Myself's HT & Stereo set - Updates

Started by myself, July 22, 2005, 12:25:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

FrankB

2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

bmateijsen

Quote from: FrenkB on August 19, 2005, 15:03:51
Zeker! Ik ben benieuwd Molle  8)

Ik ook! En dan vanaf zondag ook nog eens genieten van Auditors 8)

Durk

de 3 en 5  ???

oh die 3 & 5  :)
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

garmtz


molle

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

molle

Sorry, Marcel effe terug on topic ;)
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

myself

@bjorn en garmt: jullie hebben het er maar druk mee hoor  8)

@molle: moeilijk he die keuzes  ;) ;D straks heb je heel je huiskamer volstaan met dingen om te proberen. Ik verwacht natuurlijk wel een verslagje  ;D
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

Durk

Quote from: Garmt on August 19, 2005, 15:16:42
PrimaLuna Prologue 3 & 5:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=32517.0

ik kreeg hem door toen ik mijn berichtje aan het posten was...
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

bmateijsen

Quote from: myself on August 19, 2005, 15:28:09
@bjorn en garmt: jullie hebben het er maar druk mee hoor  8)

Allemaal leuke dingen 8)

myself

Quote from: bmateijsen on August 19, 2005, 15:33:38
Allemaal leuke dingen 8)
tjsa, als je van je hobby je beroep kunt maken  ;D
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

molle

Quote from: myself on August 19, 2005, 15:28:09
@bjorn en garmt: jullie hebben het er maar druk mee hoor  8)

@molle: moeilijk he die keuzes  ;) ;D straks heb je heel je huiskamer volstaan met dingen om te proberen. Ik verwacht natuurlijk wel een verslagje  ;D

Meer nog, als het zover is en het geld is weer over de balk gegooid( ;D) kom je maar eens luisteren he. Je weet nu toch waar ik woon ;)
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

myself

Quote from: molle on August 19, 2005, 15:35:28
Meer nog, als het zover is en het geld is weer over de balk gegooid( ;D) kom je maar eens luisteren he. Je weet nu toch waar ik woon ;)
staat  ;D maak ik er meteen een combi stereo/HT uitje van  ;) ;D (moet je kelder natuurlijk wel klaar zijn  8))
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

molle

Enne Mechelen is bij de deur he ;)
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

molle

Quote from: myself on August 19, 2005, 15:36:34
staat  ;D maak ik er meteen een combi stereo/HT uitje van  ;) ;D (moet je kelder natuurlijk wel klaar zijn  8))

Gaat nog wel een paar maanden kosten  :'( Mare over 2 weken ga ik eraan beginnen :D
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

myself

#89
zo, net de hele dag bezoek gehad van Garmt en Bjorn met een auto vol met lekkers  ;)

ik heb veel te horen gehad (niet alleen muziek) maar ook tips, hun ideeen etc etc en moet het nog allemaal laten inzinken, maar kan toch alwel wat conclusies trekken

- de frey en tyr interlinks zijn veel mooier dan mijn Sssssiltech
- heel veel van het gruis/grainy/slissen/scherpte etc etc werd dus door mijn siltech interlink veroorzaakt. Vooral bij terugschakelen als bijv het publiek klapte was even schrikken
- mijn kamer is toch niet zo'n akoestische ramp als ik mij gedacht had. Het kan nog veel erger  ::)
- mijn kamer is wel heel erg groot om een lekkere basdruk op te kunnen bouwen.
- mijn luisterpositie kan beter  ;)
- indraaien van mijn boxen (garmt kon er niet vanaf blijven  ;D nog bedankt daarvoor  8)) kwam mijn diepte ten goede.
- en een chord op mijn N803 klinkt wel heel erg  8) veeeeeeeel snelheid, ERG goede plaatsing (hi-hat stond echt boven het drumstel), ruimtelijk, details (micro/macro), echo's waren nog mooier,  bas goed onder controle (bij tiesto), het hele geluid stond mooi in de ruimte en was mooi los van de boxen. Je werd gewoon lekker in muziek gehuld. Zou dit mijn uiteindelijke hifi-doel zijn?????
- mijn beperkende factor op dat moment was duidelijk de AVR300, maar wat wil je met duizenden euro's aan componenten die er op dat moment tussenzaten

en verder is het zaadje van een upgrade in mijn hersencellen geplant. Weet nog niet of er een stereo of ht boom uit gaat komen.  ??? of misschien wel een aparte pot om het ht zaadje in te planten.

en verder nog veel meer dingen, maar die spoken nog door mijn hoofd  ;D ;)
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

FrankB

Het is ook wel even een verschil, een AVR300 of een 1200-E. Qua filosofie, sound en vooral ook prijs. Ik moet eerlijk zeggen, ik ben totaal geen fan van B&W maar laatst kon zowaar een 1200-B op 803's met Nordost kabels me wel pakken. Dat zegt heel wat bij mij :D.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

myself

Quote from: FrenkB on August 21, 2005, 16:36:40
Het is ook wel even een verschil, een AVR300 of een 1200-E. Qua filosofie, sound en vooral ook prijs. Ik moet eerlijk zeggen, ik ben totaal geen fan van B&W maar laatst kon zowaar een 1200-B op 803's met Nordost kabels me wel pakken. Dat zegt heel wat bij mij :D.
ha, bij eric geweest  ;D

maar ik gebruikte natuurlijk nog wel de avr300 als pre- en zelf dan klonk het ineens  8) 8) 8) O0 O0 O0 kan me voorstellen dat dit lekker ligt...... waarschijnlijk zou ik daar na een half jaar of zo ook al weer aan gewend zijn, maar ja  :o 8)
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

FrankB

Quote from: myself on August 21, 2005, 16:38:36
ha, bij eric geweest  ;D

maar ik gebruikte natuurlijk nog wel de avr300 als pre- en zelf dan klonk het ineens  8) 8) 8) O0 O0 O0 kan me voorstellen dat dit lekker ligt...... waarschijnlijk zou ik daar na een half jaar of zo ook al weer aan gewend zijn, maar ja  :o 8)

Alles went ;)

En de Tyr, volgens mij kunnen we wel een powerbuy gaan starten :P ;D >:D
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

myself

Quote from: FrenkB on August 21, 2005, 16:51:00
En de Tyr, volgens mij kunnen we wel een powerbuy gaan starten :P ;D >:D
zelfs met een powerbuy is hij nog......... TE (te goed, te geweldig, maar vooral nog TE duur)  ;D
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

FrankB

Quote from: myself on August 21, 2005, 16:52:16
zelfs met een powerbuy is hij nog......... TE (te goed, te geweldig, maar vooral nog TE duur)  ;D

Hahaha dan koop ik 'm wel alleen :P ;)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

myself

pfff weet nu zeker dat ik snelheid in een set zoek en ruimtelijkheid. Dat maakt het zoeken in een richting in ieder geval wat makkelijker.
ik ben nu ook even op zoek naar inspiratie om deze dag nog eens de reveu te laten passeren. De tekst komt nog niet lekker uit mijn vingers dus het inzakken van de indrukken moet nog wat meer uurtjes hebben  :-\ ik heb ook zoveel gehoord/gezien en vooral keuzes om te maken  :'(
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

myself

Quote from: FrenkB on August 21, 2005, 16:53:32
Hahaha dan koop ik 'm wel alleen :P ;)
is toch ook een powerbuy  :P ;) ;D
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

myself

door alle indrukken ben ik helemaal vergeten foto's te maken  :-\ had graag de frequentie karakteristieken van mijn kamer/boxen gehad  :'( en natuurlijk wat leuke foto's om hier te posten.
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

R

zwak hoor. ;). Zo te horen ben je weer heel wat ervaring rijker. Alleen je nieuwe manier van verslaggeving is erg summier ;)

myself

Quote from: Ruben on August 21, 2005, 20:50:24
zwak hoor. ;). Zo te horen ben je weer heel wat ervaring rijker. Alleen je nieuwe manier van verslaggeving is erg summier ;)
;D ben er nog ondersteboven van  ;) en de impact kan wel eens erg groot zijn/gaan worden

maar zit me nog steeds af te vragen of ik toch niet voor bijv een chord amp moet gaan en daar dan tevreden mee moet gaan zijn. Het klonk wel erg  8) en daarmee mijn eisenpakket afsluiten  ???

garmt en bjorn hadden de terechte opmerking dat eerst de keuze voor stereo of ht gemaakt moet worden (dus het doel duidelijk moet zijn) en dat daarna pas de stappen daarheen gezet kunnen/moeten gaan worden. Ik kan ze daar zeker een heel stuk in volgen.

op mijn to-do lijstje staat in ieder geval nog om mijn setup eens 90graden te draaien, alhoewel het volgens bbg real life minder erg was dan in 1e instantie gedacht op de tekening/foto's
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip