"The Pub"

Started by wrs, August 11, 2005, 15:19:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

reza

Quote from: wrs on August 14, 2005, 23:37:29
Denk dat het aan jou light Reza, merk van de anderen niet dat ze problemen hebben

Eric
Ja ik weet het ook niet, jij bent ook de enige waar ik problemen mee heb erg jammer want ik had de foto,s graag willen zien.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

wrs

Nieuwe foto,s,

Ben weer een stukje verder, heb wat isolatie aangebracht en een speaker beugel opgehangen.
Wilde ze eerst direkt aan de muur bevestigen maar had nog 2 beugels over en nu kan ik ze nog verdraaien.
Vul de ruimtes op met steenwol, daarna gips en daarover marantie 3,5mm en afwerken met randen MDF.
Verlaagde plafonds zijn af met hierin de speakerkabels in een goot en de stroom voor de beamer, subwoofer, (flipperkast), en mischien een rolscherm.
Heb ook buizen aangelegd om eventueel uit te breiden naar 7.1.






reza

Mooi project, en gelukkig voor mij dat ik nu wel de foto,s kan zien. ;D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

wrs

#28
Hoi Reza,

Weet je al waarom je ze eerst niet kon zien?

Ben een weekje weg geweest maar nu een paar dagen vrij, hoop nu op te schieten.
Wil alle muren afhebben en alle elektra en kabelwerk klaarmaken.
Heb echter problemen om 2 extra groepen aan te maken, moet door 2 muren heen waar ik niet goed bij kan.
Andere optie is via de zolder maar dat is weer een giga afstand en mijn elektra mannetje heeft afgebeld want die was te druk.
Even een andere zoeken en een hoop zelf doen.
Verwarmings mannetje wel langs geweest en die komt v.d. week een extra paneel hangen en wat buizenwerk doen.
Wil trouwens een gedeelte van mijn verlichting met Marmitek X-10 schakelaars doen maar die zijn wel rete duur in nederland.
Een schakelaartje die in de states 15 euro kost moet hier 49 euro kosten,(maar ja 110volt he, daar heb je geen reet aan)

Eric

wrs

#29

Maandag ene deur dicht en wand ervoor en andere doorgang openbreken(en weer eens het huis vol stof)
Ook een houten vloer besteld (word ook gedeeltelijk bar anders wel vloerbedekking) met daarover gedeeltelijk een kleed voor de acoustiek.

zoals te zien ook mijn speakerkabels alvast op zijn plaats. in het linkergedeelte van de kast komen de speeltjes.

reza

Nee ik zou het niet weten hoe dat komt ??? Maar goed het is een heel mooi project, heb je een beetje een richtlijn van wanneer je klaar zou willen zijn of is het een meer jaren plan :P
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

wrs

#31
Heb 8 oktober feestje dus dan moet de boel draaien.
Heb nu 7dagen vrij dus kan een beetje doorgaan en heb in september nog een week dus moet wel lukken.
Wil echter wel het nieuwe spul aansluiten en die heb ik nog niet.
Ben aan het kijken voor een beamer en versterker + DVD.
Ben er nog niet uit waar te kopen, via internet of in de winkel.
Prijzen verschillen veel maar niet altijd op voorraad.
Eric

P.s. het geld van de versterker heb ondertussen naar de gamma gebracht want het lijkt of ik daar 2keer per dag kom om "spulletjes" te halen.
Ik denk dat meneer gamma een dikke auto rijd van wat ik er afgelopen maand heb weggebracht. ;D

reza

Dat is erg snel, ben je van plan om een heel team in te huren en aan de slag te gaan :P
ps waar woon je ergens.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

wrs

Noord brabant, doe het meeste zelf maar heb een heel handige "maat" die het grove werk doet.
Ben echter ook een hal aan het bouwen dus daar zit ook nog wat werk in.
Meeste werk zat in voorbereiding, alles uitmeten en rachellen, nu ik aant gipsen ben gaat het snel.
Eric

reza

Ja dat gaat meestal wel snel ( als je het dan goed uit meet dan) :P ik stuur je ven een pm.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

The Forest Stars

Wow gaaf hoor. Helaas heb ik geen aparte ruimte hiervoor, anders wist ik het wel..... Ik wil zelf ook aan de projektor,
maar dan gewoon in de woonkamer, zit ook erg te twijfelen welke het moet worden. Die Pana 700 is wel erg snel aan het zakken op het net...en de EpsonTW200H is weer bij Frank goed aan de prijs......ach we komen er wel ;D ;D
Veel succes met de verbouwing!!

wrs

Weer een stukje verder.
Alle wanden nu gegipst , komt nog marantie voor de afwerking en dan beitsen.
Vanavond hoeten vloer gehaald en volgende week leggen.
Plafond ook gegipst en natuurlijk een dikke laag isolatie overal achter voor het geluid en de warmte.
Alle draden voor de spotjes liggen er evenals de stroomdraad voor de verlichte posterbak en de lichtslang.
Speakerkabel voor de fronts zit er in en buizen voor de rears ook, ga van het weekend kabel kopen.
Ook de kabel voor de subwoofer moet ik nog halen maar het stopcontact zit op zijn plaats(+een extra voor eventueel een flipperkast)
Ben even aan het zoeken waar het beste x-10 dimmers te kopen voor de spotjes en lichtslang die automatisch moeten worden.
Helaas even geen foto's want mijn camera is van de week gestorven( rateld wel als ik hem aanzet maar lensje komt niet naar buiten).
Dus maar even gehoby't met sketschup en hier het resultaat voor het overzicht.
Plaatje 1 is gezicht van bovenaf, plaatje 2 is kijkend vanuit de schuur.

Eric




reza

Ja eerlijk is eerlijk ziet er erg mooi uit ;D
Maaaar loopt die kamer nog door na je bank ??? want waar moet je je rears dan neer zetten/hangen? :P
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

wrs

#38
Hoi Reza,

Nee achter de stoelen is een muur, de twee rears hangen op 1.80m boven de grond.
Een net voor de deurpost links en de andere in de kast rechts er lopen wel kabelgoten om eventueel uit te breiden met nog twee rears.
Heb nu alles zo goed als dicht en ga nu afwerken en dan de vloer er in.
Mijn camera is echter v.d. week gesneuveld en ik ben een beetje druk met werk aankomende week(speeltjes moeten ook betaald worden) dus het duurt even voor er weer foto,s komen.
Hoest bij jou? nog nieuwe ontwikkelingen op de zolder?
Waar heb jij die lichtslang gekocht zag ze bij Gt op internet, zijn niet zo duur he?

Eric

Even een plaatje van mijn speakerset. Polk Audio
en eenplaatje van een stoel waar ik er graag twee van zou willen hebben maar ik geloof 3000euri ps zijn.
(Bugatti's van De Sede)




reza

Quote from: wrs on September  2, 2005, 09:17:54
Hoi Reza,

Nee achter de stoelen is een muur, de twee rears hangen op 1.80m boven de grond.
Een net voor de deurpost links en de andere in de kast rechts er lopen wel kabelgoten om eventueel uit te breiden met nog twee rears.
Heb nu alles zo goed als dicht en ga nu afwerken en dan de vloer er in.
Mijn camera is echter v.d. week gesneuveld en ik ben een beetje druk met werk aankomende week(speeltjes moeten ook betaald worden) dus het duurt even voor er weer foto,s komen.
Hoest bij jou? nog nieuwe ontwikkelingen op de zolder?
Waar heb jij die lichtslang gekocht zag ze bij Gt op internet, zijn niet zo duur he?

Eric

Even een plaatje van mijn speakerset. Polk Audio
en eenplaatje van een stoel waar ik er graag twee van zou willen hebben maar ik geloof 3000euri ps zijn.
(Bugatti's van De Sede)




Ja daar heb je helemaal gelijk in,word echt een mooi project van jouw!
Nee ik ik zit even stil, ben op zoek naar vloerbedekking maar heb geen zin om het volle pond te betalen. die lichtslang heb ik gehaald bij intratuin! 6 euro voor 10 meter, je moet even zoeken joh, in de gewone winkel zie je ze pas rond kerstmis, maar bij zaken die ook tuinmeubelen verkoopt hangen ze misschien wel.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Romano

#40
Veel succes met je project ik zal je blijven volgen. ;)

veranderd speciaal voor sjors.

reza

Quote from: Romano on September  8, 2005, 12:11:20
Veel sucses met je project ik zal je blijfen volgen. ;)
Das mooi ik jouw ook!!!!!!!!!!!!
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Sjors

Quote from: Romano on September  8, 2005, 12:11:20
Veel sucses met je project ik zal je blijfen volgen. ;)



Blijfen    ::)

wrs

Weer wat verder,
Muren klaar en gebeitst, plafond erin en geschildert alle electra en verlichting aangesloten (en de stoppen sloegen niet door toen ik de stroom erop zette)
Ondervloer legt(?) en hout is aan het acclimatiseren zodat de vloer er maandag in kan.
Tevens nieuwe speeltjes besteld en die worden ook maandag geleverd ;D




Kan de boel nog niet aansluiten want de vloer moet gewaxed worden en dan mag je er een paar dagen niet op lopen.
Gellukig nog genoeg klussen over waaronder de verlichte posterbak want de poster is ook onderweg uit de states.

Hoop van het weekend een camera van iemand te lenen want jullie zullen wel foto's willen zien.
Ben zelf zeer tevreden over de kleur van de wanden, ben heel benieuwd hoe het gaat klinken want nu is alles nog erg kaal.
Moet nog aan het werk met de accoustic.

Eric

reza

Nou ik ben ook benieuwd :P het ziet er erg mooi uit allemaal. O0
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

wrs

Ligt je vloerbedeking er al in?

reza

Quote from: wrs on September 15, 2005, 23:08:15
Ligt je vloerbedeking er al in?
Jep!!! en ik moet zeggen het ziet er waanzinnig uit.
ook de klank is veranderd, het is een stuk warmer geworden, het is hoogpolig tapijt waardoor het geluid langer blijft hangen, of zoiets. binnenkort even foto,s maken maar daar ben ik afhankelijk van Huub-Uber-huub.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Sjors

Quote from: Romano on September  8, 2005, 12:11:20
Veel succes met je project ik zal je blijven volgen. ;)

veranderd speciaal voor sjors.


:D

Groet, Sjors

wrs

#48
Ja daar zijn ze weer, nieuwe foto's.
Camera van de buren geleend, niet super maar wel goed genoeg om een idee van het verloop te krijgen.
Muren gebeitst, vandaag vloer erin en gebeitst, kast van ventilatie kanaal voorzien en binnekant apperatuurkast dichtgemaakt.
Vandaag speeltjes binnengekomen, de Yamaha RX-V2500 en de Samsung HD-850.
Kabels meegenomen van mijn vorige reis naar de States, 7 meter Acoustic research component en 80 cm monster component.
Waren de Best Buy aan het verhuizen en alles wat niet in de doos zat ging voor een fractie van de prijs weg.
Foto's volgen morgen want ze liggen in mijn HT kast en de vloer is nog nat dus ik kan er niet bij.
Kan dus ook nog niets aansluiten want de vloer moet nog 2 keer gewaxed worden.
Kan ik mooi mijn balken plafond voorbereiden (en nog wat aan de hal doen).
Ben benieuwd hoe het gaat klinken ;), als het niet goed is kan ik alles weer afbreken :-\


Muur waar scherm komt, speakerkabel hangt er al






Achterwand


Nieuw vloertje, nog niet gebeitst. Heeft nu zelfde kleur als muur maar iets lichter.


Verlichte posterbak, poster is nog onderweg maar stroom en lichtslang hangen al klaar.


Ventilatiepijp, steekt uit plafond waar bovenop een pckast koeler komt die ik aansluit op de 12volt trigger van mijn Yamaha.
Onderkant kast komt open en zo kande warme lucht weg.

VlisChris

Wow.
Erg mooi om te zien 8)
Respect voor het zoveelste mooie project hier op het forum :D
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.