleurtje...


Verder, dat bed... Tja, nu heb ik het geluk dat ik een zeer lieve, leuke, knappe en zorgzame vriendin heb, dus natuurfilms hoef ik niet naar te kijken  ;D
En dit best staat er omdat het inderdaad ook mijn slaapkamer is...

Gelukkig is mijn auto ook zo goed als zeker verkocht, dus de projector zal er ook snel komen!


To be continued...
Set 1: BlueSound Node N130 - Topping E30-II - Lyngdorf TDAI 1120 - PrimaLuna EVO-200i - JBL 4309 - Supra PLY 3.4S - LG 77G2 - Sony PS5

Set 2: Werk PC - Topping D10s - Wadia PowerDAC Mini - Tannoy S6LCR - VdH CS122 - Sony KD 75XF9005

Sjors

Quote from: Major_Ton on September 12, 2005, 22:22:19
Het is Major_Ton!!! met een --> N <-- !!! haha, verder heet ik gewoon Sven ;) Lekker belangrijk verders...


Maar op die dradenboel was ik nou juist zo trots!!!  8)
Het valt erg mee hoor, er is nergens kaal koperdraad te zien oid. En om het nou weer in allemaal PVC buizen te proppen...
Ik ben ieder geval niet bang dat het gaat knetteren  >:D

Verder nog 3 foto's...


De tweede plaat zit er nu ook op. Moet em morgen alleen nog even schilderen




Twee foto's van de schuifbare afdekplaat die voor mijn dakraam komt om alles 100% dicht te maken.
Het is nog even een proef opstelling en ook dit krijgt uiteraard nog een kleurtje...


Verder, dat bed... Tja, nu heb ik het geluk dat ik een zeer lieve, leuke, knappe en zorgzame vriendin heb, dus natuurfilms hoef ik niet naar te kijken  ;D
En dit best staat er omdat het inderdaad ook mijn slaapkamer is...

Gelukkig is mijn auto ook zo goed als zeker verkocht, dus de projector zal er ook snel komen!


To be continued...

Excuus heb het meteen veranderd  :) Ik ben electricien vandaar  ;)

molle

Ha een naamgenoot ;) Kom je niet snel tegen op het forum :D
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

reza

Een heel slim idee om dat zo voor je raam te doen  ;D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Rappie

Effect van de lampen op de zolder heb ik ook een beetje, blijft mooi om te zien. Dat idee van die plank voor het raam schuiven is inderdaad een mooie oplossing, dat moet ik ook nog eens maken. Wordt een mooi zoldertje ...
Eigenaar van Paulthé

RonG

Mooi,,, heel mooi. Die lichtbalk boven vind ik erg gaaf. Brengt me aan het denken :D

Ik heb dezelfde kleurstelling als jij, enkel de schuine wanden en balken moet ik nog voorzien van een kleurtje.

gr,

Ron

Major_Ton

Hoi allemaal,


Bedankt voor de positieve reacties zover!  8) Altijd leuk om te lezen zoiets.

Gister is er veel tijd verspilt aan het zoeken naar zwarte kabel gootjes en ik heb die helaas nog niet kunnen vinden.
Gelukkig was er nog wat tijd over om de plafondplaat voor de lampjes en afdekplaat voor het dakraam te schilderen. Vanaf nu kan ik tot zaterdag avond niks doen vanwege school en werk...

Zondag, wanneer de gehele vloerbedekking eruit getrokken is en mijn kamer dus helemaal leeg is, zal ik even wat overzichts foto's maken van de ruimte waarin het allemaal gaat gebeuren  O0



Hier nog wat foto's van het laatste werk;




De bijna ontzichtbare schuifplaat...


En tja... Soms kan je er gewoon niet genoeg van krijgen. Tussen alle rotzooi waar toch ook geslapen moet worden, heb ik dan toch maar even de TV met DVDspeler opgesteld om nog even film te kunnen kijken  >:D




Gr. Sven
Set 1: BlueSound Node N130 - Topping E30-II - Lyngdorf TDAI 1120 - PrimaLuna EVO-200i - JBL 4309 - Supra PLY 3.4S - LG 77G2 - Sony PS5

Set 2: Werk PC - Topping D10s - Wadia PowerDAC Mini - Tannoy S6LCR - VdH CS122 - Sony KD 75XF9005

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Major_Ton

Hoi allemaal!


Helaas heb ik een tijdje geen foto's meer geplaatst en dit is dat ik vanwege mijn enthousiastme gewoonweg de camera vergeten was mee te nemen  :-\

Dit wil natuurlijk niet zeggen dat de ontwikkellingen stil gestaan hebben, integendeel!

Mijn Epson TW10H beamer heb ik ondertussen opgehaald, samen met een projectie doek wat ondertussen al zeer strak om een frame gespannen is.
Daarbij heb ik nog een Sony RDR-GX210 DVD-Recorder gehaald om de beamer van een Progressive signaal te voorzien.

Alle componenten zijn dus binnen en ook de nieuwe vloerbedekking is al gelegd.

Het is nu alleen nog een kwestie van alles plaatsen, aansluiten en inrichten.


Foto's volgen dit weekend.


MvG,

Sven
Set 1: BlueSound Node N130 - Topping E30-II - Lyngdorf TDAI 1120 - PrimaLuna EVO-200i - JBL 4309 - Supra PLY 3.4S - LG 77G2 - Sony PS5

Set 2: Werk PC - Topping D10s - Wadia PowerDAC Mini - Tannoy S6LCR - VdH CS122 - Sony KD 75XF9005

Lynxxx

Quote from: Major_Ton on September 12, 2005, 22:22:19

Twee foto's van de schuifbare afdekplaat die voor mijn dakraam komt om alles 100% dicht te maken.
Het is nog even een proef opstelling en ook dit krijgt uiteraard nog een kleurtje...

Hee! Da's koel. Helemaal nog niet aan gedacht. Ik heb eenzelfde probleem op mijn zolderkamer bij het "verduisteren" van een kantelraam in mijn studio. Ik heb er nu een stuk stof voor zitten dat met spijkertjes vast zit maar dat is hardstikke onhandig. Dit systeempje met een railtje werkt stukken beter. Cool! ga vanavond eens een mooi shoji-scherm achtig iets fabrieken op basis van dit principe. Oh.. enne.. on effe on-topic te blijven: het begint er mooi uit te zien! :)


Lynxxx' Barco Data 800 Website Voor al uw overige wazigheid Lynxxx.nl

r0nz0r

Heey, dat ziet er goed uit! Precies de kleuren die ik ook wil gaan gebruiken op mijn (ex-slaap)kamertje, alleen heb ik gelukkig een rolgordijn dus met verduistering zit ik niet. Leuke oplossing dat wel!

[offtopic] He Lynxxx, ik zag in je evil dvd collectie dat je Braindead (Dead Alive) met dutch subs hebt, waar heb je die in godsnaam op de kop getikt? [/offtopic]

Lynxxx

Die Braindead uitgave is van RCV. Volgens mij heb ik 'm ooit eens gekocht bij de witte boekenmarkt of de Free Record shop ofzo. kwaliteit is zoals altijd bedroevend :)


Lynxxx' Barco Data 800 Website Voor al uw overige wazigheid Lynxxx.nl

r0nz0r

Ok, ik zal eens rondkijken opzich maken die subs me nog niet zoveel uit maar ik kon hem alleen vinden bij boudisque, en de kwaliteit ... tja daar weet ik alles van  :D.

Maar verder ontopic