Myself's HT & Stereo set - Updates

Started by myself, July 22, 2005, 12:25:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Deleted member

Quote from: myself on September  1, 2006, 12:18:45
wat trouwens nog een opvallende behoorlijke verbetering is met de 2200 + RP is dat ik voorheen altijd tegen een geluidsbel zat aan te kijken en door de goede RP instelling ik nu ineens IN die geluidsbel zit. De beleving van de muziek is dan ook daardoor alleen al een flinke stap vooruit gegaan  8)

Dat is precies ook een van mijn ervaringen!  :)

myself

Quote from: Antoine on September  1, 2006, 12:21:21
Dat is precies ook een van mijn ervaringen!  :)
8) ik zit ook weer mijn hele CD collectie erdoor te draaien en herontdek de muziek weer.

Over een tijdje maar eens een 2nd opinion aanvragen en objectief proberen te luisteren om te zien of ik nog zwakke plekken in mijn set kan ontdekken  ;) maar ja, dan moet ik wel weer eerst met beide beentjes op aarde terug zijn geland.

tot nu toe heb ik geen zwakke punten gevonden, is mijn onbalans in de setup en kamer weggeregeld en ben in in geluids-valhalla  ;D
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

Deleted member

Quote from: myself on September  1, 2006, 12:28:02
8) ik zit ook weer mijn hele CD collectie erdoor te draaien en herontdek de muziek weer.

Over een tijdje maar eens een 2nd opinion aanvragen en objectief proberen te luisteren om te zien of ik nog zwakke plekken in mijn set kan ontdekken  ;) maar ja, dan moet ik wel weer eerst met beide beentjes op aarde terug zijn geland.

tot nu toe heb ik geen zwakke punten gevonden, is mijn onbalans in de setup en kamer weggeregeld en ben in in geluids-valhalla  ;D

Herkenbaar, maar heerlijk toch! ;D Lekker genieten, als je zelf maar tevreden bent. Al begrijp ik wel je idee achter een 2nd opinion, het kan natuurlijk altijd NOG beter!  ;)

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

stuiv

Quotehet E50 probleem


Waardoor wordt dit bij jou veroorzaakt.

myself

Quote from: Antoine on September  1, 2006, 12:46:55
Herkenbaar, maar heerlijk toch! ;D Lekker genieten, als je zelf maar tevreden bent. Al begrijp ik wel je idee achter een 2nd opinion, het kan natuurlijk altijd NOG beter!  ;)
8)
2nd opinion wordt aan gewerkt  ;) maar kan nu (nog) niet verzinnen waar het nog mooier kan.

trouwens..... mijn tenen trekken altijd krom als iemand zegt dat een apparaat geweldig is en super klinkt en echt niet beter kan. Ik trek dan altijd meteen een hele pot zout open om het met een aantal korreltjes zout te nemen, vooral als het 'officiele' reviews zijn. en op dat moment geloof ik de hele review bijna niet meer, want elk apparaat heeft wel wat minders in zich. Ik probeer dat ook altijd te vinden en te vertellen. Ik kan nu op geluidgebied echter nog geen minpunten ontdekken.

Ik moet natuurlijk ook nog even aan de verhoogde geluidskwaliteit wennen dus mogelijk dat ik straks weer iets ga merken, maar ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat ik de grote upgrades voorbij ben en ik me nu kan gaan beperken tot tweaken en finetunen. eigenlijk wel lekker  8)

(kan geen 2 cornersubs kwijt want ik heb maar 1 hoek. Ik ga nog wel proberen om mijn Rel eens erbij te zetten voor alles <40Hz
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

myself

Quote from: stuiv on September  1, 2006, 19:54:22

Waardoor wordt dit bij jou veroorzaakt.
eigenlijk constant als ik hem op standby zet bij een hoog volume (>80) en als ik hem daarna weer van standby afhaal springt hij aan en meteen in E50.
alhoewel als ik het nu weer probeer (1 week later) dan het wel goed blijft gaan  :o raar hoor.
Maar goed, daar komt een firmware upgrade voor.
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

Staaled

Quote from: myself on September  2, 2006, 11:38:59
(kan geen 2 cornersubs kwijt want ik heb maar 1 hoek. Ik ga nog wel proberen om mijn Rel eens erbij te zetten voor alles <40Hz
Met 1 sub heb je nu nog een probleem.De TDA geeft alleen stereo uit op de line out.
Binnenkort via een firmware update ook mono.

salut Hipster.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

myself

Quote from: Hipster on September  2, 2006, 20:34:05
Met 1 sub heb je nu nog een probleem.De TDA geeft alleen stereo uit op de line out.
Binnenkort via een firmware update ook mono.

salut Hipster.
hmm, als het goed is kan mijn rel ook een stereo input aan (moet dan nog wel even een verloopstekker halen)
hoe weet je trouwens dat dit in de firmware wordt aangepast? is er al een lijstje met de updates?
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

Staaled

Quote from: myself on September  2, 2006, 23:11:47
hmm, als het goed is kan mijn rel ook een stereo input aan (moet dan nog wel even een verloopstekker halen)
hoe weet je trouwens dat dit in de firmware wordt aangepast? is er al een lijstje met de updates?
Punt is dat op de REL waarschijnlijk één input +12dB aangeeft.
Had ik met mijn Strata 3's wel.
Geeft rare verhoudingen ;)

Kort lijntje met Erik.... ::)

Salut,Hipster.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

myself

Quote from: Hipster on September  3, 2006, 13:48:32
Punt is dat op de REL waarschijnlijk één input +12dB aangeeft.
Had ik met mijn Strata 3's wel.
Geeft rare verhoudingen ;)
ik heb nog een  'oudje' en de strata II heeft maar 1 stereo input
Quote
Kort lijntje met Erik.... ::)
:D zit er nog meer aan te komen?
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

myself

#1086
ik begin ondertussen toch een beetje gestoord te worden.
Ik probeer met Spectra een RT-60 meting te doen, maar kom telkens niet verder dan dat ik wat grafieken bij de lage tonen krijg. Ik gebruik pink noise en die valt telkens 3dB af dus dat kan het mogelijk wel verklaren, maar bij een RT meting moet je toch juist pink noise gebruiken.

Ook heb ik dmv een dB meter het level gemeten en op 1 plek in spectra ingevoerd. Alleen bij de signal generator heb ik niets aangepast (daar kun je ook een dB setting invullen).

Heb later ook nog gekeken of een RT-10,20,30 etc wat meer gegevens zou geven maar ik krijg geen enkele balk boven de 1KHz, terwijl er in mijn ruimte toch echt wel een echo zit. (in iedere ruimte trouwens)

heeft iemand nog tips wat ik zou kunnen proberen???
Mijn noiselevel van mijn ruimte was geloof ik rond de 40 dB en met de SPL meter heb ik 88,5 dB gemeten dus een RT-30 zou toch wat meer data moeten geven....
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

myself

nu de review van de 2200 op hifi.nl staat, viel me eigenlijk op dat het interieur toch iets aangepast was. Waarschijnlijk een doorontwikkeling van het 1e model of de kleurtjes waren op  ;)

mijn capacitors zijn zwart en verder zit er her en der nog een afscherming of bevestiging anders in de huidige modellen. Niets bijzonders maar het viel me wel op
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

myself

#1088
Na dik 10 jaar weer terug van weggeweest op dit forum :) Altijd muziek blijven luisteren  8)

Updates van de afgelopen jaren zijn in het kort:
- PS Audio Quintet powercenter
- Bluesound Node 2
- upgrade van een aantal stroomkabels en interlinks naar een combi van Chord en furutech

Komende tijd ga ik me weer eens bezig houden met mogelijke verdere upgrades
- Houten meubel ipv mijn huidig glazen rack
- enkele stappen omhoog met mijn speakers (vind het alleen de investering waard als ik er echt flink op vooruit ga). 'Helaas' kom ik dan al snel in de klasse van B&W 803D3/802D3/Focal Sopra 2 of 3/WB etc uit
- Heroverweging van versterker nav speakerkeuze
- daarmee samenhangend akoestische behandeling van onze woonkamer/luistergedeelte door een echte expert
- mogelijk andere LS kabels afh van de gemaakte keuzes
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

Richi

Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

myself

#1090
Op boxen jacht?

Het hifi virus is nooit eigenlijk verdwenen geweest en is nu de 2e incubatiefase weer voorbij ;) en na vele jaren op shows bij enkele boxen langer te blijven luisteren dan bij anderen, en een andere fase in mijn leven, begint het nu weer een klein beetje te kriebelen... Zou ik dat geluid dat ik op sommige shows zo mooi vind ook thuis kunnen krijgen...  O0

Begrijp me niet verkeerd, het is niet dat ik iets mis in mijn huidige set, want die is 'zorgvuldig' (lees langdurig) samengesteld en bevalt me nog steeds goed. De N803 in combinatie met de Lyngdorf 2200, Red Dawn II LS kabels en digitaal aangesloten op CD en streamer is gewoon erg lekker en heb er nog steeds iedere dag, de hele dag plezier van (werk 5d/w thuis).

Wat ik al zei: op sommige (kleinere) shows klinken die 'supersets' zo mooi..... zou ik die stap nu willen maken? En zo ja, welke stap zou dat dan moeten worden. Het antwoord op de 1e stap is makkelijk, de 2e ietsje minder :P

Mijn huidige set is eigenlijk al zo behoorlijk goed, dat ik voor een stap die (in mijn ogen) de moeite waard is al aan het luisteren ben gegaan naar de B&W 803D3, Focal Sopra 2 (de 3 is me echt veeeeel te groot), B&W 802D3. Waarschijnlijk binnenkort nog naar 1 a 2 andere speakers en ondertussen ook 2 andere versterkers gehoord en gelukkig nog steeds heel blij met mijn lyngdorf. Ik zal de bevindingen wel in de review sectie posten.

Ik hou me aanbevolen voor andere speakers die ik 'moet' gaan luisteren in ongeveer die prijsklasse.
Het leuke van die zoektocht zijn al die luistersessies :P (en het gegoogle)
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

riwi

Luidsprekers heten die dingen ::)  :P  Welkom terug.

Ik heb ook wel eens overwogen om voor de N803 iets beters te zoeken. Maar ik ben nog steeds wel tevreden met het 'geheel' voor surround (dus 4x N803 en 1xhtm1 uit dezelfde serie). Ik denk dat je met de nieuwere B&W's niet zo veel opschiet eigenlijk. Ik heb wel eens 803D geluisterd (weet niet meer D of D2) en vond dat niet veel verbetering geven. Hooguit meer bass, maar die routeer ik toch naar de Subwoofer.

Puur voor stereo denk ik dat er veel betere speakers zijn, met meer detail en openheid.

myself

Quote from: riwi on June  4, 2018, 10:38:41
Luidsprekers heten die dingen ::)  :P  Welkom terug.

Ik heb ook wel eens overwogen om voor de N803 iets beters te zoeken. Maar ik ben nog steeds wel tevreden met het 'geheel' voor surround (dus 4x N803 en 1xhtm1 uit dezelfde serie). Ik denk dat je met de nieuwere B&W's niet zo veel opschiet eigenlijk. Ik heb wel eens 803D geluisterd (weet niet meer D of D2) en vond dat niet veel verbetering geven. Hooguit meer bass, maar die routeer ik toch naar de Subwoofer.

Puur voor stereo denk ik dat er veel betere speakers zijn, met meer detail en openheid.
Heee riwi [emoji41]
Goed te lezen dat je nog steeds actief bent. De D3 is echt nog wel een stapje beter en je hebt gelijk dat er meer speakers zijn, vandaar de zoektocht zoals je van me gewend bent [emoji6]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

myself

Voor de liefhebbers:

ik heb de PS Audio Quintet maar even nagetekend in Sketchup (en beschikbaar gesteld voor iedereen via het 3D warehouse). Ik heb hem niet zover uitgewerkt als mijn versterker maar kan hem zo wel mooi gebruiken om mijn audio-meubel verder af te ontwerpen.
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

myself

#1094
Update: Na de afgelopen 5-6 maanden vrij intensief op zoek te zijn geweest naar andere Luidsprekers en heel veel gehoord te hebben bij diverse winkels en shows, ben ik er eindelijk uit.
Jammer dat het zoeken ten einde is (want dat is ook best leuk) en mooi dat ik nu opnieuw mijn favoriete muziek kan gaan ontdekken :)

Ook ga ik vanwege de andere kleurstelling afscheid nemen van mijn HTM-1 en SCM-1's  :(  Die bordeaux kleur ga ik echt heel erg missen
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

activ


Richi

Daar ben ik ook heel benieuwd naar.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

myself

Ik hou het nog even spannend :) as zaterdag wordt alles geinstalleerd.
Ik heb ook zowat alle actieve systemen op de markt beluisterd en het wordt toch een passief systeem. Ik stap ook over naar een voor/eind versterker die nog meer jus levert


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

myself

#1098
Quote from: myself on November  8, 2018, 03:04:17
Update: Na de afgelopen 5-6 maanden vrij intensief op zoek te zijn geweest naar andere Luidsprekers en heel veel gehoord te hebben bij diverse winkels en shows, ben ik er eindelijk uit.
Jammer dat het zoeken ten einde is (want dat is ook best leuk) en mooi dat ik nu opnieuw mijn favoriete muziek kan gaan ontdekken :)

Ook ga ik vanwege de andere kleurstelling afscheid nemen van mijn HTM-1 en SCM-1's  :(  Die bordeaux kleur ga ik echt heel erg missen
De afgelopen weken rustig de nieuwe speakers en versterkers in laten spelen zodat ze binnenkort hun definitieve SO kunnen krijgen.

Daarmee, is dit tijdperk/footer ten einde gekomen
Quote
Stereo: Lyndorf 2200+RP, Arcam CD33T, B&W N803, BS Node 2
HT: Sony W850B (65"), Arcam AVR300 + DV79, HTM-1, SCM-1, Rel strata II, Dreambox 8000
LS.kabel:Nordost Red Dawn II, Blue Heaven II (center), Audioquest HDMI /Siltech&Chord d/a interlinks, Chord/Furutech/Cinegoo stroomkabels, PS Quintet
Ik heb heel veel geluisterd, heel veel verschillende merken, zowel aktief als passieve systemen en diverse shows en prive demo's gehad. Uiteindelijk was de richting duidelijk, was ik heel dicht bij het kopen van de Vivid Kaya 45 en ging de uiteindelijke keuze 'alleen' nog maar over kleine smaak verschillen en ben ik toch nog 1 stapje hoger gegaan.

Ben uitgekomen op de B&W 802D3 die ik met Linn Akurate DSM + Akurate 4200 aanstuur.
Volgende stap is andere LS kabels want de Nordost Red Dawn is een mooie match op mijn N803, maar niet zo ideaal op de 802D3.
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

myself

1e foto
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip