Zymo's HT deel 2

Started by Zymotic, July 20, 2005, 10:36:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mikekiwi


clockwork

Geweldig nieuws zeg! Jij en Nienke van harte gefeliciteerd. :headbanging: :pompom: :clapping:
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Zymotic


Zymotic

Nadat ik mijn hele HT had opgedoekt om ruimte te maken voor twee kinderkamers, heeft het HT-virus me toch nooit helemaal los gelaten. Nu ga ik langzaam aan met een beperkt budget weer proberen een HT-tje te bouwen. Een scherm heb ik inmiddels gekocht, nu aan het oriënteren voor een projector. Ik had een Sony HW30 en deze beviel prima. Hopelijk is er nog iets beters te koop rond de € 1000,-

Een kleine impressie:

reza

Haha, bekend verhaal. Welkom terug :D
Ik had precies hetzelfde, alleen andere reden.
Nu ook weer alles opgebouwd, maar wel met mijn verstand gedaan, dus ook met budget. Ik heb het nog nooit zo mooi /goed gehad...
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Zymotic

Ook wel weer leuk om vanaf 0 te beginnen. Ik zie wel waar het me brengt  ;)

Thamaesta

ziet er goed uit tot zover! ik ga je topic volgen.
Betreft je zoektocht naar een projector; heb hier een witte hw40 voor iets boven je budget, is dat wat? ::)
JVC X7500 - Philips OLED 4K 65"- Marantz av7703 - 4x QSC CX versterkers- QSC AD speakers - Arendal 1723s LCR- 7.1.4 DD Atmos -Sony X700 4K blu ray - PS5 - Nvidia Shield - RU Connected - In-Akustik - VNX Black Horizon Edgefree - Vicoustic

Zymotic

De HW40 is wel een gegadigde, maar ik wil sowieso een zwarte beamer.

Zymotic

Er is een HW55ES op komst  ;D

MLCinema

Quote from: Zymotic on February  9, 2018, 15:33:27
Er is een HW55ES op komst  ;D
Nice! Mooie projector. Ga je veel plezier aan beleven!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Raymond187

Quote from: Zymotic on February  9, 2018, 15:33:27
Er is een HW55ES op komst  ;D
:pompom:

En nog minder centen kwijt dan die HW65. Scheelt toch ff 400 eurootjes.  De 65 zal vast iets hebben wat beter is. Vraag me alleen af of wij dat zien  8)

ISF en films kijken hoppahhhh. Geniet ervan  :popcorn:

Zymotic

Van de € 400,- kan ik weer andere leuke dingen doen  ;D Ik heb beide projectoren nooit live in actie gezien, dus het verschil zal ik zeker niet merken.

Raymond187

Quote from: Zymotic on February 11, 2018, 12:17:30
Van de € 400,- kan ik weer andere leuke dingen doen  ;D
Zeker weten. Is een hoop geld.

Ik heb ze beide gezien. Eerst de HW65, en dat beeld vond ik erg gaaf, dus wilde die kopen. Maar meteen iets kopen, wat ik mooi vind doe ik niet meer, die leeftijd ben ik gepasseerd :D hahaha

Zag de 55 ook voor 1000 staan hier op het forum, en 3 dagen later hing hij hier aan het plafond, en mijn eigen beleving, is dat hij net zo mooi beeld geeft als de 65 die ik had gezien.

Al een bepaalde film die je als eerste gaat kijken op de 55?


Zymotic

Ik zit nog te twijfelen tussen: Darkest Hour, Rogue One (al gezien), Fate of the Furious of good old LOTR.

Maar tips zijn welkom!

Raymond187

Guardians of the galaxy 2. Mooie kleuren, maar star wars altijd bij mij +99999999999999  :popcorn:

LOTR sowieso top, maar the hobbit ook wel.

Of een animatie, Maona bv. vind ik ook nog eens een erg leuke animatie qua verhaal.

Other words....allemaal kijkuhhhh yeahhhhhh  :headbanging:

Zymotic

Laat de winter nog maar even duren  :popcorn:

Zymotic

#241
Gisteravond heeft de verkoper (sinds kort ook lid hier) de HW55 netjes bij mij thuis afgeleverd. Als verrassing had hij er nog een stapeltje blu-rays als cadeautje bij gedaan. Wat een service!!

Nu is er wel een klein probleem wat ik al aan zag komen, ik kan niet genoeg zoomen om het scherm beeldvullend te krijgen. Nu heb ik 2 opties. De eerste optie is de opstelling een kwartslag draaien. Dan heb red ik het net met maximale zoom. De tweede optie is om de opstelling te houden zoals in de afbeelding en een masking-systeem voor het scherm te plaatsen. Ik neig naar het 2e, maar dat betekend wel gaan knutselen met mijn 2 linkerhanden  ;)

Jep

Quote from: Zymotic on February 13, 2018, 11:58:14
Nu is er wel een klein probleem wat ik al aan zag komen, ik kan niet genoeg zoomen om het scherm beeldvullend te krijgen. Nu heb ik 2 opties. De eerste optie is de opstelling een kwartslag draaien. Dan heb red ik het net met maximale zoom. De tweede optie is om de opstelling te houden zoals in de afbeelding en een masking-systeem voor het scherm te plaatsen. Ik neig naar het 2e, maar dat betekend wel gaan knutselen met mijn 2 linkerhanden  ;)

Hoe groot is jouw huidige scherm en tot hoe groot kun je met de 55 projecteren? Ik heb een Lumene Movie Palace 170C spanscherm dat ik niet gebruik. Mocht dit een mooie maat zijn, dan kan dat (met jouw 2 linker handen...  ;)) wellicht een hoop geknutsel schelen.
JVC DLA-N7; Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Chromecast met Google TV; Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet - 128GB; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII via MiniDSP 2x4HD.

Zymotic

ik kom nu tot 2.10 breed op de huidige afstand.

Jep

Quote from: Zymotic on February 13, 2018, 12:27:04
ik kom nu tot 2.10 breed op de huidige afstand.

In dat geval is een 170cm breed scherm wel erg klein. Geen optie dus lijkt mij. Maar indien wel geïnteresseerd, dan PM je maar.
JVC DLA-N7; Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Chromecast met Google TV; Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet - 128GB; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII via MiniDSP 2x4HD.

Raymond187

Quote from: Zymotic on February 13, 2018, 11:58:14
Gisteravond heeft de verkoper (sinds kort ook lid hier) de HW55 netjes bij mij thuis afgeleverd. Als verrassing had hij er nog een stapeltje blu-rays als cadeautje bij gedaan. Wat een service!!

Nu is er wel een klein probleem wat ik al aan zag komen, ik kan niet genoeg zoomen om het scherm beeldvullend te krijgen. Nu heb ik 2 opties. De eerste optie is de opstelling een kwartslag draaien. Dan heb red ik het net met maximale zoom. De tweede optie is om de opstelling te houden zoals in de afbeelding en een masking-systeem voor het scherm te plaatsen. Ik neig naar het 2e, maar dat betekend wel gaan knutselen met mijn 2 linkerhanden  ;)
[/quote
Zeker erg nice zo'n cadeau :)

Wel zuur zeg, dat de max zoom niet vergnoeg kan  :nopompom:

Hangt je PJ 2.1m van het doek af? Dan heb je een behoorlijke zoom nodig.

Zymotic

De beamer hangt ongeveer 3M van het doek af. De breedte van het doek is 2.30. Andere optie is om dit doek weer weg te doen (is ook niet echt wit meer, maar was goedkoop  :D) en een 2,10 doek op te hangen.

Raymond187

210 breed is dat 100"?

Wat vind je van het beeld?

Zymotic

Denk dan eerder aan zoiets:  VFS210-16:9     90"     16:9     2000x1125   

Ik heb verder nog niet goed kunnen testen maar het begin is veelbelovend  ;)

Thamaesta

Je hikt dus helaas tegen het feit aan dat de projector niet verder naar achter kan?
Niet overwogen om de muur evt van een soort inkeping te voorzien? Soort van een nis achtig iets. Probeer maar ff mee te denken hoor  :angel:

Hoop dat je jet snel voor mekaar hebt.
JVC X7500 - Philips OLED 4K 65"- Marantz av7703 - 4x QSC CX versterkers- QSC AD speakers - Arendal 1723s LCR- 7.1.4 DD Atmos -Sony X700 4K blu ray - PS5 - Nvidia Shield - RU Connected - In-Akustik - VNX Black Horizon Edgefree - Vicoustic