Vanavond kijk ik in mijn eigen HT...

Started by Sarjenka, May 2, 2002, 00:48:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

reza

Gisteravond : Ferry
Leuk! Krijgt van mij een 6.8
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

MLCinema

San Andreas op 4K UHD. Heb de film ook op 3D staan en jaren geleden gezien. De blu ray onlangs begonnen maar halverwege gestopt. Nu dan helemaal opnieuw gekeken met een bezoeker van het het theater.

Beeld is qua scherpte gelijk aan de blu ray. 2K DI en wist dat daar weinig verschil in zat. Is zeker geen slechte transfer maar redelijk soft door de CGI. Grootste verschil wordt gemaakt door HDR en WCG. De blu ray is wat flets, de UHD heeft duidelijk meer pop in beeld.

De audio is in Dolby Atmos en ronduit spectaculair. Continu vol in het middelpunt van de actie. Alle speakers krijgen een continue workout.

Film 6,5
Beeld uhd 7,5
Geluid 9,5

Als je de blu ray hebt en tevreden bent met het beeld zou ik deze niet kopen op uhd.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

gerard1

three billboards outside ebbing, missouri


https://www.moviemeter.nl/film/1112920

Heerlijke film, met echte acteurs :D

Tabcam

Quote from: Zymotic on April 17, 2020, 07:29:26
Knives Out, prima mee vermaakt 7.5
Stond al een tijd te wachten en helaas niet wat mijn vriendin echt leuk vind maar ik vond het én het verhaal een originele twist op het gehele detectivegenre én erg mooie beelden :popcorn:! Wat mij betreft een dikke aanrader, een 8, ik ben niet zo precies :P
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

buckler

Ik heb 'de Oost' gezien.
Mwhaa... vond het niet geweldig hoor, klein zesje meer niet
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

J0ell

Gisteren Cherry gekeken.
Goed verhaal, begint wat traag maar is uitstekend geacteerd door Tom Holland.
Don't regret growing older, it's a privilege denied to many.

skyfox

Dit keer genoten van The Mask of Zorro, op UHD. Het blijft een heerlijke kwajongensfilm met western setting en heerlijke zwaardgekletter. De rollen worden speels vertolkt door Antonio Banderas en Catherine Zeta-Jones, met in de schaduw een Anthony Hopkins die duidelijk plezier heeft. Lekker jeugdsentiment, deze film.

Het beeld op deze UHD is doorgaans vrij scherp en kleurrijk, met enkele softe momenten. Vooral een aantal shots van Zeta-Jones zijn slecht, enorm uit focus. Dit knaagt wel aan de UHD beleving. Het geluid is gewoon goed. Objecten vliegen om je heen, grote explosies zijn groots, ruimtes zijn groot of klein, het klopt allemaal. Een prima Atmos track, dus.

Het blijft een jaren 90 topper! Helaas komt het (mindere) 2e deel niet uit op UHD schijf. Aan de ene kant een gemis, maar verhaaltechnisch wellicht een goede keuze van Sony.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

VTEC_genieter

Ze, Catherina Zeta schittert ook in de film: The Terminal

Een mooie film [emoji108] waar ook Tom Hanks de hoofdrol in speelt [emoji122][emoji122]
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

VTEC_genieter

#32658
- dubbelpost -
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

reza

Quote from: VTEC_genieter on May 18, 2021, 21:38:42
Ze, Catherina Zeta schittert ook in de film: The Terminal

Een mooie film [emoji108] waar ook Tom Hanks de hoofdrol in speelt [emoji122][emoji122]

Waar gebeurt ook nog eens!!
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

skyfox

Dat is ook alweer een tijd geleden dat ik die film gezien heb! Binnenkort eens streamen als ik em kan vinden.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

VTEC_genieter

HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

skyfox

Merci! Ik word steeds blijer van Prime. Kijken nu Man in the High Castle, machtig goeie serie!
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Martijnst1990

Quote from: skyfox on May 19, 2021, 19:28:49
Merci! Ik word steeds blijer van Prime. Kijken nu Man in the High Castle, machtig goeie serie!
Die lijkt mij ook interessant, binnenkort maar eens proberen.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

J0ell

Quote from: skyfox on May 19, 2021, 19:28:49
Merci! Ik word steeds blijer van Prime. Kijken nu Man in the High Castle, machtig goeie serie!

Wordt er juist steeds minder blij van.
Als je inspiratieloos bent ga je scrollen naar een filmpje om te kijken.
Denk je er eindelijk 1 gevonden te hebben, moet je hem alsnog huren / kopen.
Terwijl je voor prime betaald. Hier moeten ze een los kopje voor aanmaken.
Don't regret growing older, it's a privilege denied to many.

skyfox

Quote from: J0ell on May 20, 2021, 15:00:40
Wordt er juist steeds minder blij van.
Als je inspiratieloos bent ga je scrollen naar een filmpje om te kijken.
Denk je er eindelijk 1 gevonden te hebben, moet je hem alsnog huren / kopen.
Terwijl je voor prime betaald. Hier moeten ze een los kopje voor aanmaken.
Deels mee eens, jammer dat je voor sommige titels moet betalen. Maar aan de andere kant... het abonnement is 3 euro pm. Bij Netflix zit ik al op iets van 13 of 14 euro. Dat prijsverschil helpt me wel door de betaalde content heen te kijken. En ik vind het best duidelijk vermeld als je iets alleen kan huren ipv dat het bij Prime inbegrepen zit.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

reza

Quote from: J0ell on May 20, 2021, 15:00:40
Wordt er juist steeds minder blij van.
Als je inspiratieloos bent ga je scrollen naar een filmpje om te kijken.
Denk je er eindelijk 1 gevonden te hebben, moet je hem alsnog huren / kopen.
Terwijl je voor prime betaald. Hier moeten ze een los kopje voor aanmaken.

Volgens mij staat er duidelijk of het inbegrepen is of niet..
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

mr.crash

patriots day.
Mooie film  7.5 / 10.
https://www.imdb.com/title/tt4572514/


En deze week ook nog Memento weer
eens gezien...top film.
https://www.imdb.com/title/tt0209144/
...Naam luisterruimte / HT..
.........TAKE FIVE...............

HereIsTom

Ballon 👍

Een van de meest spectaculaire ontsnappingen uit het communistische Oost-Duitsland, waarbij twee families in een zelfgemaakte ballon over de zwaar versterkte grens voeren, is nu een waargebeurde film.

Ballon, van de Duitse regisseur Michael Bully Herbig, vertelt het waargebeurde verhaal van de Strelzyks en de Wetzels, die hun ballon bouwden in een kelder in Thüringen. een staat in de Duitse Democratische Republiek, voordat ze op een kille nacht in september 1979 de grens overstak naar Beieren.

"Een stoffen zak, doe er wat hete lucht in en we gaan," zei Günter Wetzel, nu 63, terwijl hij zijn oorspronkelijke idee beschreef in een interview ter gelegenheid van de release van de film. Hij was geïnspireerd door een tijdschriftartikel over het jaarlijkse internationale congres voor ballonvaren in Albuquerque, New Mexico. "Hoewel ik nu blij ben dat we die beslissing hebben genomen, zou ik het niet doen als ik de kennis had die ik nu heb, omdat het zo gevaarlijk was, maar dat herkende ik toen niet", zei hij.

Te zien op o.a. Prime Video;

https://www.primevideo.com/detail/B089YDJQBT

https://youtu.be/95LBIwTOR7Q
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

cfgr@home

Lots & lots of AV stuff all over the house but mostly cramped into my mancave... :-)

skyfox

De afgelopen week vijf films gekeken.

1. Bliss (amazon prime) Een mooie speelfilm over een kerel (Owen Wilson) die erachter komt dat zijn wereld een VR wereld is en alle leed die hij denkt geleden te hebben niet waar is. Maar wat is dan wel waar? Ook een prachtige rol voor Selma Hayek, die laat zien meerdere kanten te hebben. Fraaie film, traag maar goed verhaal. Als je van Owen Wilson comedy verwacht, dan ben je bij deze film aan het verkeerde adres. Hierdoor was ik ook bijna afgehaakt, maar ik ben blij dat ik de film toch heb afgekeken. Beeld en geluid op Prime was prima. Laat je niet door de grain afleiden aan het begin!

2. Irrisistable (amazon prime) Een leuke comedy met Steve Carrell, over hoe hij als politiek campagneleider een man uit een onbekend dorp in Wisconsin als boegbeeld voor de democraten wil recruiteren. De comedy is niet over de top, Steve acteert erg leuk en de support cast vult de film echt mooi aan. In het comedy genre is het gewoon een leuke film, een lekker tussendoortje. Je ligt niet continu lachend onder de bank, maar grote kans kijk je de film wel continu met een grijns.

3. The Imitation Game (blu-ray) Een heel bijzondere speelfilm over het kraken van de Enigma code in de 2e WO door Alan Turing, de grondlegger van de moderne computer. Zonder iets weg te geven, we vonden het verhaal heel indrukwekkend en hebben daar zelfs een dag later nog over nagesproken. Dat gebeurt ons niet vaak. Beeld op de bluray is gemiddeld, zeker niet geweldig scherp of contrastrijk. Voor het geluid geldt eigenlijk hetzelfde. Dikke aanrader!

4. Fury (UHD) In deze film wordt een Amerikaanse tankcrew voor een dag of twee a drie gevolgd bij hun diverse missies. Deze oorlogsfilm is intens, bruut en laat niets aan de verbeelding over. Het verhaal is heroïsch en voelt realistisch. Voor een oorlogsfilm vind ik deze film geweldig! Beeld en geluid op UHD... Wowowow, INTENS!! Je zit voor je gevoel ín de koepel van de tank, terwijl de kogels afketsen en de bommen om de tank heen inslaan. Je zit er míddenin! Heb je een Atmos installatie, dan mag deze film niet ontbreken in je collectie als je een oorlogsfilm kan waarderen.

5. Army of the Dead (Netflix) Weer een zombiefilm... Maar nu eentje van Zack Snyder! Hou je van Zombies, mag het af en toe lekker stereotype en een tikje voorspelbaar zijn? Met kickass karakters en dikke wapens? Zo ja, dan pak je met deze film een heerlijk avontuur van 2 1/2 uur met dikke visuals. Gekeken op m'n oled en niet in de cinema, dus over de kwaliteit van de audiotrack durf ik niets te zeggen. Heerlijke film, highly recommended!
Binnenkort eens New Mutants kijken.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

ppeter

Afgelopen weekend in cinema@home: 🎥🎬🍿😎

Tom Clancy's Without Remorse (2021) (US) Action, Thriller, War
Prime Video 1080p DD+

Bekend verhaal maar toch origineel gebracht, goede actiefilm en zeker een aanrader.
Beeld en geluid was goed.

Attraction (2017) (Russia) Science Fiction, Drama, Romance, Adventure
1080p DD
Na het succes van de Russische film T-34, heb ik ook deze 2-delige film van Rusland de kans gegeven met dezelfde hoofdrolspelers. Ondanks de eerste beter was dan de tweede, zijn beide films toch goed gemaakt en de moeite om te kijken.

Invasion (2020) (Russia) Science Fiction, Drama, Romance, Action
1080p DTS-HD
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

MLCinema

Vanavond Godzilla 2014 gekeken op UHD. Wat een mooi opgeknapte transfer! De blu ray was enorm donker. De uhd is veel beter kijkbaar. Mooie toepassing van HDR en WCG.

De Atmos track is super dynamisch, veel overhead geluiden van de helicopters en de monsters krijgen meer hoogte. Heel tof, echt van genoten.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Bennie

Vandaag een goude oude gekeken. Sling Blade met Billy Bob Thornton. Blijft een indrukwekkende film!
JVC NZ8 - Projecta HD progressive 2.80m 2.40:1 - Panasonic 9004 - Jungson AV 1000D - Doumois reference 1 - Svs SB4000

VTEC_genieter

Net op Spike gekeken: Bumblebee

Leuk en weer mooi gemaakt, zoals de Transformers serie.
Vond wel een beetje kindvriendelijk.

Mijn cijfer: 7

EDIT: De personage Bumblebee is ook de meest vriendelijke Autobot! Duh!!
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers