Project: RD Kenius

Started by Peerless Monster, August 10, 2005, 22:48:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Peerless Monster

#125
Quote from: Guido on April 27, 2006, 14:56:19
das toch niet mijn kabel?
Jawel. Dit is niet de MIT,  maar de monster.
Was idd even abuis wat betreft de foto.
De monster ligt nu tussen het filter en de WBT aansluitingen.
De MIT komt tussen het filter en de drivers.
Ik zal hopelijk van het weekeinde even wat foto's maken van de aansluitingen (en het valt niet mee om zulke dikke bekabeling te verwerken op zo'n filter en op de drivers...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Peerless Monster

Hopelijk komend weekeinde weer aan de slag.
Ik heb wat zwart skai gekocht om de voet af te werken en de achterkant waar het filter tegen gebouwd is en waar de WBT zitten.
Een grijs luidsprekerdoek gekocht en wat lood om te verzwaren.
Ook nog spikes besteld om net zo'n systeem te krijgen als de Kharma.
Het zijn spikes van 5 cm dik.
De onderkant is de punt en de bovenkant kan je erop schroeven, zodat er een profiel tussen past. Overigens worden spikes van aluminium. qua kleur komt dat mooi overeen met het licht grijze speakerdoek.

Totale kosten gaan nu al over de 1500 euro heen.
Pfoe je moet wat zeg om een mooie speaker te maken ;)
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

mikeske

Net effe het topic doorgelezen, ziet er echt zeer goed uit  ;)
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Guido

het weekend is weer voorbij rens, waar blijven die foto's  8) ;D

Peerless Monster

Quote from: Guido on June 18, 2006, 22:20:40
het weekend is weer voorbij rens, waar blijven die foto's  8) ;D

Ja verdorie! ;).
Ik heb geen foto's genomen.
Dacht er pas aan toen ik op weg van huis was.
Ik heb het front nu gemaakt, alleen zit ik nu nog te dubben hoe ik het speakerdoek ga bevestigen aan dat front...
Is wel moeilijk om dat goed strak te krijgen.
Ook een begin gemaakt met het skaileer. Maar ik gebruik montage lijm en ik denk niet dat het helemaal geweldig is.
Je ziet precies de lijm te zitten. Iemand ideeen?
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

ruud2

ik heb het aan de achterzijde in een uitsparing zitten en gelijmd met een hotgun.
daarna met de strijkbout de naden mooi vlak strijken.

Ruud.
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Peerless Monster

Quote from: ruud2 on June 19, 2006, 12:46:08
ik heb het aan de achterzijde in een uitsparing zitten en gelijmd met een hotgun.
daarna met de strijkbout de naden mooi vlak strijken.

Ruud.

Thnx! Ik zat ook al aan zoiets te denken, maar die uitsparing heb je gewoon gefreesd oid?
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

ruud2

#132
ja, er staan wel foto's op m'n topic.
pagina 21.
ruud.
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Peerless Monster

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler