[HT] dilemma: Marantz sr-4500 of sr-5500

Started by bnx, July 31, 2005, 00:34:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bnx

Nadat mijn trouwe Philips 900-series receiver het begeven heeft, ben ik gaan kijken naar een A-merk Surround receiver. Nadat de Harman-Kardan AVR130 afviel door zijn gemis aan component in\uitgang en niet zo stevig aanvoelende PLASTIK onderdelen, heb ik vandaag de Marantz SR-4500 gezien. Thuisgekomen en wat research gepleegd, zag ik ook het grotere broertje, de SR-5500.
De looks van het front zijn vrijwel gelijk, alleen is de SR-5500 wat hoger...

Na een compare op de Marantz site te hebben gedaan, zijn de 'grote' verschillen de 90W per kanaal i.p.v. 80W en de front inputs. Prijsverschil is 50 euro, 299 tegenover 349...

:: achterkant SR-4500 http://www.totalav.co.kr/upimg/MARANTZ-SR4500_B001.jpg
:: achterkant SR-5500 http://www.marantz.com/image/products/e_sr5500_bck.gif
:: vergelijkings-tabel http://www.marantz.com/new/index.cfm?fuseaction=Products.ProdCompList&cont=eu&bus=hf&prod_id=3196&type=avr&series=comp

Kan iemand mij overtuigen waarom ik wel\niet voor de iets duurdere SR-5500 moet gaan???

--> de vraag is dus of de 50 euro extra de 'meer' mogelijkheden rechtvaardigd...
HUISKAMER | Marantz SR8500  | 2x Mordaunt-Short Mezzo 8  | Genie 404 center |  2x Genie 402 surround | MS 409W subwoofer  |  Pana 55VT50 | Sennheiser HD515 |
BIOS-ZOLDER  |  Marantz SR7500  |  2x Mordaunt-Short 908i  |  905i center  |  2x 902i surround  |  Buttkickers |  Epson TW-2900

Kjelt

Ik heb net even zitten kijken en er zijn nog meer verschillen zo heeft de 5500 OSD (on screen display neem ik aan) en lipsync mogelijkheden, allebei wel handig in een HT setting. Maar je zult zelf moeten beslissen of dit voor jou 50 euro waard is. Als je een tv neemt met uitgebreide beeldverwerking (plasma, lcd of crt) is lipsync wel heel erg nuttig omdat bij deze tv's het beeld soms achterloopt op het geluid althans als je het geluid dus met een externe processor afhandeld zoals in dit geval.

kippekop

Waar heb je die receivers voor die prijs gezien??

Ik zou altijd voor de 5500 gaan, ook nog eens meer power naast de extra functies...
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

R

Ik ook, lijkt me een redelijke no brainer.

hifiman

Quote from: Kjelt on July 31, 2005, 00:42:25
Ik heb net even zitten kijken en er zijn nog meer verschillen zo heeft de 5500 OSD (on screen display neem ik aan)
Bij Marantz betekent OSE dat het om een Special Edition gaat. De SR-5500 OSE is kwalitatief dus beter dan de niet OSE versie (en ook een stuk duurder).

Voor die 50 euro meer zou ik voor de 5500 gaan, alhoewel het nergens expliciet vermeld staat is de kans groot dat het design van de versterker (electronica bedoel ik dus) ook net effe beter is dan dat van de 4500.

Ronald

Paul1967

De sr5500 voor 349 euro? WAAR?  :o

Naar mijn idee kost de 5500 rond de 700 euro en de 5400 rond de 600.

Ikzelf heb de 5500 en vind het een prachtbak. Heb wel mijn stereorack half moeten slopen om hem erin te krijgen. Hij is met zijn halve meter (incl knoppen en aansluitingen achter) nogal diep.
De 5500 heeft een ?? (misschien weten anderen dat) wat duurdere Denon receivers ook hebben.

Naar mijn idee bestaat er van de 5500 (nog) geen OSE versie. Wel van de 5400 maar die kost meteen 900 euro en volgens testen is die niet beter dan de gewone 5400.

In WhatHomeCinema scoort de 5500 beter dan de 5400. De 4500 is niet te vergelijken met de 5500 d.w.z. de 5500 is de opvolger van de 5400.

gr. Paul

Marc R

Quote from: ht-kabouter on July 31, 2005, 19:07:50
De sr5500 voor 349 euro? WAAR?  :o


Onder andere bij een toko in Rotterdam, maar er zullen er nog wel meer zijn die hem voor deze prijs aan zullen bieden. Gewoon een beetje tijdens de uitverkoop de advertenties in de krant in de gaten houden :).

Ik zou overigens zelf voor de 5500 gaan. De sr4500 is een echte instapper, de 5500 staat daarentegen net weer wat hoger.

Durk

#7
SR5500 zonder twijfel.

zeker voor die prijs...  :o
zie is dan behoorlijk gezakt de laatste maanden.
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Paul1967

Geloof er geen zak van de 5500 voor 349 euro. Das de helft van de gangbare prijs, en hij is net een paar maanden uit. Als het echt zo is snap ik niet dat Marantz NL dat goed vind cq levert.
Heb ff gegoogled en kom hem overigens nergens tegen voor die prijs. Ook niet in Duitsland wat over het algemeen goedkoper is dan hier.
Zelfs Polectro (1 van de goedkopere zaken van NL in a'dam) levert hem voor 499 en das al zeer laag.

Durk

hij staat in de koopjeskelder van een rotterdamse electrozaak.
zal vast een demo zijn.
Kleur is zwart
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Paul1967

Dan wist ik het wel. Halen dat ding voor die 349 ook al is ie zwart (of je moet zwart willen). ;)

Moony

Die R'damse electrozaak levert wel vaker (Maranzt) apparatuur onder de "normale" verkoopprijs. (zelfs onder normale NL inkoopsprijs)
Een tijd geleden hadden ze daar ook de Marantz CD7300 voor een te/erg lage prijs; volgens een Marantz Nederland vertegenwoordiger hadden zij deze cd spelers iig niet geleverd aan deze R'damse zaak.
M.a.w. waarschijnlijk is het grijze import.
stereo: Dynaudio Xeo 4 | BK P10-150-GEM | Marantz NR1510 | Marantz CD5004 | Technics SL1411 + AT-VM95e
surround/tv: Good Old Pioneer Plasma | Denon AVR-X1400H | Philips BDP2900 | Dune HD Solo Lite | Chromecast | Teufel Consono 35 Mk3 | Klipsch R-10SW

Paul1967

Paralel import schijnt dat te heten.
Je zit dan wel met je garantie, want die krijg je niet van Marantz nl.
Dit heeft zo zijn nadelen. Maar die prijs maakt het wel erg aantrekkelijk om dat op de koop toe te nemen.

M.P.A. de Jong

QuoteJe zit dan wel met je garantie, want die krijg je niet van Marantz nl.

Correct me if i'm wrong: Als consument heb je recht op garantie van de leverancier van wie je het apparaat koopt. Dus heb je sowieszo niets te maken met welke importeur of fabrikant dan ook. Dat winkeliers zich daar nogal vaak op beroepen is gewoon omdat ze hun ondernemersrisico liever bij een ander neerleggen.

Ik zou ook voor de 5500 gaan. En als ik meer budget of geduld (prijzen blijven zakken) had de 7500 of hoger.
Marantz DV4300, Marantz SR7002, B&W 685, B&W HTM62, B&W M1, BK XXLS400, Philips Pronto RU940, Playstation 3.

bnx

#14
Quote from: ht-kabouter on July 31, 2005, 21:13:22
Geloof er geen zak van de 5500 voor 349 euro.

Ben niet dom, tis toch echt waar:  :o
http://www2.correct.com/artikel.php?VOORRAADSOORT=A&KLASSE=2&SOORT=9519&ARTNR=282820&PHPSESSID=3eb1f2136ad965a969a8fd3abc58fc0b

is wel met 24 maanden ipv 36 maanden garantie zie ik :)
HUISKAMER | Marantz SR8500  | 2x Mordaunt-Short Mezzo 8  | Genie 404 center |  2x Genie 402 surround | MS 409W subwoofer  |  Pana 55VT50 | Sennheiser HD515 |
BIOS-ZOLDER  |  Marantz SR7500  |  2x Mordaunt-Short 908i  |  905i center  |  2x 902i surround  |  Buttkickers |  Epson TW-2900

Minguel

Ruim een jaar geleden ging mijn keuz ook tussen de Marantz sr-4500 of sr-5500 en kwam thuis met een sr7400. ;D ;D
Was niet echt de bedoeling, maar heb inmiddels na weer aardig wat sparen een sr8500 besteld ;D ;D.

Voor het verschil van € 50 zou ik "gewoon" voor de sr-5500 gaan.
Versterker    : Marantz PM11S2
Mediaspeler  : Marantz NA8005
Speakers      : Dynaudio FOCUS 220 II
Sub              : REL S3

el-jorge

Quote from: ht-kabouter on July 31, 2005, 19:07:50
De sr5500 voor 349 euro? WAAR?  :o

Naar mijn idee kost de 5500 rond de 700 euro en de 5400 rond de 600.

Ikzelf heb de 5500 en vind het een prachtbak. Heb wel mijn stereorack half moeten slopen om hem erin te krijgen. Hij is met zijn halve meter (incl knoppen en aansluitingen achter) nogal diep.
De 5500 heeft een ?? (misschien weten anderen dat) wat duurdere Denon receivers ook hebben.

Naar mijn idee bestaat er van de 5500 (nog) geen OSE versie. Wel van de 5400 maar die kost meteen 900 euro en volgens testen is die niet beter dan de gewone 5400.

In WhatHomeCinema scoort de 5500 beter dan de 5400. De 4500 is niet te vergelijken met de 5500 d.w.z. de 5500 is de opvolger van de 5400.

gr. Paul

Ik weet niet waar jij die prijzen hebt zien staan, ik heb bijna een jaar geleden de 5400OSE gekocht (die volgens wat test duidelijk wel beter dan de 5400 zou moeten zijn!) en die kostte me zo'n EUR 500,- wat denk ik een goede prijs is.
Als ik kijk naar de verschillen tussen de 4500 en 5500 dan zou ik voor EUR 50,- zeker de 5500 nemen, het prijsverschil is zo klein voor hetgeen je meer krijgt.
|LG OLED| |Denon| |PS4| |Monitor Audio Radius| |SVS| |Wyrewizard|

Paul1967

#17
Zou zeggen kijk eens op de volgende link www.homecinemachoice.com onder reviews.
zie je dat de 5400 beter scoort dan de 5400 OSE!! dus mijn gegevens kloppen wel degelijk.
De 5400 scoort een 5 en een 4.5
De 5400 ose scoort niet hoger dan een 4. Het is maar dat je het weet. :D

De prijzen die ik opnoem zijn de normale consumentenprijzen die de gemiddelde winkels leveren.
De Magnat 5400 staat op kieskeurig voor gemiddeld 598 euro en de 5500 voor 699 euro.
De 5400 OSE die alleen goede speciaalzaken leveren staat geboekt voor een prijs van 899 euro.
Dit zijn prijzen die bv Hobo-hifi hanteerd voor nieuwe exemplaren in doos.


Paul1967

POTVER BNX waarom kom je hier nou mee! :-[ Heb er verleden maand nog 499 voor betaald >:(

Kopen die 5500 voor 349. Je hebt dan echt een pracht van een receiver voor dat geld. Overigens geeft Marantz 2 jaar garantie standaard en geen 3 m.a.w. er mankeerd daar niks aan bij Correct.


Paul1967

#19
Quote from: M.P.A. de Jong on July 31, 2005, 22:08:01
Correct me if i'm wrong: Als consument heb je recht op garantie van de leverancier van wie je het apparaat koopt. Dus heb je sowieszo niets te maken met welke importeur of fabrikant dan ook. Dat winkeliers zich daar nogal vaak op beroepen is gewoon omdat ze hun ondernemersrisico liever bij een ander neerleggen.


Niets is minder waar:
Een winkelier moet zich aan bepaalde voorwaarden houden om garantie te verkrijgen van de leverancier/importeur. Dit houd in ieder geval in dat hij zijn spullen via de voor Nederland geldende importeur/leverancier moet verkrijgen wil die aanspraak kunnen maken op Nederlandse garantie (dat het hier gemaakt wordt cq vervangen wordt)!
Een winkel die zijn spullen dus niet via de reguliere weg (grijze cq paralel import) inkoopt maakt dus geen aanspraak op de garantiebepalingen van de Nederlandse leverancier/importeur. De garantie wordt dan verzorgt door het land waar deze winkel de goederen vandaan heeft.

Het één en ander kan je nalezen op de site van Denon nl waar ook Marantz onder valt.

M.P.A. de Jong

#20
QuoteNiets is minder waar:
Een winkelier moet zich aan bepaalde voorwaarden houden om garantie te verkrijgen van de leverancier/importeur. Dit houd in ieder geval in dat hij zijn spullen via de voor Nederland geldende importeur/leverancier moet verkrijgen wil die aanspraak kunnen maken op Nederlandse garantie (dat het hier gemaakt wordt cq vervangen wordt)!
Een winkel die zijn spullen dus niet via de reguliere weg (grijze cq paralel import) inkoopt maakt dus geen aanspraak op de garantiebepalingen van de Nederlandse leverancier/importeur. De garantie wordt dan verzorgt door het land waar deze winkel de goederen vandaan heeft.

Het één en ander kan je nalezen op de site van Denon nl waar ook Marantz onder valt.

En............???  ;D

Daar heb je als consument dus niets mee te maken. Dat is wat ik er mee wilde zeggen. Jij hebt natuurlijk ook gelijk, maar als consument is dat niet intressant. Dat de winkelier zijn schade niet kan verhalen bij de fabrikant is een risico dat hij bewust neemt neem ik aan. Maar zoals eerder gezegd, de consument heeft een overeenkomst met de leverancier en niet met de fabrikant.

Laat je door een winkelier niets anders wijs maken. (Mijn werkgever (een van de grote bouwmarktketens) probeert zich er ook altijd onderuit te draaien, je schaamt je toch kapot.)
Marantz DV4300, Marantz SR7002, B&W 685, B&W HTM62, B&W M1, BK XXLS400, Philips Pronto RU940, Playstation 3.

Vincent

Quote from: ht-kabouter on July 31, 2005, 21:13:22
Geloof er geen zak van de 5500 voor 349 euro. Das de helft van de gangbare prijs, en hij is net een paar maanden uit. Als het echt zo is snap ik niet dat Marantz NL dat goed vind cq levert.
Heb ff gegoogled en kom hem overigens nergens tegen voor die prijs. Ook niet in Duitsland wat over het algemeen goedkoper is dan hier.
Zelfs Polectro (1 van de goedkopere zaken van NL in a'dam) levert hem voor 499 en das al zeer laag.

Bij ons kost ie 349.- hoor nog beperkt op voorraad maar zijn weer besteld.

Grtz

Vincent

Vincent

Kleur is trouwens silver .. :)

En gewoon officiele modellen ...

grtz

Vincent

Paul1967

Dan wist ik het wel als ik BNX was voor die 349. En ik baal dat ik 499 betaald heb verleden maand. >:(
Maar ja, ik heb een Mordaunt Short Genie set voor weinig (2/3 prijs) net aangeschaft, dus dat heft de boel weer op. :D

Durk

Quote from: Vincent on August  1, 2005, 20:38:16
Bij ons kost ie 349.- hoor nog beperkt op voorraad maar zijn weer besteld.

Grtz

Vincent

dat lijkt me een mooie scherpe prijs. Gezien het feit dat de andere bij marantz in de koopjeskelder stond.
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749