Molle's stereo set.

Started by molle, August 9, 2005, 14:20:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Deleted member

Lijkt wel een chatbox dit, stelletje theemutsen!  ;D ;)

VlisChris

Probleem is: ik haat thee ;D
Dat drink ik alleen wanneer ik ziek ben. En dan niet in mijn hoofd, want dan kan ik permanent aan de thee ;) :P
Maar ik zal inderdaad stoppen met slowchatten. Als Sven dat graag heeft zal ik wat verwijderen ;)
Groeten,

Chrisje die terug naar zijn koffie gaat ;D
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

myself

Quote from: Antoine on May 22, 2006, 23:03:38
Lijkt wel een chatbox dit, stelletje theemutsen!  ;D ;)
alles in het teken om maar zoveel mogelijk posts te krijgen  >:D
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

mikeske

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Deleted member

Het maakt mij trouwens niet uit hoor, het viel me alleen op omdat het bericht steeds tussen m'n ongelezen berichten oppopte!  ;D

molle

Stop! Hammer Time ;D

Terug on topic jongens ;)
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

Hendry

Hoi Molle,

Gefeliciteerd met jouw nieuwe aanwinst.

Quote from: molle on May 22, 2006, 01:08:05
een door de eerste eigenaar gemaakte handgebouwde houten kap die er erg fraai uitziet en een duidelijk geluidsverbetering geeft.

Dit is een hele mooie kap.  ;D (Ik heb hem zelf gemaakt)  ;)

Als ik jou was dan zou ik de Tjoeb gewoon zo laten en het geld voor de upsampler ergens anders in steken.  :P

Mvg,

Hendry

molle

Quote from: Hendry on May 24, 2006, 21:01:34
Hoi Molle,

Gefeliciteerd met jouw nieuwe aanwinst.

Dit is een hele mooie kap.  ;D (Ik heb hem zelf gemaakt)  ;)

Als ik jou was dan zou ik de Tjoeb gewoon zo laten en het geld voor de upsampler ergens anders in steken.  :P

Mvg,

Hendry

Hey Hendry :D

Was dit jouw Tjoeb?
Is het deze dat je toen hebt ingeruild bij Louis voor de Parasound cd speler?

Ik ga de Tjoeb ook zo laten hoor ;)
Ben reuze benieuwd ;D
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

Hendry

Hoi Molle,

Het klopt deze is van mij geweest.
Ik heb hiervoor in de plaats de geheel gemodificeerde Parasound 1000 gekocht bij Louis. En deze is nog beter als de 2000.  :P 8).

Veel plezier ermee en die speciale kap maakt heel veel verschil.  :o

Mvg,

Hendry

Movievault

Moet je eens nagaan wat die andere behuizing doet bij mij ;D
<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

Hendry

Hoi,

Nog veel meer.   ;D

Mvg,

Hendry

molle

Quote from: Hendry on May 25, 2006, 20:01:33
Hoi Molle,

Het klopt deze is van mij geweest.
Ik heb hiervoor in de plaats de geheel gemodificeerde Parasound 1000 gekocht bij Louis. En deze is nog beter als de 2000.  :P 8).

Veel plezier ermee en die speciale kap maakt heel veel verschil.  :o

Mvg,

Hendry

Was je er niet blij mee dan ???
Of paste de Tjoeb niet in je set ;D
De Para is onders ook wel erg 8)
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

molle

Quote from: FrankG on May 25, 2006, 20:07:37
Moet je eens nagaan wat die andere behuizing doet bij mij ;D

::)  ;D  8)
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

Audiofiel

Quote from: Hendry on May 25, 2006, 20:01:33
Het klopt deze is van mij geweest.
Ik heb hiervoor in de plaats de geheel gemodificeerde Parasound 1000 gekocht bij Louis. En deze is nog beter als de 2000.  :P 8).

Maar niet beter dan een geheel gemodde Parasound 2000. ;)

Overigens heb ik destijds mijn gemodde 1000 gehoord naast een ongemodde 2000 op dezelfde DAC en ik vond de 2000 toen mooier. Precies de reden waarom ik vanaf dat moment voor die beltdrive inclusief alle mods ben gegaan. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

molle

Ben blij dat ik toch ook een stapje omhoog heb kunnen doen  ;D
Op stereovlak dan he >:D
Voor mij hoeft de stereo set geen 10 duizenden euro's kosten hoor.
Wat ik zaterdag hier heb gehoord is voor mij genoeg ;D
Vanaf nu ga ik beginnen sparen voor de L.
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

Hendry

Hoi,

Het was tijd voor iets anders.  ;D

Quote from: molle on May 25, 2006, 21:39:13
Was je er niet blij mee dan ???
Of paste de Tjoeb niet in je set ;D
De Para is onders ook wel erg 8)

Maar ... is de Tjoeb al binnen ?

Mvg,

Hendry

Hendry

Hoi Arjen,

Quote from: Audiofiel on May 25, 2006, 21:53:30
Maar niet beter dan een geheel gemodde Parasound 2000. ;)

Overigens heb ik destijds mijn gemodde 1000 gehoord naast een ongemodde 2000 op dezelfde DAC en ik vond de 2000 toen mooier. Precies de reden waarom ik vanaf dat moment voor die beltdrive inclusief alle mods ben gegaan. ;D

Nou...

PM gestuurd.  ;)

Mvg,

Hendry

Audiofiel

Quote from: Hendry on May 27, 2006, 01:10:28
Hoi Arjen,

Nou...

PM gestuurd.  ;)

Nou Hendry... IK heb in ieder geval een 1000 en 2000 naast elkaar gehoord. ;)

En PM terug gestuurd: ik zal Louis de volgende keer er naar vragen. Naar mijn mening is er nog 1 modificatie mogelijk (naast een nieuwere klok) en dat betreft het loopwerk zelf. Maar resultaat daarvan is simpelweg dat het lezen van de TOC (index) en het afspelen van CD-R en CD-RW daardoor beter verloopt, maar geen verschil in geluidskwaliteit.

Maar hoe dan ook: de CDP-1000 is gemodificeerd een zeer goede speler c.q. loopwerk. Alleen met een beltdrive is er nog een iets betere uitlezing mogelijk. En daardoor ervaarde ik destijds bij Louis in een direct vergelijk de (destijds) gemodde 1000 als een net iets minder ten opzichte van de ongemodde 2000. Maar ik moet er wel bijzeggen dat de gebruikte DAC (de DAC-2000 die voor beide spelers via AES/EBU werd gebruikt) ook helemaal gemod was. Ik weet natuurlijk niet of jij een losse DAC hebt of alleen een complete speler. De CD-B2000 is immers alleen een loopwerk. ::)

Maar hoe dan ook zul je een hoop plezier gaan beleven aan die gemodde Parasound 1000, ik heb er in ieder geval 2 jaar lang van genoten. Het was mijn eerste CD speler die zo 'analoog' en vloeiend klinkt als een platenspeler. :D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

molle

Quote from: Hendry on May 27, 2006, 01:08:34
Hoi,

Het was tijd voor iets anders.  ;D

Maar ... is de Tjoeb al binnen ?

Mvg,

Hendry

Nope :P
Zal voor maandag ergens worden denk ik ;)
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

mikeske

Spannend  ;D

Ik krijg maandag ook een pakketje,
wel iets minder spectaculair  :-\

De special edition dvd van who framed Roger Rabit in gelimiteerd doosje
Maar ben er toch blij mee  ;)
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

molle

Quote from: mikeske on May 27, 2006, 12:36:22
Spannend  ;D

Ik krijg maandag ook een pakketje,
wel iets minder spectaculair  :-\

De special edition dvd van who framed Roger Rabit in gelimiteerd doosje
Maar ben er toch blij mee  ;)

;D
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

mikeske

Wat ik nog vergeten heb te vermelden: 

Het is een cadeautje van men vriendin  ;)
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

molle

Quote from: mikeske on May 27, 2006, 13:12:20
Wat ik nog vergeten heb te vermelden: 

Het is een cadeautje van men vriendin  ;)


O0
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

Hendry

Hoi Arjen,

Quote from: Audiofiel on May 27, 2006, 08:46:59
Nou Hendry... IK heb in ieder geval een 1000 en 2000 naast elkaar gehoord. ;)

En PM terug gestuurd: ik zal Louis de volgende keer er naar vragen. Naar mijn mening is er nog 1 modificatie mogelijk (naast een nieuwere klok) en dat betreft het loopwerk zelf. Maar resultaat daarvan is simpelweg dat het lezen van de TOC (index) en het afspelen van CD-R en CD-RW daardoor beter verloopt, maar geen verschil in geluidskwaliteit.

Maar hoe dan ook: de CDP-1000 is gemodificeerd een zeer goede speler c.q. loopwerk. Alleen met een beltdrive is er nog een iets betere uitlezing mogelijk. En daardoor ervaarde ik destijds bij Louis in een direct vergelijk de (destijds) gemodde 1000 als een net iets minder ten opzichte van de ongemodde 2000. Maar ik moet er wel bijzeggen dat de gebruikte DAC (de DAC-2000 die voor beide spelers via AES/EBU werd gebruikt) ook helemaal gemod was. Ik weet natuurlijk niet of jij een losse DAC hebt of alleen een complete speler. De CD-B2000 is immers alleen een loopwerk. ::)

Maar hoe dan ook zul je een hoop plezier gaan beleven aan die gemodde Parasound 1000, ik heb er in ieder geval 2 jaar lang van genoten. Het was mijn eerste CD speler die zo 'analoog' en vloeiend klinkt als een platenspeler. :D

Ik gebruik de CD/P-1000 als loopwerk en heb daarnaast een losse DAC.
Wat ik begreep was alles aangepakt: andere klok, speciale voeding, uitgang, bedrading enz.
En dan ben ik vast nog heel veel vergeten, maar dat weet Louis veel beter als ik.  ;)

Ik geniet er nu al van en hij moet nog verder inspelen.  8)

Mvg,

Hendry

Audiofiel

Quote from: Hendry on May 28, 2006, 13:41:24
Ik gebruik de CD/P-1000 als loopwerk en heb daarnaast een losse DAC.
Wat ik begreep was alles aangepakt: andere klok, speciale voeding, uitgang, bedrading enz.
En dan ben ik vast nog heel veel vergeten, maar dat weet Louis veel beter als ik.  ;)

Mijn oude 1000 gebruikte ik ook enkel als loopwerk (de dac was er zelfs uit om ruimte voor de klok te maken) en daarinwaren die zaken ook al aangepakt. Misschien leuk om ze tezijnertijd* eens naast elkaar te zetten als loopwerk op dezelfde DAC in een gezellige shootout. :D

* Momenteel ben ik niet zo actief met de hobby wegens andere prioriteiten, dus het zal dan al snel najaar worden. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.