Enkele vragen ivm stereo-installatie

Started by twan1, May 29, 2005, 19:46:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bruce

#25
gloep  ;D

kom ik met me transparentjes aan

zat nog es te denken over dat opslaan van energie; dat zou betekenen dat als je 230 vac op een blok ijzer aansluit, wat 0,0 contact met de aarde heeft en erg 'dik' is stroom trekken.
ofwel: sluit je amp meter aan tussen fase en het blok, en dan kijken of er spanning inhet blok trekt.
en: als je een kabel uit het stopcontact trekt en gelijk in een miliseconde erachter aan de kabel aanraakt, zou je een schok moeten krijgen.
.....
......
lijkt me  ???
vincent sv-233
vincent s3 speler
jbl century gold
rel stentor transparent bekabeling

Spacebass

Quote from: reMC on May 30, 2005, 12:53:38
En dat is dus deze.. ;D
Hahaha daar heb je hebt helemaal gelijk! ;D  8)

Quote from: reMC on May 30, 2005, 12:38:53
Je mag mijn naam wel noemen hoor...
Wellicht dat je het zelf graag zo ziet, maar ik zal je het maar vertellen: Nee Remko ik heb je niet als een aparte groep ingedeeld dus helaas geen "Groep Remko" of zoiets  ;D

Audiofiel

Quote from: Spacebass on May 30, 2005, 20:11:52
Wellicht dat je het zelf graag zo ziet, maar ik zal je het maar vertellen: Nee Remko ik heb je niet als een aparte groep ingedeeld dus helaas geen "Groep Remko" of zoiets  ;D

Woehahahaha! Ik aarzelde om dat ook al te zeggen. ROTFLOL.  ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

R


blue-eyes

Quote from: christiaan sauer on May 30, 2005, 00:53:34
Had het zelf dan ook over de Royal Jadeds.
Magnums nooit geprobeerd gehad. Als je ze hebt liggen en je wilt langs komen ben je van harte welkom :)
Sorry voor het misverstand :P ;)

Mijn Magnums gaan niet naar het verre zuiden ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

VlisChris

Geen brandweerwagen om ze te vervoeren?
Bel Johan even op zou ik zeggen :P ;) ;D
Maar bij deze weet ik dus wat de "ware" brandweerslang is bij Vd Hul ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Spacebass

#31
Quote from: christiaan sauer on May 31, 2005, 01:33:58
Geen brandweerwagen om ze te vervoeren?
Bel Johan even op zou ik zeggen :P ;) ;D
Maar bij deze weet ik dus wat de "ware" brandweerslang is bij Vd Hul ;)
LOL  ;D

ps
trouwens als ik mijn twee kernen optel is mijn kabel 0,1 mm dikker dan de som van alle losse cores van het door remko aangegeven model, ik bedoel, je moet wel eerlijk rekenen dan  ;D (;)) Er bestaat overigens nog een dikkere  VdH  :o ..alleen heeft die de juiste kleur niet  8)

bruce

vincent sv-233
vincent s3 speler
jbl century gold
rel stentor transparent bekabeling

Spacebass

Quote from: bruce on May 31, 2005, 21:59:33
Bang voor een discussie, HEREN??
Ik heb simpelweg geen kaas gegeten van energie opslag en de wetenschappelijk uitgediepte werking hierop
van bekabeling..maar ik heb het vermoeden dat je ReMC bedoeld?

VlisChris

Quote from: Spacebass on May 31, 2005, 07:11:08
Er bestaat overigens nog een dikkere  VdH  :o ..alleen heeft die de juiste kleur niet  8)

Dat zeg ik, Gamma ;D
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Spacebass

LOL  ;D  Ja ja er is altijd nog Gamma  ;D

garmtz

Quote from: bruce on May 30, 2005, 14:16:28
ennuh: dikke kabels die energie opslaan? daar snap ik (als electrotechnicus) helemaal niks meer van. het gaat er toch om de weerstand zo klein mogelijk te maken? dus zoveel mogelijk adertjes. (ja, stroom (en dus ook muziek) gaat langs de buitenrand van een ader. het beste zou dus ook zijn dat elk adertje afzonderlijk gelakt zou zijn. (omdat als ze tegen elkaar liggen, toch de buitenste rand van het hele zwikje wordt gebruikt)
en ja: een holle kabel van 2,5mm zou dus dezelfde weerstand moeten hebben als een massieve van dezelfde dikte. (als het om de stroom gaat)

Iedere kabel heeft een capacitieve en inductieve werking... Hoe dikker de kabel, hoe hoger de (zelf-)inductie, dus hoe 'trager' de kabel kan gaan klinken. Bovendien heeft ieder kabel capaciteit, dus daar is je condensator! Ook het dielectricum zorgt voor vertraagde afgifte van energie terug de geleider in (duidelijk verschil in klank tussen kabels met bijvoorbeeld een FEP, katoenen of lucht dielectricum). Skin effect heeft weinig effect in het hoorbare domein (wel in het hoog-frequente domein, waar men vaak holle geleiders gebruikt). Als je het hebt over 20 Hz, dan gaat het signaal vrijwel compleet door het midden van de kabel.

Audio is geen gelijkspanning!! Capaciteit en inductie zijn minstens zo belangrijk als weerstand. Een audio-kabel mag best een iets hogere weerstand hebben, mits de capaciteit en inductie laag zijn.

reMC

Quote from: Garmt on June  1, 2005, 09:22:40
Iedere kabel heeft een capacitieve en inductieve werking... Hoe dikker de kabel, hoe hoger de (zelf-)inductie, dus hoe 'trager' de kabel kan gaan klinken. Bovendien heeft ieder kabel capaciteit, dus daar is je condensator! Ook het dielectricum zorgt voor vertraagde afgifte van energie terug de geleider in (duidelijk verschil in klank tussen kabels met bijvoorbeeld een FEP, katoenen of lucht dielectricum). Skin effect heeft weinig effect in het hoorbare domein (wel in het hoog-frequente domein, waar men vaak holle geleiders gebruikt). Als je het hebt over 20 Hz, dan gaat het signaal vrijwel compleet door het midden van de kabel.

Audio is geen gelijkspanning!! Capaciteit en inductie zijn minstens zo belangrijk als weerstand. Een audio-kabel mag best een iets hogere weerstand hebben, mits de capaciteit en inductie laag zijn.

Bedankt Garmt, ik had die vraag van Bruce trouwens over het hoofd gezien... :-\

Joep

Quote from: Spacebass on May 31, 2005, 07:11:08
ps
trouwens als ik mijn twee kernen optel is mijn kabel 0,1 mm dikker dan de som van alle losse cores van het door remko aangegeven model, ik bedoel, je moet wel eerlijk rekenen dan  ;D (;))

Eerlijk rekenen?
Vergeet dan niet dat je van de The Revelation twee slangen nodig hebt voor 1 speaker... :o ;D

bruce

kijk, dat zijn antwoorden  ;D

en nou ga ik het uitzoeken  :P
vincent sv-233
vincent s3 speler
jbl century gold
rel stentor transparent bekabeling

Spacebass

Quote from: Proprius on June  1, 2005, 12:26:38
Eerlijk rekenen?
Vergeet dan niet dat je van de The Revelation twee slangen nodig hebt voor 1 speaker... :o ;D
Wie zegt dat de magnum sec als twee aderig gebruikt kan worden  ???  ;D

Joep

Quote from: Spacebass on June  1, 2005, 19:13:26
Wie zegt dat de magnum sec als twee aderig gebruikt kan worden  ???  ;D

Jij? Er is geen biwire-variant van The Magnum.

Quoteps
trouwens als ik mijn twee kernen optel is mijn kabel 0,1 mm dikker dan de som van alle losse cores van het door remko aangegeven model, ik bedoel, je moet wel eerlijk rekenen dan

Spacebass

#42
Ik kan ze toch beide aan 1 bindingpost koppelen  ;D

Heb nu bi-amped, maar dat is zo omgelegd met mijn WBT'tjes  ;D  ;D

Joep

Quote from: Spacebass on June  1, 2005, 19:41:03
Ik kan ze toch beide aan 1 bindingpost koppelen  ;D

Heb nu bi-amped, maar dat is zo omgelegd met mijn WBT'tjes  ;D  ;D

Ja, je kunt met die kabel doen wat je wilt! :)

Maar daar ging het niet om. Het ging mij er een paar posts geleden om dat je twee aders (van The Magnum) met één ader (van The Revolution) vergelijkt onder de noemer "eerlijk rekenen".

Zo, nu maar weer on-topic reageren voordat ik straf krijg... :scared:

Spacebass

Nu gaan we dit uitspreken ook  >:(  ;D

Die kabel bestaat uit meerdere aders, dus als je die bij elkaar optelt , dan mag ik dat bij mijn magnums ook doen  ;D

Joep

Quote from: Spacebass on June  1, 2005, 19:58:05
Nu gaan we dit uitspreken ook  >:(  ;D

Die kabel bestaat uit meerdere aders, dus als je die bij elkaar optelt , dan mag ik dat bij mijn magnums ook doen  ;D

Beetje zinloos nu (off-topic), maar ok Speesbees.

Quotetrouwens als ik mijn twee kernen optel is mijn kabel 0,1 mm dikker dan de som van alle losse cores van het door remko aangegeven model, ik bedoel, je moet wel eerlijk rekenen dan  () Er bestaat overigens nog een dikkere  VdH   ..alleen heeft die de juiste kleur niet
 

Jij zegt dat jouw kabel (bestaande uit twee kernen) opgeteld 17,08 mm2 is. Als dit 0,1 mm2 dikker is dan de Revelation volgens jou, dan is de Revelation 17,07 mm2. Dit klopt ook, maar dit is echter maar 1 kern. Dus, 17,07 x 2 is 34,14 mm2.

Nu is de Magnum toch niet meer zo dik. Zie ook hier.

Kun je gelijk The Third zien! Dik man.. O0

blue-eyes

ooooooooooooooooooh ;D

Ik maar denken dat we over de MIT Magnum hadden. Maar goed, die is zeker zo dik :P
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Spacebass

Quote from: Proprius on June  1, 2005, 20:47:32
Beetje zinloos nu (off-topic), maar ok Speesbees.

Jij zegt dat jouw kabel (bestaande uit twee kernen) opgeteld 17,08 mm2 is. Als dit 0,1 mm2 dikker is dan de Revelation volgens jou, dan is de Revelation 17,07 mm2. Dit klopt ook, maar dit is echter maar 1 kern. Dus, 17,07 x 2 is 34,14 mm2.
Ben ik blind of bestaat the revalation uit  1 core van 5, 20 mm2 en twee mantels eromheen... Je zou dus hooguit kunnen zeggen dat hij uit drie gescheiden cores bestaat? zie hun beschrijving:
QuoteCore: 5.20 mm².; Outer groups combined: 11.88 mm².; Total: 17.07 mm². / Total: ~AWG 5 / Core: 294; Outer 16 groups each: 42
Waarschijnlijk snap je mij niet, maar wellicht wil je dat ook niet ;D

QuoteNu is de Magnum toch niet meer zo dik. Zie ook hier.
Quote from: Spacebass on May 31, 2005, 07:11:08
Er bestaat overigens nog een dikkere  VdH  :o ..alleen heeft die de juiste kleur niet  8)
Zoals je ziet had ik dat al eerder dan jij aangegeven  ::) Het is dus een losse flodder ;D

Joep

Quote from: Spacebass on June  1, 2005, 23:15:50
Ben ik blind of bestaat the revalation uit  1 core van 5, 20 mm2 en twee mantels eromheen... Je zou dus hooguit kunnen zeggen dat hij uit drie gescheiden cores bestaat? zie hun beschrijving:Waarschijnlijk snap je mij niet, maar wellicht wil je dat ook niet ;D
Zoals je ziet had ik dat al eerder dan jij aangegeven  ::) Het is dus een losse flodder ;D

Die drie "gescheiden" cores staan allemaal met elkaar in verbinding, het is dus een multistranded-ontwerp met drie verschillende materialen (koper, zilver en carbon). Het is geen afscherming o.i.d. Door elke laag gaat muziek.

Wat ik uit jouw postings heb gesnapt is dat jij je twee kabels van The Magnum (aan elkaar verbonden door een tussenstuk) hebt vergeleken met 1 kabel The Revelation en op basis daarvan hebt gezegd dat de Magnum qua signaal-oppervlakte eigenlijk dikker is. Dat is het enige waarmee ik het niet eens kan zijn, voor signaal heb je van elke soort kabel twee leidingen nodig. Dit kwam weer voort uit het feit dat ik een dikere rode VDH wist dan de Magnum. Toen jij poste over de 0,1 mm verschil en dat er nóg wel een dikkere VHD was, vond ik dat een beetje een "ik wil het laatste woord hebben" reactie..(maar ik hoop dat ik het mis heb).

Overigens had ik jouw posting over The Third wel gelezen, maar ik haalde het nog even aan zodat iedereen een plaatje bij de beschrijving heeft, omdat de andere kabels van VDH ook een plaatje hadden.

Maar goed, ik wil het hier graag bij laten. Jouw Magnums zijn 0,1 mm dikker dan de Revelation en ik kom met losse flodders. Klaar. Iedereen tevreden?
Dan ga ik nu slapen..(geeuw)
:)

Spacebass

Quote from: Proprius on June  2, 2005, 00:48:09
Die drie "gescheiden" cores staan allemaal met elkaar in verbinding, het is dus een multistranded-ontwerp met drie verschillende materialen (koper, zilver en carbon). Het is geen afscherming o.i.d. Door elke laag gaat muziek.

Wat ik uit jouw postings heb gesnapt is dat jij je twee kabels van The Magnum (aan elkaar verbonden door een tussenstuk) hebt vergeleken met 1 kabel The Revelation en op basis daarvan hebt gezegd dat de Magnum qua signaal-oppervlakte eigenlijk dikker is. Dat is het enige waarmee ik het niet eens kan zijn, voor signaal heb je van elke soort kabel twee leidingen nodig. Dit kwam weer voort uit het feit dat ik een dikere rode VDH wist dan de Magnum. Toen jij poste over de 0,1 mm verschil en dat er nóg wel een dikkere VHD was, vond ik dat een beetje een "ik wil het laatste woord hebben" reactie..(maar ik hoop dat ik het mis heb).

Overigens had ik jouw posting over The Third wel gelezen, maar ik haalde het nog even aan zodat iedereen een plaatje bij de beschrijving heeft, omdat de andere kabels van VDH ook een plaatje hadden.

Maar goed, ik wil het hier graag bij laten. Jouw Magnums zijn 0,1 mm dikker dan de Revelation en ik kom met losse flodders. Klaar. Iedereen tevreden?
Dan ga ik nu slapen..(geeuw)
:)
Mooi hè als mensen zo star om de meest rare redenen bij hun standpunt blijven! ;D Dit is nu precies de rechtlijnigheid en starheid waar ik bij sommige leden tegen aan loop. Als je dat stukje inziet, dan ben ik meer dan geslaag en dan heb ik pas echt wat bereikt  8)