Antidiefstal beveiliging van HT apparatuur?

Started by Starred, August 6, 2005, 09:02:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Starred

Nu de antidiefstalbouten niet passen in mijn projecter vroeg ik me af of er een andere manier is om je HT apparatuur te voorzien van anti-diefstal beveiliging? Dus bijv. zo'n staalkabel die je ook aan je laptop kunt bevestigen, bestaat die ook voor een projector?

Peerless Monster

#1
Je zou die kabel van de laptop gewoon eens kunnen proberen op je projector.
Het beste zal werken om een zo zware mogelijk projector te kopen.
Een Barco nemen ze niet makkelijk mee bijvoorbeeld ;).

Maar als ze binnen zijn nemen ze in principe mee wat ze willen hoor.
Ze hebben vaak alle tijd en kunnen ze dat kabeltje ook wel los knippen/zagen en die bouten krijgen ze ook wel los met gereedschap dat er vaak gewoon langs ligt. Dus het is geen preventie wat je doet, maar eigenlijk verleng je de tijd waarschijnlijk waarmee ze binnen zijn en dus dus verhoog je op die manier de pakkans.
Je kan beter een goed alarmsysteem aanleggen (Conrad heeft bijvoorbeeld mooie modules die je gelijk gaan SMSen), maar zelfs dat geeft geen garantie. Het zal altijd irritant blijven dat je met die gedachtes zit. Gewoon goede verzekeren en hopen dat er niks gebeurd.
Meer kun je niet doen...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

ajbeefde

Quote from: Peerless Monster on August  6, 2005, 09:50:49


Maar als ze binnen zijn nemen ze in principe mee wat ze willen hoor.
Ze hebben vaak alle tijd en kunnen ze dat kabeltje ook wel los knippen/zagen en die bouten krijgen ze ook wel los met gereedschap dat er vaak gewoon langs ligt. Dus het is geen preventie wat je doet, maar eigenlijk verleng je de tijd waarschijnlijk waarmee ze binnen zijn en dus dus verhoog je op die manier de pakkans.
Je kan beter een goed alarmsysteem aanleggen (Conrad heeft bijvoorbeeld mooie modules die je gelijk gaan SMSen), maar zelfs dat geeft geen garantie. Het zal altijd irritant blijven dat je met die gedachtes zit. Gewoon goede verzekeren en hopen dat er niks gebeurd.
Meer kun je niet doen...

Mee eens, en als je de boel zo verankerd dat ze het niet 1,2,3 mee kunnen nemen slopen ze je boel ook nog even, dus heb je er zo wie zo niets meer aan.



Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

BOUBOU

Quote from: ajbalmere on August  6, 2005, 10:29:14
Mee eens, en als je de boel zo verankerd dat ze het niet 1,2,3 mee kunnen nemen slopen ze je boel ook nog even, dus heb je er zo wie zo niets meer aan.





Dit kwam inderdaad ook in de topic van Joris1971 naar voren over het vastzetten van zijn "2e" nieuwe plasma.
Het dievengilde zal dan inderdaad onder het motto "Ik niet, dan jij ook niet" slopen wat ze vanwege de beveiliging niet mee kunnen nemen.

MvGr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

Kronzilla

Ze zouden de apparatuur beter voorzien van een zgn PIN-code,zoals B&O ook doet,  ook al heb je het product niet meer, zij hebben er ook nix aan, en pincode kwijt,moet het product trug naar de fabriek,maar als dat een gestolen toestel blijkt... dan hebben de dieven pech. Lijkt mij toch interessanter software-beveiligd dan hardware,want idd, als ze je plasma stukgooien omdat ze hem niet van de wand krijgen,of hem laten hangen omdat ze weten dat ze zonder pincode met het toestel nix kunnen aanvangen.....

Audiofiel

Quote from: Kronzilla on September 12, 2005, 03:56:34
Lijkt mij toch interessanter software-beveiligd dan hardware,want idd, als ze je plasma stukgooien omdat ze hem niet van de wand krijgen,of hem laten hangen omdat ze weten dat ze zonder pincode met het toestel nix kunnen aanvangen.....

Ik ben bang dat ze hem niet laten hangen. Je verwacht zowel kennis van de beveiliging als ook compassie van de misdadiger. Autoradio's zonder frontje worden ook nog steeds gestolen.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Arno P


riwi