Review nieuwe Arcam AVP700 (vergelijk met AVR300)

Gestart door myself, juli 19, 2005, 22:25:37

Vorige topic - Volgende topic

myself

Vers van de pers, nieuw in ons landje, maar ik heb er mijn vingers al aan weten te slaan  ;D
Deze week nog staat dit beest(je) in mijn huiskamer  8) Hij staat al bij de dealer dus ik moet alleen nog ergens een gaatje weten te prikken dat ik hem op kan gaan halen (en net NU zit ik deze week veel in Mechelen (BE)  :-\)

Gezien de vele topics(of weinig, net zoals je het wil lezen) die over deze pre-processor gaan, is er weinig te lezen over hetgeen Arcam nu weer gepresteerd heeft. Gelukkig zit de manual in de doos en kan ik de eerste hands-on experience beleven en zal jullie daar ook deelgenoot van maken  ;)

Ik ga zowiezo mijn AVR300 als vergelijkingsmateriaal gebruiken, maar moet nog even kijken hoe ik het versterkerdeel van deze voor-end combi ga aankleden.

Wordt vervolgt....... (ik ben reuze benieuwd..... dit zit in de categorie, lang verwacht, toch gekomen   ::))
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

R

Hej, goed bezig. Ik ben benieuwd. Dat heb je snel weten te regelen. Toch denk ik dat de verschillen dmv het toepassen van andere elementen groter zal zijn....

myself

Citaat van: Ruben op juli 19, 2005, 22:27:48
Hej, goed bezig. Ik ben benieuwd. Dat heb je snel weten te regelen. Toch denk ik dat de verschillen dmv het toepassen van andere elementen groter zal zijn....
;D
maar ondertussen heb ik idd al wat andere gesprekken gevoerd en mogelijk heb ik op andere gebieden nog meer winstmogelijkheden. Maar eerst dit snoepje eens aan de tand voelen  8)
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

riwi

Ik ben zeer geinteresseerd. Alvast enorm bedankt voor de info   :)

myself

ik ga hem morgen halen .....  :-X eum ondertussen is het al morgen geworden dus vandaag staat hij in huis  ;D ;)

FrankB

Citaat van: myself op juli 21, 2005, 00:22:54
ik ga hem morgen halen .....  :-X eum ondertussen is het al morgen geworden dus vandaag staat hij in huis  ;D ;)

Lekker een weekje inspelen eerst? Of is ie speelklaar en moet ie alleen een nachtje settelen?
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

myself

Citaat van: FrenkB op juli 21, 2005, 07:12:29
Lekker een weekje inspelen eerst? Of is ie speelklaar en moet ie alleen een nachtje settelen?
tsja, aangezien hij hagelnieuw is, hoop ik erop dat hij bij audiac op de inspeelbank gestaan heeft  ;)
Ik kan in ieder geval altijd er al foto's van maken  ;D

FrankB

Citaat van: myself op juli 21, 2005, 09:25:06
tsja, aangezien hij hagelnieuw is, hoop ik erop dat hij bij audiac op de inspeelbank gestaan heeft  ;)
Ik kan in ieder geval altijd er al foto's van maken  ;D

Jaaaaaaaaaaaaaaaaa ... waar staan ze?

myself

Citaat van: FrenkB op juli 21, 2005, 09:33:15
Jaaaaaaaaaaaaaaaaa ... waar staan ze?
geduld is een schone zaak  ;D ;D
nu je zo enthousiast bent sta ik bijna op het punt om in mijn wagen te stappen en hem alvast te gaan halen  ;D

FrankB

Citaat van: myself op juli 21, 2005, 09:36:17
geduld is een schone zaak  ;D ;D
nu je zo enthousiast bent sta ik bijna op het punt om in mijn wagen te stappen en hem alvast te gaan halen  ;D

Run Forest, Run ;D

stevieB

Heb je autopech of sta je in de file???? ::) ::) ::) ;D ;D

Foto's  O0

Gr StevieB
Under construction.....

myself

Citaat van: stevieB op juli 21, 2005, 12:50:59
Heb je autopech of sta je in de file???? ::) ::) ::) ;D ;D

Foto's  O0

Gr StevieB
ben vergeten waar de dealer ook alweer zit  ;) ;D ;D

Citaat van: FrenkB op juli 21, 2005, 10:26:39
Run Forest, Run ;D
ga aan het eind van de middag naar mijn wagen rennen  8)

R

Citaat van: myself op juli 21, 2005, 12:57:28
ben vergeten waar de dealer ook alweer zit  ;) ;D ;D

Ha ha, doe hem de groeten.  Waar zijn die picca's nou :P

myself

Hij is binnen  8)
Ik ben volgens mij de 2e gebruiker in nederland die hem in zijn handen heeft want dit apparaat is speciaal voor de demo in gebruik.

Thuis gekomen, natuurlijk meteen maar foto's maken. Helaas is het regenachtig en begon het al donker te worden en met flitser werken op zo'n korte afstand is niet ideaal. Je ziet nogal wat reflecties. Maar aangezien er slechts 1 kans is op de 1e keer de doos open te maken moet het foto toestel er toch maar aan geloven

De Arcam AVP700 is in de enige echte HT kleur als demo beschikbaar.... zwart  ;D Voor wie hem als stereo pre wil gebruiken is er uiteraard ook zilver.

Als ik hem uit de doos neem, valt het al meteen op dat deze Pre een heel stuk lichter is dan de AVR300. Logisch want de amps zijn eruit gehaald samen met hun overbemeten voeding. In deze Processor zit uiteraard ook een voeding maar die hoeft niet 7 eindversterkers van sap te voorzien. Je breekt je rug niet meer als je hem uit de doos haalt

Als eerste lees ik even snel de manual door. (doe ik normaal noooooit, maar kon nu mijn nieuwsgierigheid onderdrukken en wou dit eens goed op me in laten werken). Het is idd bijna hetzelfde als de AVR300, alleen is er een stukje toegevoegd over HDMI, de extra aux ingang aan de voorkant en de gebalanceerde outputs achterop.

Aan de voorzijde (sorry voor de reflecties, ik dacht dat het leuk zou zijn om de manual ervoor te leggen, maar niet dus) is bijna niet te zien dat dit de AVP700 is, afgezien van de typeaanduiding en de 2 "gaatjes" aan de linkerkant. De knoppen voelen allemaal solide aan.
De bovenkant van de kast is nu geheel dicht, dit in tegenstelling tot de AVR300, die hierdoor zijn warmte moet afvoeren.

myself

Aan de achterzijde valt op dat daar ook geen ventilator uitgang meer opzit. Deze kast zal dus wel heel erg  8) blijven. ;)

Prominent in beeld zijn uiteraard de 7 gebalanceerde uitgangen en de 3 wat kleinere HDMI aansluitingen. De HDMI fungeert alleen als switch dus er zit geen upsampling of audio afsplitsing in.

Verder valt mij op dat er een dolby hologram opzit (nog niet eerder gezien) en verder heel veel tekst over de dolby laboratory. Verder staat er volgens mij ook een productiedatum op 20-mei of anders het 20e model in mei. Verder zitten er alle connectoren op zoals bij de AVR300. Diverse digitale in/outs, pre-out uiteraard, DVD-A, antenne etc etc. Er zit geen phono ingang op maar ook dat is niets nieuws.

2 video triggers zitten erop (bijv om je projector aan te schakelen) en 1 x 12V trigger om je eindtrap op te starten. Verder (arcam eigen) een RS232 poort om de software te updaten. Het demo model heeft de laatste softwareversie aan boord en die is gelijk aan de AVR300.

myself

Ik ga de eindtrappen van de AVR300 gebruiken en zowel de AVP700 als AVR300 pre via de DVD-A ingangen aansluiten zodat er behoorlijk vergeleken kan worden.
Vanavond echter nog niet want ik ben zo de deur weer uit. Maar zo hebben jullie alvast iets om naar te kijken   ;D

Ik gebruik mijn B&W 803's, die gevoed worden via de Nordost Red Dawn II speakerkabels en de bron is de Arcam CD33 en DV79

R

Nu je toch foto's aan het maken bent, dan ook maar de rest van de setup. Hoe staat ie erin? Heb je wel goede interlinks trouwens? toch geen dropveter he?

myself

Citaat van: Ruben op juli 21, 2005, 20:43:12
Nu je toch foto's aan het maken bent, dan ook maar de rest van de setup. Hoe staat ie erin? Heb je wel goede interlinks trouwens? toch geen dropveter he?
ga ik morgen voor zorgen. en over de interlinks: ze hadden geen lekker ingespeelde interlinks meer liggen en VDH wou ik niet. Heb nu maar oehlbach meegekregen. Schijnt lekker neutraal te zijn.

R

Is niet ideaal, maar moet te doen zijn. Hadden ze geen 5 x RD liggen :-X?

FrankB

Citaat van: Ruben op juli 22, 2005, 09:01:49
Is niet ideaal, maar moet te doen zijn. Hadden ze geen 5 x RD liggen :-X?

Bter nog 5 x de nieuwe mono-fils :D

R

Ha ha.. jij hebt wel een erg goede dealer relatie...

FrankB

Citaat van: Ruben op juli 22, 2005, 09:14:39
Ha ha.. jij hebt wel een erg goede dealer relatie...

Ik slaap ermee :P

Maar goed, een interlink zal niet vandoorslaggevende betekenis zijn in deze situatie. Ook de Oehlbach zal wel duidelijk maken wat de Arcam kan. Dat dat alleen maar beter wordt met betere kabels lijkt me evident ;)

TheSpeedSkater

Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

Wimpie007

Enig idee wat voor prijskaartje er aan dit moois hangt? 8)
CinéSas:ThemeScene H56A, Marantz SR4600, DIY - Profigold - Lapp kabels, Samsung DVD, HTPC, Wharfedale Diamond 9.1 surround,...DVD collectie
Stereo: Sony ES EV, Classé VV, Marantz CD5000, PC, Wharfedale Pacific Evolution 10,...