Molle's stereo set.

Started by molle, August 9, 2005, 14:20:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

tiptop

Hele mooie eindbak hoor 8)

Heb 'm hier ook een maandje gehad. :) Uiteindelijk kon ik mijn buizengeluid niet missen. :-\ ;D
Maar idd een mooie neutrale versterker, die fantastisch is opgebouwd. Veel plezier met luisteren. :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

mikeske

om de Sven te helpen bij zijn upgrade ben ik dit weekend maar eens langsgeweest en een hapje gegeten in Pani  ;)
Zo heb ik mijn steentje bijgedragen.

Ben 's avond niet meer gekomen omdat we al "op ons gemak" in de chalet zaten.
+ ik zou toch geen jenevertjes kunnen drinken want moest dan nog rijden ...
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

molle

Quote from: mikeske on February  8, 2009, 21:19:24
om de Sven te helpen bij zijn upgrade ben ik dit weekend maar eens langsgeweest en een hapje gegeten in Pani  ;)
Zo heb ik mijn steentje bijgedragen.

Ben 's avond niet meer gekomen omdat we al "op ons gemak" in de chalet zaten.
+ ik zou toch geen jenevertjes kunnen drinken want moest dan nog rijden ...


Thx ;)

Is inderdaad uitgelopen tot 05.00 ;D Maar we hebben goed gevierd.
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

molle

#1153
De Usher is terug naar zijn baas en heb nu een ander speeltje meegekregen 8)
De ASR Emitter 1 Blue Version. Wat een gewicht :o Later hierover meer.

http://www.asraudio.de/Epdf/IEEmitter1.pdf

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

R

Ook mooi!! Eerste indruk?

ACQUA

Zou ook wel is willen komen luisteren  :) en mss een broodje eten questie van sponsering  :angel:

molle

Quote from: R on February 22, 2009, 15:40:56
Ook mooi!! Eerste indruk?

Ik moet vertrekken en heb echt de tijd nog niet gehad dus zal het voor morgen worden :(
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

molle

Quote from: ACQUA on February 22, 2009, 15:43:30
Zou ook wel is willen komen luisteren  :) en mss een broodje eten questie van sponsering  :angel:

Je weet de weg he ;)
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

molle

Ik denk dat mijn rug ondertussen gebroken is ;D De voeding weegt alleen al meer dan de Usher :o
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

ACQUA

goh das een tijdje geleden en voor twerk moet ik die kant niet meer uit, mss is in een weekend of als je je keuze hebt gemaakt  :)

molle

#1160
Quote from: ACQUA on February 22, 2009, 15:53:26
goh das een tijdje geleden en voor twerk moet ik die kant niet meer uit, mss is in een weekend of als je je keuze hebt gemaakt  :)

Die keuze kan nog wel even duren hoor. Ben ondertussen aan het sparen maar ik heb ook een 2e broodjeszaak overgenomen en daar kruipt de volgende 2 weken ook wat tijd in vrees ik eer dat alles deftig opgestart is.
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

ACQUA

amai tgaat daar goewd precies " show me the moneeeeeyyyyyy"  ;D ik lees het wel wanneer de keuze is gemaakt of mss is gewoon afspreken.  Zou eigelijk nog eens langs Mike willen passeren ook  ;D Mike?  :)

molle

Effe wennen aan het geluid van de ASR, maar O wat klinkt dit mooi :o O0 Zéér muzikaal en aangrijpend. Het vloeit gewoon de kamer in. En wat me nu pas opvalt is de enorme rust, controle, zo smooth allemaal zonder te soft te worden. Later meer, en nu véél luisteren.
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

garmtz

Absoluut veel rust en controle... Voor mij TE veel, oftwel: het kan allemaal nogal doods gaan klinken. Zet even iets echt opwindends op, wil ik graag van je weten of je er door de EMitter nog steeds opgewonden van wordt... ;)

tiptop

Hoe vind je 'm in vergelijking met de Usher?
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

mikeske

Quote from: molle on February 22, 2009, 15:57:53
ik heb ook een 2e broodjeszaak overgenomen en daar kruipt de volgende 2 weken ook wat tijd in vrees ik eer dat alles deftig opgestart is.

Ola, in de buurt of iets verder ?
Quote from: ACQUA on February 22, 2009, 16:06:21
amai tgaat daar goewd precies " show me the moneeeeeyyyyyy"  ;D ik lees het wel wanneer de keuze is gemaakt of mss is gewoon afspreken.  Zou eigelijk nog eens langs Mike willen passeren ook  ;D Mike?  :)

Je bent welkom man, van waar ben jij ergens ?


Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

molle

#1166
Quote from: garmtz on February 23, 2009, 18:49:16
Absoluut veel rust en controle... Voor mij TE veel, oftwel: het kan allemaal nogal doods gaan klinken. Zet even iets echt opwindends op, wil ik graag van je weten of je er door de EMitter nog steeds opgewonden van wordt... ;)

Heb je gelijk in. Als je naar rustige muziek luistert klinkt het zoals dat moet klinken(laid back). Als het allemaal wat ruiger word dan is deze inderdaad te braaf en rustig. Controle over het laag vind ik persoonlijk hetzelfde als de Usher. Hoewel met sommige cd's er precies nog iets bijkomt. Een extra octaaf zeggen sommigen en daar ben ik het wel mee eens. Het is iets dat ik nog nooit gehoord heb en dan ook niet kan thuis brengen. De Usher in combi met Lyngdorf klinkt snel, zeer snel. Het sprankelt ook meer. Ook meer attack zeg maar. Het geluidsbeeld is breed en diep. Dit was ook met de Usher/Lyngdorf combi. De Usher kan dan misschien wel half transistor half buizengeluid zijn maar alles paste gewoon. De scherpe randen zijn er af en dat hoor ik wel in mijn ruimte.

Maar wat ik niet kan vergeten is vorige week met de Usher als ik de moegespeelde cd van Dire Straits(money for nothing ::)) draaide op een volume van 75, wat verschrikkelijk hard is hier, dat dit me zo een kick gaf dat het niet meer normaal was. Snelheid, diepte, stage, attack en een zo strak laag om u tegen te zeggen. Ik werd precies tegen de muur geblazen zonder dat er maar iets vervormde. Net hetzelfde gedaan met de ASR maar was was de rush, de kick. Te braaf inderdaad. Ik denk dat dit meer een versterker is voor mensen die alleen maar jazz, klassiek of rustige muziek draaien. Pas op, ik draai ook graag rustige muziek, maar moet een alleseter hebben en dat is de Usher wel. Die sleepte me gewoon mee in de muziek. En dat voor een prijs van een 2200 euro. Ok, als ik later nog overga naar een goede vooversterker kom ik evenveel uit als de ASR. Maar de Usher is gewoon een zeer vette basis om op verder te bouwen. Daarom dat ik ook nog steeds met de Lyngdorf DPA-1 in mijn hoofd zit. Ik hou echt van mijn Lyngdorf maar hij kan gewoon niet mee om de Thiels onder controle te houden. Maar mijn SDAi heeft wel al bewezen dat als je hem aan een zware eindbak hangt dat het wel vuurwerk geeft. Al het geluid blijft van de Lyngdorf maar dan met volledig controle + een mooie diepte +  alle details en dynamiek. Dus ja, wat kan ik dan nog meer wensen O0
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

molle

Quote from: mikeske on February 23, 2009, 20:51:21
Ola, in de buurt of iets verder ?
Je bent welkom man, van waar ben jij ergens ?




En dorp 4 kilometer verder. Staat nog niet voor 100% vast maar komt in de buurt. Het is kiezen nu uit mijn luxeleventje over nog harder werken en meer te verdienen ;D Het is eigenlijk meer om een failliete zaak terug op te bouwen en binnen een paar jaar voor een dikke prijs terug over te laten. En ik denk dat ik wel al bewezen heb dat ik het kan >:D
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

molle

Quote from: tiptop on February 23, 2009, 18:52:10
Hoe vind je 'm in vergelijking met de Usher?

Lees maar terug een paar regels naar boven ;)
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

stefan_82

cool! dat de zaken zo goed gaan..kan je set enkel maar ten goede komen  :bigsmile:

en als je ooit een heuse broodjesketen zou opstarten en je hebt een architect nodig ;) je weet me te vinden
Sonus Faber Guarneri Memento l Electrocompaniet ECI-5 l Electrocompaniet EMC-1 | Kimber  l  AH!  l

molle

#1170
Quote from: stefan_82 on February 23, 2009, 22:52:59
cool! dat de zaken zo goed gaan..kan je set enkel maar ten goede komen  :bigsmile:

en als je ooit een heuse broodjesketen zou opstarten en je hebt een architect nodig ;) je weet me te vinden

Thx ;) Maar zo een vaart zal het niet lopen, of ik moet echt de dorpen opzoeken en in de steden wegblijven ;D
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

stefan_82

Quote from: molle on February 23, 2009, 22:56:59
Thx ;) Maar zo een vaart zal het niet lopen, of ik moet echt de dorpen opzoeken en in de steden wegblijven ;D


ja bon nu Obama zelfs naar daar zou komen, zou ik Tremelo toch geen dorp meer noemen hoor :p
Sonus Faber Guarneri Memento l Electrocompaniet ECI-5 l Electrocompaniet EMC-1 | Kimber  l  AH!  l

erik s.

de Emitter wordt ook omschreven als een transistorversterker met buizen geluid. in combinatie met Tannoy is dit onvoorstelbaar.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

garmtz

Quote from: erik s. on February 23, 2009, 23:51:36
de Emitter wordt ook omschreven als een transistorversterker met buizen geluid. in combinatie met Tannoy is dit onvoorstelbaar.

Ik heb hier altijd moeite mee... Een 'buizengeluid' heeft bij mij de associatie van 'warm, rond, traag'. Ik denk dat de beste versterkers gewoon neutraal klinken, niet als een transistorbak of een buizenbak, maar gewoon als een draad met versterking. Ik denk dat in beide categorieën slechte en goede versterkers te krijgen zijn, ieder met hun eigen voors en tegens. Zo ken ik stroperige en warme ('buizige') transistorversterkers en zeer snelle, scherpe buizenversterkers.

Ik denk dat de Emitter ondanks zijn vrij ruime voeding inderdaad het beste klinkt met gemakkelijk aan te sturen, gevoelige systemen, zoals van Tannoy.

ACQUA

Quote from: mikeske on February 23, 2009, 20:51:21
Je bent welkom man, van waar ben jij ergens ?

Omgeving Mechelen, Ik woon ongeveer een uurtje van jou en Molle, stuck in the middle  :)