De set van Blue-Eyes

Started by blue-eyes, August 15, 2005, 10:44:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

chansig

En van de Harmonizer....Op AF is over dit merk wel het eea. te vinden.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

blue-eyes

Thx, ik doelde (had dat moeten zeggen) op de kabels.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

chansig

Ruud- heeft ze volgens mij. Is niet veel op het forum. Maar op AF loopt nu een topic over een interlink. Gaat nu een wat andere kant op...maar er staan wat ervaringen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

blue-eyes

Even naar Marken geweest, setje nostalgie opgehaald. De oude midi set in de schuur staat op punt van instorten.
Setje vintage Sony Scenario gekocht. Met degelijke speakers erbij. Wordt het zelfs in de schuur nog wat!

- TA-S7 versterker
- ST-S7 Tuner
- CDP-S7 CD speler
- Originele afstandsbediening
- SS S70 speakers

Foto van het internet, ik mis alleen de cassette deck. Full size, 43 cm.





Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

WickedGame

Jij zit ook niet stil he ;)

Leuk setje voor erbij.

Qua bekabeling al wat ideeën?

blue-eyes

Je hebt me wel eens gesproken, je kent me :P
Je moet niet zo lang nadenken toch ;)

Op dit moment heb ik de ideale Linn config bekabeling: Linn Silver XLR en Linn K400 LS bekabeling. Beter als dit is er niet bij Linn. Verder nog niets gedaan of geluisterd.
Eens kijken hoe dit wordt. Geen concrete plannen. Ik moet alleen nog wat met de XLR, dat is een lener, de LS is gekocht.
Ik wacht nog even af.
Mijn huidige Linn Akurate EV is een lener, ik krijg binnenkort mijn eigen gekochte en Bjorn komt de hele set nog afstellen, ergens binnenkort.


Daarna wil ik met offertes aan de slag voor de achterwand en eventueel een 2-tal platen voor aan het plafond (plafond eiland), ik heb hiervoor al contact gelegd.

Als dat klaar is zijn we een eind op weg en zal de set opnieuw ingemeten moeten worden.


Daarnaast ben ik nog bezig met het nieuwe meubel, deze week contact leggen met een aantal meubel ambachtsman / meubel makers om te kijken of ze 4 eiken platen willen maken.
Idee is om voor 90% (looks) de Finite Pagode na te maken.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Wel Wickedgame... Je had er al over, onze gezamenlijke liefde voor de MIT Magnum :)

Zojuist een setje Magnum M1 te koop op HIFI.NL , ik ga het niet doen. Wat voor jou? Imo nette prijs voor de leeftijd en type (1500 euro).

MIT MAGNUM M1 8FT (242 CM)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

WickedGame

#7157
Quote from: Blue-Eyes on January  3, 2018, 22:15:22
Wel Wickedgame... Je had er al over, onze gezamenlijke liefde voor de MIT Magnum :)

Zojuist een setje Magnum M1 te koop op HIFI.NL , ik ga het niet doen. Wat voor jou? Imo nette prijs voor de leeftijd en type (1500 euro).

MIT MAGNUM M1 8FT (242 CM)

Nope, ik ga er niet meer aan beginnen.

In de muren zit nu Supra Rondo en heb de wall-outlets naar de speakers ook hiermee voorzien. Ik denk dat er geen echte meerwaarde is om plots hier nu weer MIT tussen te gaan hangen. Geen verkeerde prijs overigens.

Qua LS-kabels laat ik het dan ook zo zoals het is. Interlinks etc. die wil ik wel gaan veranderen/standariseren naar 1 merk/type/lijn.

bmateijsen

Quote from: Blue-Eyes on January  3, 2018, 15:03:57
Je hebt me wel eens gesproken, je kent me :P
Je moet niet zo lang nadenken toch ;)

Op dit moment heb ik de ideale Linn config bekabeling: Linn Silver XLR en Linn K400 LS bekabeling. Beter als dit is er niet bij Linn. Verder nog niets gedaan of geluisterd.

Linn K200 is beter dan K400 ;)

QuoteEens kijken hoe dit wordt. Geen concrete plannen. Ik moet alleen nog wat met de XLR, dat is een lener, de LS is gekocht.
Ik wacht nog even af.
Mijn huidige Linn Akurate EV is een lener, ik krijg binnenkort mijn eigen gekochte en Bjorn komt de hele set nog afstellen, ergens binnenkort.

Daarna wil ik met offertes aan de slag voor de achterwand en eventueel een 2-tal platen voor aan het plafond (plafond eiland), ik heb hiervoor al contact gelegd.

Als dat klaar is zijn we een eind op weg en zal de set opnieuw ingemeten moeten worden.


Daarnaast ben ik nog bezig met het nieuwe meubel, deze week contact leggen met een aantal meubel ambachtsman / meubel makers om te kijken of ze 4 eiken platen willen maken.
Idee is om voor 90% (looks) de Finite Pagode na te maken.

blue-eyes

#7159
Serieus?? Hmmm. Verkeerd ingelezen. Of volgens jou :P
Wat is er anders dan?
Had ik zoveel moeite gestoken om er een te krijgen. Koste me erg veel moeite hahaha (serieus lol).

Moet wel grinniken nu :)


Maar dit kwam ik ook tegen. Als ik ga shotgunnen heb ik toch een soort van K200? (is toch alle kabels in een banana, single wire maken?)

Quote from: Mitch-- on June  2, 2014, 22:36:31
het is inderdaad een halve k400! Ik wilde in mijn set de synergie met Linn vergroten, na overleg met Garmt en via hem de K200 te hebben geprobeerd was ik vrij snel om ( ik had geen bi-wire speakers dus k400 had weinig zin), met deze kabel (die eigenlijk niks bijzonders is in het kabelland) valt het meeste tunefull geluid te behalen in een Linn set up. Bij mij vielen alle puzzelstukken op zijn plek en komt het echte 'linn' geluid het meeste eruit, waar andere kabels meer gebieden in het geluid kunnen accentueren. Ik heb er toen mijn Hi-Diamond kabels op weg gedaan en die waren 4 keer de prijs van de Linn's ;) Wel afgemonteerd met QED Airlocks (!), volgens Garmt geeft dit een vooral rustigere beeld waar de niet afgemonteerde kabel, eigenlijk vooral op de k20 nog wel eens wat onrustig kan zijn maar op de k200 absoluut prima. De QED pluggen zitten ook echt als een huis vast :) Ik overweeg nu met mijn nieuwe speakers om k400 bi wire aan te schaffen, die is dan geshotgunned wat een mogelijk positive invloed heeft op mijn Harbeths:)

Zooo lang verhaal ;) snap je hem....? :P (eigenlijk ben je bijna 'verplicht' om deze kabel te nemen in een totale linn set up ;) )


Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

bmateijsen

Nee, K200 is een nieuwe kabel van Linn. Althans nieuw... deze is er nu 2 jaar... Lijkt niet op de K400 ;).

Quote from: Blue-Eyes on January  4, 2018, 16:19:56
Serieus?? Hmmm. Verkeerd ingelezen. Of volgens jou :P
Wat is er anders dan?
Had ik zoveel moeite gestoken om er een te krijgen. Koste me erg veel moeite hahaha (serieus lol).

Moet wel grinniken nu :)


Maar dit kwam ik ook tegen. Als ik ga shotgunnen heb ik toch een soort van K200? (is toch alle kabels in een banana, single wire maken?)


blue-eyes

#7161
Idd, heel anders!

Mooie zwarte snake skin met tekening erop, mooi afmonteren, krimpkous: een gave kabel!


Ik zie her en der nog wel vragen langskomen over Linn LS terminals / bananas..... Ik zie ze ook niet op de prijslijsten staan. Zijn ze daarmee gestopt?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

denoontje

Quote from: bmateijsen on January  4, 2018, 16:54:34
Nee, K200 is een nieuwe kabel van Linn. Althans nieuw... deze is er nu 2 jaar... Lijkt niet op de K400 ;).


hoe omschrijf je deze Bjorn wat die k200 anders doet?

Is wel handzamere kabel volgens mij.

blue-eyes

#7163
Even een beter ritje met de auto gemaakt, met wat beeld en met wat geluid :)


- Linn K200 luidspreker kabel voor de fronts en center speakers, Qed airlock bananas.
- Linn XLR kabel (Linn Pre -> Linn EV)
- Finite Element Pagode rack, 3 levels, zwarte uitvoering.

Het rack wilde ik zelf maken, maar dit is het origineel! Wel ga ik de t-bone aluminium zijstukken vervangen door langere versies waardoor ik 2 extra levels kan toevoegen. Deze 2 levels dan wel zelf ga maken. Dus toch een beetje DHZ :)

De K200 was een logische keus. Mijn oude PinkFaun (100% verkocht nu) had ik met de "voor de grap" gekochte K400 biwire met elkaar vergeleken. Het is opener geworden, wat meer transparantie. Tenminste, dat denk ik te horen.
Maar de K400 is een forse kabel, niet zo fors als de PinkFaun, maar toch. De K200 schijnt beter te zijn en is veel dunner en handelbaarder. Dus blind (beter gezegd doof :P ) gekocht.
De Linn XLR Silver doet hier goede dingen en had deze al eerder te leen gehad. De knoop maar doorgehakt. Ik ben er ook wel klaar mee, ik ben niet zo van het zoeken.

Kortom, zo goed als klaar hier, in het afgelopen jaar zo goed als alles vervangen. Nu eerst maar weer eens genieten!

Wat plaatjes, als de kabels klaar zijn (wacht nog op shake skin, cable splitters) post ik wel de foto's van alles (en daglicht).
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

fugazi_2009

Ja, dus nu is het punt dat ik moet komen luisteren?  ;D
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

blue-eyes

#7165
Er is nog niets aangesloten, ik kan de kabels nog niet afmonteren (de snakeskin komt in de loop van volgende week binnen).



Maar op zich zou dit wel een moment kunnen zijn :P :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

fugazi_2009

Lol, voor Februari zal het overigens sowieso wel niet gebeuren. Laatste maand Q4, zat vanochtend (op zaterdag in mijn vakantie) nog te discussiëren of ik komende donderdag nu bij een klant in NL langs moest of in Praag. De heerlijke hectiek van het laatste kwartaal.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

blue-eyes

Het is ons elk jaar nog gelukt om elkaar een paar keer te zien. Het jaar is nog maar net begonnen ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

#7168
Foto in het donker, met een iPhone en met mijn skills.... Niet meer doen :D

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Teejoo

Blijft mooi dat Linn. Toch zou ik qua versterking ook nog altijd graag overstappen naar Linn: Akurate 3200 voor de front kanalen en 2x Majik 4100 voor de rest. Maar ze zijn misschien wat licht voor de B&W's vergeleken met de dikke Classé's.

Mitch--

Quote from: Blue-Eyes on January  6, 2018, 18:21:03
Even een beter ritje met de auto gemaakt, met wat beeld en met wat geluid :)


- Linn K200 luidspreker kabel voor de fronts en center speakers, Qed airlock bananas.
- Linn XLR kabel (Linn Pre -> Linn EV)
- Finite Element Pagode rack, 3 levels, zwarte uitvoering.

Het rack wilde ik zelf maken, maar dit is het origineel! Wel ga ik de t-bone aluminium zijstukken vervangen door langere versies waardoor ik 2 extra levels kan toevoegen. Deze 2 levels dan wel zelf ga maken. Dus toch een beetje DHZ :)

De K200 was een logische keus. Mijn oude PinkFaun (100% verkocht nu) had ik met de "voor de grap" gekochte K400 biwire met elkaar vergeleken. Het is opener geworden, wat meer transparantie. Tenminste, dat denk ik te horen.
Maar de K400 is een forse kabel, niet zo fors als de PinkFaun, maar toch. De K200 schijnt beter te zijn en is veel dunner en handelbaarder. Dus blind (beter gezegd doof :P ) gekocht.
De Linn XLR Silver doet hier goede dingen en had deze al eerder te leen gehad. De knoop maar doorgehakt. Ik ben er ook wel klaar mee, ik ben niet zo van het zoeken.

Kortom, zo goed als klaar hier, in het afgelopen jaar zo goed als alles vervangen. Nu eerst maar weer eens genieten!

Wat plaatjes, als de kabels klaar zijn (wacht nog op shake skin, cable splitters) post ik wel de foto's van alles (en daglicht).

Je hebt er geen gras over laten groeien zeg dit jaar, wat een verandering en wat een machtig mooie set heb je nu staan!!  :worship:
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

vik

Heel veel plezier met je nieuwe aanwinsten!  8)



Quote from: Blue-Eyes on January  6, 2018, 23:26:55
Foto in het donker, met een iPhone en met mijn skills.... Niet meer doen :D


Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

blue-eyes

#7172
Quote from: Teejoo on January  7, 2018, 00:00:06
Blijft mooi dat Linn. Toch zou ik qua versterking ook nog altijd graag overstappen naar Linn: Akurate 3200 voor de front kanalen en 2x Majik 4100 voor de rest. Maar ze zijn misschien wat licht voor de B&W's vergeleken met de dikke Classé's.

Dat was ook mijn bedoeling, ik stond letterlijk op het punt een mooie 4200 te halen voor 2900 euro.... Ik kon ook 2 extra (oudere type) Akurate's 2200 halen voor 1100 per stuk.
Echter wat redenen waarom niet en wel:

WEL:
- Looks ! ! ! En nog eens looks (we delen dezelfde smaak, TAG McLaren, Classe en Linn)
- Integratie met Linn DSM
- Automatisch aan en uit wanneer een signaal ontvangen

NIET:
- Stand-by > 22 watt
- XLR versie moeilijk te krijgen (of nieuw kopen)
- Onbekende match met Arcam, hoe gaat dat zijn.... (ga ik even op Bjorn af, ik had geen zin veel en vaak te luisteren, dus safe voor een nieuwe P429 gegaan)
- Prijs, nieuwe P429 veel goedkoper dan 2e hands Linn Akurate 4200 (3200 moeilijk te krijgen)
- Restwaarde Linn bij nieuw aanschaf zakt rap


Uiteindelijk rationele beslissing gemaakt op synergie. Arcam op Arcam, concessie op de HT fronts gemaakt omdat ik het stereo deel zo optimaal wilde hebben (volledig Linn).
Goed naar Bjorn geluisterd. Bjorn kent mijn smaak, mijn impulsiviteit en weet dat ik geen zin heb veel te luisteren. Op zich een gevaarlijk iets, maar tot nu heeft zich dat erg goed uitgepakt.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

#7173
Quote from: Mitch-- on January  7, 2018, 03:12:54
Je hebt er geen gras over laten groeien zeg dit jaar, wat een verandering en wat een machtig mooie set heb je nu staan!!  :worship:

Thx, en ja, het is wel hard gegaan idd! Ik ben niet van het lange nadenken. Iets kan of iets kan niet. Vaak ben heb ik tevoren het allemaal uitgedacht. En als het moment daar is doe je het of doe je het niet. Mits het kan.
Uiteraard wel wat geïnvesteerd, maar ook erg veel spul verkocht, o.a. 2 motoren. Marktplaats en ik waren onafscheidelijk. Wat mensen nog willen kopen en soms willen betalen. Dat kwam mij goed uit, het resultaat zie je :)

p.s. En er staat nog wat te koop...........  >:D :clapping:  :P


Quote from: vik on January  7, 2018, 08:31:52
Heel veel plezier met je nieuwe aanwinsten!  8)




Thx Vik ! :)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

holco

Mooie stack   :clapping:

Quote from: Blue-Eyes on January  6, 2018, 23:26:55
Foto in het donker, met een iPhone en met mijn skills.... Niet meer doen :D


<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.