Vanavond kijk ik in mijn eigen HT...

Started by Sarjenka, May 2, 2002, 00:48:02

Previous topic - Next topic

mr.crash and 2 Guests are viewing this topic.

VTEC_genieter

Inderdaad weer een goede film met Elisabeth! [emoji122][emoji122]

#klasse
#lijstje_wordt_alleen_maar_groter
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

reza

Net : Songbird gezien. Redelijk 6.1
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

papaleo

#32302
Film:7,5
Torpedo/U-235
...een Belgische blockbuster, niet verwacht maar we hebben ons (mijn vrouw iets minder) gisteravond best vermaakt, leuk verhaal met genoeg 'spannende' momentjes en humor.
Opvallend,zeker in deze huidige tijd waren er ook racistische scenes in de film dit verbaasde mij toch enigszins.

Beeld: 8
Deze 1080p transfer is het best/mooist in de heldere momenten van de film/overdag ,met scherpe cinematografie die aantrekkelijke details levert op bv de leren jassen en in/op de gezichten, de buiten/overdag opnames zijn kwa diepte werking 3 dimensionaal en biedt grootsheid zeker wanneer de camera het open water met daarin de duikboot in beeld neemt.
De kleuren zijn ook uitstekend, ze benadrukken het bruin en blauw van oorlogsvoering, terwijl nazi-rood vet aanwezig is...ook de huid-tinten zijn natuurlijk.
Jammer genoeg zijn er soms wel wat artefacten zoals banding en posturatie in het beeld waarneembaar deze verstoren soms de (mijn) kijkervaring.

Geluid;8,8
De DTS-HD Master Audio biedt een levendig geluidsbeleving en bieden veel surround-activiteiten ook de hoogte speakers worden door de 'Dolby-Upmixer' van de Lyngdorf zijn op veel momenten goed waarneembaar wat de surround-bubble te goede komt.
Ook de subwoofer word vaak en heftig (mis)ge-bruikt met strakke en volle impact's van explosies.
De scenes onder water in de onderzeeër krijg je soms de indruk dat dat je erbij bent de atmosferische drukken in de onderzeeër zijn soms tastbaar.
Het viel mij op dat Dialogen vlijmscherp,duidelijk en met de juiste emotionaliteit uit de centerspeaker kwamen.

Mocht je de film achteraf  'toch' niets vinden, het is kwa beeld/geluid zeker de moeite waard om deze 'n keer gezien te hebben... ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

cfgr@home

Vanavond op het programma: ganse seizoen 5 van "Killjoys"  :xmas:
Lots & lots of AV stuff all over the house but mostly cramped into my mancave... :-)

mr.crash

Mission impossible  Fallout..
Weer een keer gezien..
...Naam luisterruimte / HT..
.........TAKE FIVE...............

VlisChris

LOTR FOTR EE gaat zo de digitale speler in

Even kijken of ik hem afkijk. Film duurt ruim 3.5 uur dacht ik.
En morgen overdag wil ik wel nog "iets" uit mijn handen krijgen voor ik ga werken :D
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

skyfox

Quote from: VlisChris on December 30, 2020, 23:59:36
LOTR FOTR EE gaat zo de digitale speler in

Even kijken of ik hem afkijk. Film duurt ruim 3.5 uur dacht ik.
En morgen overdag wil ik wel nog "iets" uit mijn handen krijgen voor ik ga werken :D
Gewoon afkijken joh, je kiest de EE of niet natuurlijk. Gaan voor de full experience!
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

wolfkampf

Vanavond Top gun uit 1986 in 4k HDR gekeken.  :pompom:
Geweldige film en voor een film uit 1986 vond ik de kwaliteit echt nog mooi  :popcorn:

Nu wachten op de 2020 versie  ;D
Sony vpl-vw590es  ,i visions hd 4k ta8000 120" , zappiti HDR one, Denon avr-x2400 5.1.2 2x klipsch f2 synergy, klipsch rp 440 center, 2x klipsch rw10d subs
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143215.0

ppeter

Quote from: wolfkampf on January  1, 2021, 23:21:53
Vanavond Top gun uit 1986 in 4k HDR gekeken.  :pompom:
Geweldige film en voor een film uit 1986 vond ik de kwaliteit echt nog mooi  :popcorn:

Nu wachten op de 2020 versie  ;D
Zullen we helaas nog even op moeten wachten... 😏

No Time To Die (1 April)
Black Widow (5 mei)
Ghostbusters: Afterlife (10 juni)
Top Gun: Maverick (8 juli)
Dune (30 september)



JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

wolfkampf

#32310
Quote from: ppeter on January  2, 2021, 10:47:43
Zullen we helaas nog even op moeten wachten... 😏

No Time To Die (1 April)
Black Widow (5 mei)
Ghostbusters: Afterlife (10 juni)
Top Gun: Maverick (8 juli)
Dune (30 september)
Ja dat duurt nog even inderdaad  :nopompom:

Ach ja ik wacht ook al 30 jaar op de vervolgen van Avatar
Sony vpl-vw590es  ,i visions hd 4k ta8000 120" , zappiti HDR one, Denon avr-x2400 5.1.2 2x klipsch f2 synergy, klipsch rp 440 center, 2x klipsch rw10d subs
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143215.0

denoontje

#32311
Gister als popcorn vermaak https://www.imdb.com/title/tt3014866/.

Criminal (2016)

Lekker liggen op de bank, niet te veel nadenken.



Kjelt

Quote from: wolfkampf on January  1, 2021, 23:21:53
Vanavond Top gun uit 1986 in 4k HDR gekeken.  :pompom:
Geweldige film en voor een film uit 1986 vond ik de kwaliteit echt nog mooi  :popcorn:
Twee weken geleden gekeken. Er zaten hele mooie goede scenes tussen maar ook complete 4k ruis-scenes. Ik begrijp niet dat ze die niet even opgepoetst hebben en dat had niets met artistieke intended filmgrain te maken. Gewoon film met hoge isowaarde omdat de lichtomstandigheden laag zijn.

ppeter

Quote from: Kjelt on January  2, 2021, 12:07:59
Twee weken geleden gekeken. Er zaten hele mooie goede scenes tussen maar ook complete 4k ruis-scenes. Ik begrijp niet dat ze die niet even opgepoetst hebben en dat had niets met artistieke intended filmgrain te maken. Gewoon film met hoge isowaarde omdat de lichtomstandigheden laag zijn.
Dit was ook het geval met Days of Thunder die ik vorige week gezien heb!
De oudere films omzetten naar 4K verloopt niet altijd even goed?
Maar toch weer genoten van deze geweldige klassieker! 😎👍
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

maximus79

Quote from: Sjaak_Banaan on December 29, 2020, 12:25:33
Gisteren deze gekeken in de kelder, ik vond het wel kicken! Lekker sfeertje.  :headbanging:
Was laatst op NPO3.

https://www.youtube.com/v/EYdFLiXarHU&feature=25s

Helaas kan ik de bluray nergens voor een normale prijs vinden, mocht iemand een tip hebben dan hoor ik het graag.

De blu-ray hier van klinkt echt niet normaal goed.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

Jean Sibelius

Deze hebben Angelie en ik gisteravond gekeken. Angelie had deze besteld nadat we eerder deze week de documentaire van Queen en Adam Lambert hadden gezien.

Van begin tot eind genieten. Muziek: 9.5, Beeld: 9, Geluid 8.5 en daarmee met stip een van de beste concerten uit mijn collectie :)

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

reza

#32316
Vanavond: i am your woman.

6.8 prima film :thumbs-up:
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

haythijs

Quote from: Jean Sibelius on January  2, 2021, 20:09:27
Deze hebben Angelie en ik gisteravond gekeken. Angelie had deze besteld nadat we eerder deze week de documentaire van Queen en Adam Lambert hadden gezien.

Van begin tot eind genieten. Muziek: 9.5, Beeld: 9, Geluid 8.5 en daarmee met stip een van de beste concerten uit mijn collectie :)

Deze inmiddels ook binnen en bekeken. Adam kan zingen! Vooropgesteld dat er nooit iemand de leegte van Freddie kan opvullen, ben ik wel blij dat Brian en Roger nog steeds hun ding kunnen doen.
Wel kan ik me voorstellen dat mensen er niks mee hebben en het als een soort veredelde tributeband zien, of nog minder wellicht. Muzikaal staat het nog zeer degelijk overeind vind ik, niet iedereen zal Adam zijn stijl en maniertjes bevallen. Maar dat gold ook voor Mercury denk ik, hoewel hij wel van een ander kaliber was..de ultieme frontman?
Brian zijn solospot in DTS HDMA, heerlijk. En leuk dat ze de Live Aid set naspelen in Sydney.
Samsung 55ks7000/Yamaha rx a2070/Sony ubp 800/Cambridge CXU/Kef Q150 + 3005SE/Svs Sb1000/Audioquest+ Inakustik reference+Canare

haythijs

Op nieuwjaarsdag een klassieker bekeken, Cape Fear. De versie uit 1991, maakte destijds wel een indruk op mij. Nog steeds fijne film, prima HD transfer.
Gisteren heb ik me gewaagd aan Tenet. Of het hele plot duidelijk was voor mij, ik weet het niet. Nee dus? 😁
Maar wel genoten van de film, zeker op audio en visueel gebied is het smullen. Misschien niet te veel willen begrijpen en gewoon de film over me heen laten gaan, beviel mij prima.
Samsung 55ks7000/Yamaha rx a2070/Sony ubp 800/Cambridge CXU/Kef Q150 + 3005SE/Svs Sb1000/Audioquest+ Inakustik reference+Canare

TornadoGo

Gisteren twee gekeken:

Catch me if you can - Netflix - Beeld en geluid prima, verhaal vond ik heel leuk.
My Octopus Teacher - Netflix - Beeld is heel mooi, geluid is goed en verhaal ook.
Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

Marco66

Quote from: Jean Sibelius on January  2, 2021, 20:09:27
Deze hebben Angelie en ik gisteravond gekeken. Angelie had deze besteld nadat we eerder deze week de documentaire van Queen en Adam Lambert hadden gezien.

Van begin tot eind genieten. Muziek: 9.5, Beeld: 9, Geluid 8.5 en daarmee met stip een van de beste concerten uit mijn collectie :)

Mooie tip, ga ik eens induiken.
Voor mooi concert kwa beeld en vooral geluid kan ik je de nieuwe Peter Maffay MTV Unplugged ook aanraden.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

paulkokkie

Gisteravond de Fallen serie gekeken, waren op Sky Duitsland.
Olympus, London en Angel, ze zijn allemaal gevallen.Gewoon lekker op de bank.
NAD C399+MDC module + Kef R3
(Denon AVR 4520 B&W DM640 B&WHTM61 S2)

skyfox

Afgelopen week genoten van Split. Het is een film in de serie van Unbreakable, maar met een andere setting, karakters en verhaal. De sfeer in de film is intens en ik zat meerdere malen op het puntje van de bank.

Qua beeld en geluid was dit een blu-ray die tot in de puntjes verzorgd is. Scherp en schoon beeld, met helder en tastbaar geluid welke enorme controle heeft over de sfeer. Ik zie de UHD schijf dit maar amper kunnen toppen. Mogelijk met een 3D audio track, maar het beeld kan amper mooier of scherper.

Hou je van films van M Night Shyamalan, dan is dit er eentje die je zeker gezien moet hebben. Highly recommended!
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Tabcam

Quote from: skyfox on January  3, 2021, 21:55:08
Afgelopen week genoten van Split. Het is een film in de serie van Unbreakable, maar met een andere setting, karakters en verhaal. De sfeer in de film is intens en ik zat meerdere malen op het puntje van de bank.

Qua beeld en geluid was dit een blu-ray die tot in de puntjes verzorgd is. Scherp en schoon beeld, met helder en tastbaar geluid welke enorme controle heeft over de sfeer. Ik zie de UHD schijf dit maar amper kunnen toppen. Mogelijk met een 3D audio track, maar het beeld kan amper mooier of scherper.

Hou je van films van M Night Shyamalan, dan is dit er eentje die je zeker gezien moet hebben. Highly recommended!
De opvolger, Glass, is eveneens een aanrader
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

maximus79

Ep 5 van seizoen 5 gekeken van the Expanse....

Wat een goed seizoen weer, echt een top serie. Ook beeld en geluid zijn echt super goed.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2